Geertruida ontsnapt aan rood tegen FC Twente: ''Vol op de enkels''

9
Geertruida ontsnapt aan rood tegen FC Twente: ''Vol op de enkels''

Lutsharel Geertruida ontsnapte afgelopen weekend aan een rode kaart bij het duel tussen Feyenoord en FC Twente. De verdediger van Feyenoord ging met zijn noppen vooruit over de bal en plantte zijn schoen op de voet van Ramiz Zerrouki.

Geertruida mocht echter blijven staan, tot onbegrip van Leon ten Voorde. "Het was wel weer een weekend met hele rare beslissingen", zegt de journalist bij De Ballen Verstand. "Ik vond het wel heel erg vreemd dat de VAR niet ingrijpt bij een overtreding van Geertruida op Zerrouki. Dat zijn gewoon rode kaarten. Onze scheidsrechters en VAR's zijn weer lekker aan het seizoen begonnen."

Ten Voorde doelt op de willekeur. Zo kreeg Calvin Stengs bij AZ wel een rode kaart, terwijl Dean Huiberts (PEC Zwolle) en Michiel Kramer (ADO Den Haag) ontsnapten aan een rode prent voor vergelijkbare acties. Ten Voorde verbaasde zich ook over de zes minuten blessuretijd. "Je weet gewoon dat Van Boekel dat gaat doen in De Kuip."

Ook voormalig FC Twente-speler Youri Mulder vond dat Van Boekel in de fout ging. "Wat dacht je van Geertruida bij Feyenoord, die ging vol op de enkels", zei Mulder zondagavond bij Rondo. "Over de bal gestrekt been op die enkel. Dat was ook een rode kaart."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2020 om 16:29
    Feyenoord dat door de scheids en VAR gematst wordt...niet echt nieuws...gewoon standaard. Al helemaal in de Kuip
  • 22 Sep 2020 om 21:56
    • Quote van 22 Sep 2020 om 21:00
      Ik kan me de rooie kaart van nakamura van vorig jaar nog wel herinneren tegen fortuna, dat was een soortgelijke overtreding
    Daar was het iig nog de intentie om de bal te spelen. Nakamura was onbesuisd, Geertruida was gemeen.
  • 22 Sep 2020 om 21:00
    Ik kan me de rooie kaart van nakamura van vorig jaar nog wel herinneren tegen fortuna, dat was een soortgelijke overtreding
  • 22 Sep 2020 om 19:48
    Jonks....Pol van Boekel poepte zich in de broek in de Kuip. Dat ziet de VAR en daarom grepen zij ook niet in want reken maar dat zij het wel gezien hebben.......
  • 22 Sep 2020 om 19:28
    En in de samenvatting bij de NOS, was de overtreding niet eens te zien. Ook dat is wel opvallend
  • 22 Sep 2020 om 18:43
    • Quote van 22 Sep 2020 om 18:32
      Dit geeft toch ook weer aan dat de VAR een inconsequente organisatie is en willekeurig elk voorval beoordeeld.
    De var is geen organisatie, wel een onderdeel van....
  • 22 Sep 2020 om 18:32
    Dit geeft toch ook weer aan dat de VAR een inconsequente organisatie is en willekeurig elk voorval beoordeeld.
  • 22 Sep 2020 om 18:27
    • Quote van 22 Sep 2020 om 18:23
      Als het aan van Boekel had geleden, dan had hij het zo lang door laten gaan totdat feyenoord een doelpunt had gemaakt.
    Dat idee kreeg ik ook af en toe weer dubieuze beslissingen en dan hadden we ook nog een var die denk ik was pissen op de momenten dat je ze nodig hebt he want als je zo pingels geeft dan komen er nog een hoop in de eredivisie dot seizoen man man wat slecht
  • 22 Sep 2020 om 18:23
    Als het aan van Boekel had geleden, dan had hij het zo lang door laten gaan totdat feyenoord een doelpunt had gemaakt.
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›