Ajax-spits Traoré verklapt: ''We droomden allemaal van FC Twente''

13
Ajax-spits Traoré verklapt: ''We droomden allemaal van FC Twente''

Lassina Traoré geldt als een groot talent bij Ajax. De negentienjarige spits zit al vast bij het eerste elftal van de Amsterdammers en kwam in de eerste twee competitieduels in actie. Traoré had in het verleden echter een andere favoriete club in Nederland.

De spits uit Burkina Faso komt uit de voetbalschool Rahimo FC van voormalig FC Twente-speler Rahim Ouédraogo. "Wij voetbalden in de shirts van FC Twente", blikt Traoré terug in Voetbal International. "Dat was de eerste Nederlandse club die we leerden kennen."

"Rahim vertelde er ook veel verhalen over", vervolgt hij. "Dus droomden we allemaal van FC Twente. Toen ik de PlayStation leerde kennen, wilde ik ook altijd FC Twente zijn. Leroy Fer was mijn favoriete speler", aldus Traoré, die door Rahim echter bij Ajax werd getipt.

"Ik belde Rob (Groener, red.) een aantal jaren geleden om te zeggen dat ik een heel groot talent had in de academie. En die moet naar Ajax, zei ik", geeft Rahim aan. "Met de juiste begeleiding zag ik hem de top halen. Op gebied van opleidingen gaat er in Nederland nog altijd niks boven Ajax. Ik ga het regelen, zei Rob. En nu zit Lassina hier."

Rahim heeft veel vertrouwen in Traoré. "Hij is nu in goede handen bij Erik ten Hag", meent hij. "Die ken ik natuurlijk goed. We hebben samengespeeld op het middenveld van FC Twente. Trainer Fred Rutten zei altijd dat ik mijn beste wedstrijden naast Erik speelde. Dat was ook zo. Hij coachte me zó goed. Het verbaaste me dan ook niet dat hij het nu zo goed doet als trainer. Hij heeft me heel erg geholpen."

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Sep 2020 om 10:25
    Al dat gelul over spelers die zogenaamd een Twente hart hebben pfff, ik mag het niet meer horen, en dan komt ook deze waardeloze voetballer Rahim ff melden hoe geweldig het was. En vervolgens zo een talent naar Ajax brengen, als je zo een goed gevoel bij Twente had dan had je die gast wel richting ons gestuurd, en dan ook heb je denk ik al die Twente shirts waarin ze daar speelden cadeau gehad van Twente of niet?? En dit is jou dank je wel!!!
  • 24 Sep 2020 om 21:53
    • Quote van 24 Sep 2020 om 17:29
      Bijnaam het lachende scheermes. Was inderdaad cult. Maar als er een jeugdspeler (onder 18 bijv) uit Afrika overkomt, geldt dan ook zo’n hoog salarisminimum? Dacht dat het een bepaald % is van die 300-400k toch?
    Ipv 1,5x het eredivisiesalaris is het dan 0,75x het eredivisiesalaris. Dan heb je het nog steeds over dik 2 ton. Dat kunnen wij alleen betalen als een speler er direct staat.
  • 24 Sep 2020 om 19:14
    • Quote van 24 Sep 2020 om 17:29
      Bijnaam het lachende scheermes. Was inderdaad cult. Maar als er een jeugdspeler (onder 18 bijv) uit Afrika overkomt, geldt dan ook zo’n hoog salarisminimum? Dacht dat het een bepaald % is van die 300-400k toch?
    Had Nederlands paspoort kunnen aanvragen
  • 24 Sep 2020 om 17:29
    Bijnaam het lachende scheermes. Was inderdaad cult. Maar als er een jeugdspeler (onder 18 bijv) uit Afrika overkomt, geldt dan ook zo’n hoog salarisminimum? Dacht dat het een bepaald % is van die 300-400k toch?
  • 24 Sep 2020 om 15:56
    Rahim, was een baggerspeler, beetje cult omdat die zo kut was. Heb niets met die gast en als hij zgn een Twente hart zou hebben had die hem wel aan ons "gedaan".
  • 24 Sep 2020 om 15:51
    De man met de eeuwige mooie glimlach! Maar, euh, de volgende keer gewoon richting Enschede sturen. Kunnen we goed gebruiken!
  • 24 Sep 2020 om 14:16
    Op Twente.net wordt Twente gelinkt azn Luka Ilic, hij zou Twente nu volgen via zijn instagram. Niet echt de speler waar we op hopen. Mocht dit zo zijn dan verwacht ik Ekkelenkamp ook nog wel.
  • 24 Sep 2020 om 13:47
    Rahim prachtige kerel. Mooi ook hoe hij zich nu inzet in eigen land.
  • 24 Sep 2020 om 13:16
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:49
      Jammer dat Rahim hem niet bij ons heeft getipt.
    Dat heet dromen. Toen hij naar Nederland bij Ajax kwam, bestond er haast geen jeugdopleiding bij FC Twente. Dus logisch dat hij niet naar ons toe kwam.
  • 24 Sep 2020 om 12:54
    • Quote van 24 Sep 2020 om 12:49
      Jammer dat Rahim hem niet bij ons heeft getipt.
    Totaal niet aan de orde ook met onze salarishuishouding. Burkina Faso ligt nog steeds niet binnen de EU.
  • 24 Sep 2020 om 12:52
    Ik droom nog elke nacht van Twente
  • 24 Sep 2020 om 12:49
    Jammer dat Rahim hem niet bij ons heeft getipt.
  • 24 Sep 2020 om 12:22
    Mooi. Wel beetje zuur natuurlijk maar we zijn nu eenmaal geen optie voor alles wat goed is op het moment..
    Misschien, one day....
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›