Onbegrip KNVB bij weigeren fans: ''Ik reken op hun gezond verstand''

18
Onbegrip KNVB bij weigeren fans: ''Ik reken op hun gezond verstand''

Mochten voetbalsupporters zich dit weekend weer niet aan de coronaregels houden, dan bestaat de kans dat de fans helemaal geweerd worden uit de stadions.

"We moeten met z’n allen verantwoordelijkheid nemen om het virus de kop in te drukken”, zegt Tamara van Ark tegen het Algemeen Dagblad. "Dit soort onverantwoorde taferelen hoort daar zeker niet bij. Als je je cluppie graag live wil blijven zien, hou je dan aan de regels." Mochten de fans zich toch niet aan de regels houden, dan kunnen er maatregelen volgen geeft de minister van sport aan. "Dat er bijvoorbeeld gespeeld wordt zonder publiek."

De KNVB zou dit een heel onbegrijplijke keuze vinden. "Er gaat heel veel goed. Veruit de meeste supporters gedragen zich voorbeeldig", aldus Jan de Jong op de website van de KNVB. "Dat is te makkelijk, en doet geen recht aan al die supporters voor wie het ook wennen is, maar die zonder morren de regels volgen om hun club te steunen. Door dik en dun. De supporters weten heus wel dat ze onder een vergrootglas liggen. Ik reken op hun gezond verstand. En niet alleen op dat van hen."

"We zien enorm veel inzet bij clubs om het voetbal coronaproof te maken. Voetbalstadions zijn nu één van de veiligste plekken in de samenleving", vult Eric Gudde aan. "De goede resultaten in de evaluatie vanuit politie en gemeentes onderschrijven dit beeld. Deze inzet van clubs moet je niet bestraffen, maar juist belonen. Het zou dan ook onbegrijpelijk zijn als op basis van deze twee incidenten op ruim honderd wedstrijden een totale sector de nek om wordt gedraaid."

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Sep 2020 om 12:01
    • Quote van 27 Sep 2020 om 11:53
      zijn ook onmogelijk aan te geven door die paar uur int stadion..ik verwijs alleen maar naar het voetbalstadion in Italie daar is de uitbraak in Italie begonnen..
    Dat is wel mogelijk als iedereen eerlijk zou zijn. Het zou veel mankracht kosten maar toch.
  • 27 Sep 2020 om 12:00
    • Quote van 27 Sep 2020 om 11:49
      Ha, da's een goeie! Als er onafhankijk onderzoek wordt gedaan wel. Net zoals er meer variatie in het omt moet komen. Maar ze gaan het toch niet onderzoeken en zeker niet publiceren, daar ben ik heilig van overtuigd. Ben eerst eens benieuwd hoe Rutte die 170-tal besmettingen in de horeca gaat verklaren
    Het probleem is dat er wij als leken veel info niet hebben, er veel dubieuze beslissingen worden genomen en er iemand aan het hoofd staat die het zelf ook vaak niet meer weet. Dat er iets aan de hand is waar velen ziek van worden (ook al is het precentueel misschien laag) zijn we het wel over eens denk ik. Dat zij die het beleid maken er een bende van maken ook wel. De bezem door de top van de GGD en het OMT en iemand in de regering die er verstand van heeft en met name EERLIJK is. Dan zetten we al een grote stap in de goede richting. Die Timmers zou wel een goeie zijn.
  • 27 Sep 2020 om 11:53
    • Quote van 27 Sep 2020 om 11:34
      Als ze die cijfers communiceren geloof jij ze dan Socrates ?
    zijn ook onmogelijk aan te geven door die paar uur int stadion..ik verwijs alleen maar naar het voetbalstadion in Italie daar is de uitbraak in Italie begonnen..
  • 27 Sep 2020 om 11:49
    • Quote van 27 Sep 2020 om 11:34
      Als ze die cijfers communiceren geloof jij ze dan Socrates ?
    Ha, da's een goeie! Als er onafhankijk onderzoek wordt gedaan wel. Net zoals er meer variatie in het omt moet komen. Maar ze gaan het toch niet onderzoeken en zeker niet publiceren, daar ben ik heilig van overtuigd. Ben eerst eens benieuwd hoe Rutte die 170-tal besmettingen in de horeca gaat verklaren
  • 27 Sep 2020 om 11:40
    • Quote van 26 Sep 2020 om 19:24
      Niemand verplicht je om naar het stadion te komen. Vind je de risico's te groot, blijf dan thuis! Aan alles in het leven zitten risico's. Er kan overal van alles gebeuren. Niet alleen ivm corona. Over het algemeen zijn we allemaal zelf denkende mensen en maken dagelijks beslissingen of we de eventuele risico's accepteren. Behalve in een aantal gevallen. In die gevallen vind de overheid dat de bevolking niet in staat is de juiste beslissingen te nemen. Dan krijgen we te maken met allerlei vormen van betutteling. Als de overheid daarin éénlijnig en zonder hypocrisie zou handelen, zou ik dat in sommige gevallen nog kunnen accepteren. Maar in het geval van corona is het hypocriete gedrag van de overheid niet uit te leggen. Laat ons zelf beslissen welke risico's we willen lopen!
    Als mensen zich aan hele simpele regels houden inzake Covid-19, dan is er geen betutteling nodig. Velen zijn dit virus zat, maar dit virus is ons nog niet zat.


    Als jij bepaalde risico's wilt lopen, dan moet je in het donker over een rails gaan wandelen of in een elektriciteitsmast klimmen om aan die kabels te gaan hangen. Het moet alleen niet zo zijn dat jij een risico voor anderen gaat worden. Jij kunt namelijk zomaar een drager van dit virus zijn...zonder dat jij er last van hebt en/of het in de gaten hebt.


    Er zijn en blijven altijd mensen die schijt aan veel zaken hebben. Die mensen maken eigenlijk ook altijd iets voor anderen kapot.
  • 27 Sep 2020 om 11:34
    • Quote van 27 Sep 2020 om 09:13
      Wat is er misgegaan dan.... Zijn er een heleboel doden gevallen, supporters op de ic terechtgekomen of besmet geraakt? Laat ze dat eens monitoren. Ze weten namelijk precies wie het zijn.
    Als ze die cijfers communiceren geloof jij ze dan Socrates ?
  • 27 Sep 2020 om 11:33
    • Quote van 27 Sep 2020 om 10:34
      Het gaat er in als de fans van bijvoorbeeld Feijenoord zich niet aan de regels houden moeten ze toeschouwers de toegang tot de Kuip weigeren en niet de andere clubs daar mee lamleggen
    Zoals ik reeds aangaf.... Monitor ze... Kijk of ze besmet raken/ziek worden. Is dat zo, dan kun je deze regels billijken. Zo niet, kun je ook wel weer meer supporters toelaten. Je moet ergens beginnen, maar dat past helaas niet in de plannen van Tedros, die van de anderhalve meter de standaard wil maken.
  • 27 Sep 2020 om 10:34
    • Quote van 27 Sep 2020 om 09:13
      Wat is er misgegaan dan.... Zijn er een heleboel doden gevallen, supporters op de ic terechtgekomen of besmet geraakt? Laat ze dat eens monitoren. Ze weten namelijk precies wie het zijn.
    Het gaat er in als de fans van bijvoorbeeld Feijenoord zich niet aan de regels houden moeten ze toeschouwers de toegang tot de Kuip weigeren en niet de andere clubs daar mee lamleggen
  • 27 Sep 2020 om 09:13
    • Quote van 27 Sep 2020 om 08:07
      Supporters weren uit de stadions oké, ....maar dat ook alleen in die stadions waar het mis is gegaan !!
    Wat is er misgegaan dan.... Zijn er een heleboel doden gevallen, supporters op de ic terechtgekomen of besmet geraakt? Laat ze dat eens monitoren. Ze weten namelijk precies wie het zijn.
  • 27 Sep 2020 om 08:07
    Supporters weren uit de stadions oké, ....maar dat ook alleen in die stadions waar het mis is gegaan !!
  • 26 Sep 2020 om 23:04
    • Quote van 26 Sep 2020 om 22:05
      Dan hebben de ziekenhuizen niets te doen John, want de mensen die zich wel aan de maatregelen houden worden niet ziek tóch?
    Was het maar zo simpel als jij schrijft. Het is vaak een optelsom van situaties waarin je komt en daardoor het virus kunt oplopen. Maar vertel wat is het probleem in het voetbal stadion. Even de feiten je komt en mag het voetbal stadion binnen komen als je je aan de van de voren gemaakte afspraken houdt. Dus het probleem is niet zo moeilijk te handhaven want men kiest er zelf voor om onder deze voorwaarden het stadion binnen te komen. En daar ligt het probleem wat is
  • 26 Sep 2020 om 22:05
    • Quote van 26 Sep 2020 om 21:09
      Een tip dan ook even langs je huisarts om een formulier in te vullen. Want mocht je wel besmet worden door het virus en je wordt er ernstig ziek van dat je dan geen hulp en behandeling wenst in ziekenhuizen. Dan ligt de volle verantwoordelijkheid voor je zelf bij je zelf zoals je zelf schreef
    Dan hebben de ziekenhuizen niets te doen John, want de mensen die zich wel aan de maatregelen houden worden niet ziek tóch?
  • 26 Sep 2020 om 21:09
    • Quote van 26 Sep 2020 om 19:24
      Niemand verplicht je om naar het stadion te komen. Vind je de risico's te groot, blijf dan thuis! Aan alles in het leven zitten risico's. Er kan overal van alles gebeuren. Niet alleen ivm corona. Over het algemeen zijn we allemaal zelf denkende mensen en maken dagelijks beslissingen of we de eventuele risico's accepteren. Behalve in een aantal gevallen. In die gevallen vind de overheid dat de bevolking niet in staat is de juiste beslissingen te nemen. Dan krijgen we te maken met allerlei vormen van betutteling. Als de overheid daarin éénlijnig en zonder hypocrisie zou handelen, zou ik dat in sommige gevallen nog kunnen accepteren. Maar in het geval van corona is het hypocriete gedrag van de overheid niet uit te leggen. Laat ons zelf beslissen welke risico's we willen lopen!
    Een tip dan ook even langs je huisarts om een formulier in te vullen. Want mocht je wel besmet worden door het virus en je wordt er ernstig ziek van dat je dan geen hulp en behandeling wenst in ziekenhuizen. Dan ligt de volle verantwoordelijkheid voor je zelf bij je zelf zoals je zelf schreef
  • 26 Sep 2020 om 21:03
    • Quote van 26 Sep 2020 om 19:24
      Niemand verplicht je om naar het stadion te komen. Vind je de risico's te groot, blijf dan thuis! Aan alles in het leven zitten risico's. Er kan overal van alles gebeuren. Niet alleen ivm corona. Over het algemeen zijn we allemaal zelf denkende mensen en maken dagelijks beslissingen of we de eventuele risico's accepteren. Behalve in een aantal gevallen. In die gevallen vind de overheid dat de bevolking niet in staat is de juiste beslissingen te nemen. Dan krijgen we te maken met allerlei vormen van betutteling. Als de overheid daarin éénlijnig en zonder hypocrisie zou handelen, zou ik dat in sommige gevallen nog kunnen accepteren. Maar in het geval van corona is het hypocriete gedrag van de overheid niet uit te leggen. Laat ons zelf beslissen welke risico's we willen lopen!
    +1000
  • 26 Sep 2020 om 19:24
    Niemand verplicht je om naar het stadion te komen. Vind je de risico's te groot, blijf dan thuis! Aan alles in het leven zitten risico's. Er kan overal van alles gebeuren. Niet alleen ivm corona. Over het algemeen zijn we allemaal zelf denkende mensen en maken dagelijks beslissingen of we de eventuele risico's accepteren. Behalve in een aantal gevallen. In die gevallen vind de overheid dat de bevolking niet in staat is de juiste beslissingen te nemen. Dan krijgen we te maken met allerlei vormen van betutteling. Als de overheid daarin éénlijnig en zonder hypocrisie zou handelen, zou ik dat in sommige gevallen nog kunnen accepteren. Maar in het geval van corona is het hypocriete gedrag van de overheid niet uit te leggen. Laat ons zelf beslissen welke risico's we willen lopen!
  • 26 Sep 2020 om 19:17
    Crowd control
  • 26 Sep 2020 om 18:58
    Er is geen pandemie. Wel een virus, maar niets erger dan een flinke griep ook obv slachtoffers niet. Wanneer stop deze neppe zooi?
  • 26 Sep 2020 om 18:37
    De clubs en knvb en burgermeesters staan voor een groot dilemma hoe nu verder. Een deel van de supporters in veel voetbal stadions willen zichzelf niet of nauwelijks houden aan de regelgeving die daar gelden. Dan is de keuze niet echt moeilijk over de overheid dan wordt er zonder publiek gespeeld hoe triest het ook is. Een mensenleven is belangrijker dan een voetbal wedstrijd
zaterdag 24 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›