Van der Kraan teleurgesteld: ''Voor ons is dit een hard gelag''

146
Van der Kraan teleurgesteld: ''Voor ons is dit een hard gelag''

Nederland zit sinds woensdagavond weer in een soort van 'nieuwe lockdown' en daardoor zijn er voorlopig nog geen supporters welkom bij de wedstrijden in het betaald voetbal. Algemeen directeur Paul van der Kraan baalt van de huidige situatie. 

"Er zijn te veel besmette personen en de ziekenhuizen raken weer overbelast. Dat moet stoppen", schrijft hij. "De komende maand dienen de cafés en de restaurants hun deuren te sluiten, zijn evenementen verboden en wil het kabinet mondkapjes in de publieke binnenruimte gaan verplichten."

"In het amateurvoetbal ligt voor de jeugd tot 18 jaar de competitie een maand stil en voor volwassenen geldt hetzelfde, maar mag er ook niet worden getraind. Voor het betaald voetbal blijven de geldende maatregelen van kracht, geen publiek bij wedstrijden", vervolgt Van der Kraan op de clubsite. 

"Voor ons, maar ook voor de amateurs is dit een hard gelag, vooral als je ziet hoe alle met name bij de amateurclubs de vrijwilligers alles uit de kast halen om de coronamaatregelen te handhaven. Dat is sneu, natuurlijk helemaal voor al die spelertjes die elke keer toeleven naar ‘het hoogtepunt’ van het weekend."

"Laten we de komende maand met zijn allen er alles aan doen om het virus uit te bannen, zodat we over een maand weer richting ‘normaal’ kunnen. Zondag 22 november is het FC Twente – PSV. Wat zou het mooi zijn om dan weer supporters in De Grolsch Veste te mogen begroeten", besluit de bestuurder. 

146 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Oct 2020 om 01:26
    De natuur is alles
  • 18 Oct 2020 om 00:53
    Wat zijn deze reacties nou weer dan gaat toch niet over voetbal
  • 18 Oct 2020 om 00:34
    Hahahahahaha
  • 18 Oct 2020 om 00:29
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:38
      Ach hou toch op man. Je geeft nu zelf aan dat ze werken, terwijl je eerst zei van niet. Natuurlijk zijn ze gemaakt om je leven te verlengen(of om ongemakken weg te nemen), niemand geeft toch GVD aan dat ze je onsterfelijk maken ofwel soms. Dom lullen van t hoogste niveau weer, maar vandaag (nog) zonder leugens.
    Hij spreekt zichzelf continue tegen danny. Wanneer BAM dan zegt; "Wat mij betreft zoeken we een systeem waarbij een ieder die moeite heeft met minimale regelen navolgen vrijheid krijgt om te bewegen, maar dan wel afstand doen van accute zorg, vaccinaties en dergelijke. Als je een te grote lamlul bent om af en toe een mondkapje op te doen, als je wil pretenderen dat we onderdrukt worden en dramatisch wil uitschreeuwen dat we onderdrukt worden door een autocratisch regime die ons een hongerwinter bezorgd.... Fijn, maar doe dan aub wel afstand van maatschappelijke en sociale voorzieningen.


    Dan geeft onze schizofreen Scorpio niet thuis, maar weet je? Van mij mogen ze dit wel met hem doen. Gewoon ergens droppen zonder enige medische voorziening dan ook, want alles is toch nep en het zit allemaal tussen de oren.... :))
  • 17 Oct 2020 om 23:00
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:38
      Ach hou toch op man. Je geeft nu zelf aan dat ze werken, terwijl je eerst zei van niet. Natuurlijk zijn ze gemaakt om je leven te verlengen(of om ongemakken weg te nemen), niemand geeft toch GVD aan dat ze je onsterfelijk maken ofwel soms. Dom lullen van t hoogste niveau weer, maar vandaag (nog) zonder leugens.
    Scorpio staat bekend om zijn onnozele uitspraken.
  • 17 Oct 2020 om 22:38
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:32
      Medicijnen zijn gemaakt om je leven te verlengen maar helpen niet. Het leven is keihard.
    Ach hou toch op man. Je geeft nu zelf aan dat ze werken, terwijl je eerst zei van niet. Natuurlijk zijn ze gemaakt om je leven te verlengen(of om ongemakken weg te nemen), niemand geeft toch GVD aan dat ze je onsterfelijk maken ofwel soms. Dom lullen van t hoogste niveau weer, maar vandaag (nog) zonder leugens.
  • 17 Oct 2020 om 22:36
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:32
      Medicijnen zijn gemaakt om je leven te verlengen maar helpen niet. Het leven is keihard.
    Dan snap je er echt heel weinig van. Al helemaal omdat je duizenden verschillende geneesmiddelen, van pijnstillers en antibiotica, tot beta blockers en corticosteroiden op een hoop gooit. Ik ben maar blij dat jij mijn dokter niet bent. En mocht je zelf ooit naar een arts moeten, vooral zeggen dat je geen medicijnen hoeft!
  • 17 Oct 2020 om 22:32
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:26
      1 van je punten is dat medicijnen alleen werken tussen de oren... dan ben je of heel dom of heb je een gigantisch bord voor de kop. Welke is het? Want de werking is vaak wetenschappelijk bewezen.
    Medicijnen zijn gemaakt om je leven te verlengen maar helpen niet. Het leven is keihard.
  • 17 Oct 2020 om 22:26
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:21
      We zitten compleet op een andere lijn. Heeft niet zoveel met IQ te maken.
      Blijft een feit dat het allemaal wel meevalt gelukkig. Niemand wil dood maar we gaan er allemaal aan uiteindelijk. Life can be hard. Maar tussen je oren moet je positief blijven dan zullen er wonderen gebeuren. Niet makkelijk in deze wereld.
    1 van je punten is dat medicijnen alleen werken tussen de oren... dan ben je of heel dom of heb je een gigantisch bord voor de kop. Welke is het? Want de werking is vaak wetenschappelijk bewezen.
  • 17 Oct 2020 om 22:21
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:12
      Ik praat niet over de algehele levensverwachting maar bij complicaties met behulp van medicatie, en ja dat is positief. Ik heb het namelijk van erg dichtbij meegemaakt, sterker nog ik maak dit nog altijd mee. Dankzij medicatie. Maar je hebt jezelf weer geweldig klem gelult. Toch best goed he dat IQ van mij.
    We zitten compleet op een andere lijn. Heeft niet zoveel met IQ te maken.
    Blijft een feit dat het allemaal wel meevalt gelukkig. Niemand wil dood maar we gaan er allemaal aan uiteindelijk. Life can be hard. Maar tussen je oren moet je positief blijven dan zullen er wonderen gebeuren. Niet makkelijk in deze wereld.
  • 17 Oct 2020 om 22:12
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:08
      Of dat zo positief is dat de levenverwachtingen van mensen flink zijn gestegen. Het is allemaal manipulatie. De mens is manipulatie, egoistisch, leugenachtig, nep.
    Ik praat niet over de algehele levensverwachting maar bij complicaties met behulp van medicatie, en ja dat is positief. Ik heb het namelijk van erg dichtbij meegemaakt, sterker nog ik maak dit nog altijd mee. Dankzij medicatie. Maar je hebt jezelf weer geweldig klem gelult. Toch best goed he dat IQ van mij.
  • 17 Oct 2020 om 22:08
    • Quote van 17 Oct 2020 om 22:05
      Ohjah, medicijnen werken alleen tussen de oren. Keal zeg, weer helemaal klaar met jou. Waarom ben ik toch weer op je in gegaan. Zelfs bij ernstig zieke mensen werken medicijnen alleen tussen de oren he. Hoe verklaar je dan dat door betere medicaties en operaties levensverwachtingen van mensen met bepaalde aandoeningen de laatste decennia flink zijn gestegen of zelfs zijn verdubbeld? Zit allemaal tussen de oren denk ik.
    Of dat zo positief is dat de levenverwachtingen van mensen flink zijn gestegen. Het is allemaal manipulatie. De mens is manipulatie, egoistisch, leugenachtig, nep.
  • 17 Oct 2020 om 22:05
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:59
      Nee, het zit allemaal tussen de oren. Medicijnen zijn ervoor omdat de meesten niet snappen en weten hoe dat werkt tussen de oren. Dat is je nooit geleerd.
      Je weet niet of de mondkapjes werken. Dan zou je een groep zonder mondkapjes bloot moeten stellen aan het leven een een groep met mondkapjes moeten blootstellen aan het leven. Als je dat zou doen dan weet je pas of ze werken. Als je het helemaal goed wil doen moet je iedereen zon astronautenkap op laten doen. Dan kan weten we zeker dat we mekaar niet besmetten. Ook thuis dragen aub en als je de hond uitlaat in je eentje.
    Ohjah, medicijnen werken alleen tussen de oren. Keal zeg, weer helemaal klaar met jou. Waarom ben ik toch weer op je in gegaan. Zelfs bij ernstig zieke mensen werken medicijnen alleen tussen de oren he. Hoe verklaar je dan dat door betere medicaties en operaties levensverwachtingen van mensen met bepaalde aandoeningen de laatste decennia flink zijn gestegen of zelfs zijn verdubbeld? Zit allemaal tussen de oren denk ik.
  • 17 Oct 2020 om 21:59
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:47
      "Ik geloof niet in medicijnen" dat zegt ook gelijk weer genoeg. Bij de meeste medicijnen is de werking namelijk wetenschappelijk bewezen, daar valt niets in te geloven. Feiten. En die mondkapjes werkten eerst niet omdat het niet bewezen was, hierover dus een samenvattende studie geplaatst, en nu niet omdat ze niet wereldwijd verplicht zijn? Waarom zijn ze in veel landen al wel gewoon verplicht dan en gaan we daar hier ook naartoe? Zodra ze hier verplicht zijn werken ze ineens wel?
    Nee, het zit allemaal tussen de oren. Medicijnen zijn ervoor omdat de meesten niet snappen en weten hoe dat werkt tussen de oren. Dat is je nooit geleerd.
    Je weet niet of de mondkapjes werken. Dan zou je een groep zonder mondkapjes bloot moeten stellen aan het leven een een groep met mondkapjes moeten blootstellen aan het leven. Als je dat zou doen dan weet je pas of ze werken. Als je het helemaal goed wil doen moet je iedereen zon astronautenkap op laten doen. Dan kan weten we zeker dat we mekaar niet besmetten. Ook thuis dragen aub en als je de hond uitlaat in je eentje.
  • 17 Oct 2020 om 21:47
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:40
      Gaan we weer. De mensen die eraan overlijden zijn 80+ (uitzonderen daargelaten). We vallen niet met bosjes neer door dit virus. Ik geloof niet in medicijnen. Dat is vergif. Ik geloof in de natuur. Ons eigen afweersysteem. Als je dat manipuleert dan zal dat systeem minder goed werken en verwend raken. En wat die mondkapjes betreft als het zo duidelijk was dat dit zou zorgen voor minder doden dan waren ze al over de hele wereld verplicht gesteld. Men weet het niet dus blijft het een vrijwillige keuze.
    "Ik geloof niet in medicijnen" dat zegt ook gelijk weer genoeg. Bij de meeste medicijnen is de werking namelijk wetenschappelijk bewezen, daar valt niets in te geloven. Feiten. En die mondkapjes werkten eerst niet omdat het niet bewezen was, hierover dus een samenvattende studie geplaatst, en nu niet omdat ze niet wereldwijd verplicht zijn? Waarom zijn ze in veel landen al wel gewoon verplicht dan en gaan we daar hier ook naartoe? Zodra ze hier verplicht zijn werken ze ineens wel?
  • 17 Oct 2020 om 21:40
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:33
      Het zit allemaal tussen de oren? Zeg dat even tegen mensen die ernstig ziek zijn en/of chronische zieken. Die zijn toch best blij met medicijnen.
    Gaan we weer. De mensen die eraan overlijden zijn 80+ (uitzonderen daargelaten). We vallen niet met bosjes neer door dit virus. Ik geloof niet in medicijnen. Dat is vergif. Ik geloof in de natuur. Ons eigen afweersysteem. Als je dat manipuleert dan zal dat systeem minder goed werken en verwend raken. En wat die mondkapjes betreft als het zo duidelijk was dat dit zou zorgen voor minder doden dan waren ze al over de hele wereld verplicht gesteld. Men weet het niet dus blijft het een vrijwillige keuze.
  • 17 Oct 2020 om 21:33
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:07
      Precies, mijn oma is 89. Nog hartstikke goed bij en fit. Sommige mensen snappen hoe je oud en niet ziek wordt. Het zit allemaal tussen de oren.
      Maar tegenwoordig willen ze alles oplossen via technologie, medicijnen (waar sommigen heel rijk van worden), alles verbieden wat zogenaamd ongezond is omdat wij mensen zelf niet kunnen bepalen. Het heeft allemaal met geld te maken maar omdat iedereen graag populair wil zijn en doen, doen ze net alsof ze het beste voor hebben met de mens. Dat is niet waar. Het is allemaal 1 grote leugen! En die leugens beginnen al als je heel jong bent en daarna worden ze je op school vertelt en voor dat je het weet ben je gemaakt en gekweekt zoals zij dat willen.
      Blijf zelf nadenken en volg je hart en gevoel. Het leven is helaas veel te kort en vaak zien we het pas als we ouder zijn maar elke dag is een nieuwe kans zolang we mogen leven.
    Het zit allemaal tussen de oren? Zeg dat even tegen mensen die ernstig ziek zijn en/of chronische zieken. Die zijn toch best blij met medicijnen.
  • 17 Oct 2020 om 21:31
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:09
      Mee eens. Maar er is nog steeds geen bewijs dat mondkapjes helpen. De ene deskundige zegt dat ze wel helpen en de andere deskundige zegt dat ze niet helpen. Laten ze eerst aan de top overeenstemming krijgen en dan delegeren naar het volk. Ons de schuld geven van al dat slappe beleid gaat te ver vind ik.
    Leesvoer: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/de-mondmaskerdiscussie-de-feiten. Inderdaad een aantal studies tegen het gebruik, maar het overgrote deel van de studies toont aan dat het helpt. Niet iedereen is overtuigd of het effect groot is, maar het helpt. Samenvatting uit het stuk: "Voor alle duidelijkheid: de wetenschap staat achter het gebruik van mondmaskers. Recent onderzoek geeft aan dat die op verschillende manieren levens kunnen redden: ze verminderen de kans om het coronavirus door te geven of op te lopen, sommige studies lijken zelfs te suggereren dat ze bij een besmetting ook de ernst van de infectie verminderen."
  • 17 Oct 2020 om 21:10
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:07
      Precies, mijn oma is 89. Nog hartstikke goed bij en fit. Sommige mensen snappen hoe je oud en niet ziek wordt. Het zit allemaal tussen de oren.
      Maar tegenwoordig willen ze alles oplossen via technologie, medicijnen (waar sommigen heel rijk van worden), alles verbieden wat zogenaamd ongezond is omdat wij mensen zelf niet kunnen bepalen. Het heeft allemaal met geld te maken maar omdat iedereen graag populair wil zijn en doen, doen ze net alsof ze het beste voor hebben met de mens. Dat is niet waar. Het is allemaal 1 grote leugen! En die leugens beginnen al als je heel jong bent en daarna worden ze je op school vertelt en voor dat je het weet ben je gemaakt en gekweekt zoals zij dat willen.
      Blijf zelf nadenken en volg je hart en gevoel. Het leven is helaas veel te kort en vaak zien we het pas als we ouder zijn maar elke dag is een nieuwe kans zolang we mogen leven.
    Niks aan toe te voegen.
  • 17 Oct 2020 om 21:09
    • Quote van 17 Oct 2020 om 21:02
      Haha mijn IQ kan het zeer zeker wel aan. Ik quote gewoon je eigen woorden en die spreken elkaar tegen, dat heeft vrij weinig met mijn IQ te maken. En ja je hebt gelijk qua besmettingen, die zijn nu voor een groot deel hoger dan dit voorjaar vanwege de verhoogde testcapaciteit. Maar we zien het flink oplopen, dat is een feit. Moeten we dan wachten tot de ziekenhuizen weer net zo vol zijn als dit voorjaar, of wachten totdat er net zo veel mensen komen te overlijden als dot voorjaar? Of zou het verstandiger zijn proberen dit allemaal voor te zijn? Begrijp dat nou eens man. Nu eerst de wedstrijd, goed begin is t halve werk.
    Mee eens. Maar er is nog steeds geen bewijs dat mondkapjes helpen. De ene deskundige zegt dat ze wel helpen en de andere deskundige zegt dat ze niet helpen. Laten ze eerst aan de top overeenstemming krijgen en dan delegeren naar het volk. Ons de schuld geven van al dat slappe beleid gaat te ver vind ik.
  • 17 Oct 2020 om 21:07
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:58
      Eens. Hij is wat je noemt een anders globalist. Een mooi voorbeeld ook van iemand die nooit bang is geweest en al 93 is en nog hardstikke fit ;)
    Precies, mijn oma is 89. Nog hartstikke goed bij en fit. Sommige mensen snappen hoe je oud en niet ziek wordt. Het zit allemaal tussen de oren.
    Maar tegenwoordig willen ze alles oplossen via technologie, medicijnen (waar sommigen heel rijk van worden), alles verbieden wat zogenaamd ongezond is omdat wij mensen zelf niet kunnen bepalen. Het heeft allemaal met geld te maken maar omdat iedereen graag populair wil zijn en doen, doen ze net alsof ze het beste voor hebben met de mens. Dat is niet waar. Het is allemaal 1 grote leugen! En die leugens beginnen al als je heel jong bent en daarna worden ze je op school vertelt en voor dat je het weet ben je gemaakt en gekweekt zoals zij dat willen.
    Blijf zelf nadenken en volg je hart en gevoel. Het leven is helaas veel te kort en vaak zien we het pas als we ouder zijn maar elke dag is een nieuwe kans zolang we mogen leven.
  • 17 Oct 2020 om 21:02
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:54
      Nogmaals, omdat jouw IQ het niet aankan. Want je draait steeds de boel om. Dat is een teken dat je niet begrijpend kunt lezen of het gewoon niet snapt.
      Ze kijken alleen naar het aantal IC bedden. Aangezien die nu oplopen moet men het beleid aanpassen want als die vol zitten dan heb je echt een probleem. (gelukkig hebben we Duitsland nog trouwens). Elke dag sterven er mensen aan Corona maar die aantallen zijn zo klein dat ze daar helemaal niet naar kijken. Ook nu met meer dan 8.000 besmettingen per dag is het dodenaantal gewoon laag. Met andere woorden dat is niet de prioriteit. Zelfs nu er 8x zoveel besmettingen gemeten worden, vergeleken met Maart blijft het dodenaantal laag.
      Er wordt alleen gekeken naar het aantal besmettingen per dag. De rest wordt niet over gepraat en gesproken, geen enkele nuance wordt aangebracht. Met andere woorden als je 8 x zoveel besmettingen hebt maar veel minder doden dan in Maart dan is er nog niet zoveel aan de hand. Men denkt dat deze besmettingen de 2e golf is maar dat weet men dus niet omdat men in Maart veel minder getest heeft. Als we ons allemaal laten testen dan is het aantal vele malen hoger. Er gaan maar weinig mensen dood aan Corona gelukkig. Dus die angst en paniekzaaierij is over de top.
    Haha mijn IQ kan het zeer zeker wel aan. Ik quote gewoon je eigen woorden en die spreken elkaar tegen, dat heeft vrij weinig met mijn IQ te maken. En ja je hebt gelijk qua besmettingen, die zijn nu voor een groot deel hoger dan dit voorjaar vanwege de verhoogde testcapaciteit. Maar we zien het flink oplopen, dat is een feit. Moeten we dan wachten tot de ziekenhuizen weer net zo vol zijn als dit voorjaar, of wachten totdat er net zo veel mensen komen te overlijden als dot voorjaar? Of zou het verstandiger zijn proberen dit allemaal voor te zijn? Begrijp dat nou eens man. Nu eerst de wedstrijd, goed begin is t halve werk.
  • 17 Oct 2020 om 20:58
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:55
      Heb ik al gedaan.......:-)
      Groot fan van die kerel. Iemand die zijn hart heeft gevolgd.
    Eens. Hij is wat je noemt een anders globalist. Een mooi voorbeeld ook van iemand die nooit bang is geweest en al 93 is en nog hardstikke fit ;)
  • 17 Oct 2020 om 20:55
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:50
      Jij stookt alleen maar en voegt niks toe in deze discussie.
    Dat kan die niet. Hij moet altijd denigrerend doen als hij er niet meer uitkomt en de discussie te moeilijk wordt.
  • 17 Oct 2020 om 20:55
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:48
      A life on our planet van David Attenborough. Ga maar kijken.
    Heb ik al gedaan.......:-)
    Groot fan van die kerel. Iemand die zijn hart heeft gevolgd.
  • 17 Oct 2020 om 20:54
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:40
      Daar is hij weer hoor, de koning in zichzelf tegenspreken. Hier doe je het ook weer, in 1 bericht zelfs. Erg knap. "Het enige wat ze doen is kijken naar besmettingen per dag" gevolgd door "ze snappen niet dat het beleid is gericht op ic bedden en niet op het aantal doden". Dus ze kijken alleen naar besmettingen, vervolgens naar ic bedden en niet naar doden wat in relatie staat tot besmettingen en ic opnames? Dus kijken ze naar best veel dingen eigenlijk, of toch maar 1 ding? Het IQ spat weer van het scherm hoor.
    Nogmaals, omdat jouw IQ het niet aankan. Want je draait steeds de boel om. Dat is een teken dat je niet begrijpend kunt lezen of het gewoon niet snapt.
    Ze kijken alleen naar het aantal IC bedden. Aangezien die nu oplopen moet men het beleid aanpassen want als die vol zitten dan heb je echt een probleem. (gelukkig hebben we Duitsland nog trouwens). Elke dag sterven er mensen aan Corona maar die aantallen zijn zo klein dat ze daar helemaal niet naar kijken. Ook nu met meer dan 8.000 besmettingen per dag is het dodenaantal gewoon laag. Met andere woorden dat is niet de prioriteit. Zelfs nu er 8x zoveel besmettingen gemeten worden, vergeleken met Maart blijft het dodenaantal laag.
    Er wordt alleen gekeken naar het aantal besmettingen per dag. De rest wordt niet over gepraat en gesproken, geen enkele nuance wordt aangebracht. Met andere woorden als je 8 x zoveel besmettingen hebt maar veel minder doden dan in Maart dan is er nog niet zoveel aan de hand. Men denkt dat deze besmettingen de 2e golf is maar dat weet men dus niet omdat men in Maart veel minder getest heeft. Als we ons allemaal laten testen dan is het aantal vele malen hoger. Er gaan maar weinig mensen dood aan Corona gelukkig. Dus die angst en paniekzaaierij is over de top.
  • 17 Oct 2020 om 20:50
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:18
      Pffff jij hebt echt alzheimer. je vergeet zelf hoeveel onzin je uitkraamt.
    Jij stookt alleen maar en voegt niks toe in deze discussie.
  • 17 Oct 2020 om 20:48
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:33
      Het enige wat ze doen is in de gaten houden hoeveel besmettingen er zijn per dag. Daar is het beleid op gebasseerd. De media heb je helemaal niets aan omdat die er een wedstrijdje van maakt en het verder helemaal niet interesseert. Kijken alleen naar aantal besmettingen per dag. Enige nuance kennen ze niet.
      Er zal snel een vaccin zijn dan kunnen we dit achter ons laten en het leven weer oppakken.
      Eerst de komende vier jaar bezuiningen, klimaatellende en nog meer regels verzinnen om de burgers dwars te zitten in hun leven.
      Hier zitten er een paar die alleen nog maar Corona in hun hersens hebben zitten. Voor de rest worden hun hersens niet meer gebruikt. Gezond nadenken kunnen ze niet meer. Alleen maar schreeuwen dat het allemaal heel erg is en dat de wereld vergaat.
      Ze snappen niet dat het beleid gericht is op de IC bedden en niet op het aantal doden.
      Het leven is iets dat ons allemaal overkomen is maar ook weer stopt. De mens is het ergste waarmee onze planeet moet dealen. Er zou veel meer liefde moeten zijn en veel meer begrip maar we worden allemaal gek gemaakt door de technologisch ontwikkelingen, geld, haat, onderlinge strijd, oorlogen en door de macht.
      En we kunnen er niets aan veranderen. Dat is nu eenmaal het systeem.
    A life on our planet van David Attenborough. Ga maar kijken.
  • 17 Oct 2020 om 20:45
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:30
      Je vraagt mijn mening. Dat betekent dat je het oneens kunt zijn met mij. Ik denk dat het beperken van het roken vooral is ingegeven door een misplaatst idee van het verbeteren van 'onze' gezondheid. Als gezondheid zo belangrijk is, waarom wordt de accijns op tabak dan niet verhoogd tot 50 euro op een pakje sigaretten? En hoe zit het met suikerhoudend snoep voor kinderen? En zo zijn er wel.meer voorbeelden te bedenken. In mijn ogen past hierc slechts een woord: betutteling.
    Alles ingestoken op het niet ziek maken van anderen of niet-rokers. Een kind wat zich vol werkt met snoep maakt anderen niet dik, een roker kan wel wat veroorzaken bij anderen (ex roker hier). Een pakje sigaretten 50 euro maken helpt ook niet bij dit effect. Personen die willen roken die roken toch wel. Dan komen de peuken wel uit t buitenland ofzo.
  • 17 Oct 2020 om 20:40
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:33
      Het enige wat ze doen is in de gaten houden hoeveel besmettingen er zijn per dag. Daar is het beleid op gebasseerd. De media heb je helemaal niets aan omdat die er een wedstrijdje van maakt en het verder helemaal niet interesseert. Kijken alleen naar aantal besmettingen per dag. Enige nuance kennen ze niet.
      Er zal snel een vaccin zijn dan kunnen we dit achter ons laten en het leven weer oppakken.
      Eerst de komende vier jaar bezuiningen, klimaatellende en nog meer regels verzinnen om de burgers dwars te zitten in hun leven.
      Hier zitten er een paar die alleen nog maar Corona in hun hersens hebben zitten. Voor de rest worden hun hersens niet meer gebruikt. Gezond nadenken kunnen ze niet meer. Alleen maar schreeuwen dat het allemaal heel erg is en dat de wereld vergaat.
      Ze snappen niet dat het beleid gericht is op de IC bedden en niet op het aantal doden.
      Het leven is iets dat ons allemaal overkomen is maar ook weer stopt. De mens is het ergste waarmee onze planeet moet dealen. Er zou veel meer liefde moeten zijn en veel meer begrip maar we worden allemaal gek gemaakt door de technologisch ontwikkelingen, geld, haat, onderlinge strijd, oorlogen en door de macht.
      En we kunnen er niets aan veranderen. Dat is nu eenmaal het systeem.
    Daar is hij weer hoor, de koning in zichzelf tegenspreken. Hier doe je het ook weer, in 1 bericht zelfs. Erg knap. "Het enige wat ze doen is kijken naar besmettingen per dag" gevolgd door "ze snappen niet dat het beleid is gericht op ic bedden en niet op het aantal doden". Dus ze kijken alleen naar besmettingen, vervolgens naar ic bedden en niet naar doden wat in relatie staat tot besmettingen en ic opnames? Dus kijken ze naar best veel dingen eigenlijk, of toch maar 1 ding? Het IQ spat weer van het scherm hoor.
  • 17 Oct 2020 om 20:33
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:47
      Woorden naar mijn hart, Scorpio69.

      Wel een kleine aanvulling.
      Helaas worden soms ook volledig gezonde mensen ziek en krijgen dit covid19-virus en ja, soms overlijden ze daaraan. En ja, dat vind ik heel zuur voor die mensen (en hun nabestaanden).
      Maar helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen longkanker (zonder dat ze ooit gerookt hebben of met asbest gewerkt hebben of zo). En helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen andere ziektes zonder dat ze risico-vol gedrag hebben vertoond.
      Dat is - in mijn ogen - het risico dat je als mens loopt door te leven.
      En.... men zegt dat ieder mens toch uiteindelijk dood gaat (alleen ik geloof daar pas in als ik zelf dood ben :) ).
    Het enige wat ze doen is in de gaten houden hoeveel besmettingen er zijn per dag. Daar is het beleid op gebasseerd. De media heb je helemaal niets aan omdat die er een wedstrijdje van maakt en het verder helemaal niet interesseert. Kijken alleen naar aantal besmettingen per dag. Enige nuance kennen ze niet.
    Er zal snel een vaccin zijn dan kunnen we dit achter ons laten en het leven weer oppakken.
    Eerst de komende vier jaar bezuiningen, klimaatellende en nog meer regels verzinnen om de burgers dwars te zitten in hun leven.
    Hier zitten er een paar die alleen nog maar Corona in hun hersens hebben zitten. Voor de rest worden hun hersens niet meer gebruikt. Gezond nadenken kunnen ze niet meer. Alleen maar schreeuwen dat het allemaal heel erg is en dat de wereld vergaat.
    Ze snappen niet dat het beleid gericht is op de IC bedden en niet op het aantal doden.
    Het leven is iets dat ons allemaal overkomen is maar ook weer stopt. De mens is het ergste waarmee onze planeet moet dealen. Er zou veel meer liefde moeten zijn en veel meer begrip maar we worden allemaal gek gemaakt door de technologisch ontwikkelingen, geld, haat, onderlinge strijd, oorlogen en door de macht.
    En we kunnen er niets aan veranderen. Dat is nu eenmaal het systeem.
  • 17 Oct 2020 om 20:30
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:22
      Als je WILT roken dan mag je dat op een heleboel plekken NIET meer doen. Waarom zou dat zijn denk je?
    Je vraagt mijn mening. Dat betekent dat je het oneens kunt zijn met mij. Ik denk dat het beperken van het roken vooral is ingegeven door een misplaatst idee van het verbeteren van 'onze' gezondheid. Als gezondheid zo belangrijk is, waarom wordt de accijns op tabak dan niet verhoogd tot 50 euro op een pakje sigaretten? En hoe zit het met suikerhoudend snoep voor kinderen? En zo zijn er wel.meer voorbeelden te bedenken. In mijn ogen past hierc slechts een woord: betutteling.
  • 17 Oct 2020 om 20:27
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:13
      Maar als je WILT roken, dan mag je dat gewoon nog doen. Waarmee je dus risico op longkanker loopt. Als ik nu in een cafe een biertje WIL pakken met enkele vrienden, dan MAG ik dat NIET. Zelfs niet als mijn vrienden en ik het risico op covid19 op de koop toe nemen. Verschil: covid19 is besmettelijk en longkanker niet. Maar longontsteking en tuberculise zijn ook besmettelijk.... en kunnen ook dodelijk zijn.
    Als jij een biertje wil pakken met vrienden mag dat, als jij een sigaretje wil pakken met vrienden dan mag dat. Beide mag alleen op dot moment niet in de kroeg of in het bijzijn van te veel anderen. Niet zo moeilijk om die link te zien toch?
  • 17 Oct 2020 om 20:22
    • Quote van 17 Oct 2020 om 20:13
      Maar als je WILT roken, dan mag je dat gewoon nog doen. Waarmee je dus risico op longkanker loopt. Als ik nu in een cafe een biertje WIL pakken met enkele vrienden, dan MAG ik dat NIET. Zelfs niet als mijn vrienden en ik het risico op covid19 op de koop toe nemen. Verschil: covid19 is besmettelijk en longkanker niet. Maar longontsteking en tuberculise zijn ook besmettelijk.... en kunnen ook dodelijk zijn.
    Als je WILT roken dan mag je dat op een heleboel plekken NIET meer doen. Waarom zou dat zijn denk je?
  • 17 Oct 2020 om 20:18
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:20
      Wanneer vind jij dat ik onzin heb verspreid over Corona en/of de maatregelen? Zo ver ik weet heb ik alleen af en toe m'n mening erover gegeven en een paar keer een linkje gedeeld. Die linkjes neem ik zelf ook niet per se voor waarheid aan maar ik schat de kans wel hoog in dat er een grote kern van waarheid in zit. Daarom deel ik het.
    Pffff jij hebt echt alzheimer. je vergeet zelf hoeveel onzin je uitkraamt.
  • 17 Oct 2020 om 20:16
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:33
      Nee, er zijn geen Vlekkies meer...........

      Kan jouw nog wel even wegpoetsen.
    Kan niet wachten, denk dat je eerder de plaat poetst. Maar je zult toch nog even moeten wachten, tenzij je in NBC pak komt
  • 17 Oct 2020 om 20:13
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:55
      Het krijgen van longkanker proberen we toch ook zoveel mogelijk te voorkomen/beperken? Door veel stofjes of werkmethodes aan te passen, door roken te ontmoedigen, enz.
    Maar als je WILT roken, dan mag je dat gewoon nog doen. Waarmee je dus risico op longkanker loopt. Als ik nu in een cafe een biertje WIL pakken met enkele vrienden, dan MAG ik dat NIET. Zelfs niet als mijn vrienden en ik het risico op covid19 op de koop toe nemen. Verschil: covid19 is besmettelijk en longkanker niet. Maar longontsteking en tuberculise zijn ook besmettelijk.... en kunnen ook dodelijk zijn.
  • 17 Oct 2020 om 19:55
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:47
      Woorden naar mijn hart, Scorpio69.

      Wel een kleine aanvulling.
      Helaas worden soms ook volledig gezonde mensen ziek en krijgen dit covid19-virus en ja, soms overlijden ze daaraan. En ja, dat vind ik heel zuur voor die mensen (en hun nabestaanden).
      Maar helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen longkanker (zonder dat ze ooit gerookt hebben of met asbest gewerkt hebben of zo). En helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen andere ziektes zonder dat ze risico-vol gedrag hebben vertoond.
      Dat is - in mijn ogen - het risico dat je als mens loopt door te leven.
      En.... men zegt dat ieder mens toch uiteindelijk dood gaat (alleen ik geloof daar pas in als ik zelf dood ben :) ).
    Het krijgen van longkanker proberen we toch ook zoveel mogelijk te voorkomen/beperken? Door veel stofjes of werkmethodes aan te passen, door roken te ontmoedigen, enz.
  • 17 Oct 2020 om 19:52
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:21
      Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden. Ik zou jou ook nooit een schaap noemen voor je mening omdat jij wel onderzoek naar dingen hebt gedaan. Er zijn mensen die ook onderzoek hebben gedaan en er zo van overtuigt zijn dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties? Willen die mensen bewust ouderen in gevaar brengen? Omdat ze daad bij hun woord voegen? Waar komt het vandaan dat die mensen (waaronder ik zelf deels) er zo over denken? Veel van die mensen snappen niet waarom er niemand is die hun duidelijkheid geeft en kan onderbouwen waarom de maatregelen nodig zijn. Ze kunnen geen antwoorden vinden bij het RIVM en in de mainstream media bijvoorbeeld. Wel zien ze cijfers die laten zien dat het percentage coronadoden helemaal niet hoog zijn. Ze denken daarom dat de overheid dingen achterhoudt en komen vervolgens op pagina's terecht die dit bevestigen met soms goede en soms slechte onderbouwing. Ook zien ze bijvoorbeeld dat er artsen zijn die zich ook uitspreken tegen de maatregelen. Het is niet voor niks dat zoveel mensen er zo over denken. Die mensen zijn echt niet allemaal dom en/of tokkies en hebben ook absoluut niet de intentie om mensen in gevaar te brengen. Het is jammer dat sommigen zo vijandig doen tegenover iemand anders z'n mening. We komen zo niet dichterbij elkaar maar eerder verderweg. Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie.
    Ok, deze inderdaad gemist. Maar goed, beantwoord ik ze nu even. "Zijn dat dan mensen met verkeerde intenties? Willen die mensen bewust ouderen in gevaar brengen? Omdat ze daad bij hun woord voegen?" Ik ben niet zo zeer van mening dat ze verkeerde intenties hebben (tenminste, dit hoop ik echt) of bewust ouderen in gevaar brengen. Maar als ze snugger genoeg zijn om goed onderbouwd te kunnen weerleggen dat corona minder gevaarlijk is dan de meesten aannemen, zullen ze ook slim genoeg zijn om in hun achterhoofd te houden dat, als hun onderzoek niet volledig feitelijk is onderbouwd, een (mogelijk) gevolg van hun acties is dat ze voor meer verspreiding zorgen. Om je dan alsnog niet aan de maatregelen te houden is gewoon niet handig. De maatregelen hebben zich namelijk al eens bewezen. Waar komt het vandaan dat ze zo denken? Nou, vanuit hun eigen onderzoek toch? Dat geef je zelf aan.
  • 17 Oct 2020 om 19:47
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:56
      Net alsof je landen met elkaar kunt vergelijken. Het virus is gevaarlijk voor mensen die reeds een aandoening hebben, oud zijn. Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is. Gelukkig werkt dat natuurlijke systeem bij 97% van de bevolking op aarde heel goed. Men wil er iets heel dramatisch van maken maar dat is het niet.
    Woorden naar mijn hart, Scorpio69.

    Wel een kleine aanvulling.
    Helaas worden soms ook volledig gezonde mensen ziek en krijgen dit covid19-virus en ja, soms overlijden ze daaraan. En ja, dat vind ik heel zuur voor die mensen (en hun nabestaanden).
    Maar helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen longkanker (zonder dat ze ooit gerookt hebben of met asbest gewerkt hebben of zo). En helaas krijgen soms ook volledig gezonde mensen andere ziektes zonder dat ze risico-vol gedrag hebben vertoond.
    Dat is - in mijn ogen - het risico dat je als mens loopt door te leven.
    En.... men zegt dat ieder mens toch uiteindelijk dood gaat (alleen ik geloof daar pas in als ik zelf dood ben :) ).
  • 17 Oct 2020 om 19:43
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:45
      En nu even de aantallen per 100,000 aub. Voor een dunbevolkt landje als Zweden is zelfs de 28ste plaats als het gaat om het totaal geen 'goede' prestatie. Zweden staat namelijk op de 91ste plaats als het gaat om inwoners aantallen. Wat doen ze dan op de 28ste plek?
    U vraagt, wij draaien.
    Ik verwijs naar mijn post van gistermiddag 17:39 waarin ik de door jou gevraagde getallen heb staan (echter alleen als percentages.... maar dat maakt voor het inzicht niet uit).
    Ik verwijs ook naar mijn post van zojuist van 19:38 waarin ik de aantallen per 100.000 heb vermeld.

    Het gaat mij niet om 'goed' of 'fout'.
    Het gaat mij om feiten.
  • 17 Oct 2020 om 19:39
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:17
      BAM praat over het aantal per 100k inwoners, totaal aantal valt weinig over te zeggen. In Andorra kan namelijk de gehele bevolking morgen omvallen. Dus sterfte van 100%, komen ze nog krap aan in de top 10 terecht. Als je dus bevolkingsaantallen mee rekend kom je bijvoorbeeld op (%doden/populatiex1000) Brazilië 0,73 Amerika 0,66 Zweden 0,58 en Nederland op 0,39... doen we het toch niet zo gek.
    Helemaal met je eens.
    De door jou genoemde getallen staan dan ook in mijn post van gistermiddag 17:39.
  • 17 Oct 2020 om 19:38
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:57
      Maar hoe zou de lijst eruit zien als je dit zou laten zien in percentage van dr bevolking,Dat is denk ik relevanter. India bijvoorbeeld minder besmettingen maar ook veel meer inwoners dan Amerika. Gaat ook op bij Zweden en Nederland.
    Kabert, zie mijn post van 16 oktober 17:39.

    Verenigde Staten:
    gestorven: 217.798 = 0,0654% van de inwoners
    oftewel: 65,4 mensen op iedere 100.000 inwoners

    Nederland:
    gestorven: 6.765 = 0,0391% van de inwoners
    oftewel: 39,1 mensen op iedere 100.000 inwoners

    Zweden:
    gestorven: 5.918 = 0,0580% van de inwoners
    oftewel: 58,0 mensen op iedere 100.000 inwoners

    India (cijfers per zojuist):
    gestorven: 112.998 = 0,0085% van de 1.326.093.247 inwoners
    oftewel: 8,5 mensen op iedere 100.000 inwoners
  • 17 Oct 2020 om 19:34
    • Quote van 17 Oct 2020 om 19:30
      Eerst het aanrechtblad bij oma :)
    Is ook al klaar.
    Het was een grote Messi.
  • 17 Oct 2020 om 19:33
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:12
      Moet jij de Veste niet gaan poetsen.
    Nee, er zijn geen Vlekkies meer...........

    Kan jouw nog wel even wegpoetsen.
  • 17 Oct 2020 om 19:30
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:12
      Moet jij de Veste niet gaan poetsen.
    Eerst het aanrechtblad bij oma :)
  • 17 Oct 2020 om 19:22
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:51
      Artsen spreken zich uit......


      Precies Dennis....zonder enige aanwijzingen dat zij gelijk hebben....zij denken....vermoeden....maar op basis waarvan als je niets aan kunt tonen of hard kunt maken?


      Mijn tip...ga echt eens kijken op een IC met corona patiënten. Dan kun je zelf aanschouwen wat saturatie in houdt en waarom IC's snel vol raken.....
    In 2018 en 2016 lagen de IC's ook vol.
  • 17 Oct 2020 om 19:21
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:56
      Waarom zou ik je dat uit moeten drukken in cijfers dan? Zijn hele onderzoeken naar gedaan, zijn gewoon te googlen, doe je best. Daarbij is het gewoon algemeen bekend in de medische wereld, vraag 1 van de anti-maatregelen artsen maar, zelfs die zullen bevestigen dat corona de saturatie verlaagd. Zelfs gewoon te bewijzen door een patient een saturatie meter op de vinger te klikken, simpel af te lezen getalletje tussen 0 en 100. Verder kan ik mij niet heugen dat je mij nog vragen gesteld hebt die ik niet heb beantwoord, maar heb hier ook niet alles gelezen vandaag (heb een leven). Stel ze gerust nogeens, dan kijk ik er graag naar.
    Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden. Ik zou jou ook nooit een schaap noemen voor je mening omdat jij wel onderzoek naar dingen hebt gedaan. Er zijn mensen die ook onderzoek hebben gedaan en er zo van overtuigt zijn dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties? Willen die mensen bewust ouderen in gevaar brengen? Omdat ze daad bij hun woord voegen? Waar komt het vandaan dat die mensen (waaronder ik zelf deels) er zo over denken? Veel van die mensen snappen niet waarom er niemand is die hun duidelijkheid geeft en kan onderbouwen waarom de maatregelen nodig zijn. Ze kunnen geen antwoorden vinden bij het RIVM en in de mainstream media bijvoorbeeld. Wel zien ze cijfers die laten zien dat het percentage coronadoden helemaal niet hoog zijn. Ze denken daarom dat de overheid dingen achterhoudt en komen vervolgens op pagina's terecht die dit bevestigen met soms goede en soms slechte onderbouwing. Ook zien ze bijvoorbeeld dat er artsen zijn die zich ook uitspreken tegen de maatregelen. Het is niet voor niks dat zoveel mensen er zo over denken. Die mensen zijn echt niet allemaal dom en/of tokkies en hebben ook absoluut niet de intentie om mensen in gevaar te brengen. Het is jammer dat sommigen zo vijandig doen tegenover iemand anders z'n mening. We komen zo niet dichterbij elkaar maar eerder verderweg. Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie.
  • 17 Oct 2020 om 19:20
    • Quote van 17 Oct 2020 om 18:56
      Waarom zou ik je dat uit moeten drukken in cijfers dan? Zijn hele onderzoeken naar gedaan, zijn gewoon te googlen, doe je best. Daarbij is het gewoon algemeen bekend in de medische wereld, vraag 1 van de anti-maatregelen artsen maar, zelfs die zullen bevestigen dat corona de saturatie verlaagd. Zelfs gewoon te bewijzen door een patient een saturatie meter op de vinger te klikken, simpel af te lezen getalletje tussen 0 en 100. Verder kan ik mij niet heugen dat je mij nog vragen gesteld hebt die ik niet heb beantwoord, maar heb hier ook niet alles gelezen vandaag (heb een leven). Stel ze gerust nogeens, dan kijk ik er graag naar.
    Wanneer vind jij dat ik onzin heb verspreid over Corona en/of de maatregelen? Zo ver ik weet heb ik alleen af en toe m'n mening erover gegeven en een paar keer een linkje gedeeld. Die linkjes neem ik zelf ook niet per se voor waarheid aan maar ik schat de kans wel hoog in dat er een grote kern van waarheid in zit. Daarom deel ik het.
  • 17 Oct 2020 om 19:02
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:59
      Jazeker kun je landen met elkaar vergelijken. Je hebt geen keuze.

      Scandinavische landen met Scandinavische landen. Veel overeenkomsten. Nederland met België.

      Maar als je landen niet wil vergelijken, dan is het natuurlijk veel makkelijker om ongenuanceerd te schreeuwen over %.

      Wat mij betreft zoeken we een systeem waarbij een ieder die moeite heeft met minimale regelen navolgen vrijheid krijgt om te bewegen, maar dan wel afstand doen van accute zorg, vaccinaties en dergelijke. Als je een te grote lamlul bent om af en toe een mondkapje op te doen, als je wil pretenderen dat we onderdrukt worden en dramatisch wil uitschreeuwen dat we onderdrukt worden door een autocratisch regime die ons een hongerwinter bezorgd.... Fijn, maar doe dan aub wel afstand van maatschappelijke en sociale voorzieningen.

      99% van die protestwappies trekt dan de keutel in, want juist die gele hesjes en twittergeleerden zijn de grootste zuigers en uitkeringstrekkers.
    Zo is't BAM......
  • 17 Oct 2020 om 18:56
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:45
      Misschien kun jij het me dan uitleggen hoe dat zit met de cijfers daarvan. Zou je trouwens ook op mijn eerdere reacties op jou kunnen reageren?
    Waarom zou ik je dat uit moeten drukken in cijfers dan? Zijn hele onderzoeken naar gedaan, zijn gewoon te googlen, doe je best. Daarbij is het gewoon algemeen bekend in de medische wereld, vraag 1 van de anti-maatregelen artsen maar, zelfs die zullen bevestigen dat corona de saturatie verlaagd. Zelfs gewoon te bewijzen door een patient een saturatie meter op de vinger te klikken, simpel af te lezen getalletje tussen 0 en 100. Verder kan ik mij niet heugen dat je mij nog vragen gesteld hebt die ik niet heb beantwoord, maar heb hier ook niet alles gelezen vandaag (heb een leven). Stel ze gerust nogeens, dan kijk ik er graag naar.
  • 17 Oct 2020 om 18:51
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:47
      Artsen spreken zich uit omdat ze de maatregelen zwaar overtrokken vinden. Ik heb nog niets gehoord over saturatie. Ben wel benieuwd hoeveel % daar last van heeft.
    Artsen spreken zich uit......


    Precies Dennis....zonder enige aanwijzingen dat zij gelijk hebben....zij denken....vermoeden....maar op basis waarvan als je niets aan kunt tonen of hard kunt maken?


    Mijn tip...ga echt eens kijken op een IC met corona patiënten. Dan kun je zelf aanschouwen wat saturatie in houdt en waarom IC's snel vol raken.....
  • 17 Oct 2020 om 18:16
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:47
      Artsen spreken zich uit omdat ze de maatregelen zwaar overtrokken vinden. Ik heb nog niets gehoord over saturatie. Ben wel benieuwd hoeveel % daar last van heeft.
    Er zijn ook genoeg artsen die de regels nog lang niet streng genoeg vinden . Dus wat is je punt ? Die 2555 waar je het eerder over hebt gehad die het er niet mee eens zijn of de 72051 overige artsen.
  • 17 Oct 2020 om 18:12
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:14
      Als er 1 dom lult ben jij het wel. Je overdrijft alles. Jij staat heel ver weg van de natuur. Jij bent heel eng!
    Moet jij de Veste niet gaan poetsen.
  • 17 Oct 2020 om 17:46
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:28
      Hopelijk wordt Bosch vanavond snel gewisseld voor Dervisoglu!......oh shit off-topic
    Ga er maar vanuit dat als hij komt het zal zijn voor de laatste 15 min is berry. Als hij vroegtijdig uit valt door een blessure gaat het afhangen van welke minuut dat is. Hij heeft bij brentford ook 59 min gemaakt dus zo wedstrijdfit zal hij ook niet zijn.
  • 17 Oct 2020 om 17:45
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:58
      Dus die artsen die zich uitspreken tegen de maatregelen weet je alles van, maar de lage saturatie die veroorzaakt wordt door corona en al vanaf het begin is aangegeven is nieuw voor je? Gevalletje selectief gehoor.
    Misschien kun jij het me dan uitleggen hoe dat zit met de cijfers daarvan. Zou je trouwens ook op mijn eerdere reacties op jou kunnen reageren?
  • 17 Oct 2020 om 17:42
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:13
      Angst en paniek of gewoon doordachte realisme, het is maar net hoe je het wil zien. En daarbij was je de hele dag fel in de discussie maar ineens verdwenen. Slap. Maar niet geheel onverwacht. Succes met je verdere leven, ik ga in jou namelijk ook geen energie meer steken.
    Respect voor Danny en TC dat jullie de discussie nog aangaan met Scorpio en Dennis. Is helaas verspilde moeite vrees ik. Deze heren zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk dat ze niet willen luisteren naar anderen. En als je wilt wachten op oplossingen van Scorpio dan kun je wachten tot je een ons weegt, want met concrete oplossingen komt hij toch niet.
  • 17 Oct 2020 om 17:28
    Hopelijk wordt Bosch vanavond snel gewisseld voor Dervisoglu!......oh shit off-topic
  • 17 Oct 2020 om 17:15
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:13
      Angst en paniek of gewoon doordachte realisme, het is maar net hoe je het wil zien. En daarbij was je de hele dag fel in de discussie maar ineens verdwenen. Slap. Maar niet geheel onverwacht. Succes met je verdere leven, ik ga in jou namelijk ook geen energie meer steken.
    Dank je wel!
  • 17 Oct 2020 om 17:13
    • Quote van 17 Oct 2020 om 17:09
      Een discussie aangaan met DE twee Dennissen, heeft geen nut. Je blijft steken in je eigen angst en paniek en wil de rest daar in meetrekken. Sorry, ik pas!
    Angst en paniek of gewoon doordachte realisme, het is maar net hoe je het wil zien. En daarbij was je de hele dag fel in de discussie maar ineens verdwenen. Slap. Maar niet geheel onverwacht. Succes met je verdere leven, ik ga in jou namelijk ook geen energie meer steken.
  • 17 Oct 2020 om 17:09
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:42
      Reageren op deze leugenaar heeft toch geen nut TC, dat heeft hij 3 dagen geleden wel bewezen. Hele dag discussie voeren maar zodra hij binnen een uur op 2 leugens betrapt wordt is het ineens klaar. Gevalletje staart tussen de benen.
    Een discussie aangaan met DE twee Dennissen, heeft geen nut. Je blijft steken in je eigen angst en paniek en wil de rest daar in meetrekken. Sorry, ik pas!
  • 17 Oct 2020 om 17:07
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:59
      Jazeker kun je landen met elkaar vergelijken. Je hebt geen keuze.

      Scandinavische landen met Scandinavische landen. Veel overeenkomsten. Nederland met België.

      Maar als je landen niet wil vergelijken, dan is het natuurlijk veel makkelijker om ongenuanceerd te schreeuwen over %.

      Wat mij betreft zoeken we een systeem waarbij een ieder die moeite heeft met minimale regelen navolgen vrijheid krijgt om te bewegen, maar dan wel afstand doen van accute zorg, vaccinaties en dergelijke. Als je een te grote lamlul bent om af en toe een mondkapje op te doen, als je wil pretenderen dat we onderdrukt worden en dramatisch wil uitschreeuwen dat we onderdrukt worden door een autocratisch regime die ons een hongerwinter bezorgd.... Fijn, maar doe dan aub wel afstand van maatschappelijke en sociale voorzieningen.

      99% van die protestwappies trekt dan de keutel in, want juist die gele hesjes en twittergeleerden zijn de grootste zuigers en uitkeringstrekkers.
    Wat een onzinverhaal. Doe je mondkapje snel om. Het staat je vrij om dat te doen. Niet anderen proberen te overtuigen van iets dat niet bewezen is.
  • 17 Oct 2020 om 16:59
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:56
      Net alsof je landen met elkaar kunt vergelijken. Het virus is gevaarlijk voor mensen die reeds een aandoening hebben, oud zijn. Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is. Gelukkig werkt dat natuurlijke systeem bij 97% van de bevolking op aarde heel goed. Men wil er iets heel dramatisch van maken maar dat is het niet.
    Jazeker kun je landen met elkaar vergelijken. Je hebt geen keuze.

    Scandinavische landen met Scandinavische landen. Veel overeenkomsten. Nederland met België.

    Maar als je landen niet wil vergelijken, dan is het natuurlijk veel makkelijker om ongenuanceerd te schreeuwen over %.

    Wat mij betreft zoeken we een systeem waarbij een ieder die moeite heeft met minimale regelen navolgen vrijheid krijgt om te bewegen, maar dan wel afstand doen van accute zorg, vaccinaties en dergelijke. Als je een te grote lamlul bent om af en toe een mondkapje op te doen, als je wil pretenderen dat we onderdrukt worden en dramatisch wil uitschreeuwen dat we onderdrukt worden door een autocratisch regime die ons een hongerwinter bezorgd.... Fijn, maar doe dan aub wel afstand van maatschappelijke en sociale voorzieningen.

    99% van die protestwappies trekt dan de keutel in, want juist die gele hesjes en twittergeleerden zijn de grootste zuigers en uitkeringstrekkers.
  • 17 Oct 2020 om 16:58
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:47
      Artsen spreken zich uit omdat ze de maatregelen zwaar overtrokken vinden. Ik heb nog niets gehoord over saturatie. Ben wel benieuwd hoeveel % daar last van heeft.
    Dus die artsen die zich uitspreken tegen de maatregelen weet je alles van, maar de lage saturatie die veroorzaakt wordt door corona en al vanaf het begin is aangegeven is nieuw voor je? Gevalletje selectief gehoor.
  • 17 Oct 2020 om 16:47
    • Quote van 17 Oct 2020 om 14:34
      Jij denkt dat er meer achter het Corona virus zit zeg je. Nou Dennis....wat zit er dan achter volgens jou?


      Artsen spreken zich uit tegen de maatregelen, maar waarom? Zou dat zijn omdat zij dan niet de wachtkamer vol hebben zitten met zieke patiënten en dus daardoor minder geld op kunnen strijken? Kunnen artsen exact aangeven wat dit virus wel of niet aan kan richten bij mensen? Waarom zwijgen deze artsen over saturatie en het feit dat best wel veel mensen op hun buik beademt dienen te worden wanneer zij slachtoffer zijn van het virus?


      Geef daar eens antwoord op als je kunt alsjeblieft. Ik ben namelijk heel benieuwd om eerlijk te zijn...........
    Artsen spreken zich uit omdat ze de maatregelen zwaar overtrokken vinden. Ik heb nog niets gehoord over saturatie. Ben wel benieuwd hoeveel % daar last van heeft.
  • 17 Oct 2020 om 16:42
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:35
      Ik overdrijf alles terwijl jij alles bagatelliseert inzake corona?


      Ik mag misschien eng zijn maar jij bent echt imbeciel..........
    Reageren op deze leugenaar heeft toch geen nut TC, dat heeft hij 3 dagen geleden wel bewezen. Hele dag discussie voeren maar zodra hij binnen een uur op 2 leugens betrapt wordt is het ineens klaar. Gevalletje staart tussen de benen.
  • 17 Oct 2020 om 16:35
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:14
      Als er 1 dom lult ben jij het wel. Je overdrijft alles. Jij staat heel ver weg van de natuur. Jij bent heel eng!
    Ik overdrijf alles terwijl jij alles bagatelliseert inzake corona?


    Ik mag misschien eng zijn maar jij bent echt imbeciel..........
  • 17 Oct 2020 om 16:34
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:12
      Dramaqueen! 1200 bedden. Dat is de enige reden voor de halve lockdown. Niet omdat er helaas mensen aan sterven.
    En opnieuw ontwijk je mijn vragen;


    Hoe kun je op iets voorbereid zijn wat geheel 'nieuw' is Scorpio? Wat zouden volgens jou de juiste maatregelen zijn en hoe zou jij je voorbereid hebben? Wat exact moet men daarnaast oplossen terwijl nog niet eens volledig bekend is waaruit corona virus precies bestaat of hoe deze in elkaar steekt?


    Lastig hè als mensen doorvragen!
  • 17 Oct 2020 om 16:32
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:12
      Hoeveel % was topfit of een kind?
    Wil ik best beantwoorden Dennis....als jij mijn vragen eerst beantwoord hebt in mijn post aan jou vandaag om 14:34.


    We rijden niet op een eenrichtingsweg..........
  • 17 Oct 2020 om 16:14
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:09
      Man lul niet zo dom. Er zijn zelfs al kinderen aan overleden en topfitte personen in de leeftijd variërend van 25 t/m 35.


      "Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is". Jij lult alsof je een arts bent en het allemaal wel even weet, maar de oplossing kun je niet vertellen....evenals hoe jij je voorbereid zou hebben op het Corona virus.
    Als er 1 dom lult ben jij het wel. Je overdrijft alles. Jij staat heel ver weg van de natuur. Jij bent heel eng!
  • 17 Oct 2020 om 16:12
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:41
      De cijfers zijn dus heilig omdat lang niet alles gepubliceerd wordt zoals de 30 à 40 'corona gevallen' die per dag met een ambulance vervoert moeten worden in de regio Twente?


      Hoe kun je op iets voorbereid zijn wat geheel 'nieuw' is Scorpio? Wat zouden volgens jou de juiste maatregelen zijn en hoe zou jij je voorbereid hebben? Wat exact moet men daarnaast oplossen terwijl nog niet eens volledig bekend is waaruit corona virus precies bestaat of hoe deze in elkaar steekt?


      Welke oogjes gaan precies open Scorpio en in welke zin van het woord? We hebben allemaal kunnen zien en merken dat 'men' maar moeilijk met een beetje vrijheid om kan gaan in deze crisis waardoor de huidige maatregelen hoogst noodzakelijk zijn geworden.


      Maar goed...ik weet dat je mijn vragen niet kunt en gaat beantwoorden en dat geldt ook voor je maatje Dennis.


      Over verloochenen gesproken............
    Dramaqueen! 1200 bedden. Dat is de enige reden voor de halve lockdown. Niet omdat er helaas mensen aan sterven.
  • 17 Oct 2020 om 16:12
    • Quote van 17 Oct 2020 om 16:09
      Man lul niet zo dom. Er zijn zelfs al kinderen aan overleden en topfitte personen in de leeftijd variërend van 25 t/m 35.


      "Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is". Jij lult alsof je een arts bent en het allemaal wel even weet, maar de oplossing kun je niet vertellen....evenals hoe jij je voorbereid zou hebben op het Corona virus.
    Hoeveel % was topfit of een kind?
  • 17 Oct 2020 om 16:09
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:56
      Net alsof je landen met elkaar kunt vergelijken. Het virus is gevaarlijk voor mensen die reeds een aandoening hebben, oud zijn. Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is. Gelukkig werkt dat natuurlijke systeem bij 97% van de bevolking op aarde heel goed. Men wil er iets heel dramatisch van maken maar dat is het niet.
    Man lul niet zo dom. Er zijn zelfs al kinderen aan overleden en topfitte personen in de leeftijd variërend van 25 t/m 35.


    "Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is". Jij lult alsof je een arts bent en het allemaal wel even weet, maar de oplossing kun je niet vertellen....evenals hoe jij je voorbereid zou hebben op het Corona virus.
  • 17 Oct 2020 om 15:56
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:45
      En nu even de aantallen per 100,000 aub. Voor een dunbevolkt landje als Zweden is zelfs de 28ste plaats als het gaat om het totaal geen 'goede' prestatie. Zweden staat namelijk op de 91ste plaats als het gaat om inwoners aantallen. Wat doen ze dan op de 28ste plek?
    Net alsof je landen met elkaar kunt vergelijken. Het virus is gevaarlijk voor mensen die reeds een aandoening hebben, oud zijn. Mensen waar het immuumsysteem niet sterk genoeg is. Gelukkig werkt dat natuurlijke systeem bij 97% van de bevolking op aarde heel goed. Men wil er iets heel dramatisch van maken maar dat is het niet.
  • 17 Oct 2020 om 15:50
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:17
      BAM praat over het aantal per 100k inwoners, totaal aantal valt weinig over te zeggen. In Andorra kan namelijk de gehele bevolking morgen omvallen. Dus sterfte van 100%, komen ze nog krap aan in de top 10 terecht. Als je dus bevolkingsaantallen mee rekend kom je bijvoorbeeld op (%doden/populatiex1000) Brazilië 0,73 Amerika 0,66 Zweden 0,58 en Nederland op 0,39... doen we het toch niet zo gek.
    Jij snapt het.

    Helaas willen mensen Zweedse cijfers zo buigen dat het in hun narrative valt.

    Goed, je kunt kiezen om de ouderen gewoon van de planeet te drukken door het virus. Dat is een besluit waar leiderschap mee moet leven. Maar zelfs al doe je dat dna knal je in Nederland alsnog de ziekenhuizen en dus de IC's vol, plus we beschadigen kwetsbare jongere mensen en gezonde mensen potentieel voor het leven. Als men dood en verderf prefereert over economisch lijden... Laat ze dat dan gewoon zeggen.
  • 17 Oct 2020 om 15:45
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:09
      Dank je, BAM, dat je de cijfers die ik gegeven heb (en van de site van Hopkins heb gehaald, zie link) bevestig.

      Op dit moment (zaterdag 17 oktober 2020, 12:03) is de top 10 van Corona-sterfgevallen volgens Hopkins als volgt:
      1. Verenigde Staten - 218.599
      2. Brazilië - 153.214
      3. India - 112.998
      4. Mexico - 85.704
      5. Verenigd Koninkrijk - 43.519
      6. Italië - 36.427
      7. Spanje - 33.775
      8. Peru - 33.577
      9. Frankrijk - 33.325
      10. Iran - 29.870
      18. België - 10.359
      21. Duitsland - 9.773
      24. Nederland - 6.765
      28. Zweden - 5.918
      Zweden staat dus niet (zoals jij schrijft) 'netjes in de top 10 van de wereld'.
      Ook niet als je kijkt naar het aantal besmettingen.
    En nu even de aantallen per 100,000 aub. Voor een dunbevolkt landje als Zweden is zelfs de 28ste plaats als het gaat om het totaal geen 'goede' prestatie. Zweden staat namelijk op de 91ste plaats als het gaat om inwoners aantallen. Wat doen ze dan op de 28ste plek?
  • 17 Oct 2020 om 15:41
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:24
      Ik laat het idd maar gaan... Ik kan ze het 1000x uitleggen maar nog begrijpen ze het niet. Ik kijk puur naar cijfers.
    Exact Dennis, jij kijkt puur naar gepubliceerde cijfers. Dank voor de bevestiging inzake jouw kortzichtigheid......
  • 17 Oct 2020 om 15:41
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:18
      Laat ze, het valt gelukkig reuze mee deze pandemie. De cijfers tonen dat aan. Dat men er niet op voorbereid is zegt genoeg over hoe men achter de feiten aanloopt steeds. De andere gevolgen van al deze nep maatregelen zijn vele malen zwaarder maar dat vind men blijkbaar niet erg omdat men denkt dat er geld genoeg is om alles op te lossen.

      Dat wat men moet oplossen doet men niet. Alles staat stil en men zit in de wachtmodus en voor het oog hebben we nu een routekaart. Om de massa die commentaar heeft gerust te stellen.

      Het is allemaal heel eng want dit is een wijze les hoe makkelijk ze de mens, het volk kunnen beheersen.
      We zijn allemaal puppets voor de mensen met macht die mekaar in de haren vliegen elke dag. Wij stonden erbij en keken ernaar. Ze maken alles kapot.
      Bij de meesten gaan de oogjes wel open maar er zullen altijd mensen zijn die het niet zien of willen zien. Daar moet je geen discussie mee aangaan. Die verloochen zichzelf elke dag.

    De cijfers zijn dus heilig omdat lang niet alles gepubliceerd wordt zoals de 30 à 40 'corona gevallen' die per dag met een ambulance vervoert moeten worden in de regio Twente?


    Hoe kun je op iets voorbereid zijn wat geheel 'nieuw' is Scorpio? Wat zouden volgens jou de juiste maatregelen zijn en hoe zou jij je voorbereid hebben? Wat exact moet men daarnaast oplossen terwijl nog niet eens volledig bekend is waaruit corona virus precies bestaat of hoe deze in elkaar steekt?


    Welke oogjes gaan precies open Scorpio en in welke zin van het woord? We hebben allemaal kunnen zien en merken dat 'men' maar moeilijk met een beetje vrijheid om kan gaan in deze crisis waardoor de huidige maatregelen hoogst noodzakelijk zijn geworden.


    Maar goed...ik weet dat je mijn vragen niet kunt en gaat beantwoorden en dat geldt ook voor je maatje Dennis.


    Over verloochenen gesproken............
  • 17 Oct 2020 om 15:24
    • Quote van 17 Oct 2020 om 15:18
      Laat ze, het valt gelukkig reuze mee deze pandemie. De cijfers tonen dat aan. Dat men er niet op voorbereid is zegt genoeg over hoe men achter de feiten aanloopt steeds. De andere gevolgen van al deze nep maatregelen zijn vele malen zwaarder maar dat vind men blijkbaar niet erg omdat men denkt dat er geld genoeg is om alles op te lossen.

      Dat wat men moet oplossen doet men niet. Alles staat stil en men zit in de wachtmodus en voor het oog hebben we nu een routekaart. Om de massa die commentaar heeft gerust te stellen.

      Het is allemaal heel eng want dit is een wijze les hoe makkelijk ze de mens, het volk kunnen beheersen.
      We zijn allemaal puppets voor de mensen met macht die mekaar in de haren vliegen elke dag. Wij stonden erbij en keken ernaar. Ze maken alles kapot.
      Bij de meesten gaan de oogjes wel open maar er zullen altijd mensen zijn die het niet zien of willen zien. Daar moet je geen discussie mee aangaan. Die verloochen zichzelf elke dag.

    Ik laat het idd maar gaan... Ik kan ze het 1000x uitleggen maar nog begrijpen ze het niet. Ik kijk puur naar cijfers.
  • 17 Oct 2020 om 15:18
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:55
      Je zet jezelf voor lul nu. Als ik met de wind mee zou gaan zou ik wel een ja knikker zijn die niet kritisch naar de situatie kijkt zoals de meesten...
    Laat ze, het valt gelukkig reuze mee deze pandemie. De cijfers tonen dat aan. Dat men er niet op voorbereid is zegt genoeg over hoe men achter de feiten aanloopt steeds. De andere gevolgen van al deze nep maatregelen zijn vele malen zwaarder maar dat vind men blijkbaar niet erg omdat men denkt dat er geld genoeg is om alles op te lossen.

    Dat wat men moet oplossen doet men niet. Alles staat stil en men zit in de wachtmodus en voor het oog hebben we nu een routekaart. Om de massa die commentaar heeft gerust te stellen.

    Het is allemaal heel eng want dit is een wijze les hoe makkelijk ze de mens, het volk kunnen beheersen.
    We zijn allemaal puppets voor de mensen met macht die mekaar in de haren vliegen elke dag. Wij stonden erbij en keken ernaar. Ze maken alles kapot.
    Bij de meesten gaan de oogjes wel open maar er zullen altijd mensen zijn die het niet zien of willen zien. Daar moet je geen discussie mee aangaan. Die verloochen zichzelf elke dag.

  • 17 Oct 2020 om 14:34
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:55
      Je zet jezelf voor lul nu. Als ik met de wind mee zou gaan zou ik wel een ja knikker zijn die niet kritisch naar de situatie kijkt zoals de meesten...
    Jij denkt dat er meer achter het Corona virus zit zeg je. Nou Dennis....wat zit er dan achter volgens jou?


    Artsen spreken zich uit tegen de maatregelen, maar waarom? Zou dat zijn omdat zij dan niet de wachtkamer vol hebben zitten met zieke patiënten en dus daardoor minder geld op kunnen strijken? Kunnen artsen exact aangeven wat dit virus wel of niet aan kan richten bij mensen? Waarom zwijgen deze artsen over saturatie en het feit dat best wel veel mensen op hun buik beademt dienen te worden wanneer zij slachtoffer zijn van het virus?


    Geef daar eens antwoord op als je kunt alsjeblieft. Ik ben namelijk heel benieuwd om eerlijk te zijn...........
  • 17 Oct 2020 om 14:27
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:55
      Je zet jezelf voor lul nu. Als ik met de wind mee zou gaan zou ik wel een ja knikker zijn die niet kritisch naar de situatie kijkt zoals de meesten...
    Jij bent de ASO die hier gepost heeft dat hij geen afstand ging houd n. Over jezelf voor lul zetten gesproken.
  • 17 Oct 2020 om 13:55
    • Quote van 17 Oct 2020 om 13:42
      Zo de wind waait.....
    Je zet jezelf voor lul nu. Als ik met de wind mee zou gaan zou ik wel een ja knikker zijn die niet kritisch naar de situatie kijkt zoals de meesten...
  • 17 Oct 2020 om 13:42
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:55
      Tot onbekenden hou ik afstand uit respect, al zou ik dat zelf inderdaad liever niet doen.
    Zo de wind waait.....
  • 17 Oct 2020 om 13:17
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:09
      Dank je, BAM, dat je de cijfers die ik gegeven heb (en van de site van Hopkins heb gehaald, zie link) bevestig.

      Op dit moment (zaterdag 17 oktober 2020, 12:03) is de top 10 van Corona-sterfgevallen volgens Hopkins als volgt:
      1. Verenigde Staten - 218.599
      2. Brazilië - 153.214
      3. India - 112.998
      4. Mexico - 85.704
      5. Verenigd Koninkrijk - 43.519
      6. Italië - 36.427
      7. Spanje - 33.775
      8. Peru - 33.577
      9. Frankrijk - 33.325
      10. Iran - 29.870
      18. België - 10.359
      21. Duitsland - 9.773
      24. Nederland - 6.765
      28. Zweden - 5.918
      Zweden staat dus niet (zoals jij schrijft) 'netjes in de top 10 van de wereld'.
      Ook niet als je kijkt naar het aantal besmettingen.
    BAM praat over het aantal per 100k inwoners, totaal aantal valt weinig over te zeggen. In Andorra kan namelijk de gehele bevolking morgen omvallen. Dus sterfte van 100%, komen ze nog krap aan in de top 10 terecht. Als je dus bevolkingsaantallen mee rekend kom je bijvoorbeeld op (%doden/populatiex1000) Brazilië 0,73 Amerika 0,66 Zweden 0,58 en Nederland op 0,39... doen we het toch niet zo gek.
  • 17 Oct 2020 om 12:57
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:09
      Dank je, BAM, dat je de cijfers die ik gegeven heb (en van de site van Hopkins heb gehaald, zie link) bevestig.

      Op dit moment (zaterdag 17 oktober 2020, 12:03) is de top 10 van Corona-sterfgevallen volgens Hopkins als volgt:
      1. Verenigde Staten - 218.599
      2. Brazilië - 153.214
      3. India - 112.998
      4. Mexico - 85.704
      5. Verenigd Koninkrijk - 43.519
      6. Italië - 36.427
      7. Spanje - 33.775
      8. Peru - 33.577
      9. Frankrijk - 33.325
      10. Iran - 29.870
      18. België - 10.359
      21. Duitsland - 9.773
      24. Nederland - 6.765
      28. Zweden - 5.918
      Zweden staat dus niet (zoals jij schrijft) 'netjes in de top 10 van de wereld'.
      Ook niet als je kijkt naar het aantal besmettingen.
    Maar hoe zou de lijst eruit zien als je dit zou laten zien in percentage van dr bevolking,Dat is denk ik relevanter. India bijvoorbeeld minder besmettingen maar ook veel meer inwoners dan Amerika. Gaat ook op bij Zweden en Nederland.
  • 17 Oct 2020 om 12:55
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:47
      Mooi dat je precies o.schrijft zoals jezelf hebt gehandeld. Dat jij totaal ongeloofwaardig bent komt oa omdat je geen afstand wenst te houden tot een ander (zoals je een paar weken geleden hebt gepost in de discussie).
    Tot onbekenden hou ik afstand uit respect, al zou ik dat zelf inderdaad liever niet doen.
  • 17 Oct 2020 om 12:47
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:39
      Precies. Als jij je niet wil verdiepen in zaken en niet buiten je comfort zone wil denken is dat helemaal prima. Maar ga dan geen onzin over mensen roepen die dat wel doen en dan tot conclusies komen die jou niet aanstaan.
    Mooi dat je precies o.schrijft zoals jezelf hebt gehandeld. Dat jij totaal ongeloofwaardig bent komt oa omdat je geen afstand wenst te houden tot een ander (zoals je een paar weken geleden hebt gepost in de discussie).
  • 17 Oct 2020 om 12:39
    • Quote van 17 Oct 2020 om 12:16
      Ik ben bang dat je oproep aan dovemansoren gericht is.
      Iedereen die zelf wil nadenken doet dat al, en iedereen die dat nu nog niet doet, tja, die wil dat blijkbaar ook niet. Voor de slechte lezer, let op: ik geef geen waarde-oordeel over dat 'niet-nadenken'.
      Mij valt heel vaak op dat mensen de feiten niet/niet goed kennen maar toch een mening vormen die voor iedereen geldend zou moeten zijn.
      Als ik dan vraag naar feitelijke onderbouwing van die mening, en ik de genoemde 'feiten' aantoonbaar kan weerleggen, tja, dan ben ik ineens overal tegen, wil niet meewerken, complot-denker, gevaarlijk, en wil men niet verder praten.
      Ik moet dan heel vaak lachen om die mensen.... ik lach dus heel vaak op dit moment.

    Precies. Als jij je niet wil verdiepen in zaken en niet buiten je comfort zone wil denken is dat helemaal prima. Maar ga dan geen onzin over mensen roepen die dat wel doen en dan tot conclusies komen die jou niet aanstaan.
  • 17 Oct 2020 om 12:16
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:00
      Ik ben veel aan het onderzoeken wat de waarheid is met betrekking tot dit virus en het verhaal eromheen. Er klopt sowieso iets niet denk ik, er speelt meer dan alleen dit virus. Dit zou echter ook iets positiefs kunnen betekenen, iets doen om een 6e massa extincie te voorkomen bijvoorbeeld. Ik probeer naar het grotere plaatje te kijken. Dat is de reden dat ik niet zo veel meer meng in de discussies hier. Veel mensen durven niet buiten hun comfort zone te kijken en verklaren mij toch voor gek als ik dit soort dingen roep. Dat interesseert mij niet maar dan heb ik ook geen zin om met diezelfde mensen discussies te voeren. Ik wil verder alleen oproepen aan iedereen om zelf na te denken en als je er interesse/tijd voor hebt je ook te verdiepen in dit soort zaken. Niet alles is wat het lijkt.
    Ik ben bang dat je oproep aan dovemansoren gericht is.
    Iedereen die zelf wil nadenken doet dat al, en iedereen die dat nu nog niet doet, tja, die wil dat blijkbaar ook niet. Voor de slechte lezer, let op: ik geef geen waarde-oordeel over dat 'niet-nadenken'.
    Mij valt heel vaak op dat mensen de feiten niet/niet goed kennen maar toch een mening vormen die voor iedereen geldend zou moeten zijn.
    Als ik dan vraag naar feitelijke onderbouwing van die mening, en ik de genoemde 'feiten' aantoonbaar kan weerleggen, tja, dan ben ik ineens overal tegen, wil niet meewerken, complot-denker, gevaarlijk, en wil men niet verder praten.
    Ik moet dan heel vaak lachen om die mensen.... ik lach dus heel vaak op dit moment.

  • 17 Oct 2020 om 12:09
    • Quote van 16 Oct 2020 om 19:05
      Hopkins, die heeft de death rate van Zweden op 58 per 100,000 staan. Zweden heeft meer dan 5,500 doden gemeldt, staan netjes in de top 10 van de wereld.

      https://time.com/5899432/sweden-coronovirus-disaster/
    Dank je, BAM, dat je de cijfers die ik gegeven heb (en van de site van Hopkins heb gehaald, zie link) bevestig.

    Op dit moment (zaterdag 17 oktober 2020, 12:03) is de top 10 van Corona-sterfgevallen volgens Hopkins als volgt:
    1. Verenigde Staten - 218.599
    2. Brazilië - 153.214
    3. India - 112.998
    4. Mexico - 85.704
    5. Verenigd Koninkrijk - 43.519
    6. Italië - 36.427
    7. Spanje - 33.775
    8. Peru - 33.577
    9. Frankrijk - 33.325
    10. Iran - 29.870
    18. België - 10.359
    21. Duitsland - 9.773
    24. Nederland - 6.765
    28. Zweden - 5.918
    Zweden staat dus niet (zoals jij schrijft) 'netjes in de top 10 van de wereld'.
    Ook niet als je kijkt naar het aantal besmettingen.
  • 17 Oct 2020 om 12:06
    • Quote van 17 Oct 2020 om 08:55
      Ik denk overigens dat Rutte achteraf spijt heeft dat hij met name de landelijke horeca weer open heeft gegooid, want van daaruit zijn de meeste besmettingen gekomen die deze 2e golf hebben veroorzaakt. Het is echt voor alles en iedereen te hopen dat er geen algehele lock down volgt.......
    En wat denk je van die mensen die zich over de wereld hebben verspreid in de vakantie periode. Volgens mij was het beter geweest het land helemaal dicht te gooien. Drie weken helemaal niks voor iedereen. De besmette mensen komen in die tijd bovendrijven kun je behandelen. Dan pas ga je echt iets berijken. Dit blijven toch halfslachtige maatregelen om de economie niet te hard te raken maar het tegenovergestelde gebeurd nu omdat het vele malen langer duurt.
  • 17 Oct 2020 om 10:27
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:12
      Andermaal weer onterecht veel kritiek op onlytwente. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij echt geen simpel iemand is. Ik zeg het niet graag maar ik begin me eerder te ergeren aan FCTukkerclan die totaal niet open staat om zijn beeld van Dennis aan te passen en om naar hem te luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere artikelen weleens Dennis wat zag zeggen over het corona waar ik van schrok, maar hij legt hier heel goed uit waarom hij denkt wat hij denkt. In deze discussie ben ik het meer met FCTukkerclan eens, we moeten ons aan de regels houden. Dat betekent niet dat je geen mening mogen hebben en dat we niet kritisch mogen zijn, maar je moet niet voor eigen rechter spelen. Dus als je zelf niet inziet wat het nut van een mondkapje of 1.5 meter is, houd je dan aan de regels tot het tegendeel is bewezen. In plaats van dat je je pas aan de regels houdt als er iets bewezen. Ik vind het een heel moeilijke situatie waarin we inzitten. Aan de ene kant heb je dat je het niet kunt maken dat mensen sterven omdat ze geen IC bed kunnen krijgen, aan de andere kant heb je dat deze corona aanpak naast coronadoden en zieken ook heel veel negatieve effecten oplevert (mensen verliezen hun baan, kinderen en jong volwassen lopen sociale schade op, er is minder aandacht voor mensen die geen corona hebben).Ik denk dat het beste is om zoveel mogelijk door laten gaan omdat ik denk dat het voordeel van het aantal levens wat je redt als je alles op alles zet om het corona virus te voorkomen niet opwegen tegen de nadelen die deze aanpak met zich meebrengen. Ik snap echter dat de regering het niet zo ziet. We leven in een maatschappij waarbij we denken alles onder controle te hebben, zij kunnen het niet laten gebeuren dat mensen omdat ze geen IC bed kunnen krijgen. In de geschiedenis zijn er wel meerdere griepen geweest en dan stierf er een deel van de bevolking, maar dan was het probleem ook opgelost dat kan tegenwoordig niet meer.
    Geen maatregelen en het virus voort laten woekeren is geen alternatief. Er was met de beperkte maatregelen al wekelijks bijna een verdubbeling van het aantal besmettingen. Uiteindelijk zou een groot deel van de economie daardoor hoe dan ook tot stilstand komen. Een lockdown heeft deels tot doel deze stilstand zo kort mogelijk te laten duren.
  • 17 Oct 2020 om 08:55
    Ik denk overigens dat Rutte achteraf spijt heeft dat hij met name de landelijke horeca weer open heeft gegooid, want van daaruit zijn de meeste besmettingen gekomen die deze 2e golf hebben veroorzaakt. Het is echt voor alles en iedereen te hopen dat er geen algehele lock down volgt.......
  • 17 Oct 2020 om 08:31
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:12
      Andermaal weer onterecht veel kritiek op onlytwente. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij echt geen simpel iemand is. Ik zeg het niet graag maar ik begin me eerder te ergeren aan FCTukkerclan die totaal niet open staat om zijn beeld van Dennis aan te passen en om naar hem te luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere artikelen weleens Dennis wat zag zeggen over het corona waar ik van schrok, maar hij legt hier heel goed uit waarom hij denkt wat hij denkt. In deze discussie ben ik het meer met FCTukkerclan eens, we moeten ons aan de regels houden. Dat betekent niet dat je geen mening mogen hebben en dat we niet kritisch mogen zijn, maar je moet niet voor eigen rechter spelen. Dus als je zelf niet inziet wat het nut van een mondkapje of 1.5 meter is, houd je dan aan de regels tot het tegendeel is bewezen. In plaats van dat je je pas aan de regels houdt als er iets bewezen. Ik vind het een heel moeilijke situatie waarin we inzitten. Aan de ene kant heb je dat je het niet kunt maken dat mensen sterven omdat ze geen IC bed kunnen krijgen, aan de andere kant heb je dat deze corona aanpak naast coronadoden en zieken ook heel veel negatieve effecten oplevert (mensen verliezen hun baan, kinderen en jong volwassen lopen sociale schade op, er is minder aandacht voor mensen die geen corona hebben).Ik denk dat het beste is om zoveel mogelijk door laten gaan omdat ik denk dat het voordeel van het aantal levens wat je redt als je alles op alles zet om het corona virus te voorkomen niet opwegen tegen de nadelen die deze aanpak met zich meebrengen. Ik snap echter dat de regering het niet zo ziet. We leven in een maatschappij waarbij we denken alles onder controle te hebben, zij kunnen het niet laten gebeuren dat mensen omdat ze geen IC bed kunnen krijgen. In de geschiedenis zijn er wel meerdere griepen geweest en dan stierf er een deel van de bevolking, maar dan was het probleem ook opgelost dat kan tegenwoordig niet meer.
    Dennis heeft een beeld van zichzelf geschetst als zijnde trol die graag vervelend en kinderachtig mag zijn. Zo heeft Dennis meerdere accounts en worden anderen (on?)terecht ook vaak als één van zijn accounts gezien die met een pleidooi voor Dennis op de proppen komen.


    Dit alles heeft Dennis over zichzelf afgeroepen en dan is en blijft het voor Dennis heel moeilijk om dit beeld te wissen.......
  • 17 Oct 2020 om 08:27
    • Quote van 16 Oct 2020 om 23:53
      Zoveel aannames en vooroordelen. Moet ik jou serieus nemen?
    Dat hoef je niet Dennis, maar doe niet net of er mensen zijn die 'onschuldig' zijn die zich niet bewust aan regels willen houden en daarmee dus anderen kunnen besmetten met dit verschrikkelijke virus.


    Jij mag jou denkwijze hebben en alle complottheorieën erop los laten, maar gebruik dit niet als excuus om je erachter te verstoppen. Jij denkt dat er meer achter het Corona virus zit zeg je. Nou Dennis....wat zit er dan achter volgens jou?


    Artsen spreken zich uit tegen de maatregelen, maar waarom? Zou dat zijn omdat zij dan niet de wachtkamer vol hebben zitten met zieke patiënten en dus daardoor minder geld op kunnen strijken? Kunnen artsen exact aangeven wat dit virus wel of niet aan kan richten bij mensen? Waarom zwijgen deze artsen over saturatie en het feit dat best wel veel mensen op hun buik beademt dienen te worden wanneer zij slachtoffer zijn van het virus?


    Lees het betoog van Mad-ness nog eens en gebruik het als eye-opener. Of het verhaal van Jennifer die een hele goede vriend kwijt is geraakt door het virus en een vrouw alleen met kinderen achter laat.


    Dit zijn slechts 2 voorbeelden Dennis en er zijn er meer, geloof dat maar. Als je het virus overleeft....en ja die kans bestaat uiteraard ook...dan mag je GOD op je blote knieën danken als je er geen blijvende lichaam schade aan overhoudt.
  • 17 Oct 2020 om 00:45
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:27
      Dit meen je niet
    gewoon een vraagje: waarom niet? haha
  • 17 Oct 2020 om 00:44
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:28
      Bedankt voor het compliment maar zou je dit willen verwijderen? Iedereen denkt dat ik dit ben.
    ik vind niet dat ik me moet aanpassen aan mensen die in die complottheorie geloven. Kijk ik snap je punt heel goed, maar dan kan mijn hele account wel worden opgedoekt als ik namens mezelf reageer en dat moet verwijderen.
  • 17 Oct 2020 om 00:28
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:12
      Andermaal weer onterecht veel kritiek op onlytwente. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij echt geen simpel iemand is. Ik zeg het niet graag maar ik begin me eerder te ergeren aan FCTukkerclan die totaal niet open staat om zijn beeld van Dennis aan te passen en om naar hem te luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere artikelen weleens Dennis wat zag zeggen over het corona waar ik van schrok, maar hij legt hier heel goed uit waarom hij denkt wat hij denkt. In deze discussie ben ik het meer met FCTukkerclan eens, we moeten ons aan de regels houden. Dat betekent niet dat je geen mening mogen hebben en dat we niet kritisch mogen zijn, maar je moet niet voor eigen rechter spelen. Dus als je zelf niet inziet wat het nut van een mondkapje of 1.5 meter is, houd je dan aan de regels tot het tegendeel is bewezen. In plaats van dat je je pas aan de regels houdt als er iets bewezen. Ik vind het een heel moeilijke situatie waarin we inzitten. Aan de ene kant heb je dat je het niet kunt maken dat mensen sterven omdat ze geen IC bed kunnen krijgen, aan de andere kant heb je dat deze corona aanpak naast coronadoden en zieken ook heel veel negatieve effecten oplevert (mensen verliezen hun baan, kinderen en jong volwassen lopen sociale schade op, er is minder aandacht voor mensen die geen corona hebben).Ik denk dat het beste is om zoveel mogelijk door laten gaan omdat ik denk dat het voordeel van het aantal levens wat je redt als je alles op alles zet om het corona virus te voorkomen niet opwegen tegen de nadelen die deze aanpak met zich meebrengen. Ik snap echter dat de regering het niet zo ziet. We leven in een maatschappij waarbij we denken alles onder controle te hebben, zij kunnen het niet laten gebeuren dat mensen omdat ze geen IC bed kunnen krijgen. In de geschiedenis zijn er wel meerdere griepen geweest en dan stierf er een deel van de bevolking, maar dan was het probleem ook opgelost dat kan tegenwoordig niet meer.
    Bedankt voor het compliment maar zou je dit willen verwijderen? Iedereen denkt dat ik dit ben.
  • 17 Oct 2020 om 00:27
    • Quote van 17 Oct 2020 om 00:12
      Andermaal weer onterecht veel kritiek op onlytwente. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij echt geen simpel iemand is. Ik zeg het niet graag maar ik begin me eerder te ergeren aan FCTukkerclan die totaal niet open staat om zijn beeld van Dennis aan te passen en om naar hem te luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere artikelen weleens Dennis wat zag zeggen over het corona waar ik van schrok, maar hij legt hier heel goed uit waarom hij denkt wat hij denkt. In deze discussie ben ik het meer met FCTukkerclan eens, we moeten ons aan de regels houden. Dat betekent niet dat je geen mening mogen hebben en dat we niet kritisch mogen zijn, maar je moet niet voor eigen rechter spelen. Dus als je zelf niet inziet wat het nut van een mondkapje of 1.5 meter is, houd je dan aan de regels tot het tegendeel is bewezen. In plaats van dat je je pas aan de regels houdt als er iets bewezen. Ik vind het een heel moeilijke situatie waarin we inzitten. Aan de ene kant heb je dat je het niet kunt maken dat mensen sterven omdat ze geen IC bed kunnen krijgen, aan de andere kant heb je dat deze corona aanpak naast coronadoden en zieken ook heel veel negatieve effecten oplevert (mensen verliezen hun baan, kinderen en jong volwassen lopen sociale schade op, er is minder aandacht voor mensen die geen corona hebben).Ik denk dat het beste is om zoveel mogelijk door laten gaan omdat ik denk dat het voordeel van het aantal levens wat je redt als je alles op alles zet om het corona virus te voorkomen niet opwegen tegen de nadelen die deze aanpak met zich meebrengen. Ik snap echter dat de regering het niet zo ziet. We leven in een maatschappij waarbij we denken alles onder controle te hebben, zij kunnen het niet laten gebeuren dat mensen omdat ze geen IC bed kunnen krijgen. In de geschiedenis zijn er wel meerdere griepen geweest en dan stierf er een deel van de bevolking, maar dan was het probleem ook opgelost dat kan tegenwoordig niet meer.
    Dit meen je niet
  • 17 Oct 2020 om 00:18
    sorry maar mijn enter knop werkt niet excuses voor het geen alineas
  • 17 Oct 2020 om 00:12
    Andermaal weer onterecht veel kritiek op onlytwente. Het is inmiddels toch wel duidelijk dat hij echt geen simpel iemand is. Ik zeg het niet graag maar ik begin me eerder te ergeren aan FCTukkerclan die totaal niet open staat om zijn beeld van Dennis aan te passen en om naar hem te luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij eerdere artikelen weleens Dennis wat zag zeggen over het corona waar ik van schrok, maar hij legt hier heel goed uit waarom hij denkt wat hij denkt. In deze discussie ben ik het meer met FCTukkerclan eens, we moeten ons aan de regels houden. Dat betekent niet dat je geen mening mogen hebben en dat we niet kritisch mogen zijn, maar je moet niet voor eigen rechter spelen. Dus als je zelf niet inziet wat het nut van een mondkapje of 1.5 meter is, houd je dan aan de regels tot het tegendeel is bewezen. In plaats van dat je je pas aan de regels houdt als er iets bewezen. Ik vind het een heel moeilijke situatie waarin we inzitten. Aan de ene kant heb je dat je het niet kunt maken dat mensen sterven omdat ze geen IC bed kunnen krijgen, aan de andere kant heb je dat deze corona aanpak naast coronadoden en zieken ook heel veel negatieve effecten oplevert (mensen verliezen hun baan, kinderen en jong volwassen lopen sociale schade op, er is minder aandacht voor mensen die geen corona hebben).Ik denk dat het beste is om zoveel mogelijk door laten gaan omdat ik denk dat het voordeel van het aantal levens wat je redt als je alles op alles zet om het corona virus te voorkomen niet opwegen tegen de nadelen die deze aanpak met zich meebrengen. Ik snap echter dat de regering het niet zo ziet. We leven in een maatschappij waarbij we denken alles onder controle te hebben, zij kunnen het niet laten gebeuren dat mensen omdat ze geen IC bed kunnen krijgen. In de geschiedenis zijn er wel meerdere griepen geweest en dan stierf er een deel van de bevolking, maar dan was het probleem ook opgelost dat kan tegenwoordig niet meer.
  • 16 Oct 2020 om 23:53
    • Quote van 16 Oct 2020 om 23:39
      "Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden". Die zijn er wel Dennis en daar ben jij er 1 van. Ontkennen heeft geen zin want jij zei doodleuk; "Ik zou sowieso gaan". Daarmee zeg je ook dat je bijvoorbeeld ook naar een 'schijt aan Corona" party zou gaan.


      "Mensen hebben onderzoek gedaan en zijn er zo van overtuigt dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties"? Ja Dennis dat ijn slechte mensen, simpelweg omdat zij weten dat zij een gezondheidsgevaar voor anderen (kunnen) vormen....ook ouderen, maar daarbij wil ik optekenen dat Corona geen enkele leeftijd ontziet...er zijn zelfs al kinderen en topfitte jonge kerels aan overleden. Oh wacht....dat heb je nergens in de media gelezen of gehoord? Niet alles komt in de media Dennis want dan zou het alleen nog maar over Corona gaan.


      Iedereen weet waarom de huidige maatregelen nodig zijn Dennis, alleen zijn en blijven er imbecielen zoals jij die het (deels) blijven ontkennen en zich achter tal van excuses verstoppen om de maatregelen maar niet op te hoeven volgen.


      Hoe kan de overheid zaken stil houden wanneer zij zelf niet eens weten hoe zij dit virus een halt toe moeten roepen als veel imbecielen zoals jij regels aan hun laars lappen en daarmee een tweede Corona golf hebben veroorzaakt? Een golf die nog heftiger is dan de eerste?


      "Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie". Neen Dennis....fout. Dat doen we door elkaar aan te spreken en te corrigeren wanneer we ons niet aan de opgelegde regels houden zoals mondkapjes dragen in winkels, bussen en treinen en 1,5 meter afstand te houden naar anderen toe behalve je partner.
    Zoveel aannames en vooroordelen. Moet ik jou serieus nemen?
  • 16 Oct 2020 om 23:39
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:57
      Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden. Ik zou jou ook nooit een schaap noemen voor je mening omdat jij wel onderzoek naar dingen hebt gedaan. Er zijn mensen die ook onderzoek hebben gedaan en er zo van overtuigt zijn dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties? Willen die mensen bewust ouderen in gevaar brengen? Omdat ze daad bij hun woord voegen? Waar komt het vandaan dat die mensen (waaronder ik zelf deels) er zo over denken? Veel van die mensen snappen niet waarom er niemand is die hun duidelijkheid geeft en kan onderbouwen waarom de maatregelen nodig zijn. Ze kunnen geen antwoorden vinden bij het RIVM en in de mainstream media bijvoorbeeld. Wel zien ze cijfers die laten zien dat het percentage coronadoden helemaal niet hoog zijn. Ze denken daarom dat de overheid dingen achterhoudt en komen vervolgens op pagina's terecht die dit bevestigen met soms goede en soms slechte onderbouwing. Ook zien ze bijvoorbeeld dat er artsen zijn die zich ook uitspreken tegen de maatregelen. Het is niet voor niks dat zoveel mensen er zo over denken. Die mensen zijn echt niet allemaal dom en/of tokkies en hebben ook absoluut niet de intentie om mensen in gevaar te brengen. Het is jammer dat sommigen zo vijandig doen tegenover iemand anders z'n mening. We komen zo niet dichterbij elkaar maar eerder verderweg. Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie.
    "Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden". Die zijn er wel Dennis en daar ben jij er 1 van. Ontkennen heeft geen zin want jij zei doodleuk; "Ik zou sowieso gaan". Daarmee zeg je ook dat je bijvoorbeeld ook naar een 'schijt aan Corona" party zou gaan.


    "Mensen hebben onderzoek gedaan en zijn er zo van overtuigt dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties"? Ja Dennis dat ijn slechte mensen, simpelweg omdat zij weten dat zij een gezondheidsgevaar voor anderen (kunnen) vormen....ook ouderen, maar daarbij wil ik optekenen dat Corona geen enkele leeftijd ontziet...er zijn zelfs al kinderen en topfitte jonge kerels aan overleden. Oh wacht....dat heb je nergens in de media gelezen of gehoord? Niet alles komt in de media Dennis want dan zou het alleen nog maar over Corona gaan.


    Iedereen weet waarom de huidige maatregelen nodig zijn Dennis, alleen zijn en blijven er imbecielen zoals jij die het (deels) blijven ontkennen en zich achter tal van excuses verstoppen om de maatregelen maar niet op te hoeven volgen.


    Hoe kan de overheid zaken stil houden wanneer zij zelf niet eens weten hoe zij dit virus een halt toe moeten roepen als veel imbecielen zoals jij regels aan hun laars lappen en daarmee een tweede Corona golf hebben veroorzaakt? Een golf die nog heftiger is dan de eerste?


    "Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie". Neen Dennis....fout. Dat doen we door elkaar aan te spreken en te corrigeren wanneer we ons niet aan de opgelegde regels houden zoals mondkapjes dragen in winkels, bussen en treinen en 1,5 meter afstand te houden naar anderen toe behalve je partner.
  • 16 Oct 2020 om 23:37
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:33
      ??? Had jou wel hoger ingeschat
    Als je aan het zoeken bent, zoek dan even op 'effect op zorg, lange en korte termijn'. Daar liggen antwoorden.
  • 16 Oct 2020 om 23:09
    Verder raad ik a life on our planet van David Attenborough aan als je iets wil leren. Prachtige documentaire en wake up call. Vooral als je politiek rechts-nationalistisch georienteerd bent heel goed om het eens vanuit een ander perspectief te zien.
  • 16 Oct 2020 om 23:04
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:31
      Nou zodra je hebt gevonden wat je zoekt en het met feiten kunt onderbouwen laat het mij dat weten. Dan zal ik oprecht geïnteresseerd zijn. Maar tot die tijd moet jij, net als vele anderen hier, geen onzin verkopen wat zo uit de lucht gegrepen is. Niet omdat ik een schaap ben, het niet begrijp of niet verder kijk dan mijn neus lang is. Want geloof mij, dat doe ik echt wel. Maar puur omdat het gevaarlijk is. Vele mafketels lopen hierdoor (bewust) het virus te verspreiden en brengen daarmee anderen in gevaar. Te gek voor woorden dat dit allemaal toegestaan wordt. De regering die volgens velen op een dictatuur lijkt mag van mij bij dit soort wel als een dictator optreden.
    Verder nog 1 vraag. Wanneer vind jij dat ik onzin heb verspreid over Corona en/of de maatregelen? Zo ver ik weet heb ik alleen af en toe m'n mening erover gegeven en een paar keer een linkje gedeeld. Die linkjes neem ik zelf ook niet per se voor waarheid aan maar ik schat de kans wel hoog in dat er een grote kern van waarheid in zit. Daarom deel ik het.
  • 16 Oct 2020 om 22:57
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:31
      Nou zodra je hebt gevonden wat je zoekt en het met feiten kunt onderbouwen laat het mij dat weten. Dan zal ik oprecht geïnteresseerd zijn. Maar tot die tijd moet jij, net als vele anderen hier, geen onzin verkopen wat zo uit de lucht gegrepen is. Niet omdat ik een schaap ben, het niet begrijp of niet verder kijk dan mijn neus lang is. Want geloof mij, dat doe ik echt wel. Maar puur omdat het gevaarlijk is. Vele mafketels lopen hierdoor (bewust) het virus te verspreiden en brengen daarmee anderen in gevaar. Te gek voor woorden dat dit allemaal toegestaan wordt. De regering die volgens velen op een dictatuur lijkt mag van mij bij dit soort wel als een dictator optreden.
    Er is niemand die bewust een virus wil verspreiden. Ik zou jou ook nooit een schaap noemen voor je mening omdat jij wel onderzoek naar dingen hebt gedaan. Er zijn mensen die ook onderzoek hebben gedaan en er zo van overtuigt zijn dat corona niet zo gevaarlijk is en dat voor waarheid aannemen waardoor ze dus ook geen maatregelen opvolgen. Zijn dat dan slechte mensen met verkeerde intenties? Willen die mensen bewust ouderen in gevaar brengen? Omdat ze daad bij hun woord voegen? Waar komt het vandaan dat die mensen (waaronder ik zelf deels) er zo over denken? Veel van die mensen snappen niet waarom er niemand is die hun duidelijkheid geeft en kan onderbouwen waarom de maatregelen nodig zijn. Ze kunnen geen antwoorden vinden bij het RIVM en in de mainstream media bijvoorbeeld. Wel zien ze cijfers die laten zien dat het percentage coronadoden helemaal niet hoog zijn. Ze denken daarom dat de overheid dingen achterhoudt en komen vervolgens op pagina's terecht die dit bevestigen met soms goede en soms slechte onderbouwing. Ook zien ze bijvoorbeeld dat er artsen zijn die zich ook uitspreken tegen de maatregelen. Het is niet voor niks dat zoveel mensen er zo over denken. Die mensen zijn echt niet allemaal dom en/of tokkies en hebben ook absoluut niet de intentie om mensen in gevaar te brengen. Het is jammer dat sommigen zo vijandig doen tegenover iemand anders z'n mening. We komen zo niet dichterbij elkaar maar eerder verderweg. Uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel en dat is weg uit deze situatie. Dat bereiken we door naar elkaar te luisteren en met een open blik te kijken naar de situatie.
  • 16 Oct 2020 om 22:53
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:51
      Nee, dat is de kalender op de pot vol met wijsheden. Jij roept van alles maar kunt niets onderbouwen en dan probeer je ook nog lollig te zijn met je achterlijke grappen die de meeste mensen hier wel bue zijn. En dan ben je verbaasd dat mensen jou niet serieus nemen. Misschien moet je eens over nieuw beginnen en niet zo kinderachtig doen.
    Hij heeft al zijn accounts al opgebruikt Vlek. Al snel kwam de imbeciel Dennis aan het licht wanneer hij het overnieuw probeerde. ;)
  • 16 Oct 2020 om 22:52
    En dan maar lopen janken dat je geen wedstrijden mag bezoeken.

    Goh.....raar hè? Het is allemaal 1 groot complot als we idioten zoals IQ78, Ss'er, Dennis en Scorpio moeten geloven......
  • 16 Oct 2020 om 22:51
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:39
      Jij bent zeker de leukste thuis.
    Nee, dat is de kalender op de pot vol met wijsheden. Jij roept van alles maar kunt niets onderbouwen en dan probeer je ook nog lollig te zijn met je achterlijke grappen die de meeste mensen hier wel bue zijn. En dan ben je verbaasd dat mensen jou niet serieus nemen. Misschien moet je eens over nieuw beginnen en niet zo kinderachtig doen.
  • 16 Oct 2020 om 22:49
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:33
      ??? Had jou wel hoger ingeschat
    Mensen inschatten....jij Dennis? Hoe krijg je dat voor elkaar vanaf de PAAZ samen met je grote vriend Scorpio?


    Jij zou Corona juist in moeten kunnen schatten, maar omdat het jou of je familie nog niet geraakt heeft geloof jij dat het allemaal nog wel meevalt en dat er leugens en/of zogenaamde halve waarheden rondom Corona verkondigd worden........


    Dan kom je met een YouTube linkje die volgens jou als waarheid geldt? Jij hebt echt totaal geen benul van de impact. De impact van deze tweede golf die erger is dan de eerste omdat imbecielen zoals jij schijt hebben aan het even naleven van het 'nieuwe normaal'......
  • 16 Oct 2020 om 22:42
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:42
      Zeker het is enorm triest dat het virus zoveel invloed heeft bij een grote groep mensen. En teveel slachtoffers maakt. Deze mensen hebben hier niet om gevraagd en dit overkomt hen en dat is misschien wel het meest bizarre. De mensen die bewust schijt hebben aan de regelgeving en zich hier niets van aantrekken. Mogen van mij ondervinden wat het virus doet met mensen.
    Met Dennis, IQ78 en ss'er voorop John. Dan wil ik hen nog wel een kaartje sturen....met heeeel veeeel plezier....
  • 16 Oct 2020 om 22:33
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:15
      Vele mensen raken geïnfecteerd met Corona. Dat is een feit.

      Veel gevaarlijker dan Corona is het virus waar jij mee geïnfecteerd bent, dat virus heet I-Net-aansluiting.
    ??? Had jou wel hoger ingeschat
  • 16 Oct 2020 om 22:31
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:00
      Ik ben veel aan het onderzoeken wat de waarheid is met betrekking tot dit virus en het verhaal eromheen. Er klopt sowieso iets niet denk ik, er speelt meer dan alleen dit virus. Dit zou echter ook iets positiefs kunnen betekenen, iets doen om een 6e massa extincie te voorkomen bijvoorbeeld. Ik probeer naar het grotere plaatje te kijken. Dat is de reden dat ik niet zo veel meer meng in de discussies hier. Veel mensen durven niet buiten hun comfort zone te kijken en verklaren mij toch voor gek als ik dit soort dingen roep. Dat interesseert mij niet maar dan heb ik ook geen zin om met diezelfde mensen discussies te voeren. Ik wil verder alleen oproepen aan iedereen om zelf na te denken en als je er interesse/tijd voor hebt je ook te verdiepen in dit soort zaken. Niet alles is wat het lijkt.
    Nou zodra je hebt gevonden wat je zoekt en het met feiten kunt onderbouwen laat het mij dat weten. Dan zal ik oprecht geïnteresseerd zijn. Maar tot die tijd moet jij, net als vele anderen hier, geen onzin verkopen wat zo uit de lucht gegrepen is. Niet omdat ik een schaap ben, het niet begrijp of niet verder kijk dan mijn neus lang is. Want geloof mij, dat doe ik echt wel. Maar puur omdat het gevaarlijk is. Vele mafketels lopen hierdoor (bewust) het virus te verspreiden en brengen daarmee anderen in gevaar. Te gek voor woorden dat dit allemaal toegestaan wordt. De regering die volgens velen op een dictatuur lijkt mag van mij bij dit soort wel als een dictator optreden.
  • 16 Oct 2020 om 22:15
    • Quote van 16 Oct 2020 om 22:00
      Ik ben veel aan het onderzoeken wat de waarheid is met betrekking tot dit virus en het verhaal eromheen. Er klopt sowieso iets niet denk ik, er speelt meer dan alleen dit virus. Dit zou echter ook iets positiefs kunnen betekenen, iets doen om een 6e massa extincie te voorkomen bijvoorbeeld. Ik probeer naar het grotere plaatje te kijken. Dat is de reden dat ik niet zo veel meer meng in de discussies hier. Veel mensen durven niet buiten hun comfort zone te kijken en verklaren mij toch voor gek als ik dit soort dingen roep. Dat interesseert mij niet maar dan heb ik ook geen zin om met diezelfde mensen discussies te voeren. Ik wil verder alleen oproepen aan iedereen om zelf na te denken en als je er interesse/tijd voor hebt je ook te verdiepen in dit soort zaken. Niet alles is wat het lijkt.
    Vele mensen raken geïnfecteerd met Corona. Dat is een feit.

    Veel gevaarlijker dan Corona is het virus waar jij mee geïnfecteerd bent, dat virus heet I-Net-aansluiting.
  • 16 Oct 2020 om 22:00
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:44
      Dat mag je rustig roepen, maar bewijs het tegendeel maar eens dan. Want de laatste tijd kom je niet erg slim uit de hoek.
    Ik ben veel aan het onderzoeken wat de waarheid is met betrekking tot dit virus en het verhaal eromheen. Er klopt sowieso iets niet denk ik, er speelt meer dan alleen dit virus. Dit zou echter ook iets positiefs kunnen betekenen, iets doen om een 6e massa extincie te voorkomen bijvoorbeeld. Ik probeer naar het grotere plaatje te kijken. Dat is de reden dat ik niet zo veel meer meng in de discussies hier. Veel mensen durven niet buiten hun comfort zone te kijken en verklaren mij toch voor gek als ik dit soort dingen roep. Dat interesseert mij niet maar dan heb ik ook geen zin om met diezelfde mensen discussies te voeren. Ik wil verder alleen oproepen aan iedereen om zelf na te denken en als je er interesse/tijd voor hebt je ook te verdiepen in dit soort zaken. Niet alles is wat het lijkt.
  • 16 Oct 2020 om 21:44
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:02
      Qua intelligentie vergis je je heel erg in mij haha...
    Dat mag je rustig roepen, maar bewijs het tegendeel maar eens dan. Want de laatste tijd kom je niet erg slim uit de hoek.
  • 16 Oct 2020 om 21:42
    • Quote van 16 Oct 2020 om 17:38
      Nu, met 25.000 man in een stadion gaan zitten? Echt niet, dat risico neem ik niet. Mijn zwager is net gisteren thuis gekomen, heeft een paar dagen op de IC gelegen. Hij is compleet gesloopt. Het is nog maar afwachten in hoeverre hij hersteld.
    Zeker het is enorm triest dat het virus zoveel invloed heeft bij een grote groep mensen. En teveel slachtoffers maakt. Deze mensen hebben hier niet om gevraagd en dit overkomt hen en dat is misschien wel het meest bizarre. De mensen die bewust schijt hebben aan de regelgeving en zich hier niets van aantrekken. Mogen van mij ondervinden wat het virus doet met mensen.
  • 16 Oct 2020 om 21:39
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:11
      Huh ?? Bestaat er ook een negatief IQ dan ?
    Jij bent zeker de leukste thuis.
  • 16 Oct 2020 om 21:11
    • Quote van 16 Oct 2020 om 21:02
      Qua intelligentie vergis je je heel erg in mij haha...
    Huh ?? Bestaat er ook een negatief IQ dan ?
  • 16 Oct 2020 om 21:02
    • Quote van 16 Oct 2020 om 20:39
      Hij drijft zelf de spot al een tijdje niet meer hier. Omdat hij weet dat hij intelligentie tekort komt om zich hierin fatsoenlijk te kunnen mengen. Het enige wat je hem de laatste tijd ziet doen is berichten plaatsen als +100, mee eens, exact enz. Maar zelf iets inbrengen lukt niet.
    Qua intelligentie vergis je je heel erg in mij haha...
  • 16 Oct 2020 om 21:00
    • Quote van 16 Oct 2020 om 20:39
      Hij drijft zelf de spot al een tijdje niet meer hier. Omdat hij weet dat hij intelligentie tekort komt om zich hierin fatsoenlijk te kunnen mengen. Het enige wat je hem de laatste tijd ziet doen is berichten plaatsen als +100, mee eens, exact enz. Maar zelf iets inbrengen lukt niet.
    Het regent aannames.
  • 16 Oct 2020 om 20:39
    • Quote van 16 Oct 2020 om 20:27
      Ach flikker toch op vent. Jij drijft de spot en onderschat Corona enorm als je al zegt; "Ik zou sowieso gaan".
    Hij drijft zelf de spot al een tijdje niet meer hier. Omdat hij weet dat hij intelligentie tekort komt om zich hierin fatsoenlijk te kunnen mengen. Het enige wat je hem de laatste tijd ziet doen is berichten plaatsen als +100, mee eens, exact enz. Maar zelf iets inbrengen lukt niet.
  • 16 Oct 2020 om 20:27
    • Quote van 16 Oct 2020 om 20:06
      Ligt eraan hoe je het bekijkt
    Ach flikker toch op vent. Jij drijft de spot en onderschat Corona enorm als je al zegt; "Ik zou sowieso gaan".
  • 16 Oct 2020 om 20:06
    • Quote van 16 Oct 2020 om 18:32
      Het valt allemaal wel mee of niet Dennis?
    Ligt eraan hoe je het bekijkt
  • 16 Oct 2020 om 19:14
    • Quote van 16 Oct 2020 om 19:05
      Hopkins, die heeft de death rate van Zweden op 58 per 100,000 staan. Zweden heeft meer dan 5,500 doden gemeldt, staan netjes in de top 10 van de wereld.

      https://time.com/5899432/sweden-coronovirus-disaster/
    Hij heeft de cijfers aangepast, lijkt Jaap van Dissel wel ;)
  • 16 Oct 2020 om 19:06
    • Quote van 16 Oct 2020 om 17:38
      Nu, met 25.000 man in een stadion gaan zitten? Echt niet, dat risico neem ik niet. Mijn zwager is net gisteren thuis gekomen, heeft een paar dagen op de IC gelegen. Hij is compleet gesloopt. Het is nog maar afwachten in hoeverre hij hersteld.
    Sterkte!!
  • 16 Oct 2020 om 19:05
    • Quote van 16 Oct 2020 om 17:39
      "Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is." Even factchecken... Van de website van de John Hopkins University (https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6) en van het bekende wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_inwonertal): Verenigde Staten: inwoners: 332.639.102 besmet: 7.985.356 = 2,40% van de inwoners gestorven: 217.798 = 0,0654% van de inwoners Zweden: inwoners: 10.202.491 besmet: 103.200 = 1,01% van de inwoners gestorven: 5.918 = 0,0580% van de inwoners Nederland: inwoners: 17.280.397 besmet: 217.783 = 1,26% van de inwoners gestorven: 6.765 = 0,0391% van de inwoners Ik vind de stats van Zweden (en van Nederland) echt niet vergelijkbaar met die van de Verenigde Staten. Het aantal inwoners van de Verenigde Staten is ook niet 'duizenden malen groter' dan dat van Zweden.... 'slechts' 32,6 maal groter. Overigens: in de Verenigde Staten zijn nu meer mensen gestorven aan dit virus dan er in Nederland besmet zijn. Hiermee wil ik overigens niets zeggen over de discussie an sich. Ik houd echter van feiten. Fabels heb ik vroeger, als kind, genoeg gelezen.
    Hopkins, die heeft de death rate van Zweden op 58 per 100,000 staan. Zweden heeft meer dan 5,500 doden gemeldt, staan netjes in de top 10 van de wereld.

    https://time.com/5899432/sweden-coronovirus-disaster/
  • 16 Oct 2020 om 18:32
    • Quote van 16 Oct 2020 om 18:01
      Exact
    Het valt allemaal wel mee of niet Dennis?
  • 16 Oct 2020 om 18:01
    • Quote van 16 Oct 2020 om 17:39
      "Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is." Even factchecken... Van de website van de John Hopkins University (https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6) en van het bekende wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_inwonertal): Verenigde Staten: inwoners: 332.639.102 besmet: 7.985.356 = 2,40% van de inwoners gestorven: 217.798 = 0,0654% van de inwoners Zweden: inwoners: 10.202.491 besmet: 103.200 = 1,01% van de inwoners gestorven: 5.918 = 0,0580% van de inwoners Nederland: inwoners: 17.280.397 besmet: 217.783 = 1,26% van de inwoners gestorven: 6.765 = 0,0391% van de inwoners Ik vind de stats van Zweden (en van Nederland) echt niet vergelijkbaar met die van de Verenigde Staten. Het aantal inwoners van de Verenigde Staten is ook niet 'duizenden malen groter' dan dat van Zweden.... 'slechts' 32,6 maal groter. Overigens: in de Verenigde Staten zijn nu meer mensen gestorven aan dit virus dan er in Nederland besmet zijn. Hiermee wil ik overigens niets zeggen over de discussie an sich. Ik houd echter van feiten. Fabels heb ik vroeger, als kind, genoeg gelezen.
    Exact
  • 16 Oct 2020 om 17:40
    • Quote van 16 Oct 2020 om 17:38
      Nu, met 25.000 man in een stadion gaan zitten? Echt niet, dat risico neem ik niet. Mijn zwager is net gisteren thuis gekomen, heeft een paar dagen op de IC gelegen. Hij is compleet gesloopt. Het is nog maar afwachten in hoeverre hij hersteld.
    Volgens Dennis valt het allemaal nog wel mee joh en is er weinig loos om je zorgen over te maken....
  • 16 Oct 2020 om 17:39
    • Quote van 16 Oct 2020 om 16:18
      Dit zijn uitspraken op gevoel. Hebben evenmin een wetenschappelijke basis, en makkelijk omver te blazen door naar een westrijd in Italië te wijzen. Een superspreader.

      Ongeacht meningen, ongeacht hoe wij erover denken doen we er wijs aan om eventjes pas op de plaats te maken. Niet voor Rutte, niet voor SARS-Covid-2, maar voor de buurman, zzper, horeca. Hoe sneller we dit serieus nemen hoe sneller deze mensen weer vedan kunnen.

      De overheid, verplaats je eens in hun schoenen, kan ook niet veel anders dan doen wat op dit moment het meest logische lijkt. Die tasten ook in het duister en moeten ook leven met besluitvorming die ons land op tal van manieren raakt. Draai het eens om. Wat als ze niets doen, wat als ze het virus vrij spel geven, welk risico nemen ze dan? In Zweden, zo valt in vele artikelen te lezen, hebben ze spijt van hun aanpak. Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is.

      De geluiden van doctoren en wetenschappers die momenteel rondgaan zijn klein, maar kunnen groeien. Als die geluiden sterker worden zullen ze ook een stem krijgen, en dus ook invloed. Maar op dit moment... Is die stem nog zwak en lijkt de Nederlandsd overheid beleidsmatig voorbeeld te nemen aan buurlanden. Ze hebben geen keuze.

      Wat betreft het stadion. Ik denk dat we daar tot de kerst, of misschien wel tot Maart niet meer komen. Dat zal afhankelijk zijn van het stats mbt de IC en besmettingen. Gezien we nu nog niet eens in het griepseizoen zitten.... Gaat het erger worden voordat het beter wordt.
    "Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is." Even factchecken... Van de website van de John Hopkins University (https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6) en van het bekende wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_inwonertal): Verenigde Staten: inwoners: 332.639.102 besmet: 7.985.356 = 2,40% van de inwoners gestorven: 217.798 = 0,0654% van de inwoners Zweden: inwoners: 10.202.491 besmet: 103.200 = 1,01% van de inwoners gestorven: 5.918 = 0,0580% van de inwoners Nederland: inwoners: 17.280.397 besmet: 217.783 = 1,26% van de inwoners gestorven: 6.765 = 0,0391% van de inwoners Ik vind de stats van Zweden (en van Nederland) echt niet vergelijkbaar met die van de Verenigde Staten. Het aantal inwoners van de Verenigde Staten is ook niet 'duizenden malen groter' dan dat van Zweden.... 'slechts' 32,6 maal groter. Overigens: in de Verenigde Staten zijn nu meer mensen gestorven aan dit virus dan er in Nederland besmet zijn. Hiermee wil ik overigens niets zeggen over de discussie an sich. Ik houd echter van feiten. Fabels heb ik vroeger, als kind, genoeg gelezen.
  • 16 Oct 2020 om 17:38
    • Quote van 16 Oct 2020 om 13:51
      Ik zou sowieso gaan
    Nu, met 25.000 man in een stadion gaan zitten? Echt niet, dat risico neem ik niet. Mijn zwager is net gisteren thuis gekomen, heeft een paar dagen op de IC gelegen. Hij is compleet gesloopt. Het is nog maar afwachten in hoeverre hij hersteld.
  • 16 Oct 2020 om 16:58
    • Quote van 16 Oct 2020 om 16:18
      Dit zijn uitspraken op gevoel. Hebben evenmin een wetenschappelijke basis, en makkelijk omver te blazen door naar een westrijd in Italië te wijzen. Een superspreader.

      Ongeacht meningen, ongeacht hoe wij erover denken doen we er wijs aan om eventjes pas op de plaats te maken. Niet voor Rutte, niet voor SARS-Covid-2, maar voor de buurman, zzper, horeca. Hoe sneller we dit serieus nemen hoe sneller deze mensen weer vedan kunnen.

      De overheid, verplaats je eens in hun schoenen, kan ook niet veel anders dan doen wat op dit moment het meest logische lijkt. Die tasten ook in het duister en moeten ook leven met besluitvorming die ons land op tal van manieren raakt. Draai het eens om. Wat als ze niets doen, wat als ze het virus vrij spel geven, welk risico nemen ze dan? In Zweden, zo valt in vele artikelen te lezen, hebben ze spijt van hun aanpak. Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is.

      De geluiden van doctoren en wetenschappers die momenteel rondgaan zijn klein, maar kunnen groeien. Als die geluiden sterker worden zullen ze ook een stem krijgen, en dus ook invloed. Maar op dit moment... Is die stem nog zwak en lijkt de Nederlandsd overheid beleidsmatig voorbeeld te nemen aan buurlanden. Ze hebben geen keuze.

      Wat betreft het stadion. Ik denk dat we daar tot de kerst, of misschien wel tot Maart niet meer komen. Dat zal afhankelijk zijn van het stats mbt de IC en besmettingen. Gezien we nu nog niet eens in het griepseizoen zitten.... Gaat het erger worden voordat het beter wordt.
    Prima verwoord BAM.


    +100
  • 16 Oct 2020 om 16:51
    Ter info aan allen hierover. Deze golf is vele malen erger dan de eerste. Ook wordt nu gepoogd dagelijks een extra ambulance in te zetten.

    Velen onderschatten dit virus....zoveel is wel duidelijk.....
  • 16 Oct 2020 om 16:18
    • Quote van 16 Oct 2020 om 12:30
      En maar achter peppie en kokkie blijven staan; wanneer komt er nu eens harde kritiek op de overheid; in de buitenlucht is desmettingskans nagenoeg nihil; voetbal en volle stadions kun je nu al gewoon doen
    Dit zijn uitspraken op gevoel. Hebben evenmin een wetenschappelijke basis, en makkelijk omver te blazen door naar een westrijd in Italië te wijzen. Een superspreader.

    Ongeacht meningen, ongeacht hoe wij erover denken doen we er wijs aan om eventjes pas op de plaats te maken. Niet voor Rutte, niet voor SARS-Covid-2, maar voor de buurman, zzper, horeca. Hoe sneller we dit serieus nemen hoe sneller deze mensen weer vedan kunnen.

    De overheid, verplaats je eens in hun schoenen, kan ook niet veel anders dan doen wat op dit moment het meest logische lijkt. Die tasten ook in het duister en moeten ook leven met besluitvorming die ons land op tal van manieren raakt. Draai het eens om. Wat als ze niets doen, wat als ze het virus vrij spel geven, welk risico nemen ze dan? In Zweden, zo valt in vele artikelen te lezen, hebben ze spijt van hun aanpak. Hebben ze stats vergelijkbaar met Amerika, terwijl dat land en de populatie duizenden malen groter is.

    De geluiden van doctoren en wetenschappers die momenteel rondgaan zijn klein, maar kunnen groeien. Als die geluiden sterker worden zullen ze ook een stem krijgen, en dus ook invloed. Maar op dit moment... Is die stem nog zwak en lijkt de Nederlandsd overheid beleidsmatig voorbeeld te nemen aan buurlanden. Ze hebben geen keuze.

    Wat betreft het stadion. Ik denk dat we daar tot de kerst, of misschien wel tot Maart niet meer komen. Dat zal afhankelijk zijn van het stats mbt de IC en besmettingen. Gezien we nu nog niet eens in het griepseizoen zitten.... Gaat het erger worden voordat het beter wordt.
  • 16 Oct 2020 om 16:05
    • Quote van 16 Oct 2020 om 12:30
      En maar achter peppie en kokkie blijven staan; wanneer komt er nu eens harde kritiek op de overheid; in de buitenlucht is desmettingskans nagenoeg nihil; voetbal en volle stadions kun je nu al gewoon doen
    Wat wel of niet kan is even niet meer belangrijk. Feit is dat de Corona slachtoffers weer stijgen omdat mensen blijkbaar moeite hebben met het naleven van hele eenvoudige regels zoals de 1,5 meter afstand tot anderen. Visites met een beperkt aantal personen tegelijk zodat ook dan de 1,5 meter afstand gehandhaafd kan worden.


    Buurtfeestjes even niet doen als je geen 1,5 meter afstand tot een ander kunt houden, blijkt ook moeilijk voor sommigen zoals ik zelf gezien. Ook in de buitenlucht kun je besmet raken...nihil of niet. Mondkapjes dragen in winkels is ook zo'n voorbeeld. Nog lang niet iedereen draagt zo'n ding zolang die wet er nog niet door is, maar dicht langs en achter een ander snel een product willen pakken.


    Nee, wij Nederlanders hebben moeite het even 'nieuwe normaal'. Ook ik betrapt mijzelf erop dat ik niet altijd de 1,5 meter afstand handhaaf. Gewoon omdat ik dit gewend ben en ook veelal 'haast' heb tijdens het halen van boodschappen. Ik draag echter wel een mondkapje, maar zoals gezegd geen heilige.


    Rutte en Hugo weten gewoon niet meer wat te doen nu de ziekenhuizen weer volstromen en dus zijn hardere maatregelen noodzakelijk. Het is zeker een hard gelag voor FC Twente en haar supporters, maar het is gewoon niet anders en het kan nog wel een heel seizoen duren en zo wisselvallig blijven qua regels vanuit de regering.....
  • 16 Oct 2020 om 14:03
    • Quote van 16 Oct 2020 om 13:51
      Ik zou sowieso gaan
    Ik ook
  • 16 Oct 2020 om 13:56
    • Quote van 16 Oct 2020 om 12:30
      En maar achter peppie en kokkie blijven staan; wanneer komt er nu eens harde kritiek op de overheid; in de buitenlucht is desmettingskans nagenoeg nihil; voetbal en volle stadions kun je nu al gewoon doen
    Ja, en al die supporters komen alleen op de fiets naar het stadion, gaan gedoseerd naar binnen en houden overal 1,5m afstand. Man man man, denk wat verder na.
  • 16 Oct 2020 om 13:55
    • Quote van 16 Oct 2020 om 13:51
      Ik zou sowieso gaan
    75% wil nog strengere maatregelen..
  • 16 Oct 2020 om 13:51
    • Quote van 16 Oct 2020 om 13:24
      Al zou Twente het volledig oneens zijn met de maatregelen het is onmogelijk om het stadion open te gooien voor alle supporters. Bovendien, hoeveel zouden er daadwerkelijk gaan als binnen het stadion geen maatregelen gelden?
    Ik zou sowieso gaan
  • 16 Oct 2020 om 13:50
    Zorgprofessionals komen bij elkaar en spreken zich openlijk uit tegen de maatregelen. Erg goed om te zien.
  • 16 Oct 2020 om 13:24
    • Quote van 16 Oct 2020 om 12:30
      En maar achter peppie en kokkie blijven staan; wanneer komt er nu eens harde kritiek op de overheid; in de buitenlucht is desmettingskans nagenoeg nihil; voetbal en volle stadions kun je nu al gewoon doen
    Al zou Twente het volledig oneens zijn met de maatregelen het is onmogelijk om het stadion open te gooien voor alle supporters. Bovendien, hoeveel zouden er daadwerkelijk gaan als binnen het stadion geen maatregelen gelden?
  • 16 Oct 2020 om 12:30
    En maar achter peppie en kokkie blijven staan; wanneer komt er nu eens harde kritiek op de overheid; in de buitenlucht is desmettingskans nagenoeg nihil; voetbal en volle stadions kun je nu al gewoon doen