VIDEO | Samenvatting: FC Twente boekt ruime zege bij Willem II

56
VIDEO | Samenvatting: FC Twente boekt ruime zege bij Willem II

FC Twente heeft vandaag geen problemen gehad in de uitwedstrijd bij Willem II. De Tukkers wonnen overtuigend met 0-3 en zijn daardoor de lijstaanvoerder in de Eredivisie.

Het waren weer dezelfde smaakmakers als in de afgelopen weken bij de Tukkers die het deden voor de ploeg uit Enschede. Al in de tweede minuut maakte Danilo op aangeven van Cerny zijn derde van het seizoen. Na de snelle openingstreffer leunden de Tukkers achteruit en kreeg Willem II de nodige kansen. Desalniettemin gingen de Tukkers de kleedkamer in met een 0-1 voorsprong.

Na rust werd het nog erger voor Willem II. Al vrij snel was het Jayden Oosterwolde die zijn eerste goal maakte in het betaald voetbal, de assist werd hierbij geleverd door Danilo. Diezelfde Danilo legde een minuut of vijftien later aan voor een penalty. In het strafschopgebied maakte Nelom hands.

Danilo faalde in eerste instantie, maar revancheerde zich in de rebound. Met een comfortabele 0-3 voorsprong speelden de Tukkers de wedstrijd vrij gemakkelijk uit, waar er zelfs nog de nodige kansen kwamen op uitbouw van de score. 

Willem II - FC Twente 0-3 (0-1)
2' 0-1 Danilo
48' 0-2 Oosterwolde
62' 0-3 Danilo

Opstelling Willem II: Ruiter, Owusu (46' Schippers), Holmén, Köhn, Nelom, Saglam (66' Van der Heijden), Saddiki (43' Yeboah), Trésor, Romeny (73' Gladon), Pavlidis, Köhlert.

Opstelling FC Twente: Drommel, Ebuehi, Pleguezuelo, Dumic, Oosterwolde, Brama, Roemeratoe (89' Selahi), Bosch (83' Dervisoglu), Cerny (89' Zerrouki), Danilo (83' Jeremejeff), Menig (66' Lamprou).

56 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Oct 2020 om 13:41
    • Quote van 19 Oct 2020 om 12:55
      Drommel 6,5. Ebuehi 6,5. Pleguezuelo 7. Dumic 6,5. Oosterwolde 7. Brama 6. Roemeratoe 7. Bosch 6,5. Cerny 7,5. Danilo 7,5. Menig 6.
    Brama zeker een 7 en Menig een 5.
  • 19 Oct 2020 om 13:30
    • Quote van 19 Oct 2020 om 12:55
      Drommel 6,5. Ebuehi 6,5. Pleguezuelo 7. Dumic 6,5. Oosterwolde 7. Brama 6. Roemeratoe 7. Bosch 6,5. Cerny 7,5. Danilo 7,5. Menig 6.
    Goed gezien.
  • 19 Oct 2020 om 12:55
    Drommel 6,5. Ebuehi 6,5. Pleguezuelo 7. Dumic 6,5. Oosterwolde 7. Brama 6. Roemeratoe 7. Bosch 6,5. Cerny 7,5. Danilo 7,5. Menig 6.
  • 18 Oct 2020 om 17:00
    • Quote van 18 Oct 2020 om 14:21
      Theo Snelders zat ook nooit op de bank. Deed geewoon zijn ding op het trainingsveld met de keepers. Waarom deze omslag en Boschker als assistent op de bank is mij een raadsel.....
    696 eredivisie wedstrijden en clubicoon. Dat staat toch echtwel ergens voor en heeft dus toegevoegde waarde op de bank en in de kleedkamer. Daarnaast moet hij toch alles zien wat Drommel wel en niet goed doet om er in de training weer aan te werken.
  • 18 Oct 2020 om 14:29
    • Quote van 18 Oct 2020 om 14:21
      Theo Snelders zat ook nooit op de bank. Deed geewoon zijn ding op het trainingsveld met de keepers. Waarom deze omslag en Boschker als assistent op de bank is mij een raadsel.....
    misschien is hij onze mascotte -:))
  • 18 Oct 2020 om 14:21
    • Quote van 18 Oct 2020 om 13:09
      Je zal het niet geloven, maar ik ben het weer met je eens, het begint een beetje eng te worden eigenlijk
    Theo Snelders zat ook nooit op de bank. Deed geewoon zijn ding op het trainingsveld met de keepers. Waarom deze omslag en Boschker als assistent op de bank is mij een raadsel.....
  • 18 Oct 2020 om 13:29
    • Quote van 18 Oct 2020 om 12:39
      Drommel is beter geworden....klopt, maar moet Boschker daarvoor langs de lijn staan tussen de 2 ervaren assistenten van Jans?
    Hij mag wat betreft van mij best.erbij op de bank zitten. Als gisteren bijv drommel gewisseld moest worden heeft een de lange natuurlijk mega veel aan als zo n ervaren keeper hem kan helpen. In de rust of bij het invallen. Waar ik mij vorig jaar aan Sander wel stoorde is dat hij als een gek stond te springen als er een corner of vrije trap dicht bij onze goal was. Spelers schrokken ervan vaak. Gelukkig onder jans is dat niet meer aan de orde.
  • 18 Oct 2020 om 13:14
    • Quote van 18 Oct 2020 om 12:00
      sommige denken dat ze de krant op de kop hebben -:))
    Whahaha, hoe kom je er op
  • 18 Oct 2020 om 13:09
    • Quote van 18 Oct 2020 om 10:37
      Precies....de chemie is aanwezig en dat zie je terug. Alleen wat Boschker erbij doet is mij een raadsel. Die voegt geen hol toe.........
    Je zal het niet geloven, maar ik ben het weer met je eens, het begint een beetje eng te worden eigenlijk
  • 18 Oct 2020 om 12:50
    • Quote van 18 Oct 2020 om 12:39
      Drommel is beter geworden....klopt, maar moet Boschker daarvoor langs de lijn staan tussen de 2 ervaren assistenten van Jans?
    Je bent een team met alle spelers en de staf. Dan lijkt het me normaal dat hij erbij is. Ook omdat hij dan van dichtbij kan zien en horen wat de keeper doet en zegt tijdens de wedstrijden.
  • 18 Oct 2020 om 12:41
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:05
      Dat zal Jans hem wel eff duidelijk maken TC,maar om hem dan gelijk dat te ontnemen zoals jij dat gisteravond zij kweek je geen vertrouwen mee in de ploeg.
    Waarom niet Cherny de pingel laten nemen Messi? Die zat gisteren heerlijk in de wedstrijd.


    Maar goed....koploperrrrrrrrrrr en Calimero aan de kloten op hun erf. Al met al een top-zondag dus. :)
  • 18 Oct 2020 om 12:39
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:57
      Drommel is alleen maar beter geworden. Neem een voorbeeld aan Brama, die heeft vorig seizoen achter zich gelaten. Onderbouw eens waarom Boschker niets toevoegt als keeperstrainer?
    Drommel is beter geworden....klopt, maar moet Boschker daarvoor langs de lijn staan tussen de 2 ervaren assistenten van Jans?
  • 18 Oct 2020 om 12:00
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:23
      Goedemorgen koplopers:)
    sommige denken dat ze de krant op de kop hebben -:))
  • 18 Oct 2020 om 11:58
    • Quote van 18 Oct 2020 om 10:09
      Dumic heeft ook indruk op mij gemaakt zat overal bij met de kop, en is sterk , en ook in het strafschop gebied van tegenstander best dreigen. Ik denk dat hij gisteren bij corners meer gevaar heeft gesticht of dreigend was dan Schenk in een heel seizoen.En Julio is ook gewoon een topper, goed centrum zo lekker laten staan.
    mee eens mooi laten staan ..
  • 18 Oct 2020 om 11:57
    • Quote van 18 Oct 2020 om 10:37
      Precies....de chemie is aanwezig en dat zie je terug. Alleen wat Boschker erbij doet is mij een raadsel. Die voegt geen hol toe.........
    Drommel is alleen maar beter geworden. Neem een voorbeeld aan Brama, die heeft vorig seizoen achter zich gelaten. Onderbouw eens waarom Boschker niets toevoegt als keeperstrainer?
  • 18 Oct 2020 om 11:44
    Heb wedstrijd niet kunnen zien? wie was er goed en slecht? en hoe speelde dumic?
  • 18 Oct 2020 om 11:42
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:39
      Yep lekker bankzaken/ bankwerken doen vandaag. Straks uiteraard met een Grolsch
    haha, het leven is ook te kort om nuchter te blijven ;)
  • 18 Oct 2020 om 11:39
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:31
      goedemorgen Messi, nog last van een kater of niet? ;)
    Yep lekker bankzaken/ bankwerken doen vandaag. Straks uiteraard met een Grolsch
  • 18 Oct 2020 om 11:31
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:23
      Goedemorgen koplopers:)
    goedemorgen Messi, nog last van een kater of niet? ;)
  • 18 Oct 2020 om 11:23
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:08
      Nog steeds wakker ?
    Goedemorgen koplopers:)
  • 18 Oct 2020 om 11:08
    • Quote van 18 Oct 2020 om 11:05
      Dat zal Jans hem wel eff duidelijk maken TC,maar om hem dan gelijk dat te ontnemen zoals jij dat gisteravond zij kweek je geen vertrouwen mee in de ploeg.
    Nog steeds wakker ?
  • 18 Oct 2020 om 11:05
    • Quote van 18 Oct 2020 om 10:39
      Ik moet wel zeggen dat Danilo voorspelbaar wordt met zijn aanloop bij een pingel en de bal veel te slap inschiet. Hopelijk gaat hier ook nog op getraind worden. Juist doordat hij in houdt bij zijn aanloop verliest hij kracht om lekker uit te halen wanneer hij gaat schieten.
    Dat zal Jans hem wel eff duidelijk maken TC,maar om hem dan gelijk dat te ontnemen zoals jij dat gisteravond zij kweek je geen vertrouwen mee in de ploeg.
  • 18 Oct 2020 om 10:39
    Ik moet wel zeggen dat Danilo voorspelbaar wordt met zijn aanloop bij een pingel en de bal veel te slap inschiet. Hopelijk gaat hier ook nog op getraind worden. Juist doordat hij in houdt bij zijn aanloop verliest hij kracht om lekker uit te halen wanneer hij gaat schieten.
  • 18 Oct 2020 om 10:37
    • Quote van 18 Oct 2020 om 08:15
      Vergeet de assistent trainers niet. Die zijn ook zo enorm belangrijk. Hoe lang is het geleden dat we een trainer en assistenten hebben met zo mega ervaring??? Super trots op deze staf.
    Precies....de chemie is aanwezig en dat zie je terug. Alleen wat Boschker erbij doet is mij een raadsel. Die voegt geen hol toe.........
  • 18 Oct 2020 om 10:37
    • Quote van 18 Oct 2020 om 09:56
      Dat gevoel had ik ook. In voorgaande wedstrijden hadden ze zoveel energie in de 1e helft gestoken dat ze de 2e helft nauwelijks meer wat konden brengen. Fysiek maken ze ook nog steeds stappen. Het belangrijkste is dat ze in ieder geval elke wedstrijd tot nu toe 100 pct hebben gegeven. Dat maakt de kans op een resultaat sowieso groter. Het zijn jonge honden die graag willen. Dit zal vast niet het hele seizoen zo doorgaan, hopelijk wel natuurlijk. De tegenstanders zullen ons ook beter analyseren en proberen ons sterkste punt, druk zetten, te elimineren. Er zal nog vooruitgang geboekt moeten worden om voetballend ook meer af te dwingen. De 2e helft was in ieder geval een goed voorbeeld wat de standaard moet worden. Ron Jans zei het in het interview ook al waar men aan wil werken en dat is voetballend meer creeeren en meer uit de spelhervattingen halen. Heel positief vond ik Dumic. Hij was voor het eerst in de basis en samen met Julio kwam er geen muis door. Ook bracht hij de nodige kopkracht in het elftal. Ik heb hem liever dan een betere voetballer als Pierie. Het belangrijkste van een verdediger is toch verdedigen. Daarin is hij beter in dan Pierie. Het centrale duo van ons lijkt wel op het centrale duo van het italiaanse elftal. Ik vind dat heerlijk om te zien hoe ze verdedigen. Dat geeft de rest van het elftal ook vertrouwen en rust.
    Ikzeg. Mm. Ook met u analyse helemaal mee eens.
  • 18 Oct 2020 om 10:34
    • Quote van 18 Oct 2020 om 10:09
      Dumic heeft ook indruk op mij gemaakt zat overal bij met de kop, en is sterk , en ook in het strafschop gebied van tegenstander best dreigen. Ik denk dat hij gisteren bij corners meer gevaar heeft gesticht of dreigend was dan Schenk in een heel seizoen.En Julio is ook gewoon een topper, goed centrum zo lekker laten staan.
    Ikzeg. Jadie. Helemaal met u eens. Zeer goed verwoord.
  • 18 Oct 2020 om 10:09
    Dumic heeft ook indruk op mij gemaakt zat overal bij met de kop, en is sterk , en ook in het strafschop gebied van tegenstander best dreigen. Ik denk dat hij gisteren bij corners meer gevaar heeft gesticht of dreigend was dan Schenk in een heel seizoen.En Julio is ook gewoon een topper, goed centrum zo lekker laten staan.
  • 18 Oct 2020 om 09:56
    • Quote van 18 Oct 2020 om 09:24
      En nu ook voldoende conditie voor de tweede helft. Volgens mij hebben ze iets beter gedoseerd waardoor de tweede helft veel beter was dan voorgaande wedstrijden.
    Dat gevoel had ik ook. In voorgaande wedstrijden hadden ze zoveel energie in de 1e helft gestoken dat ze de 2e helft nauwelijks meer wat konden brengen. Fysiek maken ze ook nog steeds stappen. Het belangrijkste is dat ze in ieder geval elke wedstrijd tot nu toe 100 pct hebben gegeven. Dat maakt de kans op een resultaat sowieso groter. Het zijn jonge honden die graag willen. Dit zal vast niet het hele seizoen zo doorgaan, hopelijk wel natuurlijk. De tegenstanders zullen ons ook beter analyseren en proberen ons sterkste punt, druk zetten, te elimineren. Er zal nog vooruitgang geboekt moeten worden om voetballend ook meer af te dwingen. De 2e helft was in ieder geval een goed voorbeeld wat de standaard moet worden. Ron Jans zei het in het interview ook al waar men aan wil werken en dat is voetballend meer creeeren en meer uit de spelhervattingen halen. Heel positief vond ik Dumic. Hij was voor het eerst in de basis en samen met Julio kwam er geen muis door. Ook bracht hij de nodige kopkracht in het elftal. Ik heb hem liever dan een betere voetballer als Pierie. Het belangrijkste van een verdediger is toch verdedigen. Daarin is hij beter in dan Pierie. Het centrale duo van ons lijkt wel op het centrale duo van het italiaanse elftal. Ik vind dat heerlijk om te zien hoe ze verdedigen. Dat geeft de rest van het elftal ook vertrouwen en rust.
  • 18 Oct 2020 om 09:24
    • Quote van 18 Oct 2020 om 00:15
      Ja Messi eindelijk zien we een elftal dat er echt voor gaat
      Een selectie met veel spelvreugde en leuk voetbal, mede dankzij Jans.
      het zal heus nog wel eens fout gaan, maar eindelijk kijken zonder koppijn na de wedstrijd.
      Weer echt voetbal om trots op te wezen, alleen jammer dat er nu net weer geen publiek de stadions in mag.
      Maar laten we er lekker van genieten met z'n allen.
      Ook mooi dat er jongens bij de selectie zitten waar we nog lang van gaan genieten, en misschien ook nog eens aardig iets op gaan brengen in de toekomst.
    En nu ook voldoende conditie voor de tweede helft. Volgens mij hebben ze iets beter gedoseerd waardoor de tweede helft veel beter was dan voorgaande wedstrijden.
  • 18 Oct 2020 om 09:18
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:50
      We hebben eindelijk een fatsoenlijke trainer. Iemand die een idee heeft, die een team kan smeden, die de spelers individueel.... en daardoor het elftal beter kan maken. Een zeperd zullen we heus nog wel krijgen maar zolang de sfeer goed blijft is voor mij dit seizoen nu al voor de helft geslaagd.
    Ikzeg. Soc. Hier ben ik het volkomen mee eens. Dit roep ik al vanaf het begin van onze herstart zou ik maar zeggen, het begint bij het begin en als dat staat komt de jeugd en iedereen aan bod. Ook wij support. En iedereen die ook maar iets van doen heeft met ons fctwente
  • 18 Oct 2020 om 08:15
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:50
      We hebben eindelijk een fatsoenlijke trainer. Iemand die een idee heeft, die een team kan smeden, die de spelers individueel.... en daardoor het elftal beter kan maken. Een zeperd zullen we heus nog wel krijgen maar zolang de sfeer goed blijft is voor mij dit seizoen nu al voor de helft geslaagd.
    Vergeet de assistent trainers niet. Die zijn ook zo enorm belangrijk. Hoe lang is het geleden dat we een trainer en assistenten hebben met zo mega ervaring??? Super trots op deze staf.
  • 18 Oct 2020 om 01:44
    "Geen moeite met Willem II"? Ik heb niks gezien maar dit was zelfs 10 jaar geleden een prachtig resultaat! Ron Jans, Jan Streuer, Sander Boschker, Wout Brama, Paul vdK, whoever, bedankt. We komen er wel. Zolang we maar die nuchterheid behouden en ons best doen ontlopen we degradatie en maken we stappen richting het linkkerrijtje. #ikmisoe
  • 18 Oct 2020 om 01:15
    Ik word ontroerd zoals het nu gaat en laten we eerlijk zijn de hoeveelheid punten zijn gewoon terecht
  • 18 Oct 2020 om 00:15
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:02
      Ik blijf heel de nacht wakker KOPLOPER VERDOMME
    Ja Messi eindelijk zien we een elftal dat er echt voor gaat
    Een selectie met veel spelvreugde en leuk voetbal, mede dankzij Jans.
    het zal heus nog wel eens fout gaan, maar eindelijk kijken zonder koppijn na de wedstrijd.
    Weer echt voetbal om trots op te wezen, alleen jammer dat er nu net weer geen publiek de stadions in mag.
    Maar laten we er lekker van genieten met z'n allen.
    Ook mooi dat er jongens bij de selectie zitten waar we nog lang van gaan genieten, en misschien ook nog eens aardig iets op gaan brengen in de toekomst.
  • 18 Oct 2020 om 00:05
    Pracht resultaat met energiek en positief voetbal en dat met 5 basis spelers die door ons zelf zijn opgeleid. Daar kwam Zerrouki ook nog bij. Trots
  • 17 Oct 2020 om 23:56
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:50
      We hebben eindelijk een fatsoenlijke trainer. Iemand die een idee heeft, die een team kan smeden, die de spelers individueel.... en daardoor het elftal beter kan maken. Een zeperd zullen we heus nog wel krijgen maar zolang de sfeer goed blijft is voor mij dit seizoen nu al voor de helft geslaagd.
    1000+
  • 17 Oct 2020 om 23:50
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:19
      Dennis Schouten is nu stil
    Zeker en terecht
  • 17 Oct 2020 om 23:50
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:18
      We hebben gewoon een goed elftal, ik ben weer trots op mien club. Gewoon mooi om naar te kijken echt ben super trots op ons Twente.
    We hebben eindelijk een fatsoenlijke trainer. Iemand die een idee heeft, die een team kan smeden, die de spelers individueel.... en daardoor het elftal beter kan maken. Een zeperd zullen we heus nog wel krijgen maar zolang de sfeer goed blijft is voor mij dit seizoen nu al voor de helft geslaagd.
  • 17 Oct 2020 om 23:40
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:30
      Nu alleen nog de penalty’s fatsoenlijk inschieten :)
    Mee eens, maar verder één van de sterkhouders
  • 17 Oct 2020 om 23:39
    Goedemorgen gevoetbald, oog voor elkaar, afjagen Willem II had er helemaal geen vat op, mooi en goed behoorlijk jong elftal, laten we niet gaan zweven, maar het linker rijtje is haalbaar. Ieder seizoen heb je een ploeg die positief opvalt, en laten wij dat dit seizoen maar zijn
  • 17 Oct 2020 om 23:30
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:11
      Wat een toffe vent die Danilo! Kan ook nog eens voetballen!
    Nu alleen nog de penalty’s fatsoenlijk inschieten :)
  • 17 Oct 2020 om 23:19
    Dennis Schouten is nu stil
  • 17 Oct 2020 om 23:19
    is willem 2 concurrentie of pakken wij europees voetbal??
  • 17 Oct 2020 om 23:18
    We hebben gewoon een goed elftal, ik ben weer trots op mien club. Gewoon mooi om naar te kijken echt ben super trots op ons Twente.
  • 17 Oct 2020 om 23:14
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:11
      Wat een toffe vent die Danilo! Kan ook nog eens voetballen!
    Ik had dat dansje niet eens gezien.
  • 17 Oct 2020 om 23:11
    Mooie overwinning. 1ste helft iets teveel teruggelopen, maar ook wel weer uitstekend verdedigd, complimenten voor het verdedigen van het hele team. 2de helft kwam er meer vertrouwen in de counter, beter uitspelen van de mogelijkheden zodra W2 zich had vastgelopen. Mooie ploeg. Jammer dat ze tegen Emmen een zwakke 20 minuten hadden.
  • 17 Oct 2020 om 23:11
    Wat een toffe vent die Danilo! Kan ook nog eens voetballen!
  • 17 Oct 2020 om 23:10
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:02
      Ik blijf heel de nacht wakker KOPLOPER VERDOMME
    Ikzeg. Messi. Dit al voor de 3e keer ongelooflijk . Maar het is waar.
  • 17 Oct 2020 om 23:08
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:04
      De 1e helft vond ik dat Willem2 elkaar sneller, beter en gemakkelijker wist te vinden. Gelukkig kwamen die gasten de 2e helft onherkenbaar uit de kleedkamer en mag Twente zich het enige verwijt maken dat ze niet veel vaker gescoord hebben. Maar vooralsnog weer een mooi avondje!
    Ikzeg. Kw. U heeft gelijk en super verwoord.
  • 17 Oct 2020 om 23:05
    Dit was echt een heerlijke wedstrijd. Lang geleden dat Twente zo heb zien domineren. Heerlijk!
  • 17 Oct 2020 om 23:05
    • Quote van 17 Oct 2020 om 23:02
      Ik blijf heel de nacht wakker KOPLOPER VERDOMME
    Hahaha
  • 17 Oct 2020 om 23:04
    De 1e helft vond ik dat Willem2 elkaar sneller, beter en gemakkelijker wist te vinden. Gelukkig kwamen die gasten de 2e helft onherkenbaar uit de kleedkamer en mag Twente zich het enige verwijt maken dat ze niet veel vaker gescoord hebben. Maar vooralsnog weer een mooi avondje!
  • 17 Oct 2020 om 23:02
    Ik blijf heel de nacht wakker KOPLOPER VERDOMME
  • 17 Oct 2020 om 22:57
    Een eerste helft waar niet of nauwelijks in wordt gevoetbald alleen maar gecontroleerd. De tweede helft was uitstekend gespeeld fctwente vergeet zichzelf te belonen in meer doelpunten een 0-6 was zeker een mogelijkheid.
  • 17 Oct 2020 om 22:57
    Als het zo makkelijk gaat de volgende keer maar tegen Willem I.
  • 17 Oct 2020 om 22:54
    Vroeger dan vroeg.
zaterdag 31 oktober 2020
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›