''Anders heb je als FC Twente- en Schalke-fan een zwaar leven''

15
''Anders heb je als FC Twente- en Schalke-fan een zwaar leven''

Amper twee jaar geleden kreeg FC Twente en haar supporters een pak morele steun vanuit Schalke 04. Inmiddels is de rust bij FC Twente teruggekeerd, maar gaat het mis bij Schalke 04. De club heeft in 2020 nu twintig duels op rij niet gewonnen. 

"Als het met de ene club goed gaat, is er bij de andere wel gedoe. Of andersom", aldus Erwin te Vergert, supporter van FC Twente en lid van het bestuur van Schalke-supportersclub Blauw Weiss Enschede, in Tubantia. "Ik kan het gelukkig relativeren. Dat moet ook wel, want anders heb je als Twente- en Schalke-fan een zwaar leven."

In 2018 kreeg FC Twente zoals gezegd veel steun uit Gelsenkirchen. "Dat jaar moest ik op de tribunes bij Schalke voortdurend uitleggen hoe het toch kon dat het zo slecht ging met FC Twente. De mensen zijn oprecht geïnteresseerd in FC Twente en dan heb ik het over supporters uit heel Duitsland. Nu het eindelijk rustig is bij FC Twente gaat het weer heel slecht met Schalke."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Oct 2020 om 23:10
    • Quote van 20 Oct 2020 om 11:44
      Nee hoor, meer is het niet. Gewoon supporters die goed met elkaar overweg kunnen en een stukje gastvrijheid. Maar moet het ook meer zijn dan? Kan het je overigens wel aanraden, een dagje Gelsenkirchen is vaak erg gezellig. Eerst even in Gelsenkirchen de kroeg in om daarna de wedstrijd te kijken.
    Dat geloof ik graag, mooi stadion ook! Maar, in Duitsland vermaak ik me in elke stad, in elke kneipe!
  • 20 Oct 2020 om 22:35
    • Quote van 20 Oct 2020 om 11:39
      Dat hele Schalke gebeuren, ik heb er niet zoveel mee. Leuk dat supporters elkaar willen knuffelen, maar ten tijde van wanhoop heb ik geen huurlingen van Schalke naar ons zien gaan, wel naar andere Nederlandse clubs. Verder weet ik ook niet zo goed wat de meerwaarde is van een bevriende Duitse club behalve dan dat een groepje supporters daar veel lol aan schijnt te hebben. Moet ze ook vooral blijven doen, maar als iemand me kan uitleggen of ik iets over het hoofd zie....?
    Mee eens, ik vind persoonlijk Dortmund ook een mooiere club dan Schalke.
  • 20 Oct 2020 om 22:27
    • Quote van 20 Oct 2020 om 07:33
      Er is maar 1 club!
    sukkel er zijn er twee twente en schalke zijn broers helpen elkaar steunenen elkaar waar het kan als supporters zo hoort dat ook
  • 20 Oct 2020 om 21:31
    EINMAL SCHALKE IMMER SCHALKE.
  • 20 Oct 2020 om 12:05
    • Quote van 20 Oct 2020 om 11:44
      Nee hoor, meer is het niet. Gewoon supporters die goed met elkaar overweg kunnen en een stukje gastvrijheid. Maar moet het ook meer zijn dan? Kan het je overigens wel aanraden, een dagje Gelsenkirchen is vaak erg gezellig. Eerst even in Gelsenkirchen de kroeg in om daarna de wedstrijd te kijken.
    100%eens een dagje schalke zeer de moeite waard en inderdaad eerst de kroeg in en dan dat immense stadion met zijn 66000 man je weet niet wat je ziet en hoort.
  • 20 Oct 2020 om 11:59
    • Quote van 20 Oct 2020 om 10:50
      Gelukkig stond Schalke toen tweede. Die bonus hadden ze na de hervatting keihard nodig.
    Klopt. Anders was het degradatie geworden.
  • 20 Oct 2020 om 11:44
    • Quote van 20 Oct 2020 om 11:39
      Dat hele Schalke gebeuren, ik heb er niet zoveel mee. Leuk dat supporters elkaar willen knuffelen, maar ten tijde van wanhoop heb ik geen huurlingen van Schalke naar ons zien gaan, wel naar andere Nederlandse clubs. Verder weet ik ook niet zo goed wat de meerwaarde is van een bevriende Duitse club behalve dan dat een groepje supporters daar veel lol aan schijnt te hebben. Moet ze ook vooral blijven doen, maar als iemand me kan uitleggen of ik iets over het hoofd zie....?
    Nee hoor, meer is het niet. Gewoon supporters die goed met elkaar overweg kunnen en een stukje gastvrijheid. Maar moet het ook meer zijn dan? Kan het je overigens wel aanraden, een dagje Gelsenkirchen is vaak erg gezellig. Eerst even in Gelsenkirchen de kroeg in om daarna de wedstrijd te kijken.
  • 20 Oct 2020 om 11:39
    Dat hele Schalke gebeuren, ik heb er niet zoveel mee. Leuk dat supporters elkaar willen knuffelen, maar ten tijde van wanhoop heb ik geen huurlingen van Schalke naar ons zien gaan, wel naar andere Nederlandse clubs. Verder weet ik ook niet zo goed wat de meerwaarde is van een bevriende Duitse club behalve dan dat een groepje supporters daar veel lol aan schijnt te hebben. Moet ze ook vooral blijven doen, maar als iemand me kan uitleggen of ik iets over het hoofd zie....?
  • 20 Oct 2020 om 11:34
    Schalke heeft momenteel dankzij wanbeleid gewoon een zeer matig elftal... vind het te vergelijken met twente in 2018, jongens als Kabak, Serdar en Harit zijn leuke spelers maar de rest is echt geen gewenst niveau..
  • 20 Oct 2020 om 10:50
    • Quote van 20 Oct 2020 om 10:08
      Dat is het ook. Man, elk jaar gaat het wel met een club kut. Draait het een jaar “goed” bij Twente, gaat het bij Schalke slecht. En andersom net zo. Al heb ik wel vertrouwen dat Schalke er in blijft dit seizoen. De selectie is zo slecht nog niet. Het moet alleen even lopen, dat zag je ook in de 1ste seizoenshelft vorig jaar. Toen stonden we gewoon 2de.
    Gelukkig stond Schalke toen tweede. Die bonus hadden ze na de hervatting keihard nodig.
  • 20 Oct 2020 om 10:08
    Dat is het ook. Man, elk jaar gaat het wel met een club kut. Draait het een jaar “goed” bij Twente, gaat het bij Schalke slecht. En andersom net zo. Al heb ik wel vertrouwen dat Schalke er in blijft dit seizoen. De selectie is zo slecht nog niet. Het moet alleen even lopen, dat zag je ook in de 1ste seizoenshelft vorig jaar. Toen stonden we gewoon 2de.
  • 20 Oct 2020 om 10:03
    • Quote van 20 Oct 2020 om 07:33
      Er is maar 1 club!
    Voor jouw zit die in almelooo waarschijnlijk
  • 20 Oct 2020 om 09:55
    • Quote van 20 Oct 2020 om 08:57
      Dat kan ook niet anders , kijk eens wat voor kapitaal er gratis de deur uit is gelopen . De laatste jaren.
    En moet je kijken welke prut ze er voor teruggehaald hebben. Jammer van zo'n mooie club.
  • 20 Oct 2020 om 08:57
    Dat kan ook niet anders , kijk eens wat voor kapitaal er gratis de deur uit is gelopen . De laatste jaren.
  • 20 Oct 2020 om 07:33
    Er is maar 1 club!
zaterdag 5 december 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›