''Geloof niet dat Cerny en Menig boven hun niveau spelen''

9
''Geloof niet dat Cerny en Menig boven hun niveau spelen''

FC Twente maakt dit seizoen indruk. De ploeg van trainer Ron Jans is uiterst effectief en dat is mede te danken aan aanvallers Vaclav Cerny en Queensy Menig. Over het tweetal waren vaak twijfels.

"Ik geloof niet dat ze boven hun niveau spelen", zegt clubwatcher Leon ten Voorde bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Als je dat niveau haalt, dan heb je dat in je om een bepaald niveau aan te raken. Vaak houden ze het alleen niet vol op de lange termijn en daarom zijn het geen toppers, maar subtoppers."

Ten Voorde ziet met name Cerny, die gehuurd wordt van FC Utrecht, opbloeien. "Cerny is een hele gevoelige jongen. Hij is vorig jaar na drie wedstrijden al geslachtofferd en dat vond ik van een afstand een beetje merkwaardig. Hij is bij FC Utrecht eigenlijk nooit meer in de basis gekomen", aldus Ten Voorde, die meent dat FC Twente hem anders behandelt.

"Die jongen heeft heel veel vertrouwen nodig en dat heeft hij bij FC Utrecht nooit gevoeld", vervolgt hij. "Ron Jans is daar echt een peoplemanager in en heeft hem vanaf dag één dat vertrouwen gegeven. Als hij het goede gevoel heeft, dan kun je zien dat hij heel goed kan voetballen."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Oct 2020 om 16:17
    • Quote van 21 Oct 2020 om 13:57
      Waarom?
    Omdat we vorig jaar in de degradatiezone waren beland als het seizoen was uitgespeeld, en 10e worden een goede stap is naar in ieder geval weer een stabiele Eredivisieploeg worden.

    Ik geloof niet zo in de technische kwaliteiten van Cerny en denk dat de jonge jongens ook nog een vormdip gaan meemaken. Vindt ook dat we in de verdediging en aanval een smalle selectie hebben.
  • 21 Oct 2020 om 13:57
    • Quote van 21 Oct 2020 om 05:06
      Ben hartstikke blij als we 10e worden.
    Waarom?
  • 21 Oct 2020 om 11:05
    • Quote van 21 Oct 2020 om 10:38
      Ligt eraan wat er allemaal nog gaat gebeuren. Het seizoen is net op gang en we zullen ongetwijfeld te maken krijgen met een vormdip, schorsingen en blessures. Maar als sportman wil je gewoon kampioen worden en dat moet je ook willen uitstralen. En vooral aan de zwakke punten aandacht blijven schenken. Een dik half uur was b.v. Willem2 een stuk beter dan Twente, dat in die fase veel balverlies leed en de bal niet in de ploeg wist te houden. Resultaat was prima, maar dat gaat niet tegen elke tegenstander goed. Maar ik heb sterk de indruk dat de rek er nog lang niet uit is en dat Jans hier als geen ander wel raad mee weet. Tot heden zéér tevreden over de technische staf. Houden zo.
    Daar zit wel een kanttekening bij ket. We gaven ook niks tot amper wat weg. Er zijn ploegen die je kapot spelen als je zo veel bal verlies lijd. Maar onze defensie heeft er ook vooralsnog weinig moeite mee gehad. Afgezien 10 min tegen feyenoord. Dat er nog veel te verbeteren valt zijn we het allemaal mee eens. Maar los daarvan als defensie staat als een huis en de aanvallen verlopen soepel 2 goede en slimme bal afpakker op het midden. Het klopt allemaal momenteel. We gaan echt nog wel een paar keer tegen de lamp lopen. Maar door corona gaat dit hele rare uitslagen geven aan het einde van het seizoen maar dat denk ik.
  • 21 Oct 2020 om 10:52
    Aan inzet en energie ontbreekt het niet in dit elftal, heel fijn om naar te kijken. Bij menig heb ik wel nog te vaak het gevoel dat zijn acties nergens heen gaan en bij succesvolle acties het gevoel dat het meer geluk is dan wat anders. Als hij nog meer rendement haalt uit zijn acties dan ben ik er wat geruster op. In mijn ogen nu nog wat te wispelturig.
  • 21 Oct 2020 om 10:38
    • Quote van 21 Oct 2020 om 05:06
      Ben hartstikke blij als we 10e worden.
    Ligt eraan wat er allemaal nog gaat gebeuren. Het seizoen is net op gang en we zullen ongetwijfeld te maken krijgen met een vormdip, schorsingen en blessures. Maar als sportman wil je gewoon kampioen worden en dat moet je ook willen uitstralen. En vooral aan de zwakke punten aandacht blijven schenken. Een dik half uur was b.v. Willem2 een stuk beter dan Twente, dat in die fase veel balverlies leed en de bal niet in de ploeg wist te houden. Resultaat was prima, maar dat gaat niet tegen elke tegenstander goed. Maar ik heb sterk de indruk dat de rek er nog lang niet uit is en dat Jans hier als geen ander wel raad mee weet. Tot heden zéér tevreden over de technische staf. Houden zo.
  • 21 Oct 2020 om 05:06
    Ben hartstikke blij als we 10e worden.
  • 20 Oct 2020 om 20:59
    Ikzeg. Het is gewoon een geweldig team al die jonge gasten bij elkaar en brama als aanvoerder hopelijk houden ze het vol. Ikzeg. Succes allemaal en laat ons juichen.
  • 20 Oct 2020 om 20:55
    • Quote van 20 Oct 2020 om 20:36
      Menig...... nee had dan liever toch Noa Lang op links gezien. Menig leuke invaller maar geen basisspeler. Dreiging maar niks geen rendement.
    Gewoon prima speler voor de eredivisie. Had bij die 2-0 ook een prachtig hakje.
  • 20 Oct 2020 om 20:36
    Menig...... nee had dan liever toch Noa Lang op links gezien. Menig leuke invaller maar geen basisspeler. Dreiging maar niks geen rendement.