Ten Voorde waarschuwt: ''Vorig jaar was iedereen laaiend enthousiast''

8
Ten Voorde waarschuwt: ''Vorig jaar was iedereen laaiend enthousiast''

FC Twente boekte afgelopen weekend een overtuigende overwinning tegen Willem II. In Tilburg zegevierden de Tukkers met maar liefst 0-3. Clubwatcher Leon ten Voorde was onder de indruk van de zege, maar wil ook alles in perspectief plaatsen.

"Hoe enthousiast moet je zijn na vijf wedstrijden?", vraagt Ten Voorde zich af bij De Ballen Verstand. "Moet je dan al heel veel superlatieven erin gooien dat alles beter is dan vorig jaar? Of moet je een beetje op de rem trappen en zeggen: vorig jaar was iedereen na zes wedstrijden laaiend enthousiast over het aankoopbeleid van Ted van Leeuwen en over de trainer Gonzalo Garcia. Het is best balanceren hoe positief ik nu moet zijn over FC Twente."

Vorig seizoen moest FC Twente uiteindelijk nog rekening houden met degradatie. "We zullen het nooit weten, maar corona is denk ik voor FC Twente wel de redding van het seizoen geweest op sportief gebied. Je zag die ploeg wel heel erg diep zitten en wegglijden", aldus Ten Voorde, die niet weet hoe het met Garcia is.

"Garcia heeft nog een tijdje in Enschede gewoond, maar ik weet niet of hij daar nog woont. Hij heeft geen club meer gekregen en ik heb hem ook nooit meer gesproken. Ik heb Ted van Leeuwen ook nooit meer gesproken, wel een paar keer geprobeerd toen hij af werd gezet bij FC Twente. Hij heeft één keer op een appje gereageerd dat we een keer een kop koffie moesten drinken, maar dat is er niet van gekomen."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Oct 2020 om 19:38
    Als er geen azijn te zeiken valt maken het toch zelf weer - ik kijk voetbal - al jaren geen LtV meer - het is genieten!
  • 21 Oct 2020 om 17:03
    • Quote van 21 Oct 2020 om 15:02
      Toch lijken jouw huidige woorden precies op de woorden die je vorig jaar rond deze tijd hoorde. Ook toen zei men dat het met Garcia 10x beter was dan het jaar daarvoor. En ook toen werd degene die voorzichtig was, en waarschuwde voor al teveel optimisme, als negatieve idioot weggezet. Hel lijkt wel alsof de laatste jaren steeds een kopie van het daarvoor gaande jaar zijn. Ondanks het feit dat de voortekens steeds hetzelfde waren, leerden de supporters niets, en liepen ze in polonaise. Ik hoop dat die trend dit jaar doorbroken wordt. Maar vooralsnog ben ik iets voorzichtiger in het doen van positieve voorspellingen. Eerst zien........dan geloven!
    Denk dat het een ander was, waar jij het over hebt, ik heb García altijd/ steeds een matige trainer gevonden. Eerder las ik hier alleen de berichten maar op deze site. Dus ik was het niet, want ik ben pas een paar maanden aktief hier
  • 21 Oct 2020 om 16:05
    • Quote van 21 Oct 2020 om 15:08
      Eerst zien........en dan geloven! Het grote aantal huurspelers hebben allemaal andere belangen dan eigen spelers. Belangrijk is dat ze na een aantal tegenslagen, gemotiveerd blijven. Ik heb meer vertrouwen in Jans dan in Garcia. Maar als de huurspelers het niet meer zien zitten, valt het hele elftal uit elkaar. Daar doet geen enkele trainer iets tegen.
    Onzin, die huurspelers moeten zich ook in de picture spelen, doen ze dat niet is het einde oefening. Je word niet voor niks verhuurd......
  • 21 Oct 2020 om 15:22
    • Quote van 21 Oct 2020 om 15:02
      Toch lijken jouw huidige woorden precies op de woorden die je vorig jaar rond deze tijd hoorde. Ook toen zei men dat het met Garcia 10x beter was dan het jaar daarvoor. En ook toen werd degene die voorzichtig was, en waarschuwde voor al teveel optimisme, als negatieve idioot weggezet. Hel lijkt wel alsof de laatste jaren steeds een kopie van het daarvoor gaande jaar zijn. Ondanks het feit dat de voortekens steeds hetzelfde waren, leerden de supporters niets, en liepen ze in polonaise. Ik hoop dat die trend dit jaar doorbroken wordt. Maar vooralsnog ben ik iets voorzichtiger in het doen van positieve voorspellingen. Eerst zien........dan geloven!
    Ik denk dat het vertrouwen ook meer zit in hoe de wedstrijden gespeeld worden. Als je de eerste wedstrijden van vorig jaar bekijkt was het eigenlijk bizar dat we al zoveel punten hadden. Alleen de pot uit tegen Fortuna was echt goed en thuis tegen PSV degelijk. Voor de rest was het niet heel best en hadden we echt het geluk aan onze kont hangen tegen Groningen, RKC, Heerenveen en Utrecht. Ik zie toch wel degelijk een ander meer volwassen spelbeeld. Maar goed, we gaan het meemaken :)
  • 21 Oct 2020 om 15:08
    • Quote van 21 Oct 2020 om 13:12
      G3 gooide vorig jaar na 6 wedstrijden alles om. Busquets was net gehaald en die moest spelen. De jonge onervaren technische staf kon er niet mee omgaan. Garcia was eigenwijs en de ene gekke beslissing na de andere volgden elkaar op. Dit zie ik dit jaar met deze technische staf niet overkomen. We zullen vast een mindere oeriode krijgen maar veren daarna weer op.
    Eerst zien........en dan geloven! Het grote aantal huurspelers hebben allemaal andere belangen dan eigen spelers. Belangrijk is dat ze na een aantal tegenslagen, gemotiveerd blijven. Ik heb meer vertrouwen in Jans dan in Garcia. Maar als de huurspelers het niet meer zien zitten, valt het hele elftal uit elkaar. Daar doet geen enkele trainer iets tegen.
  • 21 Oct 2020 om 15:02
    • Quote van 21 Oct 2020 om 12:44
      Niet gek dat García geen club heeft gekregen. Ik vind dat we in alles er dik op vooruit zijn gegaan en heb er tien keer zoveel meer vertrouwen in dan verleden seizoen
    Toch lijken jouw huidige woorden precies op de woorden die je vorig jaar rond deze tijd hoorde. Ook toen zei men dat het met Garcia 10x beter was dan het jaar daarvoor. En ook toen werd degene die voorzichtig was, en waarschuwde voor al teveel optimisme, als negatieve idioot weggezet. Hel lijkt wel alsof de laatste jaren steeds een kopie van het daarvoor gaande jaar zijn. Ondanks het feit dat de voortekens steeds hetzelfde waren, leerden de supporters niets, en liepen ze in polonaise. Ik hoop dat die trend dit jaar doorbroken wordt. Maar vooralsnog ben ik iets voorzichtiger in het doen van positieve voorspellingen. Eerst zien........dan geloven!
  • 21 Oct 2020 om 13:12
    G3 gooide vorig jaar na 6 wedstrijden alles om. Busquets was net gehaald en die moest spelen. De jonge onervaren technische staf kon er niet mee omgaan. Garcia was eigenwijs en de ene gekke beslissing na de andere volgden elkaar op. Dit zie ik dit jaar met deze technische staf niet overkomen. We zullen vast een mindere oeriode krijgen maar veren daarna weer op.
  • 21 Oct 2020 om 12:44
    Niet gek dat García geen club heeft gekregen. Ik vind dat we in alles er dik op vooruit zijn gegaan en heb er tien keer zoveel meer vertrouwen in dan verleden seizoen