Onno van Veldhuizen opgenomen in MST: ''Hoge koorts'' (update)

102
Onno van Veldhuizen opgenomen in MST: ''Hoge koorts'' (update)

Burgemeester Onno van veldhuizen is momenteel besmet met het coronavirus. Hij zit momenteel in quarantaine. De burgemeester van Enschede, die FC Twente vaak goed gezind geweest is, roept iedereen op het virus niet te onderschatten.

"Nadat ik voor de eerste keer getest was, kreeg ik longontsteking en hele hoge koorts. Ik had niet verwacht dat een fitte vijftiger er zo snel en zo hard door geraakt kon worden. Kan me niet herinneren dat ik me ooit zo ziek gevoeld heb", aldus Van Veldhuizen in gesprek met RTV Oost.

"Ik spreek nu uit eigen ervaring; onderschat het virus niet! Zorg dat je er snel bij bent, wacht niet af, maar laat je testen. Luister naar je lichaam en installeer de CoronaMelder-app als je dat nog niet gedaan hebt", besluit hij.

Update: Onno van Veldhuizen is zondag 25 oktober opgenomen in het ziekenhuis Medisch Spectrum Twente in Enschede, zo weet 1Twente te melden. Volgens woordvoerder Ton Kamp is zijn toestand niet verbeterd.  "Hij had, en heeft, nog steeds een longontsteking en hoge koorts. Hij ligt niet op de IC-afdeling. Doel is nu om de longontsteking en de hoge koorts onder controle te krijgen", legt hij uit. 

102 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Oct 2020 om 09:01
    • Quote van 26 Oct 2020 om 22:00
      Jij houd je ook niet aan je woord
    Dat doet Dennis nooit Vlek.....
  • 26 Oct 2020 om 23:56
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:58
      De mens is hypocriet, onbetrouwbaar, egoïstisch. Ga mij niet vertellen dat we elkaar helpen. Dat is bull shit. Je helpt je vrienden en je familie. De rest helpen is allemaal niet waar. Dat is moraalriddertje willen spelen. Meelullen want je wil in de groep niet het buitenbeentje zijn of de volle laag krijgen omdat je niet mee doet met de massa.

      De mens is niets, maakt meer kapot dan je lief is.
    Zit je goed mis. Hier is onmeunig veel onderzoek naar gedaan......

    Three different experiments showed that people with more education, money and social status were less skilled at detecting emotions in pictures of faces and in face-to-face interactions during simulated job interviews.

    “It was across gender, across ethnic backgrounds,” one of the researchers, Michael Kraus, at the University of California, San Francisco, told Live Science. “You really see lower-class individuals showing this greater empathic accuracy in the study … They’re vigilant of other people’s need, and they respond when they see it.
  • 26 Oct 2020 om 23:01
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:54
      Sorry dat ik dit zeg en misschien klinkt het hard, maar wordt het dan niet tijd dat je vriendin een andere baan zoekt?
    Als m'n vriendin en der collega's dat zouden doen houd je weinig mensen in de zorg over. Ze is goed in wat ze doet dus waardevol voor de mensen. Maar neemt niet weg dat ze ook gewoon een mens is en als je ineens mensen voor je ziet sterven dan hakt dat er wel ff in.
  • 26 Oct 2020 om 22:00
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:43
      Jij spreekt teveel waarheid. De meesten hier kunnen dat niet aan. Hopen op betere tijden voor deze planeet...
    Jij houd je ook niet aan je woord
  • 26 Oct 2020 om 21:56
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:43
      Lekker toch.... beetje schimmelkaas erbij :))
    vlgs mij zoeken ze in die schimmels trouwens de oplossing tegen corona...doorhappen wie weet..
  • 26 Oct 2020 om 21:54
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:15
      Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Als jij iemand half dood ziet liggen maar het je niks doet dan is het voor jou waarschijnlijk niet erg nee. Maar als m'n vriendin huilend thuis komt met verhalen over dat ze weer mensen heeft zien sterven die dag en dat de druk heel hoog ligt en ze nog nauwelijks kan ontspannen door de dagelijkse stress, dan is het wel erg ja..... Dit is typisch zo'n geval van ver van m'n bed show. Zolang je er zelf niet mee geconfronteerd wordt is het makkelijk praten.
    Sorry dat ik dit zeg en misschien klinkt het hard, maar wordt het dan niet tijd dat je vriendin een andere baan zoekt?
  • 26 Oct 2020 om 21:53
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:42
      Innemen met bier. Heb ik ook eens gedaan. Je bent totaal van de wereld en die nagels interesseren je geen hol meer :)
    hahahaha, het beste medicijn.
  • 26 Oct 2020 om 21:50
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:43
      Lekker toch.... beetje schimmelkaas erbij :))
    wegspoelen met 2 grolsch beugels..))
  • 26 Oct 2020 om 21:43
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:37
      gatver je zult maar net aan je broodje met beenham zitten..
    Lekker toch.... beetje schimmelkaas erbij :))
  • 26 Oct 2020 om 21:43
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:58
      De mens is hypocriet, onbetrouwbaar, egoïstisch. Ga mij niet vertellen dat we elkaar helpen. Dat is bull shit. Je helpt je vrienden en je familie. De rest helpen is allemaal niet waar. Dat is moraalriddertje willen spelen. Meelullen want je wil in de groep niet het buitenbeentje zijn of de volle laag krijgen omdat je niet mee doet met de massa.

      De mens is niets, maakt meer kapot dan je lief is.
    Jij spreekt teveel waarheid. De meesten hier kunnen dat niet aan. Hopen op betere tijden voor deze planeet...
  • 26 Oct 2020 om 21:42
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:00
      Nee nooit.
      O ja 1 keer voor schimmelnagels. Kreeg ik sterke tabletten. Heb er nu nog last van.......;-)
    Innemen met bier. Heb ik ook eens gedaan. Je bent totaal van de wereld en die nagels interesseren je geen hol meer :)
  • 26 Oct 2020 om 21:37
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:00
      Nee nooit.
      O ja 1 keer voor schimmelnagels. Kreeg ik sterke tabletten. Heb er nu nog last van.......;-)
    gatver je zult maar net aan je broodje met beenham zitten..
  • 26 Oct 2020 om 21:36
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:27
      Mn oma was 1 van de eerste in enschede.......
    Gecondoleerd, mijn oma heeft het volgens mij al gehad. Was heel verkouden en een paar dagen ziek. Leeft nog, is 89 jaar.
  • 26 Oct 2020 om 21:29
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:27
      Mn oma was 1 van de eerste in enschede.......
    Gecondoleerd, wij zijn ook een naaste verloren door corona. Waar de griep enkelen treft, treft corona ons bijna allemaal. De vraag is niet of je het krijgt maar wanneer je het krijgt.
  • 26 Oct 2020 om 21:12
    • Quote van 26 Oct 2020 om 21:00
      Nee nooit.
      O ja 1 keer voor schimmelnagels. Kreeg ik sterke tabletten. Heb er nu nog last van.......;-)
    Hahaha humor
  • 26 Oct 2020 om 21:00
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:30
      Vrij selectief Scorpio, ik neem aan dat je in je leven al eens bij een arts bent geweest.
    Nee nooit.
    O ja 1 keer voor schimmelnagels. Kreeg ik sterke tabletten. Heb er nu nog last van.......;-)
  • 26 Oct 2020 om 20:58
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:10
      En in die natuurwetten staat geschreven dat we elkaar niet moeten helpen?
    De mens is hypocriet, onbetrouwbaar, egoïstisch. Ga mij niet vertellen dat we elkaar helpen. Dat is bull shit. Je helpt je vrienden en je familie. De rest helpen is allemaal niet waar. Dat is moraalriddertje willen spelen. Meelullen want je wil in de groep niet het buitenbeentje zijn of de volle laag krijgen omdat je niet mee doet met de massa.

    De mens is niets, maakt meer kapot dan je lief is.
  • 26 Oct 2020 om 20:49
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:00
      En dit is dus precies wat er gebeurt 2 kampen volgens het eeuwen oude principe verdeel en heers.
    Dat gebeurt helaas steeds meer en steeds vaker.... Blank vs Zwart, klimaatwappies vs ontkenners, idem met covid. Mensen kijken argwanend naar de medemens, vertrouwen elkander niet meer en wijzen met de beschuldigende vinger naar de ander. We weten hier inmiddels op het forum hoe de vlag erbij hangt. Ieder zijn mening en laten we dat respecteren en mekaar niet continu in de haren vliegen. Samen verenigd.... samen voor Twente
  • 26 Oct 2020 om 20:32
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:28
      Volgens mij hebben we door allen 1 te zijn en het samen te doen ook ooit een club gered van de ondergang...
    Pure manipulatie dus volgens Scorpio.
  • 26 Oct 2020 om 20:30
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:50
      Wat leven we toch in een ellendige tijd. Ene crisis na de andere crisis. Is het zuur dan het zoet. Ik gun niemand ellende of ziektes maar ik ga hier ook niet zitten en iedereen succes wensen en beterschap. Ik heb niets met Onno en dat zal de rest van mijn leven ook zo blijven. Net als ik met heel veel mensen op de wereld niets heb.Het is al eeuwen ieder voor zich en God voor ons allen. Die polarisatie van we zijn allemaal 1 en we moeten het samen doen is allemaal bull shit! De sterksten zullen overleven, de zwakkeren onder ons helaas niet. De mens manipuleert alles. De natuurwetten zijn voor mij leidinggevend en niemand anders op deze planeet!
    Vrij selectief Scorpio, ik neem aan dat je in je leven al eens bij een arts bent geweest.
  • 26 Oct 2020 om 20:28
    • Quote van 26 Oct 2020 om 20:10
      En in die natuurwetten staat geschreven dat we elkaar niet moeten helpen?
    Volgens mij hebben we door allen 1 te zijn en het samen te doen ook ooit een club gered van de ondergang...
  • 26 Oct 2020 om 20:27
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:15
      Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Als jij iemand half dood ziet liggen maar het je niks doet dan is het voor jou waarschijnlijk niet erg nee. Maar als m'n vriendin huilend thuis komt met verhalen over dat ze weer mensen heeft zien sterven die dag en dat de druk heel hoog ligt en ze nog nauwelijks kan ontspannen door de dagelijkse stress, dan is het wel erg ja..... Dit is typisch zo'n geval van ver van m'n bed show. Zolang je er zelf niet mee geconfronteerd wordt is het makkelijk praten.
    Mn oma was 1 van de eerste in enschede.......
  • 26 Oct 2020 om 20:10
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:50
      Wat leven we toch in een ellendige tijd. Ene crisis na de andere crisis. Is het zuur dan het zoet. Ik gun niemand ellende of ziektes maar ik ga hier ook niet zitten en iedereen succes wensen en beterschap. Ik heb niets met Onno en dat zal de rest van mijn leven ook zo blijven. Net als ik met heel veel mensen op de wereld niets heb.Het is al eeuwen ieder voor zich en God voor ons allen. Die polarisatie van we zijn allemaal 1 en we moeten het samen doen is allemaal bull shit! De sterksten zullen overleven, de zwakkeren onder ons helaas niet. De mens manipuleert alles. De natuurwetten zijn voor mij leidinggevend en niemand anders op deze planeet!
    En in die natuurwetten staat geschreven dat we elkaar niet moeten helpen?
  • 26 Oct 2020 om 19:50
    Wat leven we toch in een ellendige tijd. Ene crisis na de andere crisis. Is het zuur dan het zoet. Ik gun niemand ellende of ziektes maar ik ga hier ook niet zitten en iedereen succes wensen en beterschap. Ik heb niets met Onno en dat zal de rest van mijn leven ook zo blijven. Net als ik met heel veel mensen op de wereld niets heb.Het is al eeuwen ieder voor zich en God voor ons allen. Die polarisatie van we zijn allemaal 1 en we moeten het samen doen is allemaal bull shit! De sterksten zullen overleven, de zwakkeren onder ons helaas niet. De mens manipuleert alles. De natuurwetten zijn voor mij leidinggevend en niemand anders op deze planeet!
  • 26 Oct 2020 om 19:26
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:49
      Je kunt het ook anders zeggen, een x aantal mensen gelooft het verhaal rondom corona niet maar dat wil niet zeggen dat ze geen afstand houden, niet extra hun handen wassen etc. In beide "kampen" is dat het geval. Als je het verhaal niet gelooft wordt je uit gemaakt voor imbiciel en doe je dat wel dan ben je een covid-nazi. Mensen die het vergelijken met griep begrijpen het griepseizoen niet(van redelijk korte duur en minder besmettelijk etc). Aan de andere kant heeft het RIVM aangetoond regelmatig blunders te maken en de zgn experts het niet met elkaar eens zijn etc. Wij als leken kunnen maar 1 ding doen, zorgen voor onze mede mens en de kwetsbare mensen, wie dat ook mogen zijn.
    Dit is wat betreft een prima samenvatting van waar we ons in bevinden! Ik wens iedereen die nu ziek is beterschap!
  • 26 Oct 2020 om 19:20
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:14
      Ik neem aan dat je inmiddels wel weet hoe de mens denkt en in elkaar steekt.
    Op zich wel, begrijp ook waarom men niet blij is met deze burgemeester, met name zijn aanpak richting Twente en de horeca. Zoiets toewensen vind ik een brug te ver.
  • 26 Oct 2020 om 19:15
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:06
      En diegene die er geen hinder van ondervinden, is het dan nog steeds erg? Dat is je goed recht!
    Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Als jij iemand half dood ziet liggen maar het je niks doet dan is het voor jou waarschijnlijk niet erg nee. Maar als m'n vriendin huilend thuis komt met verhalen over dat ze weer mensen heeft zien sterven die dag en dat de druk heel hoog ligt en ze nog nauwelijks kan ontspannen door de dagelijkse stress, dan is het wel erg ja..... Dit is typisch zo'n geval van ver van m'n bed show. Zolang je er zelf niet mee geconfronteerd wordt is het makkelijk praten.
  • 26 Oct 2020 om 19:14
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:12
      Is dat echt een reden om iemand 'een slangetje' te gunnen of toe te wensen?
    Ik neem aan dat je inmiddels wel weet hoe de mens denkt en in elkaar steekt.
  • 26 Oct 2020 om 19:12
    • Quote van 26 Oct 2020 om 19:06
      Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een kaarsje voor hem op steken Bam. Er zijn er zat die hem een slangetje gunnen zo geliefd is hij niet
    Is dat echt een reden om iemand 'een slangetje' te gunnen of toe te wensen?
  • 26 Oct 2020 om 19:09
    Het zijn niet alleen ouderen en/of kwetsbare mensen die ernstig ziek worden. Zie artikel over 22-jarige speler van Willem II: https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5192652/aanvaller-willem-ii-22-kwam-op-ic-terecht-door-corona
  • 26 Oct 2020 om 19:06
    • Quote van 26 Oct 2020 om 18:07
      Het zelfde geld voor mensen die denken dat corona geen onzin is aangevallen worden door mensen die het wel onzin vinden. Het hele corona gedoe is een welles nietes kwestie waar alleen de mensen aan het front de antwoorden op weten. Denk je dat het allemaal wel mee valt, kijk vooral een keer door het raam bij de IC van je plaatselijke ziekenhuis. Je zult hier mensen aantreffen die continue omgedraaid moeten worden om de druk op de longen te verlichten. Aan allerlei machines zijn gekoppeld en tussen hoop en vrees leven. Vind je het dan nog onzin? Dat is je goed recht.
    En diegene die er geen hinder van ondervinden, is het dan nog steeds erg? Dat is je goed recht!
  • 26 Oct 2020 om 19:06
    • Quote van 26 Oct 2020 om 18:02
      Even tegen de horken hieronder, Onno is een mens. Corona ja of nee, gevoelens jegens deze man positief of negatief, als je niet het fatsoen hebt om hem beterschap te wensen dan ben je Nederlander-zijn onwaardig, Twentenaar zijn onwaardig, Enschedeer-zijn onwaardig en FC Twente-fan zijn onwaardig.
      Als je dan te onfatsoenlijk bent om iemand beterschap te wensen, schrijf dan gewoon niets. Ik schaam me KAPOT dat deze mensen zich onder 'MIJN mensen' begeven.


    Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een kaarsje voor hem op steken Bam. Er zijn er zat die hem een slangetje gunnen zo geliefd is hij niet
  • 26 Oct 2020 om 19:00
    En dit is dus precies wat er gebeurt 2 kampen volgens het eeuwen oude principe verdeel en heers.
  • 26 Oct 2020 om 18:50
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:31
      Ik snap nog steeds niet, wat mensen lopen te zeiken over "aan de maatregels houden" als ze een andere mening hebben over deze corona!
    Een andere mening hebben is niet zo erg hoor. Maar dat zegt ook bijna niemand. Onzin roepen is daarintegen weer wat anders. Daar komt bij dat enkelen die hier die "andere mening" hebben ook hebben geroepen zich niet aan de maatregelen te houden. En dan wordt het wel kwalijk. De mensen hier die twijfels hebben over de huidige situatie heb ik helemaal geen probleem mee, ik zet zelf ook wel vraagtekens bij een aantal zaken. Maar zorg wel dat je zaken uitzoekt voordat je van alles roept, want door onzin te schrijven zijn er weer anderen die dat als waarheid zien en zich niet aan maatregelen gaan houden. Daar ligt een groot deel van de frustratie, bij mij in ieder geval.
  • 26 Oct 2020 om 18:38
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:11
      Mij hoor je niet zeggen dat we geen rekening moeten houden met die 1%. Natuulijk moeten we dat. Ik ben alleen van mening dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal. Kies voor een gerichte aanpak op risicogroepen en gooi niet een hele samenleving op slot.
    Tja wat is een risicogroep? Dik en oud? De burgemeester ziet er nog niet heel oud uit en echt dik is die ook niet..... Hoop dat die snel herstelt
  • 26 Oct 2020 om 18:07
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:31
      Ik snap nog steeds niet, wat mensen lopen te zeiken over "aan de maatregels houden" als ze een andere mening hebben over deze corona!
    Het zelfde geld voor mensen die denken dat corona geen onzin is aangevallen worden door mensen die het wel onzin vinden. Het hele corona gedoe is een welles nietes kwestie waar alleen de mensen aan het front de antwoorden op weten. Denk je dat het allemaal wel mee valt, kijk vooral een keer door het raam bij de IC van je plaatselijke ziekenhuis. Je zult hier mensen aantreffen die continue omgedraaid moeten worden om de druk op de longen te verlichten. Aan allerlei machines zijn gekoppeld en tussen hoop en vrees leven. Vind je het dan nog onzin? Dat is je goed recht.
  • 26 Oct 2020 om 18:02
    Even tegen de horken hieronder, Onno is een mens. Corona ja of nee, gevoelens jegens deze man positief of negatief, als je niet het fatsoen hebt om hem beterschap te wensen dan ben je Nederlander-zijn onwaardig, Twentenaar zijn onwaardig, Enschedeer-zijn onwaardig en FC Twente-fan zijn onwaardig.
    Als je dan te onfatsoenlijk bent om iemand beterschap te wensen, schrijf dan gewoon niets. Ik schaam me KAPOT dat deze mensen zich onder 'MIJN mensen' begeven.


  • 26 Oct 2020 om 17:49
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Je kunt het ook anders zeggen, een x aantal mensen gelooft het verhaal rondom corona niet maar dat wil niet zeggen dat ze geen afstand houden, niet extra hun handen wassen etc. In beide "kampen" is dat het geval. Als je het verhaal niet gelooft wordt je uit gemaakt voor imbiciel en doe je dat wel dan ben je een covid-nazi. Mensen die het vergelijken met griep begrijpen het griepseizoen niet(van redelijk korte duur en minder besmettelijk etc). Aan de andere kant heeft het RIVM aangetoond regelmatig blunders te maken en de zgn experts het niet met elkaar eens zijn etc. Wij als leken kunnen maar 1 ding doen, zorgen voor onze mede mens en de kwetsbare mensen, wie dat ook mogen zijn.
  • 26 Oct 2020 om 17:36
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:31
      Ik snap nog steeds niet, wat mensen lopen te zeiken over "aan de maatregels houden" als ze een andere mening hebben over deze corona!
    Inderdaad. We gaan toch ook geen banken beroven met als excuus dat we daar zelf een andere mening over hebben.
  • 26 Oct 2020 om 17:31
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:15
      Helaas werkt het niet zo. Ten eerste is het mortaliteitscijfer een aanname. Het is simpelweg niet bekend hoeveel besmettingen er exact zijn en hoeveel overlijdens tgv corona. Ten tweede zijn er genoeg mensen die niet overlijden, maar wel ernstige en vaak chronische klachten over houden. Ten derde kan je niet aanwijzen wie wel en wie geen risico loopt. Je hebt te maken met verschillende risicofactoren, glijdende schalen en de factor geluk (of in dit geval pech). Of je moet iedereen die aan minstens 1 van de volgende voorwaarden voldoet in quarantaine plaatsen: man, 50+, overgewicht, (ex-)roker, aandoening aan de luchtwegen.
    Mannen is onzin, liggen netzoveel vrouwen op de IC. Wederom informatie die niet klopt zoals zoveel over Corona. Ook het feit dat gezonde mensen niet ziek worden is dikke onzin. Het bagatelliseren van Corona is gevaarlijk. Mede daardoor denken sommige mensen dat een mondkap je zal beschermen tegen alles. Wederom als je iemand kent die werkt in 't ziekenhuis dan zul je verhalen te horen krijgen waardoor je wel voorzichtiger wordt.
  • 26 Oct 2020 om 17:31
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:26
      E78. Ik neem aan dat wij generatiegenoten zijn. Ik hoop dat jouw ouders nog in leven zijn. In dat geval behoren zij tot een risicogroep. Vind je niet dat je dan in hun belang je aan de maatregelen moet houden?
    Ik snap nog steeds niet, wat mensen lopen te zeiken over "aan de maatregels houden" als ze een andere mening hebben over deze corona!
  • 26 Oct 2020 om 17:26
    • Quote van 26 Oct 2020 om 17:13
      100% eens. Maar die covid-nazi's hier willen dit niet horen.
    E78. Ik neem aan dat wij generatiegenoten zijn. Ik hoop dat jouw ouders nog in leven zijn. In dat geval behoren zij tot een risicogroep. Vind je niet dat je dan in hun belang je aan de maatregelen moet houden?
  • 26 Oct 2020 om 17:15
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:07
      Imbeciel? Op basis waarvan? Ik kijk enkel naar de feiten. Het mortaliteitscijfer ligt ongeveer op het zelfde niveau als met een goede griepgolf. 99% herstelt en heeft amper klachten. Volgens mij zeg ik hier weinig verkeerds.
    Helaas werkt het niet zo. Ten eerste is het mortaliteitscijfer een aanname. Het is simpelweg niet bekend hoeveel besmettingen er exact zijn en hoeveel overlijdens tgv corona. Ten tweede zijn er genoeg mensen die niet overlijden, maar wel ernstige en vaak chronische klachten over houden. Ten derde kan je niet aanwijzen wie wel en wie geen risico loopt. Je hebt te maken met verschillende risicofactoren, glijdende schalen en de factor geluk (of in dit geval pech). Of je moet iedereen die aan minstens 1 van de volgende voorwaarden voldoet in quarantaine plaatsen: man, 50+, overgewicht, (ex-)roker, aandoening aan de luchtwegen.
  • 26 Oct 2020 om 17:13
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:25
      Ik bagataliseer covid niet en ik zeg ook niet dat je met die groep die er wel ziek van wordt geen rekening moet houden! Alleen er wordt nu een angst cultuur gecreëerd vooral door de media en daarom zeg ik er worden nog veel meer mensen niet of nauwelijks ziek van om het is perspectief te plaatsen.
    100% eens. Maar die covid-nazi's hier willen dit niet horen.
  • 26 Oct 2020 om 16:40
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:11
      Mij hoor je niet zeggen dat we geen rekening moeten houden met die 1%. Natuulijk moeten we dat. Ik ben alleen van mening dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal. Kies voor een gerichte aanpak op risicogroepen en gooi niet een hele samenleving op slot.
    Probleem is dat de maatschappij verweven is en je risicogroepen niet kunt isoleren. Verpleeghuizen hebben personeel. Dat personeel heeft familie en kinderen. Kinderen hebben school en volwassen familie werk etc etc. Als het virus rondwaart onder mensen die ervan kunnen herstellen worden risicogroepen automatisch ook besmet na een korte tijd. En het percentage mensen die ernstig ziek worden en druk op de zorg veroorzaken die gewoon gezond zijn en fit is ook vele malen hoger dan met een griepvirus. Tevens vergt het herstel en chronische schade ook veel van de zorg waardoor ook de zorgkosten in de toekomst veel duurder worden
  • 26 Oct 2020 om 16:18
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:59
      Precies, maar dat willen de meesten niet horen
    Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij met deze kloten situatie omgaat. Zet het eens in perspectief dan ziet het er in ieder geval wat rooskleuriger uit
  • 26 Oct 2020 om 16:03
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:58
      Schaam je met die onzin ,stop met het stoer doen ,daar is zeker een ernstig virus,waar helaas teveel mensen aan overlijden ouderen maar ook jongeren,dit is meer dan dan een griepje
    Zich schamen...... Voor het benoemen van feiten...? Al flink besmet met het angstvirus merk ik ;)
  • 26 Oct 2020 om 16:03
    • Quote van 25 Oct 2020 om 11:48
      Imbeciel. Je hebt geen flauw benul waar je over lult.....
    Jij wel of niet! Zodra mensen hun standpunt kracht moeten bijzetten dmv schelden......weet ik genoeg
  • 26 Oct 2020 om 16:00
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:58
      Schaam je met die onzin ,stop met het stoer doen ,daar is zeker een ernstig virus,waar helaas teveel mensen aan overlijden ouderen maar ook jongeren,dit is meer dan dan een griepje
    Zijn verweer staat je niet aan, maar hij heeft wel een punt.
  • 26 Oct 2020 om 15:59
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:25
      Ik bagataliseer covid niet en ik zeg ook niet dat je met die groep die er wel ziek van wordt geen rekening moet houden! Alleen er wordt nu een angst cultuur gecreëerd vooral door de media en daarom zeg ik er worden nog veel meer mensen niet of nauwelijks ziek van om het is perspectief te plaatsen.
    Precies, maar dat willen de meesten niet horen
  • 26 Oct 2020 om 15:58
    • Quote van 26 Oct 2020 om 15:07
      Imbeciel? Op basis waarvan? Ik kijk enkel naar de feiten. Het mortaliteitscijfer ligt ongeveer op het zelfde niveau als met een goede griepgolf. 99% herstelt en heeft amper klachten. Volgens mij zeg ik hier weinig verkeerds.
    Schaam je met die onzin ,stop met het stoer doen ,daar is zeker een ernstig virus,waar helaas teveel mensen aan overlijden ouderen maar ook jongeren,dit is meer dan dan een griepje
  • 26 Oct 2020 om 15:40
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:51
      Onze burgemeester ligt met hoge koorts en longontsteking in het ziekenhuis. Heel Nederland is op de hoogte wat die beste man mankeerd. Een speler van Twente raakt geblesseerd en in het kader van de AVG-wet mag niet naar buiten gebracht worden welke blessure hij heeft. Schiet mij maar lek. Desalnietemin wens ik onze burgervader een voorspoedig herstel.
    Een persoon in kwestie mag zelf wel persoonlijke informatie naar buiten brengen, maar een werkgever mag dat niet over zijn werknemer (of pas na zijn toestemming).
  • 26 Oct 2020 om 15:25
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:52
      Het probleem is gewoon dat er ook mensen zijn die er wel erg ziek van worden. Daarom kan de zorg het niet aan...
    Ik bagataliseer covid niet en ik zeg ook niet dat je met die groep die er wel ziek van wordt geen rekening moet houden! Alleen er wordt nu een angst cultuur gecreëerd vooral door de media en daarom zeg ik er worden nog veel meer mensen niet of nauwelijks ziek van om het is perspectief te plaatsen.
  • 26 Oct 2020 om 15:24
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:51
      Onze burgemeester ligt met hoge koorts en longontsteking in het ziekenhuis. Heel Nederland is op de hoogte wat die beste man mankeerd. Een speler van Twente raakt geblesseerd en in het kader van de AVG-wet mag niet naar buiten gebracht worden welke blessure hij heeft. Schiet mij maar lek. Desalnietemin wens ik onze burgervader een voorspoedig herstel.
    Een burgemeester is geen medewerker. Dus die kan toestemming geven. Beetje juridisch gezeik. Maar medewerkers kunnen onder de AVG eigenlijk geen toestemming geven.
  • 26 Oct 2020 om 15:17
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:41
      Klopt, wat wil je hiermee zeggen?
    Dat je het ook in een perspectief kan plaatsen ipv te zeggen hoe erg en verschrikkelijk of het allemaal is. Geloof echt wel dat het voor een bepaalde groep mensen gevaarlijk is maar voor nog veel meer mensen niet. En dat ik persoonlijk vind dat je je niet moet laten leiden door angst die je opgelegd wordt door de media en het kabinet, maar gewoon zelf na moet denken bij wat je doet
  • 26 Oct 2020 om 15:11
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:11
      En met die 1% hoeven we geen rekening te houden? Die zorgen ervoor dat de ziekenhuizen vol liggen. Als het 1% is > 1% van 10.000 = 100 mensen per dag waarvoor het meer is dan een griepje. Wat wil je hiermee zeggen??? Dat die gewoon dood mogen?
    Mij hoor je niet zeggen dat we geen rekening moeten houden met die 1%. Natuulijk moeten we dat. Ik ben alleen van mening dat de maatregelen erger zijn dan de kwaal. Kies voor een gerichte aanpak op risicogroepen en gooi niet een hele samenleving op slot.
  • 26 Oct 2020 om 15:07
    • Quote van 25 Oct 2020 om 11:48
      Imbeciel. Je hebt geen flauw benul waar je over lult.....
    Imbeciel? Op basis waarvan? Ik kijk enkel naar de feiten. Het mortaliteitscijfer ligt ongeveer op het zelfde niveau als met een goede griepgolf. 99% herstelt en heeft amper klachten. Volgens mij zeg ik hier weinig verkeerds.
  • 26 Oct 2020 om 15:05
    • Quote van 25 Oct 2020 om 11:46
      Aldus IQ78......
    IQ78 we maken er IQ -78 van ,hoe dom kan iemand zijn ,mijn goudvis heeft nog meer hersens
  • 26 Oct 2020 om 14:52
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:35
      Zijn er nog veel meer die er niet of nauwelijks ziek van worden.
    Het probleem is gewoon dat er ook mensen zijn die er wel erg ziek van worden. Daarom kan de zorg het niet aan...
  • 26 Oct 2020 om 14:51
    Onze burgemeester ligt met hoge koorts en longontsteking in het ziekenhuis. Heel Nederland is op de hoogte wat die beste man mankeerd. Een speler van Twente raakt geblesseerd en in het kader van de AVG-wet mag niet naar buiten gebracht worden welke blessure hij heeft. Schiet mij maar lek. Desalnietemin wens ik onze burgervader een voorspoedig herstel.
  • 26 Oct 2020 om 14:41
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:35
      Zijn er nog veel meer die er niet of nauwelijks ziek van worden.
    Klopt, wat wil je hiermee zeggen?
  • 26 Oct 2020 om 14:35
    • Quote van 26 Oct 2020 om 14:15
      +100. Diegene met een dikke bek over COVID zijn zelf of binnen hun sociale kring nog niet getroffen. Mijn beide ouders hebben het sinds afgelopen week. Ik kan je vertellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Echt gekkenwerk hoe sommige mensen worden gebrainwasht door internet
    Zijn er nog veel meer die er niet of nauwelijks ziek van worden.
  • 26 Oct 2020 om 14:15
    • Quote van 25 Oct 2020 om 10:47
      Die mensen die denken dat 't niks is en erop los feesten heeft m'n vriendin wekelijks de handen vol aan om bij de IC medicijnen te bereiden om ze in leven te houden. Grappig hoe internet zo snel iemands brein kan beïnvloeden. Maarja daar kijken we niet naar, we vernielen liever test straten en schreeuwen dat corona een hoax is. Geloof mij die tranen die ik van der gezien heb zeggen meer dan die onzin verhalen die op internet verkondigt worden.
    +100. Diegene met een dikke bek over COVID zijn zelf of binnen hun sociale kring nog niet getroffen. Mijn beide ouders hebben het sinds afgelopen week. Ik kan je vertellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Echt gekkenwerk hoe sommige mensen worden gebrainwasht door internet
  • 26 Oct 2020 om 14:11
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:55
      Voor meer dan 99% van de besmettingen is dit gewoon een mild griepje.
    En met die 1% hoeven we geen rekening te houden? Die zorgen ervoor dat de ziekenhuizen vol liggen. Als het 1% is > 1% van 10.000 = 100 mensen per dag waarvoor het meer is dan een griepje. Wat wil je hiermee zeggen??? Dat die gewoon dood mogen?
  • 26 Oct 2020 om 14:11
    Beterschap, we moeten met z’n alleen volhouden samen komen we er boven op.
  • 26 Oct 2020 om 13:59
    • Quote van 25 Oct 2020 om 10:47
      Die mensen die denken dat 't niks is en erop los feesten heeft m'n vriendin wekelijks de handen vol aan om bij de IC medicijnen te bereiden om ze in leven te houden. Grappig hoe internet zo snel iemands brein kan beïnvloeden. Maarja daar kijken we niet naar, we vernielen liever test straten en schreeuwen dat corona een hoax is. Geloof mij die tranen die ik van der gezien heb zeggen meer dan die onzin verhalen die op internet verkondigt worden.
    Goed dat je dit deelt. Sterkte voor jouw vriendin en voor jou!
  • 25 Oct 2020 om 12:13
    Ik snap niet waarom dit hier gepost wordt. In het interview wordt niets gezegd over de club dus die link heeft de redactie zelf verzonnen. Het brengt alleen maar onrust en gezeur. Maken die paar extra clicks nou het verschil ? Wees verstandig redactie, het kost jullie zo alleen maar mensen die de site en of app gebruiken.
  • 25 Oct 2020 om 11:49
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:07
      Geef het stokje over aan mijn zoon..............:-)
      Hij wil graag hogerop maar moet nog even wachten totdat ik met pensioen ga.....
    Ah kijk. Jij staat nog steeds op het bovenste plateau van de keukentrap. ;)
  • 25 Oct 2020 om 11:48
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:55
      Voor meer dan 99% van de besmettingen is dit gewoon een mild griepje.
    Imbeciel. Je hebt geen flauw benul waar je over lult.....
  • 25 Oct 2020 om 11:46
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:16
      Staatspropaganda, jammer dat deze site zich daarvoor leent.
    Aldus IQ78......
  • 25 Oct 2020 om 11:38
    • Quote van 25 Oct 2020 om 10:47
      Die mensen die denken dat 't niks is en erop los feesten heeft m'n vriendin wekelijks de handen vol aan om bij de IC medicijnen te bereiden om ze in leven te houden. Grappig hoe internet zo snel iemands brein kan beïnvloeden. Maarja daar kijken we niet naar, we vernielen liever test straten en schreeuwen dat corona een hoax is. Geloof mij die tranen die ik van der gezien heb zeggen meer dan die onzin verhalen die op internet verkondigt worden.
    grote pluim voor je vriendin.. Red Hell
  • 25 Oct 2020 om 10:47
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:11
      Niet serieus nemen die corona gekkies hopelijk ondervinden ze zelf wat het virus inhoud als ze zelf ernstig ziek worden. Als ze dan consequent zijn vragen geren hulp aan artsen en ziekenhuizen die overbelast zijn. Laar ze het griepje zoals ze het zelf omschrijven zelf maar ernstig krijgen.
    Die mensen die denken dat 't niks is en erop los feesten heeft m'n vriendin wekelijks de handen vol aan om bij de IC medicijnen te bereiden om ze in leven te houden. Grappig hoe internet zo snel iemands brein kan beïnvloeden. Maarja daar kijken we niet naar, we vernielen liever test straten en schreeuwen dat corona een hoax is. Geloof mij die tranen die ik van der gezien heb zeggen meer dan die onzin verhalen die op internet verkondigt worden.
  • 25 Oct 2020 om 08:46
    Beterschap Onno!
  • 24 Oct 2020 om 21:23
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:11
      Niet serieus nemen die corona gekkies hopelijk ondervinden ze zelf wat het virus inhoud als ze zelf ernstig ziek worden. Als ze dan consequent zijn vragen geren hulp aan artsen en ziekenhuizen die overbelast zijn. Laar ze het griepje zoals ze het zelf omschrijven zelf maar ernstig krijgen.
    Wat een overdreven reactie zeg. Iedereen die het gevaarlijke virus krijgt is het niet gegunt. Als men zeker wist dat mondkapjes zouden helpen waren ze allang verplicht ingevoerd. Voor de rest gaat het leven echt verder. Daar kan niemand wat aan doen en is niemand de schuld van. Je hebt nu eenmaal mensen die niet direct in paniek raken als er erge dingen gebeuren op deze planeet.
  • 24 Oct 2020 om 21:11
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:22
      Wat zegt dat dan over mij? Kerel geeft een interview terwijl hij ziek is, kan toch gvd gewoon ofnie. Terminaal zieke kankerpatiënten kunnen toch bijvoorbeeld ook wel een interview geven? Of stellen die zich ook maar aan? Daarbij maak je er meteen van dat hij doodziek is, terwijl dat nergens staat.
    Niet serieus nemen die corona gekkies hopelijk ondervinden ze zelf wat het virus inhoud als ze zelf ernstig ziek worden. Als ze dan consequent zijn vragen geren hulp aan artsen en ziekenhuizen die overbelast zijn. Laar ze het griepje zoals ze het zelf omschrijven zelf maar ernstig krijgen.
  • 24 Oct 2020 om 21:10
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:07
      Doet hij de bovenste ring en jij de onderste ( hoef je ook niet zoveel trappen op).
    Die trappen ga je aan kapot man..........:-)

    Hij is nog jong en wil graag zijn conditie op peil houden. Win, win situatie....:-)
  • 24 Oct 2020 om 21:07
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:07
      Geef het stokje over aan mijn zoon..............:-)
      Hij wil graag hogerop maar moet nog even wachten totdat ik met pensioen ga.....
    Doet hij de bovenste ring en jij de onderste ( hoef je ook niet zoveel trappen op).
  • 24 Oct 2020 om 21:07
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:05
      Jij emigreren, echt niet. Wie maakt dan de Veste schoon ?
    Geef het stokje over aan mijn zoon..............:-)
    Hij wil graag hogerop maar moet nog even wachten totdat ik met pensioen ga.....
  • 24 Oct 2020 om 21:05
    • Quote van 24 Oct 2020 om 21:00
      De rest doet er niet meer toe. Het gaat alleen nog maar om positieve testen en angst.

      Tip, ga net als mij emigreren neem een almhutte en ga genieten van het leven....:-)
    Jij emigreren, echt niet. Wie maakt dan de Veste schoon ?
  • 24 Oct 2020 om 21:00
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:55
      Voor meer dan 99% van de besmettingen is dit gewoon een mild griepje.
    De rest doet er niet meer toe. Het gaat alleen nog maar om positieve testen en angst.

    Tip, ga net als mij emigreren neem een almhutte en ga genieten van het leven....:-)
  • 24 Oct 2020 om 20:55
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:51
      Wat een enorme dumbo ben jij! Ik help je hopen dat je het niet krijgt. Dus wees voorzichtig buiten - het laatste wat dit rotvirus is is een griepje!!
    Voor meer dan 99% van de besmettingen is dit gewoon een mild griepje.
  • 24 Oct 2020 om 20:51
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:40
      Kan dat dan door zo'n griepje....
    Wat een enorme dumbo ben jij! Ik help je hopen dat je het niet krijgt. Dus wees voorzichtig buiten - het laatste wat dit rotvirus is is een griepje!!
  • 24 Oct 2020 om 20:38
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:33
      Tadaaaaaaa, daar is onze corona expert weer......
    Nee hoor, als 1 van de weinigen hier durf ik rustig te zeggen dat ik geen expert ben. Kunnen anderen nog wat van leren.
  • 24 Oct 2020 om 20:33
    Die jas van Ron Jans is echt lelijk hoor.
  • 24 Oct 2020 om 20:33
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:04
      Want mensen die ziek zijn kunnen hoe dan ook geen interview geven? Domme reactie weer.
    Tadaaaaaaa, daar is onze corona expert weer......
  • 24 Oct 2020 om 20:22
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:14
      Het is gewoon stemmingmakerij Danny. Dat mag jij een domme reactie vinden. Dat zegt dan weer meer over jou.
    Wat zegt dat dan over mij? Kerel geeft een interview terwijl hij ziek is, kan toch gvd gewoon ofnie. Terminaal zieke kankerpatiënten kunnen toch bijvoorbeeld ook wel een interview geven? Of stellen die zich ook maar aan? Daarbij maak je er meteen van dat hij doodziek is, terwijl dat nergens staat.
  • 24 Oct 2020 om 20:14
    • Quote van 24 Oct 2020 om 20:04
      Want mensen die ziek zijn kunnen hoe dan ook geen interview geven? Domme reactie weer.
    Het is gewoon stemmingmakerij Danny. Dat mag jij een domme reactie vinden. Dat zegt dan weer meer over jou.
  • 24 Oct 2020 om 20:04
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:54
      Doodziek is ie, maar een uitgebreid interview met Rtv Oost kon er nog wel van af. Wat een bangmakerij...
    Want mensen die ziek zijn kunnen hoe dan ook geen interview geven? Domme reactie weer.
  • 24 Oct 2020 om 20:00
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:36
      Er staat een onbegrijpelijke zinsnede in het artikel: 'die FC Twente vaak goed gezind geweest is'.
    Dat is geschreven door iemand die geen kennis heeft van lokale politiek. De gemeente heeft Twente inderdaad vaak geholpen, ook sinds hij burgemeester is. Maar dat was de gemeenteraad, niet de B&W.
  • 24 Oct 2020 om 19:54
    Doodziek is ie, maar een uitgebreid interview met Rtv Oost kon er nog wel van af. Wat een bangmakerij...
  • 24 Oct 2020 om 19:53
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:40
      Kan dat dan door zo'n griepje....
    Haha nee. In zijn geval helaas niet.
  • 24 Oct 2020 om 19:47
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:16
      Staatspropaganda, jammer dat deze site zich daarvoor leent.
    Man je spoort niet ga eens langs je huisarts voor de juiste medicatie
  • 24 Oct 2020 om 19:40
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:15
      Ga maar dood.
    Kan dat dan door zo'n griepje....
  • 24 Oct 2020 om 19:38
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:15
      Ga maar dood.
    Sneu hoor
  • 24 Oct 2020 om 19:36
    • Quote van 24 Oct 2020 om 18:39
      Ok onno. Wat heeft dit met twente te maken?
    Er staat een onbegrijpelijke zinsnede in het artikel: 'die FC Twente vaak goed gezind geweest is'.
  • 24 Oct 2020 om 19:31
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:15
      Ga maar dood.
    Kansloos figuur
  • 24 Oct 2020 om 19:30
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:15
      Ga maar dood.
    Doe normaal man
  • 24 Oct 2020 om 19:26
    • Quote van 24 Oct 2020 om 19:15
      Ga maar dood.
    Exit
  • 24 Oct 2020 om 19:16
    Staatspropaganda, jammer dat deze site zich daarvoor leent.
  • 24 Oct 2020 om 19:15
    Ga maar dood.
  • 24 Oct 2020 om 18:43
    Jaja
  • 24 Oct 2020 om 18:39
    Ok onno. Wat heeft dit met twente te maken?
vrijdag 27 november 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›