''Bosch, Roemeratoe en ik waren er vorig jaar ook''

9
''Bosch, Roemeratoe en ik waren er vorig jaar ook''

FC Twente kent een uitstekende seizoensstart en lijkt dit seizoen niet in de problemen te komen. Toch bouwt de club uit Enschede nog niet echt aan de toekomst met negen huurlingen.

"Het ligt er maar aan hoe je ernaar kijkt", relativeert aanvoerder Wout Brama in gesprek met Voetbal International. "Het is niet per definitie zo dat er veel betere spelers bij zijn gekomen en we dus een beter team zijn. Nee, er worden ook andere keuzes gemaakt, vanuit een andere visie."

Volgens Brama had FC Twente vorig seizoen ook voldoende smaken. "Jesse Bosch, Godfried Roemeratoe en ik waren er vorig jaar ook, maar speelden amper. Nu vormen we samen het middenveld. En als je wat verder kijkt, zie je dat er tegen ADO Den Haag zeven spelers in de basis stonden die er vorig seizoen ook al waren", aldus de ervaren middenvelder.

"Daarnaast klopt een handvol talenten uit de jeugd aan de poort", vervolgt hij vol lof. "Jayden Oosterwolde en Ramiz Zerrouki doen het hartstikke goed, Thijs van Leeuwen en Casper Staring zijn al ingevallen. Die jongens voelen dat er perspectief is, daardoor maken ze meer stappen en daardoor komen ze steeds dichter bij de eerste elf. Die kansen krijgen ze niet zomaar, die hebben ze zelf verdiend. Dat is mooi om te zien."

Foto: NESImages.nl

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Nov 2020 om 09:39
    • Quote van 20 Nov 2020 om 04:50
      Lekker naar Ajax laten gaan
    Wie?
  • 20 Nov 2020 om 04:50
    Lekker naar Ajax laten gaan
  • 19 Nov 2020 om 23:52
    • Quote van 19 Nov 2020 om 22:44
      Glynor Plet 2x gescoord en 2-0 gewonnen tegen Dordrecht. Waarom is daar geen aandacht voor op dit forum?
    Iedereen weet dat dat wel door jou gemeld wordt.
  • 19 Nov 2020 om 23:01
    Ikzeg. Zo is het maar net , brama u heeft het super verwoord, en nogmaals wie de jeugd heeft heeft de toekomst in de handen gelukkig onder deze trainer en td wordt het wel goed op gevangen.
  • 19 Nov 2020 om 22:44
    • Quote van 19 Nov 2020 om 20:03
      Onlyfctwente kom er maar in
    ????
  • 19 Nov 2020 om 22:44
    Glynor Plet 2x gescoord en 2-0 gewonnen tegen Dordrecht. Waarom is daar geen aandacht voor op dit forum?
  • 19 Nov 2020 om 22:18
    • Quote van 19 Nov 2020 om 20:04
      Zo grappig dat iedereen daar nog over valt waarde bouwen. Van die 9 huurlingen een koop optie zit op 2 die we kunnen betalen 1 om door te verkopen en 1 waar een verkoop clausule in zit. Dan blijven er 5 over waar we niks aan verdienen hooguit tv gelden door hogere stand aan het eind. 7 jeugd spelers waarvan er structureel 3 a 4 in de basis spelen. Sterker nog wij laten het meeste jeugd spelen van de eredivisie. Dat willen ze met drommel nog een contract verlengen. Dus zeg het maar hoezo word er niet gebouw. We hebben zelfs al weer scouts in dienst zijn met datescouting begonnen. Ze willen het trainingscomplex aanpakken voor de uitstraling is dat ook goed. Ik snap dit soort uitspraken echt niks. Dit is ook niet moelijk te achterhalen aangezien het meeste bekend gemaakt is of aangekondigd is en dan wel zeggen dat er niks gebouwd word.
    Maak je niet te druk over wat een ander zegt. Je weet zelf hoeveel eigen jeugd er in de basis staat en er aankomen
  • 19 Nov 2020 om 20:04
    Zo grappig dat iedereen daar nog over valt waarde bouwen. Van die 9 huurlingen een koop optie zit op 2 die we kunnen betalen 1 om door te verkopen en 1 waar een verkoop clausule in zit. Dan blijven er 5 over waar we niks aan verdienen hooguit tv gelden door hogere stand aan het eind. 7 jeugd spelers waarvan er structureel 3 a 4 in de basis spelen. Sterker nog wij laten het meeste jeugd spelen van de eredivisie. Dat willen ze met drommel nog een contract verlengen. Dus zeg het maar hoezo word er niet gebouw. We hebben zelfs al weer scouts in dienst zijn met datescouting begonnen. Ze willen het trainingscomplex aanpakken voor de uitstraling is dat ook goed. Ik snap dit soort uitspraken echt niks. Dit is ook niet moelijk te achterhalen aangezien het meeste bekend gemaakt is of aangekondigd is en dan wel zeggen dat er niks gebouwd word.
  • 19 Nov 2020 om 20:03
    Onlyfctwente kom er maar in