FC Twente hoopt nog op Menig, maar: ''Godfried is de pineut''

19
FC Twente hoopt nog op Menig, maar: ''Godfried is de pineut''

FC Twente neemt het zondag in de Grolsch Veste op tegen PSV, maar trainer Ron Jans weet nog niet of hij een beroep kan doen op Queensy Menig. De aanvaller, die dinsdag positief werd getest op het coronavirus, heeft vrijdagmorgen een nieuwe test gedaan.

Als de uitslag negatief is, kan hij zaterdag weer aansluiten bij de club uit Enschede. Godfried Roemeratoe zal sowieso niet in de basis beginnen bij de Tukkers. De talentvolle middenvelder is in de buurt geweest van Menig en moe(s)t daardoor minimaal vijf dagen in quarantaine. 

Hij kan daardoor op z'n vroegst zondagochtend pas getest worden, zo meldt de Tubantia. "Godfried is de pineut", bevestigt trainer Ron Jans tegenover de krant. "Dat is vervelend, maar zo zijn de regels en daar moeten we ons aan houden", besluit de oefenmeester. Als Roemeratoe voor FC Twente - PSV hoort dat hij 'negatief' getest is, begint hij mogelijk wel op de bank. 

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Nov 2020 om 19:41
    • Quote van 20 Nov 2020 om 19:17
      Het was niet aanvallend bedoelt.
    weet ik, ook niet zo opgevat
  • 20 Nov 2020 om 19:17
    • Quote van 20 Nov 2020 om 17:35
      Daarom zei ik ook "hoop" maar inderdaad illic had ik niet eens aan gedacht, sorry schaam me diep
    Het was niet aanvallend bedoelt.
  • 20 Nov 2020 om 17:45
    • Quote van 20 Nov 2020 om 17:32
      roemeratoe kan zondag pas getest worden omdat het een par dagen kan duren voordat je daadwerkelijk corona hebt nadat je in contact bent geweest met iemand die corona heeft dus stel hij was vandaag getest had die zondag alsnog corona kunnen hebben. Dus dit is best logisch
    Zoals ik al zei, dit is dan maandag geconstateerd verdacht op corona en dinsdag positief getest. Je weet als club dat je zondag moet spelen dan had Roemeratoe maandag ook al in quarantaine gemoeten. Tel uit je winst op zaterdag testen dus.
  • 20 Nov 2020 om 17:35
    • Quote van 20 Nov 2020 om 16:44
      Dat kun je vergeten. Jans ziet meer een aanvaller in dervisoglu. Zei hij in voetbaltijd die zal alleen basis spelen als 1 van de voorste 3 er niet is. Als bosch al een linie naar achter geschoven word zal illic die plek in nemen. Maar als niemand veder corona heeft dan zal zerrouki daar denk ik spelen. Handige speler zit overal met een been tussen en ongeacht zijn fisiek wint hij ook best nog wat duels en is meer aanvallend ingesteld dan roemeratoe.
    Daarom zei ik ook "hoop" maar inderdaad illic had ik niet eens aan gedacht, sorry schaam me diep
  • 20 Nov 2020 om 17:32
    roemeratoe kan zondag pas getest worden omdat het een par dagen kan duren voordat je daadwerkelijk corona hebt nadat je in contact bent geweest met iemand die corona heeft dus stel hij was vandaag getest had die zondag alsnog corona kunnen hebben. Dus dit is best logisch
  • 20 Nov 2020 om 17:27
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:05
      Als Menig negatief test zou Roemeratoe toch ook gewoon weer uit quarantaine moeten kunnen lijkt mij? Ze zijn helemaal doorgedraaid met die preventieve quarantaine zeg, wat een onzin.
    Ze zien beren op de weg die er veel, veel te vaak gewoonweg niet zijn.
  • 20 Nov 2020 om 17:07
    Bosch op zijn plek, ilic als aanvallende middenvelder. Mocht menig het niet redden dan Dervisoglu op zijn plek. Lijkt mij alsnog een zeer goed team.
  • 20 Nov 2020 om 16:44
    • Quote van 20 Nov 2020 om 16:37
      Ik hoop Bosch en dan Dervisoqlu (kut naam om te typen trouwens) op de plek waar Bosch normaal speelt
    Dat kun je vergeten. Jans ziet meer een aanvaller in dervisoglu. Zei hij in voetbaltijd die zal alleen basis spelen als 1 van de voorste 3 er niet is. Als bosch al een linie naar achter geschoven word zal illic die plek in nemen. Maar als niemand veder corona heeft dan zal zerrouki daar denk ik spelen. Handige speler zit overal met een been tussen en ongeacht zijn fisiek wint hij ook best nog wat duels en is meer aanvallend ingesteld dan roemeratoe.
  • 20 Nov 2020 om 16:40
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:22
      De geteste (als negatief getest) mag weer spelen, maar iedereen in zijn buurt geweest moet dan nog in quarantaine. Ik snap er niks meer van.
    Omdat Meenig eerst positief testte kan hij Roemeratoe hebben besmet, maar dat is pas duidelijk op de 5e dag na contact. Als je de 5e dag negatief test is de kans vrij klein dat je alsnog besmet bent. Dus vandaar die 5 dafen. Helaas is dat dus pas zondag.
  • 20 Nov 2020 om 16:37
    • Quote van 20 Nov 2020 om 15:59
      Selahi komt niet in de basis te staan. Ze zijn bij twente niet echt tevreden over zijn inzet en zijn spel. Ik denk dat Bosch of zerrouki daar gaan spelen.
    Ik hoop Bosch en dan Dervisoqlu (kut naam om te typen trouwens) op de plek waar Bosch normaal speelt
  • 20 Nov 2020 om 15:59
    • Quote van 20 Nov 2020 om 15:06
      Selahi moet op zijn plek.
    Selahi komt niet in de basis te staan. Ze zijn bij twente niet echt tevreden over zijn inzet en zijn spel. Ik denk dat Bosch of zerrouki daar gaan spelen.
  • 20 Nov 2020 om 15:22
    • Quote van 20 Nov 2020 om 15:08
      Menig is dan blijkbaar weer beter, maar Roemeratoe kan, als hij inderdaad door Menig is besmet, dan nog steeds besmettelijk zijn.
    Als hij vandaag negatief test kan hij niet besmettelijk zijn geweest! Of denk je dat die virus binnen 3 dagen weg is. Heb eerder het idee dat er boven hier in de chronologische volgorde iets niet klopt in het verhaal. Dinsdag positief is maandag getest dus. dan had Roemeratoe maandag al meteen in quarantaine gemoeten uit voorzorg dan had hij zaterdag getest kunne worden en dus meedoen, mits negatief getest he
  • 20 Nov 2020 om 15:08
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:22
      De geteste (als negatief getest) mag weer spelen, maar iedereen in zijn buurt geweest moet dan nog in quarantaine. Ik snap er niks meer van.
    Menig is dan blijkbaar weer beter, maar Roemeratoe kan, als hij inderdaad door Menig is besmet, dan nog steeds besmettelijk zijn.
  • 20 Nov 2020 om 15:06
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:51
      Echt klote dat Roemeratoe niet mee doet. Zerouki is nog niet zo goed als hij.....maargoed we gaan het zien.
    Selahi moet op zijn plek.
  • 20 Nov 2020 om 14:51
    Echt klote dat Roemeratoe niet mee doet. Zerouki is nog niet zo goed als hij.....maargoed we gaan het zien.
  • 20 Nov 2020 om 14:37
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:22
      De geteste (als negatief getest) mag weer spelen, maar iedereen in zijn buurt geweest moet dan nog in quarantaine. Ik snap er niks meer van.
    Richtlijnen rivm he gelukkig snappen ze het daar zo goed.
  • 20 Nov 2020 om 14:22
    De geteste (als negatief getest) mag weer spelen, maar iedereen in zijn buurt geweest moet dan nog in quarantaine. Ik snap er niks meer van.
  • 20 Nov 2020 om 14:18
    • Quote van 20 Nov 2020 om 14:05
      Als Menig negatief test zou Roemeratoe toch ook gewoon weer uit quarantaine moeten kunnen lijkt mij? Ze zijn helemaal doorgedraaid met die preventieve quarantaine zeg, wat een onzin.
    Ja deze snap ik dus ook niet helemaal
  • 20 Nov 2020 om 14:05
    Als Menig negatief test zou Roemeratoe toch ook gewoon weer uit quarantaine moeten kunnen lijkt mij? Ze zijn helemaal doorgedraaid met die preventieve quarantaine zeg, wat een onzin.