Ten Voorde: ''Ik werd gebeld door een fanatieke Twente-supporter''

15
Ten Voorde: ''Ik werd gebeld door een fanatieke Twente-supporter''

FC Twente staat na acht competitiewedstrijden op een vijfde plek in de Eredivisie en de club uit Enschede heeft in competitieverband slechts één keer verloren. Clubwatcher Leon ten Voorde kreeg door de goede resultaten een opvallend telefoontje. 

"Ik werd vorige week gebeld door een fanatieke Twente-supporter en ik kreeg ook wel wat 'dingen' mee de laatste tijd dat ze vinden dat ik zo positief ben", vertelt hij op de website van Tubantia. "Blijkbaar verwachten ze dat niet uit mijn pen", legt hij uit in gesprek met Fardau Wagenaar. De twee verslaggevers ontkennen dat ze ooit op de vingers getikt zijn door de directie of de hoofdredactie.

"Dat is best knap hè, want Joop (Munsterman, red.) was onze baas en toen liep half Twente de polonaise achter hem aan", blikt Ten Voorde terug. "En wij waren best wel kritisch, maar toch heeft hij nooit ingegrepen ondanks dat-ie de baas was. Wel respect." Collega Fardau Wagenaar trekt vervolgens haar conclusie. "Kortom, je bent gewoon positief, en dat mag ook wel na zeven magere jaren."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Nov 2020 om 16:49
    Positief? Wacht maar eens tot het een paar wedstrijden iets minder gaat, dan is Ten Voorde niet zo positief meer, dan wordt alles weer afgekraakt!!
  • 21 Nov 2020 om 10:56
    • Quote van 20 Nov 2020 om 20:34
      YES!!!!
    Een paardelul!
  • 21 Nov 2020 om 10:45
    Valt op dat ze het steeds vaker over zichzelf hebben, zie je wel vaker bij mensen die steeds minder significant worden....
  • 21 Nov 2020 om 05:36
    En Leo van Kloomp ???? , ach ja, er is geen nieuws en dan moet je toch wat schrijven hè.
  • 21 Nov 2020 om 05:32
    Tante Truus moet de snavel dichthouden die hoort bij Almelooo
  • 21 Nov 2020 om 01:37
    Ten Voorde: "Ich habe einen Anruf von einem fanatischen Twente-Anhänger erhalten."

    Ten Voorde: "Ich habe einen Anruf von einem fanatischen Twente-Anhänger erhalten."
    Nach acht Ligaspielen liegt der FC Twente in der Eredivisie auf dem fünften Platz und der Verein aus Enschede hat im Wettbewerb nur einmal verloren. Clubbeobachter Leon ten Voorde erhielt aufgrund der guten Ergebnisse einen auffälligen Anruf.

    "Ich habe letzte Woche einen Anruf von einem fanatischen Twente-Anhänger erhalten und in letzter Zeit auch einige 'Dinge', die mich für so positiv halten", sagt er auf der Tubantia-Website. "Anscheinend erwarten sie das nicht von meiner Feder", erklärt er im Gespräch mit Fardau Wagenaar. Die beiden Reporter bestreiten, jemals von der Geschäftsleitung oder dem Chefredakteur gerügt worden zu sein.
    "Das ist ziemlich klug, nicht wahr, denn Joop (Munsterman, Hrsg.) War unser Chef und dann folgte ihm die Hälfte von Twente, der Polonaise", blickt Ten Voorde zurück. "Und wir waren ziemlich kritisch, aber er hat nie eingegriffen, obwohl er verantwortlich war. Allerdings Respekt." Kollegin Fardau Wagenaar zieht dann ihre Schlussfolgerung. "Kurz gesagt, Sie sind nur positiv, und das ist auch nach sieben mageren Jahren erlaubt."
  • 20 Nov 2020 om 20:34
    • Quote van 20 Nov 2020 om 18:36
      Leon is en blijft een LUL
    YES!!!!
  • 20 Nov 2020 om 20:23
    • Quote van 20 Nov 2020 om 17:54
      Niet te positief blijven Leon. Kritische punten wel blijven benoemen. Het gaat nu goed maar dat moeten we wel zo houden!
    Maar natuurlijk gaat dit journalistje kritisch worden dat is zijn werkwijze deze aandachts junk gaat teveel over de menselijke normen. Nu valt het gelukkig mee de bal valt vaak goed voor de club en er wordt leuk voetbal gespeeld. Maar er komt ook een periode dat veel mislukt en dan zien we de echte journalist en zijn werkelijke aard terug komen. Kritisch zijn is goed voor je ontwikkeling als voetballer maar ten voorde is niet kritisch maar schrijft mensen de vernieling in. Kritisch zijn en mensen de vernieling in schrijven zijn 2 totaal verschillende dingen
  • 20 Nov 2020 om 19:21
    • Quote van 20 Nov 2020 om 18:36
      Leon is en blijft een LUL
    Okee
  • 20 Nov 2020 om 18:58
    • Quote van 20 Nov 2020 om 18:36
      Leon is en blijft een LUL
    ........
  • 20 Nov 2020 om 18:36
    • Quote van 20 Nov 2020 om 17:54
      Niet te positief blijven Leon. Kritische punten wel blijven benoemen. Het gaat nu goed maar dat moeten we wel zo houden!
    Leon is en blijft een LUL
  • 20 Nov 2020 om 18:34
    Maar heel eerlijk. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe onafhankelijke journalist die Twente volgt..
  • 20 Nov 2020 om 18:10
    • Quote van 20 Nov 2020 om 18:02
      Blablablabla
    Wat een fantastische opmerking die veel bijdraagt aan het gesprek!
  • 20 Nov 2020 om 18:02
    • Quote van 20 Nov 2020 om 17:54
      Niet te positief blijven Leon. Kritische punten wel blijven benoemen. Het gaat nu goed maar dat moeten we wel zo houden!
    Blablablabla
  • 20 Nov 2020 om 17:54
    Niet te positief blijven Leon. Kritische punten wel blijven benoemen. Het gaat nu goed maar dat moeten we wel zo houden!