''Iedereen weet met welk doel we zijn begonnen: niet degraderen''

10
''Iedereen weet met welk doel we zijn begonnen: niet degraderen''

Vaclav Cerny vormt in Enschede een ijzersterke voorhoede met Danilo Pereira en Queensy Menig. Alle drie de spelers kenden een periode in Amsterdam.

"Met Queensy heb ik een paar keer bij Ajax onder 19 gespeeld. Met Danilo veel vaker bij Jong Ajax. Ze zijn heel verschillend. Queensy is heel rustig, vrij in zijn hoofd. Een mooie speler om naar te kijken, sierlijk. Danilo is echt een Braziliaan, een danser, TikTok. Hij heeft ook op het veld gevoel voor ritme, voor de snelle combinaties, de een-tweetjes. Wij drieën passen bij elkaar", besluit Cerny in gesprek met Het Parool.

Cerny blijft echter met beide benen op de grond staan. "Iedereen weet met welk doel we zijn begonnen: niet degraderen. Inmiddels mogen we ambitieuzer zijn. Je voelt de energie in de club. Ik hoor van iedereen om me heen: dat hebben we lang niet gehad bij Twente. De echte tests gaan nu komen. Dit weekeinde tegen PSV, daarna volgen ook nog Ajax, Heerenveen en AZ."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Nov 2020 om 15:39
    • Quote van 22 Nov 2020 om 15:17
      En ik zat mij af te vragen waarom Heracles het alleen in thuiswedstrijden het zo goed doet, of. zou het wonder van Almelooo , kunstgrasveld heten..
    Ikzeg. Hennink. Ik ben het groten deels met u eens wat het veld betreft. Het is gewoon ongelooflijk dat er op het hoogste niveau in het betaalde voetbal, clubs zijn op kunst velden.
  • 22 Nov 2020 om 15:17
    • Quote van 22 Nov 2020 om 01:06
      Hahaha ik zat me af te vragen hoe het toch kan dat Vitesse het zo goed doet. Ineens schoot het me te binnen. Vitesse is natuurlijk als enige eredivisie club gewend om zonder publiek te spelen! :-D
    En ik zat mij af te vragen waarom Heracles het alleen in thuiswedstrijden het zo goed doet, of. zou het wonder van Almelooo , kunstgrasveld heten..
  • 22 Nov 2020 om 08:37
    • Quote van 22 Nov 2020 om 01:06
      Hahaha ik zat me af te vragen hoe het toch kan dat Vitesse het zo goed doet. Ineens schoot het me te binnen. Vitesse is natuurlijk als enige eredivisie club gewend om zonder publiek te spelen! :-D
    Haha netjes!
  • 22 Nov 2020 om 08:36
    • Quote van 22 Nov 2020 om 02:34
      Cambuur, NEC en ADO zijn ook nog wel aardig. Ajax vooral als het goed gaat. Bij die schijtbakken van de Eagles zit ook altijd aardig wat.
    NEC & ado?
  • 22 Nov 2020 om 06:36
    Ikzeg. Allemaal succes vandaag. En hopelijk komen al onze spelers en iedereen die ik ben vergeten heel en ongeschonden uit de test, voor de verschrikkelijke virus die ons allemaal bezig houdt. Heren en dames, kinderen en jongeren iedereen die ik vergeten ben. Blijf gezond!!!
  • 22 Nov 2020 om 02:34
    • Quote van 22 Nov 2020 om 01:25
      Wat sat betreft hebben we in nl exht dramatische sfeer, alleen wij, feyenoord, de graafschap, nac, en wij hebben goeie supporters en voor de rest helemaal niemand
    Cambuur, NEC en ADO zijn ook nog wel aardig. Ajax vooral als het goed gaat. Bij die schijtbakken van de Eagles zit ook altijd aardig wat.
  • 22 Nov 2020 om 01:25