VIDEO | Samenvatting: FC Twente pakt punt in thuisduel met PSV

39
VIDEO | Samenvatting: FC Twente pakt punt in thuisduel met PSV

FC Twente heeft zondag knap een punt overgehouden aan het treffen met PSV. In de Grolsch Veste werd het 1-1, nadat de ploeg van Ron Jans een uur lang de Eindhovense storm wist te overleven. 

De Brabanders schoten uit de startblokken, want na de eerste grote kans voor Noni Madueke was het na zeven minuten Donyell Malen die PSV op voorsprong schoot. PSV speelde met veel druk naar voren en creëerde kans na kans, maar scoorde niet. Eran Zahavi kreeg vanaf elf meter de grootste kans, maar hij miste een strafschop. De penalty werd overigens wel erg gemakkelijk gegeven, na een momentje van Jesse Bosch. 

Ook het eerste kwartier na rust was voor PSV, maar het kantelmoment was een penalty voor de thuisploeg. Na hands van Cody Gakpo was scheidsrechter Pol van Boekel duidelijk en ging de bal terecht op elf meter. Danilo wist daar namens FC Twente wel raad mee en zette de stand weer gelijk. De puf bij PSV leek weg en ook FC Twente teerde op de laatste krachten: 1-1. 

Opstelling FC Twente: Drommel, Ebuehi, Pleguezuelo, Pierie, Oosterwolde (45' Smal), Brama, Zerrouki (84' Selahi), Bosch (76' Ilic), Dervisoglu (76' Van Leeuwen), Danilo, Cerny. 

Opstelling PSV: Mvogo, Dumfries, Teze, Boscagli, Max, Sangaré, Rosario, Gakpo, Madueke (66' Mauro), Malen, Zahavi (69' Ihattaren).

39 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Nov 2020 om 11:34
    Als twente 5 of 6 punten van de eerst plaats kan blijven staan, dan kan twente zeker in de top 5 eindigen. De topploegen moeten in het nieuwe jaar nog allemaal tegen elkaar spelen, waardoor twente kan profiteren hiervan.
  • 23 Nov 2020 om 10:45
    Drommel speler van de week van zowel Het AD als VI ????????????????
  • 23 Nov 2020 om 10:43
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:00
      Ik was nooit een fan van Drommel maar wat heb ik me vergist, echt hij heeft zich ontwikkelt tot een top keeper!!! Zo zie je maar dat je het soms totaal fout ziet nou ik in geval Drommel heel duidelijk. Hij is met Cillessen de beste van Nederland en is beter als Bizot, Bijlow, Zoet, Padt en noem ze maar op Drommel echte topper!!!
    Je hebt gewoon geen verstand van voetbal ;). Hij keept al twee jaar zeer goed, dat jij het niet gezien hebt zegt genoeg.
  • 22 Nov 2020 om 23:54
    • Quote van 22 Nov 2020 om 22:01
      Ik was blij toen Gijs Smal een contract tekende, maar wat valt die door de mand steeds
    Zal wel vaker gaan spelen nu Oosterwolde er met een hamstring blessure uit ligt.
    Misschien kan hij in vorm komen door meer te spelen.
  • 22 Nov 2020 om 22:45
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:00
      Ik was nooit een fan van Drommel maar wat heb ik me vergist, echt hij heeft zich ontwikkelt tot een top keeper!!! Zo zie je maar dat je het soms totaal fout ziet nou ik in geval Drommel heel duidelijk. Hij is met Cillessen de beste van Nederland en is beter als Bizot, Bijlow, Zoet, Padt en noem ze maar op Drommel echte topper!!!
    Dit bericht siert je! Ik denk dat hij iedereen verbaasd momenteel. Zelfs die het wel in hem zagen
  • 22 Nov 2020 om 22:24
    • Quote van 22 Nov 2020 om 22:01
      Ik was blij toen Gijs Smal een contract tekende, maar wat valt die door de mand steeds
    Elk team heeft een Gijs Smal. Was het Gijs niet geweest, dan wel Peet. Of meer van de Ted van Leeuwen meuk. Het positieve is dat van de aangetrokken spelers iedereen min of meer naar behoren functioneert EN dat onze eigen jeugd aan alle kanten aan het doorbreken is.

    Dat alleen al is een MEGA winst. Wie ooit Ted heeft geadviseerd bij FCT moet zich de ogen uit de kop schamen.

  • 22 Nov 2020 om 22:01
    Ik was blij toen Gijs Smal een contract tekende, maar wat valt die door de mand steeds
  • 22 Nov 2020 om 20:22
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:01
      Smal een dikke vette 3. Dervisoglu 5
    Ja en centrale duo achterin een 6 en Danilo ook maar wat kan het schelen, heb genoten vd 2de helft vandaag
  • 22 Nov 2020 om 20:19
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:46
      Daarom moet je deze speler nog lang niet afschrijven wat sommige reageerders al bijna doen. Smal moet nu zijn kansen pakken de komende weken.
    Hij heeft een fijne trap en handelingssnelheid moet verder omhoog maar dat moet lukken. Zijn grootste probleem is zijn gebrek aan snelheid voor de back positie. Toch meer een middenvelder denk ik.
  • 22 Nov 2020 om 20:11
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:01
      Smal een dikke vette 3. Dervisoglu 5
    Bosch heeft een 7 verdiend. Die jongen ontwikkeld zich geweldig goed. Zeer goed in druk zetten en komt voetballend steeds beter uit verf. Wordt een moderne middenvelder.
  • 22 Nov 2020 om 19:46
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:43
      Volendam-Telstar is wel 3 niveaus lager dan Twente-PSV , geef Smal de tijd om hem te laten groeien naar dit niveau
    Daarom moet je deze speler nog lang niet afschrijven wat sommige reageerders al bijna doen. Smal moet nu zijn kansen pakken de komende weken.
  • 22 Nov 2020 om 19:43
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:25
      Ga er maar van uit dat smal de komende weken speelt Oosterwolde heeft zo het last zien een hamstring blessure. Smal kan veel meer dan hij tot nu toe heeft laten zien bij fctwente. Hij krijgt nu de eerste 4 wedstrijden de kans om zijn kwaliteit te laten zien.
    Volendam-Telstar is wel 3 niveaus lager dan Twente-PSV , geef Smal de tijd om hem te laten groeien naar dit niveau
  • 22 Nov 2020 om 19:34
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:00
      Ik was nooit een fan van Drommel maar wat heb ik me vergist, echt hij heeft zich ontwikkelt tot een top keeper!!! Zo zie je maar dat je het soms totaal fout ziet nou ik in geval Drommel heel duidelijk. Hij is met Cillessen de beste van Nederland en is beter als Bizot, Bijlow, Zoet, Padt en noem ze maar op Drommel echte topper!!!
    Jij hebt te lang die eerste 25 wedstrijden van hem in je hoofd gehad , toen was hij nog maar 18 jaar en in een heel moeilijke tijd. Hij heeft ons vorig jaar al veel punten gepakt , dit jaar ook weer . Het mooiste is dat hij gaat bijtekenen en ons een bak geld gaat opleveren.
  • 22 Nov 2020 om 19:25
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:55
      Leuke pot maar die smal oh oh oh wat is die slecht
    Ga er maar van uit dat smal de komende weken speelt Oosterwolde heeft zo het last zien een hamstring blessure. Smal kan veel meer dan hij tot nu toe heeft laten zien bij fctwente. Hij krijgt nu de eerste 4 wedstrijden de kans om zijn kwaliteit te laten zien.
  • 22 Nov 2020 om 19:23
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:21
      Iedereen die hier een grap maakt ben ik zogenaamd.
    Gelukkig maar dat ik jou niet ben.
  • 22 Nov 2020 om 19:23
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:55
      Leuke pot maar die smal oh oh oh wat is die slecht
    Klopt. Maar ben bang dat we het voorlopig met smal moeten doen
  • 22 Nov 2020 om 19:21
    Brama standbeeld.
  • 22 Nov 2020 om 19:21
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:19
      Ben ik zeker niet, nog niet zo lang op deze site zeker? Enne Lamprou is keeper bij RKC....
    Iedereen die hier een grap maakt ben ik zogenaamd.
  • 22 Nov 2020 om 19:20
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:09
      Bedankt Dennis
    Ik ben dat niet strontschepper
  • 22 Nov 2020 om 19:19
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:09
      Bedankt Dennis
    Ben ik zeker niet, nog niet zo lang op deze site zeker? Enne Lamprou is keeper bij RKC....
  • 22 Nov 2020 om 19:18
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:00
      Ik was nooit een fan van Drommel maar wat heb ik me vergist, echt hij heeft zich ontwikkelt tot een top keeper!!! Zo zie je maar dat je het soms totaal fout ziet nou ik in geval Drommel heel duidelijk. Hij is met Cillessen de beste van Nederland en is beter als Bizot, Bijlow, Zoet, Padt en noem ze maar op Drommel echte topper!!!
    maar we tellen weer mee . spannend was het wel
  • 22 Nov 2020 om 19:09
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:01
      Volgende wedstrijd Lamprou in de basis.
    Bedankt Dennis
  • 22 Nov 2020 om 19:09
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:01
      Vak-P een 10
    Haha.
  • 22 Nov 2020 om 19:08
    Blijft toch heerlijk om na afloop een lachende eerlijke Brama voor de camera te zien, en hij maakt met zijn spel en aanwijzingen tijdens de wedstrijd toch een mooie dikke middelvinger naar de technische staf van vorig seizoen. #CoTE
  • 22 Nov 2020 om 19:01
    • Quote van 22 Nov 2020 om 19:01
      Smal een dikke vette 3. Dervisoglu 5
    Vak-P een 10
  • 22 Nov 2020 om 19:01
    Volgende wedstrijd Lamprou in de basis.
  • 22 Nov 2020 om 19:01
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:54
      Drommel 9. Ebuehi 6. Pleguezuelo 6,5. Pierie 7. Oosterwolde 6. Brama 7. Zerrouki 6,5. Bosch 6,5. Cerny 6,5. Danilo 7. Dervisoglu 6. (Smal 5,5.)
    Smal een dikke vette 3. Dervisoglu 5
  • 22 Nov 2020 om 19:00
    Ik was nooit een fan van Drommel maar wat heb ik me vergist, echt hij heeft zich ontwikkelt tot een top keeper!!! Zo zie je maar dat je het soms totaal fout ziet nou ik in geval Drommel heel duidelijk. Hij is met Cillessen de beste van Nederland en is beter als Bizot, Bijlow, Zoet, Padt en noem ze maar op Drommel echte topper!!!
  • 22 Nov 2020 om 18:59
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:54
      Drommel 9. Ebuehi 6. Pleguezuelo 6,5. Pierie 7. Oosterwolde 6. Brama 7. Zerrouki 6,5. Bosch 6,5. Cerny 6,5. Danilo 7. Dervisoglu 6. (Smal 5,5.)
    Pierie 5,5 en Bosch 6
  • 22 Nov 2020 om 18:58
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:53
      Klopt, aanvallend zou hij sterk zijn. Ik heb liever een back die verdedigend een meerwaarde is en aanvallend minder brengt. We mogen blij zijn dat Oosterwolde goed presteert. Smal moet echt nog stappen maken.
    Smal 4,5 Oosterwolde 6,5 Dervisoglu 6,5
  • 22 Nov 2020 om 18:55
    Leuke pot maar die smal oh oh oh wat is die slecht
  • 22 Nov 2020 om 18:54
    Drommel 9. Ebuehi 6. Pleguezuelo 6,5. Pierie 7. Oosterwolde 6. Brama 7. Zerrouki 6,5. Bosch 6,5. Cerny 6,5. Danilo 7. Dervisoglu 6. (Smal 5,5.)
  • 22 Nov 2020 om 18:53
    • Quote van 22 Nov 2020 om 18:51
      Drommel is het verschil tussen verlies en winst geweest hier. Wat een reddingen! En overigens wat is die Smal SLECHT. Letterlijk elke pass was kut, terwijl hij toch juist voetballend goed moest zijn? (Veel assists vorig seizoen dacht ik)
    Klopt, aanvallend zou hij sterk zijn. Ik heb liever een back die verdedigend een meerwaarde is en aanvallend minder brengt. We mogen blij zijn dat Oosterwolde goed presteert. Smal moet echt nog stappen maken.
  • 22 Nov 2020 om 18:51
    Drommel is het verschil tussen verlies en winst geweest hier. Wat een reddingen! En overigens wat is die Smal SLECHT. Letterlijk elke pass was kut, terwijl hij toch juist voetballend goed moest zijn? (Veel assists vorig seizoen dacht ik)
  • 22 Nov 2020 om 18:47
    Drommel basis volgende interland!
  • 22 Nov 2020 om 18:44
    Drommel bedankt! Een punt meegenomen. In de eerste helft had het al 0-3 kunnen staan, bentevreden.
  • 22 Nov 2020 om 18:43
    Prima
  • 22 Nov 2020 om 18:42
    Ik ben tevreden!
  • 22 Nov 2020 om 18:42
    Verdient een punt mooie wedstrijd
zaterdag 5 december 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›