FC Twente klopt op verzoek van KNVB aan bij Rijksoverheid

9
FC Twente klopt op verzoek van KNVB aan bij Rijksoverheid

Algemeen directeur Paul van der Kraan zorgde afgelopen seizoen voor een aardige financiële buffer bij FC Twente, maar de coronacrisis heeft de club uit Enschede teruggeworpen. De bestuurder heeft zich daarom gemeld bij de Rijksoverheid.

FC Twente heeft zich als enige club in Nederland gemeld bij het 'laatste loket'. De club uit Enschede deed dat op verzoek van de KNVB. Omdat er geen collectief steunpakket is voor het profvoetbal, kunnen clubs aankloppen bij de Rijksoverheid. De andere clubs uit met name de Eerste Divisie hebben voorlopig voldoende aan de NOW-regeling.

FC Twente heeft zich niet uit 'acute nood' gemeld. "We doen dit met het oog op volgend seizoen", zegt Van der Kraan tegenover het NRC. "Hoe langer we zonder publiek spelen, hoe groter de kans dat we seizoenkaarthouders tegemoet moeten komen. Veertig procent heeft aangegeven gecompenseerd te willen worden, wat betekent dat we 2,5 miljoen euro zouden moeten terugstorten."

"Geen idee van welk geld we dat zouden moeten doen", aldus Van der Kraan, die aangeeft dat FC Twente dat geld nog niet heeft. De Tukkers fungeren als pilot, waarbij de club en de KNVB het proces willen doorlopen dat aan een mogelijke storting uit Den Haag voorafgaat. "We mogen blij zijn als we voor Kerst weten waar ons verzoek op uitdraait. Of we daadwerkelijk steun krijgen."

Foto: NESImages.nl

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Nov 2020 om 15:25
    • Quote van 25 Nov 2020 om 11:58
      Ja Scorpio, de overheid is dit door de elites bestuurd monster die elke dag weer kijkt hoe ze jou het beste uit kunnen knijpen. Zegt de man die van een uitkering leeft haha
    Wat lul je nu?
    Als je het niet begrijpt wat ik zeg en/of wil mee discussieren hou dan gewoon je mond met je domme gelul.
  • 25 Nov 2020 om 11:58
    • Quote van 25 Nov 2020 om 11:21
      De overheid? De burger bedoel je. Na 17 maart als de verkiezingen achter de rug zijn gaan we het pas merken. Dan hebben ze weer vier jaar de macht en het eerste waar ze mee beginnen is belastingen fors verhogen.
      We steven af op een ramp de komende jaren.
      Allemaal lekker blijven slapen.
    Ja Scorpio, de overheid is dit door de elites bestuurd monster die elke dag weer kijkt hoe ze jou het beste uit kunnen knijpen. Zegt de man die van een uitkering leeft haha
  • 25 Nov 2020 om 11:58
    • Quote van 25 Nov 2020 om 11:56
      Ik vind het wel meevallen. Clubliefde of niet, er zijn genoeg mensen die het geld goed kunnen gebruiken. Ik vind dat 60% geen geld terug hoeft echt geweldig.
    Eens. Al had ik dat percentage wel iets lager verwacht.
  • 25 Nov 2020 om 11:56
    • Quote van 25 Nov 2020 om 09:15
      Ik schrik dat 40% gecompenseerd wil worden. Dacht dat dit percentage veel lager lag.
    Ik vind het wel meevallen. Clubliefde of niet, er zijn genoeg mensen die het geld goed kunnen gebruiken. Ik vind dat 60% geen geld terug hoeft echt geweldig.
  • 25 Nov 2020 om 11:21
    • Quote van 25 Nov 2020 om 10:40
      Idd hoog percentage, maar zou het snappen als er echt veel seizoenkaarthouders zelf nu in financiële problemen zitten. Je zou maar een horecabaantje hebben... Op zo'n moment moet je eerst aan jezelf denken en dan pas aan eventuele hobby's, je moet wel kunnen eten. De overheid moet de portemonnee maar flink trekken, die hebben genoeg geld.
    De overheid? De burger bedoel je. Na 17 maart als de verkiezingen achter de rug zijn gaan we het pas merken. Dan hebben ze weer vier jaar de macht en het eerste waar ze mee beginnen is belastingen fors verhogen.
    We steven af op een ramp de komende jaren.
    Allemaal lekker blijven slapen.
  • 25 Nov 2020 om 10:40
    • Quote van 25 Nov 2020 om 09:15
      Ik schrik dat 40% gecompenseerd wil worden. Dacht dat dit percentage veel lager lag.
    Idd hoog percentage, maar zou het snappen als er echt veel seizoenkaarthouders zelf nu in financiële problemen zitten. Je zou maar een horecabaantje hebben... Op zo'n moment moet je eerst aan jezelf denken en dan pas aan eventuele hobby's, je moet wel kunnen eten. De overheid moet de portemonnee maar flink trekken, die hebben genoeg geld.
  • 25 Nov 2020 om 10:17
    Idd, die 40 procent was nog nergens gemeld. Da's dan weer jammer. Ook daarin graag openheid!. Dan hebben wij niet steeds van dit soort vervelende verassingen.
  • 25 Nov 2020 om 09:51
    • Quote van 25 Nov 2020 om 09:15
      Ik schrik dat 40% gecompenseerd wil worden. Dacht dat dit percentage veel lager lag.
    Dacht ik ook, maarja ieder zn recht natuurlijk
  • 25 Nov 2020 om 09:15
    Ik schrik dat 40% gecompenseerd wil worden. Dacht dat dit percentage veel lager lag.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›