'Prachtige kans' voor Smal: ''Hij is best teleurgesteld geweest''

12
'Prachtige kans' voor Smal: ''Hij is best teleurgesteld geweest''

Gijs Smal staat vrijdagavond aan de aftrap bij FC Twente in de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk. De vleugelverdediger vervangt de geblesseerde Jayden Oosterwolde.

"Jayden en Gijs zijn twee totaal verschillende types", zegt trainer Ron Jans in gesprek met TC Tubantia. "Jayden is een powerhouse, die met zijn snelheid verdedigend veel kan corrigeren. Gijs is aan de bal bal heel erg goed en ik verwacht dat hij voetballend weer wat nieuwe accenten voor ons kan aanbrengen."

Smal viel zaterdagavond al in tegen PSV, maar oogde wat onzeker. "Toen was het wel even bibberen, omdat hij geen warming-up had gedaan", aldus Jans. "Maar ik vond dat hij het in de tweede helft goed oppakte."

"Gijs krijgt nu een prachtige kans", vervolgt Jans over de van FC Volendam overgekomen linksback. "Hij is naar Twente gekomen met de gedachte dat hij eerste keus zou zijn, maar na de voorbereiding hebben we voor Jayden gekozen. Hij is af en toe best teleurgesteld geweest, maar ik vind dat hij er nu heel positief instaat."

FC Twente krijgt binnenkort achterin meer opties. Dario Dumic deed donderdag al een groot gedeelte van de groepstraining mee. Ook Nathangelo Markelo keert binnenkort terug bij de groepstrainingen. Hij sluit volgende week deels aan.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Nov 2020 om 10:24
    Zeker niet verhuren, hebben we in 2021 echt nog wel nodig.
  • 26 Nov 2020 om 17:15
    Ik verwacht dat Jans gewoon kiest voor Pierie, 1 training is te kort dag voor Dumic. Die zal hopelijk weer starten tegen Ajax. Verder lijkt het me vrij duidelijk. Zelfde aanval en brama/Roemeratoe op het middenveld. Verwacht zelf gewoon weer Bosch daarvoor maar hoop op Ilic.
  • 26 Nov 2020 om 17:08
    • Quote van 26 Nov 2020 om 16:53
      Als je het artikel leest weet je het
    juist ..dank je..
  • 26 Nov 2020 om 16:55
    • Quote van 26 Nov 2020 om 16:24
      Als je hem bij ADO stalt speelt hij over een half jaar nog slechter, kun je beter niet doen. Geef hem gewoon de kans en laat hem de concurrentiestrijd aangaan. Teleurgesteld zijn leuk en aardig, maar dit is voetbal en er kunnen er maar 11 staan op het veld
    Hij is bij ADO wel meteen de ster van het elftal.
  • 26 Nov 2020 om 16:53
    • Quote van 26 Nov 2020 om 16:28
      off topic..hoe staat het met onze cv Dario Dumic..?
    Als je het artikel leest weet je het
  • 26 Nov 2020 om 16:28
    off topic..hoe staat het met onze cv Dario Dumic..?
  • 26 Nov 2020 om 16:24
    • Quote van 26 Nov 2020 om 16:17
      Iedereen is erg negatief wat ik begrijp maar ik vind Smal een prima backup achter Jayden. Jong en nog potentie, desnoods in de winter halfjaar verhuren aan RKC of ADO ofzo.
    Als je hem bij ADO stalt speelt hij over een half jaar nog slechter, kun je beter niet doen. Geef hem gewoon de kans en laat hem de concurrentiestrijd aangaan. Teleurgesteld zijn leuk en aardig, maar dit is voetbal en er kunnen er maar 11 staan op het veld
  • 26 Nov 2020 om 16:22
    • Quote van 26 Nov 2020 om 16:17
      Iedereen is erg negatief wat ik begrijp maar ik vind Smal een prima backup achter Jayden. Jong en nog potentie, desnoods in de winter halfjaar verhuren aan RKC of ADO ofzo.
    Ja verhuren is idd een goede optie als je wilt dat die speelt, maar als Oosterwolde (voor langere tijd) geblesseerd raakt dan heb je wel een probleem, want hij is de enige andere linksback.
  • 26 Nov 2020 om 16:20
    'Prachtige kans' voor Smal: ''Hij is best teleurstellend geweest''
  • 26 Nov 2020 om 16:17
    Iedereen is erg negatief wat ik begrijp maar ik vind Smal een prima backup achter Jayden. Jong en nog potentie, desnoods in de winter halfjaar verhuren aan RKC of ADO ofzo.
  • 26 Nov 2020 om 16:14
    De stap van Volendam naar Twente is vooralsnog te groot voor Gijske. Hij mag teleurgesteld zijn maar zal ook moeten leren accepteren dat hij bepaalde capaciteiten mist voor een club van deze omvang. Jayden is eigen jeugd en weet dus wat gevraagd wordt. Derhalve is het logisch en totaal niet vreemd dat hij Gijske al voorbij is in de pikorde.....
  • 26 Nov 2020 om 16:09
    Deze jongen lijkt vooralsnog het niveau te missen voor een basisplaats. Hij komt verdedigend gewoon simpelweg te kort, zowel fysiek als qua inzicht.
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›