Brama radeloos na nederlaag: ''Alles geprobeerd, maar het lukte niet''

24
Brama radeloos na nederlaag: ''Alles geprobeerd, maar het lukte niet''

Wout Brama zegt dat het vanavond tegenzat tegen RKC Waalwijk. De Tukkers gingen in eigen huis met 0-2 onderuit tegen de Brabantse club.

De middenvelder vond het spel van zijn ploeg niet goed. "Als je 2-0 verliest dan ben je niet blij. Ik vond dat we de eerste helft heel slordig aan de bal waren. Elke bal voorin was eigenlijk een counter voor de tegenpartij'', begint de 34-jarige speler bij FOX Sports. ''Zij waren veel balvaster en hun eerste twee kansen gaan er ook gelijk in. Dat zit dan misschien een beetje tegen. We hebben de eerste helft nog wel kansen gecreëerd, maar de tweede helft veel te weinig."

"Vandaag was een dag dat heel veel tegen zat en dan lukt het niet. Je probeert van alles, maar het zat er niet in. Op welke manier dan ook. Opportunisme wekte niet, voetballend hebben we te weinig gecreëerd, duels verloren we, tweede ballen waren de tweede helft niet voor ons… Ik kan nog wel even doorgaan, maar er was gewoon veel niet goed vandaag'', sluit hij af.

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Nov 2020 om 22:13
    • Quote van 28 Nov 2020 om 17:18
      Hoezo eigen jeugd eerst die zogenaamde talenten brengen ons echt niet hoger dan de 12 plaats enige jaren geleden hadden we ook 4 zogenaamde talenten met langdurige contracten Oisterwijk holscher vd Lely vd Heyden en iedereen weet wat het ons gebracht heeft en nu wordt dezelfde fout gemaakt
    Kerel kijk even naar oosterwolde starring en ik gegarandeerd je dat als hilgers een keer cv gaat staan bij jij pirie binnen 2 wedstrijden vergeten en niet te vergeten van leeuwen die laat op links meer zien dan lamprou en zelfs dervisoglu viel daar tegen. Stond meer in de spits. Sorry maar de lichting die we nu krijgen zullen er vast een aantal afhaken. Maar oosterwolde en van leeuwen hebben meer talent in 5 tenen dan bijen in het gehele lijf. Goeie kerel met een club hart. Maar als hij een bal kreeg vanuit de opbouw hield je je hard vast. Hilgers hierin is fisiek al sterker dan bijen en heeft een vele malen betere lange bal van achteruit dan peet. Wat je zegt over de jeugd is echt totale onzin en vergeet niet ze zullen het niet allemaal waarmaken. Maar van deze lichting zitten er wel een paar diemandtjes tussen en dat durf ik met 100 procent zekerheid te zeggen.
  • 28 Nov 2020 om 20:58
    • Quote van 28 Nov 2020 om 17:18
      Hoezo eigen jeugd eerst die zogenaamde talenten brengen ons echt niet hoger dan de 12 plaats enige jaren geleden hadden we ook 4 zogenaamde talenten met langdurige contracten Oisterwijk holscher vd Lely vd Heyden en iedereen weet wat het ons gebracht heeft en nu wordt dezelfde fout gemaakt
    Niet zo dom lullen aub
  • 28 Nov 2020 om 19:15
    Normaal / in eerdere vorm zou drommel je hebben kunnen redden. Eerste goal was niet heel houdbaar maar de houding van drommel was totaal anders dan voorgaande wedstrijden. Eerst handen naar de borst bij het schot, dat is een teken van angst en dat ontstaat vooral als je niet scherp genoeg bent/ voelt. Ook tweede goal was zwak gekeeped. Geen blunders allebei maar wel zwak. Ik hoop dat hij het weer sterk oppakt volgende week
  • 28 Nov 2020 om 18:42
    • Quote van 28 Nov 2020 om 09:37
      Ik was de eerste twintig minuten eigenlijk erg onder de indruk van het spel van ons, en dacht nog bij mezelf: dit Twente is zo'n verandering ten opzichte van de jaren hiervoor.. Hoog tempo in de passing, erg strak en veelal vooruit gericht, vrijlopende mensen tussen de linies door, hoog druk zetten waardoor binnen een aantal seconden de bal weer werd terug veroverd, etc. Mocht iemand het nog eens terug kijken: Brama speelde op dat moment ook echt onwijs goed. Maar zoals hieronder ook werd gezegd waren ze vooral voorin vandaag erg slordig, waardoor er uiteindelijk geen echte kansen kwamen, terwijl er wel echt ruimte lag die ze mede door hun eigen goede spel hadden gecreëerd. Maar het slordige balverlies en de daaropvolgende counters deden ons op dat moment de das om. Ik wil wedden dat als wij de eerste goal hadden gemaakt er niks aan de hand was geweest in de rest van de wedstrijd. Helaas verspreidde de slordigheden zich sneller over het hele elftal, en was het in de rest van de wedstrijd inderdaad ondermaats. Helaas ook erg teleurstellend wat de invallers bijdroegen.
    Dit dus 100% ik durf daar ook op de wedden. Inderdaad door het goede spel werden er ruimtes gecreerd en smal stond echt vaak vrij omdat die rechtsback naar binnenkroop en smal erover heen kwam maar omdat dervisoglu, die wel goed tussen de linies kwam, de bal heel snel verloor kon je weer achteruit in plaats van dat smal gewoon gevonden werd. De invallers waren wel heel slecht inderdaad
  • 28 Nov 2020 om 17:18
    • Quote van 28 Nov 2020 om 05:30
      Pierre en Dervisoglu hebben de wedstrijd verknalt. Vanaf nu, eigen jeugd eerst
    Hoezo eigen jeugd eerst die zogenaamde talenten brengen ons echt niet hoger dan de 12 plaats enige jaren geleden hadden we ook 4 zogenaamde talenten met langdurige contracten Oisterwijk holscher vd Lely vd Heyden en iedereen weet wat het ons gebracht heeft en nu wordt dezelfde fout gemaakt
  • 28 Nov 2020 om 13:55
    • Quote van 28 Nov 2020 om 13:25
      Vraag mij af of dit systeem van voetballen wel past bij FCT. Hebben we daar de spelers wel voor?Elke keer de bal veroveren door hoog druk te zetten is mooi maar als er vervolgens niks mee gedaan wordt door snel balverlies, onzorgvuldige passes etc. dan bereik je er niks mee. Het lijkt er op dat veel spelers dit niet kunnen en dan moet je je afvragen of het wel zinvol is om er de hele wedstrijd mee door te gaan.Zo spelen tegen Ajax en je krijgt er een dozijn om de oren.

    Dat klopt, ze hebben daar de spelers wel voor, maar als er daarvan een aantal ontbreken werkt het niet meer en dan moet je het anders aanpakken. Menig is met zijn snelheid en kracht heel belangrijk. Dat geldt ook voor Oosterwolde. Als die twee er niet bij zijn heb je een heel anders functionerende linker flank. Kijk ook maar naar de wedstrijd tegen de Graafschap. Ik denk eigenlijk alleen dat Zerrouki, Ilic, van Leeuwen, Markelo en Dumic versterkend kunnen zijn of vervangend. Ilic heeft nog te weinig gespeeld, maar zag ik gisteren ook ballen terugspelen bij 0-2 terwijl er voorin afspeel mogelijkheden waren. Met spelers als Smal, Lamprou, Jeremejef, Dervisoglu en Selahi ga je op posities altijd terug in kwaliteit. Dus dit zijn alleen spelers die je inzet bij blessures of als de wedstrijd gespeeld is.
  • 28 Nov 2020 om 13:25
    Vraag mij af of dit systeem van voetballen wel past bij FCT. Hebben we daar de spelers wel voor?Elke keer de bal veroveren door hoog druk te zetten is mooi maar als er vervolgens niks mee gedaan wordt door snel balverlies, onzorgvuldige passes etc. dan bereik je er niks mee. Het lijkt er op dat veel spelers dit niet kunnen en dan moet je je afvragen of het wel zinvol is om er de hele wedstrijd mee door te gaan.Zo spelen tegen Ajax en je krijgt er een dozijn om de oren.

  • 28 Nov 2020 om 12:52
    Wat er nog bij komt is dat het gebruikelijk afjagen doir Twente van de opbouw van RKC ook al niet goed verliep. De kracht was tot nu toe dat iedereen meedeed, natuurlijk hou je dat geen hele wedstrijd vol, maar als de één het wel doet en de ander niet kun je er beter niet aan beginnen, want daar begint dan de ruimte tussen de linies voor de opbouw van de tegenstander.
  • 28 Nov 2020 om 11:50
    Twente begon als altijd volle kracht vooruit maar RKC vond snel de manier dit te ontregelen Toen kwam er onzekerheid en frustratie Dan is het gebeurd als team.Knap gedaan door RKC verdiend gewonnen
  • 28 Nov 2020 om 10:55
    Ik zou Jans als advies willen meegeven: als het de eerste 20 minuten niet lukt met goed voetbal, daarin niet te blijven volharden en over te gaan op de underdog ( dat was RKC namelijk wel ) het spel te laten maken en zelf meer vanuit de omschakeling te gaan spelen. Dan zul je zien dat RKC zichzelf ook gaat vastlopen. Jans had moeten zien dat Devirsoglu in feite de kracht van Twente in de eerste 20 minuten steeds omzeep hielp. Voor mij persoonlijk was ik klaar met hem na een half uur of zelfs eerder. Je zag het in feite gebeuren. Of je wisselt op dat moment direct of je schakelt met elkaar zelf eerst om naar een meer defensieve speelstijl en vervangt hem dan in de rust.
  • 28 Nov 2020 om 10:46
    • Quote van 28 Nov 2020 om 09:37
      Ik was de eerste twintig minuten eigenlijk erg onder de indruk van het spel van ons, en dacht nog bij mezelf: dit Twente is zo'n verandering ten opzichte van de jaren hiervoor.. Hoog tempo in de passing, erg strak en veelal vooruit gericht, vrijlopende mensen tussen de linies door, hoog druk zetten waardoor binnen een aantal seconden de bal weer werd terug veroverd, etc. Mocht iemand het nog eens terug kijken: Brama speelde op dat moment ook echt onwijs goed. Maar zoals hieronder ook werd gezegd waren ze vooral voorin vandaag erg slordig, waardoor er uiteindelijk geen echte kansen kwamen, terwijl er wel echt ruimte lag die ze mede door hun eigen goede spel hadden gecreëerd. Maar het slordige balverlies en de daaropvolgende counters deden ons op dat moment de das om. Ik wil wedden dat als wij de eerste goal hadden gemaakt er niks aan de hand was geweest in de rest van de wedstrijd. Helaas verspreidde de slordigheden zich sneller over het hele elftal, en was het in de rest van de wedstrijd inderdaad ondermaats. Helaas ook erg teleurstellend wat de invallers bijdroegen.
    Zo was het, zelfvertrouwen vloeide weg en linies kwamen te ver uit elkaar te liggen. Wel een belangrijke les, want in feite was het vergelijkbaar met wat er in de 1ste helft gebeurde tegen PSV. Een veel agressiever team, dat ook risico’s neemt kan dit Twente moeilijk handelen. Als je de kansen beter benut in fases waarin jezelf de bal goed rondspeelt, is er weinig aan de hand. Dus dit kan Twente vaker overkomen. Denk wel dat alhoewel ik Smal niet slecht vond, Oosterwolde en Menig wel echt meer bieden en ik denk ook dat Dumic beter is dan Pieri. Devirsoglu heeft geen rust en overzicht, maar dat kan ook met vertrouwen te maken hebben. Ilic is volgens mij ook goed, maar speelt ook op de verkeerde positie.
  • 28 Nov 2020 om 09:37
    Ik was de eerste twintig minuten eigenlijk erg onder de indruk van het spel van ons, en dacht nog bij mezelf: dit Twente is zo'n verandering ten opzichte van de jaren hiervoor.. Hoog tempo in de passing, erg strak en veelal vooruit gericht, vrijlopende mensen tussen de linies door, hoog druk zetten waardoor binnen een aantal seconden de bal weer werd terug veroverd, etc. Mocht iemand het nog eens terug kijken: Brama speelde op dat moment ook echt onwijs goed. Maar zoals hieronder ook werd gezegd waren ze vooral voorin vandaag erg slordig, waardoor er uiteindelijk geen echte kansen kwamen, terwijl er wel echt ruimte lag die ze mede door hun eigen goede spel hadden gecreëerd. Maar het slordige balverlies en de daaropvolgende counters deden ons op dat moment de das om. Ik wil wedden dat als wij de eerste goal hadden gemaakt er niks aan de hand was geweest in de rest van de wedstrijd. Helaas verspreidde de slordigheden zich sneller over het hele elftal, en was het in de rest van de wedstrijd inderdaad ondermaats. Helaas ook erg teleurstellend wat de invallers bijdroegen.
  • 28 Nov 2020 om 08:09
    • Quote van 28 Nov 2020 om 05:30
      Pierre en Dervisoglu hebben de wedstrijd verknalt. Vanaf nu, eigen jeugd eerst
    Dat is te makkelijk. Een stuk of 8 spelers haalden hun niveau niet. Als ik de invallers meereken kom ik nog hoger uit. Er leek bijna een verbod om naar de juiste kleur te spelen. Het gevolg was balverlies of gepriegel in de drukte.
  • 28 Nov 2020 om 05:30
    Pierre en Dervisoglu hebben de wedstrijd verknalt. Vanaf nu, eigen jeugd eerst
  • 27 Nov 2020 om 23:33
    superfriday was het bij ons.. open huis
  • 27 Nov 2020 om 23:21
    • Quote van 27 Nov 2020 om 23:05
      Fred Friday had ons kunnen helpen vanavond.
    hahahaha,

    Zullen we nooit weten.
  • 27 Nov 2020 om 23:09
    • Quote van 27 Nov 2020 om 22:53
      Humor! Idd Black Friday. Devisoglu, remt de aanval, Danilo komt in een te kleine ruimte te spelen, Cerny wordt nerveus, gaat teveel alleen doen, gaat vreemde breedte passes geven. Het middenveld houdt het in de aansluiting bij balverlies in de voorhoede ongeveer 20 minuten vol, maar kan daarna niet al het balverlies meer pareren en gaat verder achteruit lopen, vervolgens is er in de opbouw en in de omschakeling geen goed functionerend middenveld meer en krijgen de spitsen alleen toevals en kluts ballen, die ze steeds snel blijven verliezen of de drukte inlopen. Twente probeert met twee spelers tussen zes verdedigers door te komen. Het systeem moet ook voorzien in een balletje terug kunnen leggen op een middenvelder met een goed schot ( denk aan het Brama doelpunt ) maar dat element dat veel ploegen hebben, zie ik bij Twente niet. Er is bijvoorbeeld nooit een goed schot uit de 2de lijn, geen doordacht plan B. Alleen het inbrengen van andere spelers helpt dan niet meer.
    Eens afstanden worden te groot en die voorste drie staan een beetje op een eiland
  • 27 Nov 2020 om 23:07
    In mijn opzicht is twente tussen de 15de en 30de minuut tactisch overklast. De afstanden waren veel te groot en rkc kon er makkelijk onderuit voetballen. Die twee goals waren wel terecht. Twente kon niet echt grip krijgen. Ik vond over de hele wedstrijd dat de spelers heel onnauwkeurig speelden. Zo onvoorstelbaar slordig. Dervisoglu kwam meerdere keren mooi tussen de linies vrij en stond goed open gedraaid maar maakt dan de verkeerde keuze. Je zag wel dat er een systeem inzit maar net op het moment dat je naar voren gaat en de backs hoog op staan wordt de bal verloren. Brama verwoordt het dan ook wel mooi dat elke bal voorin een counter van de tegenpartij is.
  • 27 Nov 2020 om 23:05
    • Quote van 27 Nov 2020 om 22:36
      Klopt, dat hadden wij ook al gezien.
      Was het te koud? Te laat op de avond? Black Friday?
    Fred Friday had ons kunnen helpen vanavond.
  • 27 Nov 2020 om 23:01
    • Quote van 27 Nov 2020 om 22:53
      Humor! Idd Black Friday. Devisoglu, remt de aanval, Danilo komt in een te kleine ruimte te spelen, Cerny wordt nerveus, gaat teveel alleen doen, gaat vreemde breedte passes geven. Het middenveld houdt het in de aansluiting bij balverlies in de voorhoede ongeveer 20 minuten vol, maar kan daarna niet al het balverlies meer pareren en gaat verder achteruit lopen, vervolgens is er in de opbouw en in de omschakeling geen goed functionerend middenveld meer en krijgen de spitsen alleen toevals en kluts ballen, die ze steeds snel blijven verliezen of de drukte inlopen. Twente probeert met twee spelers tussen zes verdedigers door te komen. Het systeem moet ook voorzien in een balletje terug kunnen leggen op een middenvelder met een goed schot ( denk aan het Brama doelpunt ) maar dat element dat veel ploegen hebben, zie ik bij Twente niet. Er is bijvoorbeeld nooit een goed schot uit de 2de lijn, geen doordacht plan B. Alleen het inbrengen van andere spelers helpt dan niet meer.
    Helemaal mee eens. Mooie analyse van de feiten.
    Er is nog veel werk te doen.
  • 27 Nov 2020 om 22:53
    • Quote van 27 Nov 2020 om 22:36
      Klopt, dat hadden wij ook al gezien.
      Was het te koud? Te laat op de avond? Black Friday?
    Humor! Idd Black Friday. Devisoglu, remt de aanval, Danilo komt in een te kleine ruimte te spelen, Cerny wordt nerveus, gaat teveel alleen doen, gaat vreemde breedte passes geven. Het middenveld houdt het in de aansluiting bij balverlies in de voorhoede ongeveer 20 minuten vol, maar kan daarna niet al het balverlies meer pareren en gaat verder achteruit lopen, vervolgens is er in de opbouw en in de omschakeling geen goed functionerend middenveld meer en krijgen de spitsen alleen toevals en kluts ballen, die ze steeds snel blijven verliezen of de drukte inlopen. Twente probeert met twee spelers tussen zes verdedigers door te komen. Het systeem moet ook voorzien in een balletje terug kunnen leggen op een middenvelder met een goed schot ( denk aan het Brama doelpunt ) maar dat element dat veel ploegen hebben, zie ik bij Twente niet. Er is bijvoorbeeld nooit een goed schot uit de 2de lijn, geen doordacht plan B. Alleen het inbrengen van andere spelers helpt dan niet meer.
  • 27 Nov 2020 om 22:47
    Kan gebeuren zo een wedstrijd klaar, maar dat RKC is onze ANGSTGEGNER nu ipv Roda vroeger, en als je dan collectieve offday hebt kan dit gebeuren op naar de volgende wedstrijden.
  • 27 Nov 2020 om 22:41
    Niet te lang over zeuren! Met alleen goede wil kom je er niet! Veel inzet maar weinig idee er achter. Slordig en wanneer je dan echte kansen krijgt dan moet je ze niet zo slap afwerken. We staan weer met beide benen op de grond en daar horen ze ook!
  • 27 Nov 2020 om 22:36
    Klopt, dat hadden wij ook al gezien.
    Was het te koud? Te laat op de avond? Black Friday?
donderdag 28 januari 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›