FC Twente mist drie verdedigers tegen Ajax: ''Hij is er nog niet bij''

19
FC Twente mist drie verdedigers tegen Ajax: ''Hij is er nog niet bij''

FC Twente neemt het zaterdagavond in de Johan Cruijff Arena op tegen Ajax, maar trainer Ron Jans kan nog geen beroep doen op Dario Dumic en Nathangelo Markelo. De oefenmeester laat weten dat de twee verdedigers al wel delen van de groepstraining hebben meegedaan. 

“Ook met Jayden Oosterwolde gaat het de goede kant op, maar ook hij is er nog niet bij”, vertelt Jans op de clubsite. Queensy Menig, die vanwege het coronavirus de thuiswedstrijden tegen PSV en RKC Waalwijk aan zich voorbij moest laten gaan, is wel weer inzetbaar. “Queensy was blij dat hij deze week weer bij de groep was. Hij heeft vanaf zaterdag alles mee kunnen trainen en hij heeft de week prima doorstaan.”

Jans ziet het duel in Amsterdam als een 'grote' wedstrijd. "Er wordt gesproken dat Ajax te weinig weerstand krijgt in de Nederlandse competitie, maar wij willen bewijzen dat ze wel weerstand kunnen krijgen in de Eredivisie. Dat is onze taak", vervolgt hij vastberaden. "Ajax doet het hartstikke goed en het is mooi om naar te kijken, maar het gaat erom wat wij doen. Wij moeten erin geloven en met durf en lef spelen, dan kan er misschien een verrassing uitrollen", besluit Jans optimistisch. 

 

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Dec 2020 om 12:55
    Geen risico nemen met deze jongens. We hebben ze nog hard nodig straks in wedstrijden als het wel om de punten gaat. Vanavond is het toch 0 punten. Geen schande. Gewoon schade beperken en ajax zal ook al kijken naar het duel met Atalanta, dus snel klaar willen zijn.
  • 4 Dec 2020 om 21:49
    morgen vanaf de start direct vol op druk zetten. de tanden erin. snel doelpunt daarna op de counter. 1-3 is een mooi uitslag!
  • 4 Dec 2020 om 21:00
    • Quote van 4 Dec 2020 om 19:35
      Waar slaat deze reactie weer op dan?
    fctexpert1 reageert de laatste tijd wel heel erg vreemd. Eerst in het topic waarin Danny Blind FC Twente vergelijkt met het Sparta van vroeger en nu weer onnozele kritiek op de keuze(s) van Jans.


    Ik ben benieuwd naar het antwoord van fctexpert1 op mijn bescheiden vraag aan hem.....
  • 4 Dec 2020 om 19:35
    • Quote van 4 Dec 2020 om 18:51
      Hoe oud ben jij? Moet je nog naar de brugklas of geniet je VBO LOM onderwijs?
    Waar slaat deze reactie weer op dan?
  • 4 Dec 2020 om 19:04
    Het lijkt mij heel belangrijk dat men morgenavond heel geconcentreerd en scherp en op het randje voetbalt want Ajax kan geen blessures gebruiken volgende week tegen Atalanta Bergamo dan heb je misschien kans op een punt of misschien wel meer.
  • 4 Dec 2020 om 18:51
    • Quote van 4 Dec 2020 om 18:29
      Haalt ie bosch eruit voor ilic, juist in deze wedstrijd niet doen, pffffffff
    Hoe oud ben jij? Moet je nog naar de brugklas of geniet je VBO LOM onderwijs?
  • 4 Dec 2020 om 18:33
    • Quote van 4 Dec 2020 om 17:07
      Pierie en Smal, i.p.v. Dumic en Oosterwolde. Dit wordt wel erg lastig
    Comedy Capers. :))
  • 4 Dec 2020 om 18:29
    Haalt ie bosch eruit voor ilic, juist in deze wedstrijd niet doen, pffffffff
  • 4 Dec 2020 om 17:57
    • Quote van 4 Dec 2020 om 17:07
      Pierie en Smal, i.p.v. Dumic en Oosterwolde. Dit wordt wel erg lastig
    Ja dat is wel een flinke aderlating.... Smal tegen Anthony en Pierie tegen Traoré.
  • 4 Dec 2020 om 17:07
    Pierie en Smal, i.p.v. Dumic en Oosterwolde. Dit wordt wel erg lastig
  • 4 Dec 2020 om 16:43
    • Quote van 4 Dec 2020 om 15:03
      Nog steeds geen Dumic? Wordt dus zelfde verdediging als vorige week... hou m’n hart vast.
    Zet Brama er maar in ipv Pierie of anders die Staring
  • 4 Dec 2020 om 16:22
    5-1 helaas...
  • 4 Dec 2020 om 16:11
    • Quote van 4 Dec 2020 om 15:37
      In ieder geval vroeg afjagen met z’n allen en lef tonen. Wellicht ga je er dan nog met dikke cijfers af maar je hebt in ieder geval laten zien dat je durft. Ik verwacht geen punten, wel veel strijd!!
    Verliezen is niet erg, als er maar hard gewerkt is als team. Zou mooi zijn als we toch (een) punt(en) kunnen pakken, zelfs een cadeautje mag morgenavond.
  • 4 Dec 2020 om 15:38
    • Quote van 4 Dec 2020 om 15:29
      Telraam bij de hand houden
    Ik kan ook een telraam pakken en jou voor je kop ermee slaan. Jij komt hier alleen maar als twente verloren heb. Als twente wint kom jij hier niet...
  • 4 Dec 2020 om 15:37
    In ieder geval vroeg afjagen met z’n allen en lef tonen. Wellicht ga je er dan nog met dikke cijfers af maar je hebt in ieder geval laten zien dat je durft. Ik verwacht geen punten, wel veel strijd!!
  • 4 Dec 2020 om 15:29
    • Quote van 4 Dec 2020 om 15:03
      Nog steeds geen Dumic? Wordt dus zelfde verdediging als vorige week... hou m’n hart vast.
    Telraam bij de hand houden
  • 4 Dec 2020 om 15:05
    Deze clickbaits altijd voor de wedstrijd.. Dumic en Markelo was al bekend dat (in ieder geval Markelo) niet meer zouden spelen voor de winterstop. En voor Oosterwolde was het een race tegen de klok, hoop dat die fit genoeg volgende week tegen AZ.
  • 4 Dec 2020 om 15:03
    Nog steeds geen Dumic? Wordt dus zelfde verdediging als vorige week... hou m’n hart vast.
  • 4 Dec 2020 om 15:02
    juiste en goeie instelling.. niks kado geven ..wij komen daar wat halen...
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›