''Volgend jaar Champions League dichterbij dan Menigeen denkt''

29
''Volgend jaar Champions League dichterbij dan Menigeen denkt''

FC Twente won zaterdagavond op Pakjesavond met 1-2 op bezoek bij Ajax. Hans Assink weet dat de club uit Enschede 28 jaar geleden ook in december wist te winnen in Amsterdam. 

"Toen was het op een regenachtige vrijdagavond Prince Polley die scoorde", blikt hij terug op de website van Huis aan Huis Enschede. "Nu maakte Queensy Menig er twee! Ik heb er twee jutters op gedronken. (Terschellinger Juttersbitter, ik gebruik het als medicijn tegen beginnende corona en andere opkomende pijntjes. In Enschede verkrijgbaar bij Berendsen)."

Assink is na de zege in de Johan Cruijff Arena in de wolken en toont zich een echte optimist. "Volgend jaar Champions League is dichterbij dan Menigeen denkt. Wel even nog drie potjes winnen dit jaar. Tegen AZ zijn er zeker kansen", vervolgt hij. "AZ zit aardig op Slot. En VVV en Sparta? Twee vingers, toch. Hebben we 30 punten en dan moet de zogenaamde top vier in januari alleen maar tegen elkaar. Het kon wel eens een strijd om de titel worden met Vitesse", besluit Assink met een knipoog. 

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Dec 2020 om 10:21
    Vooraf toen de ene na de andere topper werd gehuurd heb ik al aangegeven dat Twente misschien wel kampioen zou kunnen worden dit seizoen maar in elkgeval een heel sterk team hadden.Maar ik blijf er bij dat het voor volgendseizoen wel eens heel lastig kan worden want door de prestaties zijn de toppers niet te behouden en brengen ze veel geld op voor andere clubs.De eigen spelers die brengen misschien echt geld op maar het vinden van vervangers die betaalbaar zijn lastig.Het is echt schitterend te zien hoe ze presteren en de vonken van het plezier spatten er van af. Dat vind ik uniek en prestatie van Jans.Alleen jammer dat je niet weet wat er er volgendzeizoen van over kan blijven en dat het hopelijk niet weer nodig is zoveel spelers te huren.Voor de supporters prachtig maar kan dat niet door gaan op langere termijn.
  • 11 Dec 2020 om 13:18
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:55
      4 punten ga ik toch echt niet voor tekenen hoor. Dat zou bijvoorbeeld betekenen winnen uit bij VVV, thuis tegen sparta niet verder komen dan een punt en verliezen van AZ.
    Vind het wel realistisch want tegen ploegen uit rechterrijtje is het heel anders (lastig) voetballen
  • 10 Dec 2020 om 20:39
    • Quote van 10 Dec 2020 om 19:40
      Waarom niet hoeveel clubs zijn er op dit moment beter dan Twente nadat we 11 wedstrijden hebben gespeeld.
    4. Ik verwacht ook wel dat in ieder geval AZ er nog overheen gaat. We gaan denk ik "gewoon" in de subtop eindigen. Het is met spelers uit warme landen (Danilo) ook altijd afwachten hoe ze in de winter presteren.
  • 10 Dec 2020 om 19:40
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:10
      correctie: misschien als de nummer 1 of 2 de beker wint, dat het europaleague startbewijs dan doorschuift naar de nr 3. Maar als ik rationeel denk zie ik ons toch niet op plek 3 eindigen dit seizoen.
    Waarom niet hoeveel clubs zijn er op dit moment beter dan Twente nadat we 11 wedstrijden hebben gespeeld.
  • 10 Dec 2020 om 17:55
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:37
      In dit format weet je het nooit, maar het is absoluut onrealistisch. Voor de aankomende 3 wedstrijden zouden 4/5 punten mooi zijn. Voor de rest zal een terugval ook wel komen en zal een plek in de top10 prima zijn en Play-offs voor Europees voetbal geweldig.
    4 punten ga ik toch echt niet voor tekenen hoor. Dat zou bijvoorbeeld betekenen winnen uit bij VVV, thuis tegen sparta niet verder komen dan een punt en verliezen van AZ.
  • 10 Dec 2020 om 17:41
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:35
      Zijn er echt mensen die denken dat we reeële kans maken op CL-voetbal na dit seizoen?
    Inderdaad onvoorstelbaar. Plek 6a7 zou fantastisch zijn eind van seizoen.
  • 10 Dec 2020 om 17:37
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:35
      Zijn er echt mensen die denken dat we reeële kans maken op CL-voetbal na dit seizoen?
    In dit format weet je het nooit, maar het is absoluut onrealistisch. Voor de aankomende 3 wedstrijden zouden 4/5 punten mooi zijn. Voor de rest zal een terugval ook wel komen en zal een plek in de top10 prima zijn en Play-offs voor Europees voetbal geweldig.
  • 10 Dec 2020 om 17:35
    Zijn er echt mensen die denken dat we reeële kans maken op CL-voetbal na dit seizoen?
  • 10 Dec 2020 om 17:25
    Ik heb ook zo’n onderbuik gevoel dat dit kan gebeuren maar ik vind het altijd stom om vooraf te lullen een kleine terugval en je staat weer met beide benen op de grond. Gewoon elke wedstrijd ingaan met strijd en dan zien we wel verder!
  • 10 Dec 2020 om 17:12
    Her zou natuurlijk geweldig zijn voor de club om zo hoog mogelijk te eindigen dit seizoen. Bij de eerste 6 zou al prachtig zijn. Maar laten we wel een normaal verwachtingspatroon gebruiken en als alles blijft mee zitten kan deze selectie spelers het maximale er uit halen. Maar waar fctwente gaat eindigen dit seizoen is nu nog koffiedik kijken
  • 10 Dec 2020 om 17:10
    • Quote van 10 Dec 2020 om 17:08
      Volgens mij is de enige weg naar de europa league nu door het winnen van de beker of eruit vliegen in voorronde cl. Dus dat wordt hem dan sowieso niet. De conference league zou nog kunnen ja, maar met "moet toch wel haalbaar zijn" ben je wel erg opportunistisch vind ik.
    correctie: misschien als de nummer 1 of 2 de beker wint, dat het europaleague startbewijs dan doorschuift naar de nr 3. Maar als ik rationeel denk zie ik ons toch niet op plek 3 eindigen dit seizoen.
  • 10 Dec 2020 om 17:08
    • Quote van 10 Dec 2020 om 16:24
      Champions league niet. Ajax wordt gewoon kampioen en psv wordt 2e. Maar Europa league of de 3e Europese competitie die volgend jaar erbij komt, moet toch wel haalbaar zijn.
    Volgens mij is de enige weg naar de europa league nu door het winnen van de beker of eruit vliegen in voorronde cl. Dus dat wordt hem dan sowieso niet. De conference league zou nog kunnen ja, maar met "moet toch wel haalbaar zijn" ben je wel erg opportunistisch vind ik.
  • 10 Dec 2020 om 16:54
    • Quote van 10 Dec 2020 om 12:58
      28 jaar geleden was ik er ook bij in het Olympisch Stadion, vergeet het nooit weer, 1e overwinning ooit bij Ajax, mijn vader zei nog jong ga niet wordt niks, ik zei als Twente ooit uit bij Ajax wint wil ik er bij zijn. In mijn eentje in trein gestapt naar Amsterdam 6 blikjes bier mee, zeiknat van regen want paraplu mocht niet mee naar binnen. Geweldige avond was het.
    Jij maakt mij hele dag goed met dit verhaal , bedankt hiervoor. Ik houd van deze verhalen hopelijk heb je er nog meer
  • 10 Dec 2020 om 16:24
    • Quote van 10 Dec 2020 om 14:11
      Pfff zullen we even normaal doen? Zat deze week nog wel te denken, wie is nou een echte concurrent voor Ajax. Zie Feyenoord en AZ dit jaar geen potten breken, Schmidt maakt bij PSV rare keuzes en Vitesse zie ik het al helemaal niet volhouden. Dan zou je idd uitkomen bij Twente, maar onze selectie is simpelweg niet goed genoeg. Wij mogen onze handen dichtknijpen met bijvoorbeeld een 7e plaats
    Champions league niet. Ajax wordt gewoon kampioen en psv wordt 2e. Maar Europa league of de 3e Europese competitie die volgend jaar erbij komt, moet toch wel haalbaar zijn.
  • 10 Dec 2020 om 15:52
    • Quote van 10 Dec 2020 om 13:46
      Nou kappen met die kutreclames, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb nu banners die het hele scherm beslaan en niet weggeklikt kunnen worden. Dan is de enige optie als je verder wilt lezen om de pagina te herladen
    +10000
  • 10 Dec 2020 om 15:20
    • Quote van 10 Dec 2020 om 15:03
      daar hadden we bij aanvang competitie voor getekend..toch
    Absoluut!!
  • 10 Dec 2020 om 15:03
    • Quote van 10 Dec 2020 om 14:11
      Pfff zullen we even normaal doen? Zat deze week nog wel te denken, wie is nou een echte concurrent voor Ajax. Zie Feyenoord en AZ dit jaar geen potten breken, Schmidt maakt bij PSV rare keuzes en Vitesse zie ik het al helemaal niet volhouden. Dan zou je idd uitkomen bij Twente, maar onze selectie is simpelweg niet goed genoeg. Wij mogen onze handen dichtknijpen met bijvoorbeeld een 7e plaats
    daar hadden we bij aanvang competitie voor getekend..toch
  • 10 Dec 2020 om 14:59
    • Quote van 10 Dec 2020 om 14:11
      Maar het is wel asociaal. Websites kunnen hun artikelen gratis aanbieden door advertenties te tonen, en vervolgens installeer jij zo'n adblocker waardoor ze niets krijgen. Zie het maar als over het hek klimmen bij de dierentuin, doet een het is er misschien niet zoveel aan de hand, doet iedereen het dan kan de dierentuin wel sluiten.
    mee eens, evenals de livestreams van fox, wat voor enorme hekel je misschien ook aan ze hebt. Als wij livestreams klikken krijgen betalende leden waarschijnlijk hogere tarieven. Ik beschouw het als diefstal, ben er ook mee gestopt sinds kort. Tot ik het geld heb voor fox zal ik het met radio moeten doen, en dat is een rib uit mn lijf.
  • 10 Dec 2020 om 14:56
    AZ zit niet op slot maar is van slot af.
  • 10 Dec 2020 om 14:34
    • Quote van 10 Dec 2020 om 12:58
      28 jaar geleden was ik er ook bij in het Olympisch Stadion, vergeet het nooit weer, 1e overwinning ooit bij Ajax, mijn vader zei nog jong ga niet wordt niks, ik zei als Twente ooit uit bij Ajax wint wil ik er bij zijn. In mijn eentje in trein gestapt naar Amsterdam 6 blikjes bier mee, zeiknat van regen want paraplu mocht niet mee naar binnen. Geweldige avond was het.
    Mooi verhaal! Prince Polley ja, man man wat een kearl was dat. Wel een foutje van Menzo om zo ver uit het doel te gaan staan. Maakt het er niet minder mooi op! Waj nat en zat? :D
  • 10 Dec 2020 om 14:11
    • Quote van 10 Dec 2020 om 13:59
      Installeer de extensie AdBlockPlus in Google Chrome, en voila, nooit meer last van reclames.
      Ik gebruik het al jaren, en het maakt het internetten een stuk leuker.
    Maar het is wel asociaal. Websites kunnen hun artikelen gratis aanbieden door advertenties te tonen, en vervolgens installeer jij zo'n adblocker waardoor ze niets krijgen. Zie het maar als over het hek klimmen bij de dierentuin, doet een het is er misschien niet zoveel aan de hand, doet iedereen het dan kan de dierentuin wel sluiten.
  • 10 Dec 2020 om 14:11
    Pfff zullen we even normaal doen? Zat deze week nog wel te denken, wie is nou een echte concurrent voor Ajax. Zie Feyenoord en AZ dit jaar geen potten breken, Schmidt maakt bij PSV rare keuzes en Vitesse zie ik het al helemaal niet volhouden. Dan zou je idd uitkomen bij Twente, maar onze selectie is simpelweg niet goed genoeg. Wij mogen onze handen dichtknijpen met bijvoorbeeld een 7e plaats
  • 10 Dec 2020 om 13:59
    • Quote van 10 Dec 2020 om 13:46
      Nou kappen met die kutreclames, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb nu banners die het hele scherm beslaan en niet weggeklikt kunnen worden. Dan is de enige optie als je verder wilt lezen om de pagina te herladen
    Installeer de extensie AdBlockPlus in Google Chrome, en voila, nooit meer last van reclames.
    Ik gebruik het al jaren, en het maakt het internetten een stuk leuker.
  • 10 Dec 2020 om 13:46
    Nou kappen met die kutreclames, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb nu banners die het hele scherm beslaan en niet weggeklikt kunnen worden. Dan is de enige optie als je verder wilt lezen om de pagina te herladen
  • 10 Dec 2020 om 13:46
    Nou kappen met die kutreclames, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik heb nu banners die het hele scherm beslaan en niet weggeklikt kunnen worden. Dan is de enige optie als je verder wilt lezen om de pagina te herladen
  • 10 Dec 2020 om 13:19
    En dan de eerste wedstrijd tegen Emmen na de winterstop moet je ook kunnen winnen en ja dan weer tegen Ajax.
  • 10 Dec 2020 om 12:58
    28 jaar geleden was ik er ook bij in het Olympisch Stadion, vergeet het nooit weer, 1e overwinning ooit bij Ajax, mijn vader zei nog jong ga niet wordt niks, ik zei als Twente ooit uit bij Ajax wint wil ik er bij zijn. In mijn eentje in trein gestapt naar Amsterdam 6 blikjes bier mee, zeiknat van regen want paraplu mocht niet mee naar binnen. Geweldige avond was het.
  • 10 Dec 2020 om 12:43
    Zal wat zijn komende 3 wedstrijden winst! Heb je gewoon 30 punten uit 14 wedstrijden. Maar goed halen we 4 á 5 punten komende 3 wedstrijden ben ik al tevreden!
  • 10 Dec 2020 om 12:30
    Mee eens
Sunday 24 October 2021
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›