'Ter Avest gaat loopbaan vervolgen bij ambitieuze Eredivisionist'

32
'Ter Avest gaat loopbaan vervolgen bij ambitieuze Eredivisionist'

FC Utrecht zou volgens Italiaanse bronnen wel eens heel dicht bij de komst van Hidde ter Avest kunnen zijn. Marco Conterio, journalist van TuttoMercato, meldt vandaag via zijn Twitter dat de rechtsback op de weg terug naar de Eredivisie is.

In de zomer van 2018 stapte de inmiddels 23-jarige Ter Avest over van FC Twente naar de Serie A. De rechtsback moet het dit seizoen bij Udinese vooral doen met een plek op de bank. FC Utrecht (en trainer Rene Hake) zou in Ter Avest de ideale versterking voor de achterhoede zien.

Het Italiaanse medium weet de melden dat de Domstedelingen een akkoord hebben bereikt met Udinese over de transfersom voor Ter Avest. Dat zou betekenen dat de nummer tien van Nederland de talentvolle vleugelverdediger definitief overneemt van de Italiaanse club.

Update: Tim Reedijk bevestigt de berichtgeving. "Hidde ter Avest moet de tweede verdedigende versterking van FC Utrecht worden deze transferperiode. Club is druk met de afronding van de deal", laat de verslaggever van het Algemeen Dagblad weten via Twitter. Op de website van VI valt te lezen dat Ter Avest, die nog een contract heeft tot medio 2022, mogelijk transfervrij vertrekt. 

32 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2021 om 16:02
    • Quote van 12 Jan 2021 om 15:16
      Dat vind ik nu ook. Over de grens hier in der heimat zijn toch wel betere verdedigers te vinden of niet dan.
    Vind ik ook. Leuke speler maar als we verder willen bouwen zou ik toch voor een betere back gaan met meer ervaring. Anders gewoon de jeugd een kans geven.
  • 12 Jan 2021 om 15:16
    • Quote van 12 Jan 2021 om 09:44
      Aljesblieft troupe wat een armoede is dat
    Dat vind ik nu ook. Over de grens hier in der heimat zijn toch wel betere verdedigers te vinden of niet dan.
  • 12 Jan 2021 om 10:59
    • Quote van 12 Jan 2021 om 10:34
      Dan moet hij geen hoog salaris krijgen. Want we hebben ook nog jeugdspelers voor die plek.
    Welke jeugd dan? Kan Bruns daar spelen? Volgens mij alleen hilgers toch? En het is toch niet verstandig met 2 jeugdspelers op die kant te spelen. Troupee is ideaal als ebuehi volledig onhaalbaar blijft.
  • 12 Jan 2021 om 10:34
    • Quote van 12 Jan 2021 om 10:06
      Ben ik niet met je eens. Maar er zit nog rek in hem. Goedkoop best wat potentie. Als ebuehi echt onhaalbaar lijkt en daar heeft het alle schijn is van dan is troupee een hele interessante optie omdat hij transfervrij is.
    Dan moet hij geen hoog salaris krijgen. Want we hebben ook nog jeugdspelers voor die plek.
  • 12 Jan 2021 om 10:06
    • Quote van 12 Jan 2021 om 09:44
      Aljesblieft troupe wat een armoede is dat
    Ben ik niet met je eens. Maar er zit nog rek in hem. Goedkoop best wat potentie. Als ebuehi echt onhaalbaar lijkt en daar heeft het alle schijn is van dan is troupee een hele interessante optie omdat hij transfervrij is.
  • 12 Jan 2021 om 09:44
    • Quote van 12 Jan 2021 om 08:45
      Dit zal betekenen dat Troupee weg kan.
    Aljesblieft troupe wat een armoede is dat
  • 12 Jan 2021 om 08:45
    Dit zal betekenen dat Troupee weg kan.
  • 12 Jan 2021 om 07:16
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:28
      Ze zitten nu ook achter Kardioglu aan. Fransie is heelemaal de weg kwijt. Die moet nu wel met zijn Top 3 aanval uitspraak haha
    En brobbey van ajax waarschijnlijk ook naar Utrecht.
  • 11 Jan 2021 om 18:02
    • Quote van 11 Jan 2021 om 17:29
      Utrecht word het afvoerputje van Twente
    Tja....inderdaad Messi. Enerzijds triest, anderzijds lachwekkend. Denken dat oud-Twente spelers wel even FC Utrecht structureel de subtop in helpen....
  • 11 Jan 2021 om 17:59
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:02
      Ja Utrecht is zo’n net niks club beetje als Groningen
    Een groot verschil, heel veel poen dankzij Van Seumeren
  • 11 Jan 2021 om 17:29
    Utrecht word het afvoerputje van Twente
  • 11 Jan 2021 om 17:14
    • Quote van 11 Jan 2021 om 17:06
      Ik hoop dat Utrecht degradeert, paupers
    Helemaal mee eens! Arrogante kut club!
  • 11 Jan 2021 om 17:06
    Ik hoop dat Utrecht degradeert, paupers
  • 11 Jan 2021 om 16:58
    Dat zou heel jammer zijn.
  • 11 Jan 2021 om 16:56
    Zonde was mooi geweest als hij terug was gekomen. Zeker als Ebuehi te duur is om over te nemen. Maar er zijn denk ik wel andere rechtsbacks van hetzelfde niveau te vinden.
  • 11 Jan 2021 om 16:18
    Wel jammer, maar,... Fc Twente is nu een andere weg ingeslagen namelijk, de eigen jeugd gaat voor.Als de eigen jeugd de komende jaren zich zo goed door ontwikkeld als dit eerste half jaar, dan moet het huidige beleid worden voortgezet. super...
  • 11 Jan 2021 om 16:15
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:03
      je bent niet de enigste met een hekel aan utrecht. Verschrikkelijk volk. Ze doen exact t zelfde als dat gene wat wij 10 jaar geleden deden en waar het misging. Ik gun Utrecht niet eens zo n goed persoon als Ter asbest. Ter Avest verdient beter
    Verschrikkelijk volk omdat ze hetzelfde doen als wij? Wat zijn wij dan? Overigens breken ze geen regels. Nee ik vind Groningen veel erger dan Utrecht, al heb ik met allebei niks
  • 11 Jan 2021 om 16:15
    Zal trouwens wel heerlijk zijn als die geen Europees voetbal halen al uit de beker slecht in de competitie
  • 11 Jan 2021 om 16:09
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:06
      Komt trouwens vooral door Hans nijland naaier
    Eens, die Nijland is ook een verschrikkelijker omhooggevallen vent
  • 11 Jan 2021 om 16:08
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:03
      je bent niet de enigste met een hekel aan utrecht. Verschrikkelijk volk. Ze doen exact t zelfde als dat gene wat wij 10 jaar geleden deden en waar het misging. Ik gun Utrecht niet eens zo n goed persoon als Ter asbest. Ter Avest verdient beter
    asbest gun ik ze wel maar Ter Avest niet haha
  • 11 Jan 2021 om 16:08
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:03
      je bent niet de enigste met een hekel aan utrecht. Verschrikkelijk volk. Ze doen exact t zelfde als dat gene wat wij 10 jaar geleden deden en waar het misging. Ik gun Utrecht niet eens zo n goed persoon als Ter asbest. Ter Avest verdient beter
    Waarom verdient Hidde beter? Is net zo'n broodvoetballer als vele anderen......
  • 11 Jan 2021 om 16:06
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:02
      Ja Utrecht is zo’n net niks club beetje als Groningen
    Komt trouwens vooral door Hans nijland naaier
  • 11 Jan 2021 om 16:03
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:01
      Haha ik lach me hier ook weer wekelijks kapot om! Begin van dit seizoen grote bek daar in Utrecht 'wij gaan de top 3 aanvallen!!!' met de grote naam Eljero Elia die ze binnenhaalden. Nou... gaat lekker daaro met hun 18 puntjes uit 15 wedstrijden, helden! Sorry maar ik heb echt een hekel aan Utrecht, voornamelijk sinds hun smerige vertoning in de bekerfinale maar ook vooral door dit soort dingen.
    je bent niet de enigste met een hekel aan utrecht. Verschrikkelijk volk. Ze doen exact t zelfde als dat gene wat wij 10 jaar geleden deden en waar het misging. Ik gun Utrecht niet eens zo n goed persoon als Ter asbest. Ter Avest verdient beter
  • 11 Jan 2021 om 16:02
    • Quote van 11 Jan 2021 om 16:01
      Haha ik lach me hier ook weer wekelijks kapot om! Begin van dit seizoen grote bek daar in Utrecht 'wij gaan de top 3 aanvallen!!!' met de grote naam Eljero Elia die ze binnenhaalden. Nou... gaat lekker daaro met hun 18 puntjes uit 15 wedstrijden, helden! Sorry maar ik heb echt een hekel aan Utrecht, voornamelijk sinds hun smerige vertoning in de bekerfinale maar ook vooral door dit soort dingen.
    Ja Utrecht is zo’n net niks club beetje als Groningen
  • 11 Jan 2021 om 16:01
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:28
      Ze zitten nu ook achter Kardioglu aan. Fransie is heelemaal de weg kwijt. Die moet nu wel met zijn Top 3 aanval uitspraak haha
    Haha ik lach me hier ook weer wekelijks kapot om! Begin van dit seizoen grote bek daar in Utrecht 'wij gaan de top 3 aanvallen!!!' met de grote naam Eljero Elia die ze binnenhaalden. Nou... gaat lekker daaro met hun 18 puntjes uit 15 wedstrijden, helden! Sorry maar ik heb echt een hekel aan Utrecht, voornamelijk sinds hun smerige vertoning in de bekerfinale maar ook vooral door dit soort dingen.
  • 11 Jan 2021 om 15:47
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:28
      Ze zitten nu ook achter Kardioglu aan. Fransie is heelemaal de weg kwijt. Die moet nu wel met zijn Top 3 aanval uitspraak haha
    Of hij heeft zoiets van; 'Ach, waarom mijn miljoenen niet uitgeven zolang ik leef'?


    Van Seumeren moet namelijk niets. Die doet en kan doen wat hij wil. Ikzelf denk dat hij Utrecht structureel in de sub-top wil brengen. Of dat lukt is een tweede want zelfs Joop lukte het niet om van FC Twente een langere termijn topclub te maken.........
  • 11 Jan 2021 om 15:28
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:16
      Van Seumeren laat de portemonnee flink spreken.....
    Ze zitten nu ook achter Kardioglu aan. Fransie is heelemaal de weg kwijt. Die moet nu wel met zijn Top 3 aanval uitspraak haha
  • 11 Jan 2021 om 15:25
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:17
      Zou Ebuehi dan veel duurder zijn?
    Misschien wel net zo duur, of denk jij dat Ter Avest 'goedkoop' is?
  • 11 Jan 2021 om 15:19
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:17
      Zou Ebuehi dan veel duurder zijn?
    Ze kopen ebuehi wel beetje stoken en tactiek let maar op en als Danilo word verkocht en klein deel drommel
  • 11 Jan 2021 om 15:17
    • Quote van 11 Jan 2021 om 15:00
      Goede speler, had leuk geweest voor ons als hij volgend jaar onze rechtsback was maar denk te duur
    Zou Ebuehi dan veel duurder zijn?
  • 11 Jan 2021 om 15:16
    Van Seumeren laat de portemonnee flink spreken.....