Ten Voorde ziet kansen: ''Je staat maar één punt achter op AZ''

13
Ten Voorde ziet kansen: ''Je staat maar één punt achter op AZ''

Leon ten Voorde denkt dat FC Twente het Ajax donderdagavond nog weleens heel lastig kan gaan maken. De zwakte van de Amsterdammers is namelijk de sterkte van de Tukkers.

''FC Twente heeft helemaal niets te verliezen. In de omschakeling is Ajax kwetsbaar en is Twente levensgevaarlijk. Je kunt je alleen maar verheugen op die wedstrijd. Als je mee wil doen om de titel - om Jan Streuer te citeren - moet je van Ajax winnen'', lacht hij in gesprek met Fardau Wagenaar bij de podcast Ballen Verstand van TC Tubantia. ''Je staat maar één punt achter op AZ en zij worden vernoemd als verkapte titelkandidaat, al zijn ze dat niet meer, hoor", benadrukt Ten Voorde.

Ten Voorde vindt het wel jammer dat deze wedstrijd zonder publiek gespeeld wordt. ''Er is heel veel aanvraag, omdat Ajax komt. Normaal gesproken had er 30.000 man gezeten. Zeker hoe Twente ervoor staat komt het hard aan dat je die in lege Veste moet spelen. Je kunt je bijna niet voorstellen dat je twee keer van Ajax in één seizoen wint. Iedereen heeft het alweer over Ajax - Feyenoord, maar ze (Ajax, red.) vinden dat echt wel een lastige wedstrijd op donderdagavond naar de Veste.''

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2021 om 23:13
    • Quote van 12 Jan 2021 om 09:48
      Goed verwoord er is nog heel veel mogelijk laten we niet vergeten er zijn nog maar 15 wedstrijden gespeeld,en dat Twente in verhouding weinig kansen weggeeft en inderdaad als we hadden gewonnen van RKC en Sparta dan stonden we gewoon net onder Ajax dus waarom niet zoals danilo in het begin van het seizoen zei we gaan voor het kampioenschap.
    Meen je dit nou, denk je echt dat we voor het kampioenschap gaan?
  • 12 Jan 2021 om 13:29
    • Quote van 12 Jan 2021 om 09:48
      Goed verwoord er is nog heel veel mogelijk laten we niet vergeten er zijn nog maar 15 wedstrijden gespeeld,en dat Twente in verhouding weinig kansen weggeeft en inderdaad als we hadden gewonnen van RKC en Sparta dan stonden we gewoon net onder Ajax dus waarom niet zoals danilo in het begin van het seizoen zei we gaan voor het kampioenschap.
    Dat bedoel ik dus. Altijd de lat zo hoog mogelijk leggen en misschien dan nog net ietsjes hoger ;-)
  • 12 Jan 2021 om 13:26
    • Quote van 12 Jan 2021 om 12:51
      Tja, en als we niet gelijk hadden gespeeld tegen PSV en Feyenoord en verloren hadden van Ajax, hadden we ongeveer op dezelfde plek gestaan.
    Nogmaals, niks is onmogelijk. Een Vitesse zou zomaar kampioen kunnen worden hoor, want zo denderend speelt die top 3 nou ook weer niet.
  • 12 Jan 2021 om 12:51
    • Quote van 12 Jan 2021 om 07:20
      Niks is onmogelijk en we zijn nog niet eens op de helft van de competitie. En als je niet zo dom de wedstrijden tegen Sparta en Rkc verloren had....
    Tja, en als we niet gelijk hadden gespeeld tegen PSV en Feyenoord en verloren hadden van Ajax, hadden we ongeveer op dezelfde plek gestaan.
  • 12 Jan 2021 om 10:24
    • Quote van 12 Jan 2021 om 10:11
      Iedereen speelt die zware wedstrijden. Dus snap je punt niet.
    Daarom, als we deze maand 4/5 wedstrijden nog weten te winnen staan we er echt goed voor.. ik zie feyenoord, az etc nog de nodige wedstrijden verliezen.. maargoed eerst maar zelf is winnen.
  • 12 Jan 2021 om 10:11
    • Quote van 12 Jan 2021 om 10:05
      Mwhoaaah niks is onmogelijk.. dat klopt wel maar heb je al naar het speelschema van de komende maanden gekeken? Volgens mij zitten daar heel veel zware wedstrijden tussen
    Iedereen speelt die zware wedstrijden. Dus snap je punt niet.
  • 12 Jan 2021 om 10:05
    • Quote van 12 Jan 2021 om 07:20
      Niks is onmogelijk en we zijn nog niet eens op de helft van de competitie. En als je niet zo dom de wedstrijden tegen Sparta en Rkc verloren had....
    Mwhoaaah niks is onmogelijk.. dat klopt wel maar heb je al naar het speelschema van de komende maanden gekeken? Volgens mij zitten daar heel veel zware wedstrijden tussen
  • 12 Jan 2021 om 09:52
    • Quote van 12 Jan 2021 om 07:20
      Niks is onmogelijk en we zijn nog niet eens op de helft van de competitie. En als je niet zo dom de wedstrijden tegen Sparta en Rkc verloren had....
    Dan stond je idd 2 punten onder ajax, dan stond je na dit weekend eerste :)
  • 12 Jan 2021 om 09:48
    • Quote van 12 Jan 2021 om 07:20
      Niks is onmogelijk en we zijn nog niet eens op de helft van de competitie. En als je niet zo dom de wedstrijden tegen Sparta en Rkc verloren had....
    Goed verwoord er is nog heel veel mogelijk laten we niet vergeten er zijn nog maar 15 wedstrijden gespeeld,en dat Twente in verhouding weinig kansen weggeeft en inderdaad als we hadden gewonnen van RKC en Sparta dan stonden we gewoon net onder Ajax dus waarom niet zoals danilo in het begin van het seizoen zei we gaan voor het kampioenschap.
  • 12 Jan 2021 om 07:20
    • Quote van 11 Jan 2021 om 23:14
      “Als je mee wil doen om de titel”... wat heeft Leon gesnoven?
    Niks is onmogelijk en we zijn nog niet eens op de helft van de competitie. En als je niet zo dom de wedstrijden tegen Sparta en Rkc verloren had....
  • 12 Jan 2021 om 01:06
    • Quote van 11 Jan 2021 om 23:14
      “Als je mee wil doen om de titel”... wat heeft Leon gesnoven?
    Dat dacht ik ook toen ik dat las.
  • 11 Jan 2021 om 23:25
    • Quote van 11 Jan 2021 om 23:14
      “Als je mee wil doen om de titel”... wat heeft Leon gesnoven?
    Was een grapje van streuer dat als twente mee eil doen om de titel dan MOET het winnen van ajax. Maar was slechts een grapje. Heb je de pocket geluisterd? Leon benoemt het namelijk specifiek op die manier.
  • 11 Jan 2021 om 23:14
    “Als je mee wil doen om de titel”... wat heeft Leon gesnoven?