BREAKING | Abass per direct inzetbaar bij FC Twente (update)

45
BREAKING | Abass per direct inzetbaar bij FC Twente (update)

Issah Abass hoopt snel in actie te kunnen komen voor FC Twente. De huurling van FSV Mainz wacht nog op een werkvergunning, maar er zit schot in de zaak.

Volgens clubwatcher Leon ten Voorde van TC Tubantia gaat de Ghanese aanvaller vandaag naar de ambassade in Den Haag voor de benodigde papieren. Abass kan daarna waarschijnlijk zijn debuut maken voor FC Twente.

De eerste minuten voor de 22-jarige aanvaller laten nog even op zich wachten. "Zal deze week dus nog niet bij wedstrijdselectie zitten, schat ik zo in", laat Ten Voorde weten. "Nog geen enkele keer met groep getraind."

Update: Leon ten Voorde laat via Twitter weten dat Abass 'misschien vandaag papieren' krijgt, waardoor er 'kleine hoop' is dat hij morgen kan aansluiten. 

Update II: FC Twente laat weten dat Abass zijn tewerkstellingsvergunning inmiddels daadwerkelijk ontvangen heeft. Hij is daardoor per direct inzetbaar en zou zondag in de uitwedstrijd tegen FC Groningen zijn debuut kunnen maken bij de Tukkers. 

45 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Jan 2021 om 15:44
    • Quote van 15 Jan 2021 om 19:35
      Zeker weten en de nieuwe trainer van Utrecht, zal Cerny zeker een kans geven. Dus helaas pindakaas...
    Dat ligt er aan wie er komt , zitten niet veel nieuwe trainers te wachten op een ongemotiveerde speler die baalt dat hij weer terug is, en weer heel graag naar Twente wil, en het allemaal niet zo strikt neemt in Utrecht, dan zegt de trainer die er komt met deze gast kan ik niets. Pas maar op die komt gewoon weer hierheen hij weet hoe hij hier gerespecteerd vwerd en hij alle kans gaf zich goed te ontwikkelen, en lijkt me een gevoelsjongen die graag bij ons komt spelen.
  • 16 Jan 2021 om 15:40
    Jake vliegt eruit eind van seizoen, die lui in Utrecht met van Seumeren voorop krijgen de boel nooit goed op de rij daar. Na het mislopen van Europees voetbal vliegt Haken eruit.
  • 15 Jan 2021 om 19:35
    • Quote van 15 Jan 2021 om 19:00
      Denk dat Hake dan al weer weg is bij FC Utrecht
    Zeker weten en de nieuwe trainer van Utrecht, zal Cerny zeker een kans geven. Dus helaas pindakaas...
  • 15 Jan 2021 om 19:00
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:40
      Die gaat de kans krijgen bij hake. En hake is iemand die daar oon prima mee om kan gaan..en is dus ook vaste basis speler daar verwacht ik.
    Denk dat Hake dan al weer weg is bij FC Utrecht
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:20
      Het kabinet is gevallen! Zullen we met heel Twente een staatsgreep plannen zodat we heel Nederland van ons kunnen maken met Twents als officiele taal?
    Troll
  • 15 Jan 2021 om 16:24
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:52
      Mooi en goed bericht, morgen direct op de plaats van Cerny, reken er op dat hij zich wil waarmaken
    Dat is wel een echt risico. Hij heeft dan nog maar 1 training mee gedaan. Ik acht het waarschijnlijker dan 1 van deze 2 scenario's. Smal staat buiten kijf als oosterwolde niet speelt en dat is wel duidelijk. Dat word of van leeuwen op rechts buiten en illic( dat is het meest waarschijnlijke denk ik anders heeft jans voor zijn spelbeeld geen plan b voor de 10 positie + bosch deed het behoorlijk slecht gister dus ik denk dat jans hem in bescherming neemt) of hij gaat zoals gister bosch op 10 illix rechts voor spelen. 1 van die 2 senarios zal het wel worden want brama oosterwolde en cerny zullen sowieso niet spelen al is brama nog een vraag teken en dan zal hij sowieso niet beginnen. Ik denk dat jans geen risico neemt met abass die zal vanaf de bank beginnen.
  • 15 Jan 2021 om 16:20
    Het kabinet is gevallen! Zullen we met heel Twente een staatsgreep plannen zodat we heel Nederland van ons kunnen maken met Twents als officiele taal?
  • 15 Jan 2021 om 16:16
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:52
      Mooi en goed bericht, morgen direct op de plaats van Cerny, reken er op dat hij zich wil waarmaken
    Helemaal mee eens.
  • 15 Jan 2021 om 15:52
    Mooi en goed bericht, morgen direct op de plaats van Cerny, reken er op dat hij zich wil waarmaken
  • 15 Jan 2021 om 15:49
    • Quote van 12 Jan 2021 om 15:04
      Niet mee eens. Zo vat jij de kop op en dat kan. Ik had dat niet omdat er meer is in Den Haag dan alleen een voetbalclub.

      Het zou anders zijn geweest als er zou staan: "Abass naar ADO: ''Geen enkele keer met groep meegetraind'' ;)
    Ik zie hem niet de politiek ingaan ;-)
  • 15 Jan 2021 om 15:39
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:11
      Zouden ze niet bij PSV een poging kunnen wagen bij Ryan Thomas. Bekende van Jans. Komt mondjes maat bij Schmidt aan te pas. Mits Cerny er langer uit ligt dan verwacht.
    Dit is een controleren de middenvelder. Daar hebben we er nog steeds genoeg van in de selectie. Aanvallend is het behelpen worden met 3 vertrokken aanvalen hoogstwaarschijnlijk 1 langdurig geblesseerd aanvaller . Fctwente moet nog minimaal 2 buiten spelers er bij halen met ervaring en kwaliteit. Dan ga je dit seizoen goed afsluiten en kom je niet meer in de problemen.
  • 15 Jan 2021 om 15:38
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:11
      Zouden ze niet bij PSV een poging kunnen wagen bij Ryan Thomas. Bekende van Jans. Komt mondjes maat bij Schmidt aan te pas. Mits Cerny er langer uit ligt dan verwacht.
    Is een middenvelder en hij is blessuregevoelig.
  • 15 Jan 2021 om 15:36
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:35
      Is een middenvelder toch?
    Ja, maar heeft ook vaak aan de buitenkant gespeeld
  • 15 Jan 2021 om 15:35
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:11
      Zouden ze niet bij PSV een poging kunnen wagen bij Ryan Thomas. Bekende van Jans. Komt mondjes maat bij Schmidt aan te pas. Mits Cerny er langer uit ligt dan verwacht.
    Is een middenvelder toch?
  • 15 Jan 2021 om 15:35
    goed nieuws , zondag mee naar de varkens
  • 15 Jan 2021 om 15:32
    Heeft zijn werkvergunning inmiddels binnen.
  • 15 Jan 2021 om 15:11
    Zouden ze niet bij PSV een poging kunnen wagen bij Ryan Thomas. Bekende van Jans. Komt mondjes maat bij Schmidt aan te pas. Mits Cerny er langer uit ligt dan verwacht.
  • 15 Jan 2021 om 14:23
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:13
      Is het geen optie om menig rechtsbuiten en smal linksbuiten te zetten? Smal heeft wel een goede voorzet. Dan kan je hilgers of staring linksback zetten of pierie en dan dumic centraal.
    Dat lijkt mij nu niet verstandig, dan heb je teveel wijzigingen om twee plekken in te vullen. Gewoon één op één vervangen op dit moment. Op de training kun je jouw optie wel proberen om eventueel later toe te passen, dan nog zijn het veel wijzigingen en niet ingespeeld op elkaar.
  • 15 Jan 2021 om 14:08
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:22
      Huh oh ik dacht dat die al wel sinds zijn komst meetrainde. Dan is t logisch dat hij niet start natuurlijk
    Dat mag niet want trainen valt in dit geval ook als werken. Voor zichzelf wel. Maar niet met de groep.
  • 15 Jan 2021 om 13:49
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:40
      Die gaat de kans krijgen bij hake. En hake is iemand die daar oon prima mee om kan gaan..en is dus ook vaste basis speler daar verwacht ik.
    Zit die Hake op te hemelen. Zo'n goede coach is het niet. Was bij ons FCT ook niet echt een onverwinnelijke trainer. Kan het bij Utrecht ook niet bolwerken. Daar wil Cerny niet voor blijven. Die is gehecht aan Ron.
  • 15 Jan 2021 om 13:24
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:13
      Is het geen optie om menig rechtsbuiten en smal linksbuiten te zetten? Smal heeft wel een goede voorzet. Dan kan je hilgers of staring linksback zetten of pierie en dan dumic centraal.
    Lijkt me best een optie, maar Van Leeuwen is toch logischer denk ik
  • 15 Jan 2021 om 13:22
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:01
      Heeft nog niet 1x meegetraind staat in het artikel.
    Huh oh ik dacht dat die al wel sinds zijn komst meetrainde. Dan is t logisch dat hij niet start natuurlijk
  • 15 Jan 2021 om 13:13
    Is het geen optie om menig rechtsbuiten en smal linksbuiten te zetten? Smal heeft wel een goede voorzet. Dan kan je hilgers of staring linksback zetten of pierie en dan dumic centraal.
  • 15 Jan 2021 om 13:08
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:57
      Zou mooi zijn! Gelijk in de basis tegen grunn
    Gaat niet gebeuren. Ik verwacht dat jans 442 gaat spelen. Met zerrouki en Bosch op het middenveld.
  • 15 Jan 2021 om 13:07
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:57
      Zou mooi zijn! Gelijk in de basis tegen grunn
    tuurlijk niet. Gaat toch niet iemand die 1x traint basis laten starten. Zou al mooi zijn als die minuten maakt
  • 15 Jan 2021 om 13:01
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:57
      Zou mooi zijn! Gelijk in de basis tegen grunn
    Heeft nog niet 1x meegetraind staat in het artikel.
  • 15 Jan 2021 om 12:57
    Zou mooi zijn! Gelijk in de basis tegen grunn
  • 12 Jan 2021 om 22:17
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:40
      Die gaat de kans krijgen bij hake. En hake is iemand die daar oon prima mee om kan gaan..en is dus ook vaste basis speler daar verwacht ik.
    Als Hake er dan nog zit. Het is echt niet best daar
  • 12 Jan 2021 om 19:40
    • Quote van 12 Jan 2021 om 18:40
      Die gaat de kans krijgen bij hake. En hake is iemand die daar oon prima mee om kan gaan..en is dus ook vaste basis speler daar verwacht ik.
    Troupee heeft ook geen kans gehad bij Hake
  • 12 Jan 2021 om 19:37
    • Quote van 12 Jan 2021 om 19:07
      Hij heeft wel degelijk een punt TC.
    Meen je toch niet echt he?
  • 12 Jan 2021 om 19:07
    • Quote van 12 Jan 2021 om 15:04
      Niet mee eens. Zo vat jij de kop op en dat kan. Ik had dat niet omdat er meer is in Den Haag dan alleen een voetbalclub.

      Het zou anders zijn geweest als er zou staan: "Abass naar ADO: ''Geen enkele keer met groep meegetraind'' ;)
    Hij heeft wel degelijk een punt TC.
  • 12 Jan 2021 om 18:40
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:43
      Wat zal er volgend jaar met cerny gebeuren?
    Die gaat de kans krijgen bij hake. En hake is iemand die daar oon prima mee om kan gaan..en is dus ook vaste basis speler daar verwacht ik.
  • 12 Jan 2021 om 16:02
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:43
      Wat zal er volgend jaar met cerny gebeuren?
    Die is veel geld waard voor Utrecht na dit seizoen, denk dat die sowieso Twente heen warm hart toedraagt.
  • 12 Jan 2021 om 15:05
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:39
      idd ik schrok ook en dacht die is snel..
    Snel is ie wa
  • 12 Jan 2021 om 15:04
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:34
      Deze kop suggereert dat Abass naar ADO gaat.... maar goed.
    Niet mee eens. Zo vat jij de kop op en dat kan. Ik had dat niet omdat er meer is in Den Haag dan alleen een voetbalclub.

    Het zou anders zijn geweest als er zou staan: "Abass naar ADO: ''Geen enkele keer met groep meegetraind'' ;)
  • 12 Jan 2021 om 14:48
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:42
      Ff wat anders, is er al meer duidelijkheid over de nieuwe hoofdsponsor? Zou toch al bekend worden gemaakt?
    Vanaf 1 februari en volgens mij is dat alleen voor de vrouwen.
  • 12 Jan 2021 om 14:48
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:42
      Ff wat anders, is er al meer duidelijkheid over de nieuwe hoofdsponsor? Zou toch al bekend worden gemaakt?
    Ging om sponsor voor de dames
  • 12 Jan 2021 om 14:43
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:22
      Grappig, Twente haalt ex-Utrecht spelers (Troupee, Cerny, Dumic, Abass) en Utrecht haalt ex-Twente spelers (Janssen, Ould-Chikh, Elia, Benamar, Ter Avest) tot nu toe zie ik nog maar één winnaar ^^
    Wat zal er volgend jaar met cerny gebeuren?
  • 12 Jan 2021 om 14:42
    Ff wat anders, is er al meer duidelijkheid over de nieuwe hoofdsponsor? Zou toch al bekend worden gemaakt?
  • 12 Jan 2021 om 14:39
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:34
      Deze kop suggereert dat Abass naar ADO gaat.... maar goed.
    idd ik schrok ook en dacht die is snel..
  • 12 Jan 2021 om 14:34
    Deze kop suggereert dat Abass naar ADO gaat.... maar goed.
  • 12 Jan 2021 om 14:22
    Grappig, Twente haalt ex-Utrecht spelers (Troupee, Cerny, Dumic, Abass) en Utrecht haalt ex-Twente spelers (Janssen, Ould-Chikh, Elia, Benamar, Ter Avest) tot nu toe zie ik nog maar één winnaar ^^
  • 12 Jan 2021 om 14:19
    • Quote van 12 Jan 2021 om 14:17
      Ik heb het idee dat dat bij twente altijd zoveel langer duurt dan bij andere clubs.
    Dit heeft niks met twente te maken. Twente geeft geen werkvergunningen. Dit heeft meer met het land te maken waar de speler uitkomt.
  • 12 Jan 2021 om 14:17
    Ik heb het idee dat dat bij twente altijd zoveel langer duurt dan bij andere clubs.
  • 12 Jan 2021 om 14:09
    Hoezo duurt dat allemaal zo lang
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›