Danilo eerlijk: ''Ben daardoor wel een beetje de hoop verloren''

20
Danilo eerlijk: ''Ben daardoor wel een beetje de hoop verloren''

Ajax versterkte zich deze winter voor 22,5 miljoen euro met Sebastian Haller. Voor Ajax-huurling Danilo Pereira een klap in zijn gezicht. De Braziliaanse spits scoorde dit seizoen al elf doelpunten en keert na de zomer weer terug naar Ajax.

"Ajax is een topclub en is altijd op zoek naar de beste spelers", steekt Danilo van wal tegenover ESPN. "Ze leggen veel geld op tafel voor zo'n transfer maar ik wens hem en Ajax het beste. Ja, het is wel wat ingewikkelder geworden...", geeft de aanvaller toe. 

De Braziliaan baalt wel dat er nu nog meer concurrentie is bij Ajax. "Daar ben ik ook niet blij mee, omdat ik daardoor toch wel een beetje de hoop ben verloren", vervolgt Danilo. "Mij is verteld dat als ik het hier goed zou doen, dat ik dan de eerste spits zou kunnen worden. Ik ben hier de topscorer en speel goed, daar ben ik dan ook trots op. Al is het ook mijn taak."

"Ajax is altijd op zoek naar goede spelers en die kopen ze dan ook. Ja, ik ben nu ook een goede speler aan het worden", zegt Danilo met een grote grijns op zijn gezicht. "Ik werk hard en doe wat ik het leukste vind en dat is voetballen", besluit de 21-jarige spits.

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2021 om 22:06
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:54
      5 doelpunten is voldoende voor een gedeelde eerste plek
    Ja die had hij in de uitwedstrijd wel kunnen maken, wat een kansen.
  • 13 Jan 2021 om 21:54
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:45
      Danilo moet er morgen maar even paar in trappen. Want hij komt behoorlijk achter op plek 1 van topscorers lijst
    5 doelpunten is voldoende voor een gedeelde eerste plek
  • 13 Jan 2021 om 21:45
    Danilo moet er morgen maar even paar in trappen. Want hij komt behoorlijk achter op plek 1 van topscorers lijst
  • 13 Jan 2021 om 21:45
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:08
      Daarom is zondag ook misschien wel belangrijker dan morgen. Morgen zijn bonus punten. Groningen az vitesse wil je echt een stunt verrichten op de rang lijst moet je die winnen. Vitesse krijgen we nog 2x.
    Absoluut, ik kijk al uit naar zondag.
  • 13 Jan 2021 om 21:42
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:06
      Daarom juist, lopen ze allemaal weer uit. En als je dan een stunt pakt schiet je er op de ranglijst niks mee op. Maargoed zo werkt het nu eenmaal als je bovenin meedoet. Voor de rest heb je wel gelijk, maar deze zag ik niet echt aankomen
    Maar het ding is toch ook dat alle clubs twee keer tegen Ajax en psv moeten?
  • 13 Jan 2021 om 21:08
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:06
      Daarom juist, lopen ze allemaal weer uit. En als je dan een stunt pakt schiet je er op de ranglijst niks mee op. Maargoed zo werkt het nu eenmaal als je bovenin meedoet. Voor de rest heb je wel gelijk, maar deze zag ik niet echt aankomen
    Daarom is zondag ook misschien wel belangrijker dan morgen. Morgen zijn bonus punten. Groningen az vitesse wil je echt een stunt verrichten op de rang lijst moet je die winnen. Vitesse krijgen we nog 2x.
  • 13 Jan 2021 om 21:07
    • Quote van 13 Jan 2021 om 21:06
      Daarom juist, lopen ze allemaal weer uit. En als je dan een stunt pakt schiet je er op de ranglijst niks mee op. Maargoed zo werkt het nu eenmaal als je bovenin meedoet. Voor de rest heb je wel gelijk, maar deze zag ik niet echt aankomen
    Ik zou erg tevreden zijn als twente 6e zou eindigen. Alles daarboven is mooi meegenomen.
  • 13 Jan 2021 om 21:06
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:50
      Niet? Vorige week verspeelde Az en Groningen nog punten......plus winnen van 020 morgen is ook nog maar te bezien.
    Daarom juist, lopen ze allemaal weer uit. En als je dan een stunt pakt schiet je er op de ranglijst niks mee op. Maargoed zo werkt het nu eenmaal als je bovenin meedoet. Voor de rest heb je wel gelijk, maar deze zag ik niet echt aankomen
  • 13 Jan 2021 om 20:56
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:50
      Niet? Vorige week verspeelde Az en Groningen nog punten......plus winnen van 020 morgen is ook nog maar te bezien.
    zou toch geweldig zijn..
  • 13 Jan 2021 om 20:50
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:39
      Verdomme AZ wint ineens weer. T zit ook nooit eens een weekje mee
    Niet? Vorige week verspeelde Az en Groningen nog punten......plus winnen van 020 morgen is ook nog maar te bezien.
  • 13 Jan 2021 om 20:41
    toch knap van AZ..voorbeeld voor onze toekomst ..veel kleinere begroting dan Ajax en-of PSV..ze staan er al jaren bij nu
  • 13 Jan 2021 om 20:40
    Dit artikel gaat wel in tegen wat Jans in een interview met 1twente zei volgens mij
  • 13 Jan 2021 om 20:39
    Verdomme AZ wint ineens weer. T zit ook nooit eens een weekje mee
  • 13 Jan 2021 om 20:36
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:33
      Ben ik de enige of is die dumfries een naar mannetje aan het worden wel zeggen ik wil een grote transfer maken enz maar geen goede voorzet geven ballen slecjt wegwerken tegen Ajax waar de goals uitvallen
    100+
  • 13 Jan 2021 om 20:33
    Ben ik de enige of is die dumfries een naar mannetje aan het worden wel zeggen ik wil een grote transfer maken enz maar geen goede voorzet geven ballen slecjt wegwerken tegen Ajax waar de goals uitvallen
  • 13 Jan 2021 om 20:32
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:27
      Giakoumakis weer gescoord die gaat gwn vvv in de eredivisie houden
    Die man is goed zou wat voor zijn maarja onbetaalbaar en geen aflopend contract
  • 13 Jan 2021 om 20:27
    Giakoumakis weer gescoord die gaat gwn vvv in de eredivisie houden
  • 13 Jan 2021 om 20:15
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:14
      Daar ben ik ook bang voor dat hij zijn kopje laat hangen en daardoor tegen zichzelf speelt.
    Of hij is 2x zo gemotiveerd om te laten zien van oke dit is hoe het is? Hier dan ga je ze krijgen ook.
  • 13 Jan 2021 om 20:14
    • Quote van 13 Jan 2021 om 20:07
      Zolang het maar niet te zien valt op het veld.
    Daar ben ik ook bang voor dat hij zijn kopje laat hangen en daardoor tegen zichzelf speelt.
  • 13 Jan 2021 om 20:07
    Zolang het maar niet te zien valt op het veld.
donderdag 28 januari 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›