Ter Avest sprak ook met FC Twente: ''Dat was een goed gesprek''

14
Ter Avest sprak ook met FC Twente: ''Dat was een goed gesprek''

FC Utrecht heeft Hidde ter Avest officieel binnen. De 23-jarige rechtsback komt per direct over van het Italiaanse Udinese en geeft aan blij te zijn dat zijn overgang rond is. Voor de camera van de club laat de verdediger zich voor het eerst uit over zijn transfer.

"Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht, maar nu ben ik hier en is het rond", zegt Ter Avest. "Ik ben heel blij. Ik heb ook gesproken met FC Twente, dat was een goed gesprek en met Utrecht ook. Het speelde al wat langer en ik heb het afgewogen en uiteindelijk voor FC Utrecht gekozen", laat hij weten.

"René Hake is hier nu trainer. Ik heb hem gesproken en dat was een heel positief gesprek. Justin Hoogma is een hele goede vriend van me en die speelt hier", vervolgt Ter Avest enthousiast. "Ik heb hem gebeld en hij had me alles een beetje uitgelegd hoe het hier werkt. Dan begint het echt een beetje te leven en daar kreeg ik een heel goed gevoel bij", legt hij uit. 

De vleugelverdediger geeft aan veel geleerd te hebben bij Udinese. "Het voetbal in Italië is totaal anders. Ik denk dat ik zeker een stuk volwassener ben geworden. De nadruk wordt daar natuurlijk erg op het verdedigen gelegd. Ik heb nu een stuk meer ervaring en hoop dat hier te laten zien", aldus de nieuwe FC Utrecht-aanwinst.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2021 om 22:58
    Jeetje, ik herken m niet eens. Hij kan bij Utrecht meer verdienen. Punt.
  • 13 Jan 2021 om 22:21
    Ter Avest, dertien in een dozijn voetballer. Ben er niet rouwig om.
  • 13 Jan 2021 om 21:39
    Ik zit helemaal niet te wachten op spelers die hier eerder hebben gespeeld, op Brama na. Geniet van alle nieuwe spelers met hun eigen kwaliteiten. Wens hem alle succes in Utrecht.
  • 13 Jan 2021 om 21:32
    • Quote van 13 Jan 2021 om 19:05
      Waarom moet iemand die niet voor twente kiest hier altijd zo worden afgebrand. Heeft prima gespeeld bij twente, een van weinigen met juiste instelling in team destijds. Nooit slecht woord over twente gezegd terwijl hij nou niet onder de beste directies eb trainers hier op de loonlijst stond. Hoop dat hij het redt, aardige kerel
    Eens. Ik snap het gevoel van supporters maar ga even in de schoenen van deze speler staan. Hij speelde bij zijn fcTwente, maar van binnen was daar niks meer van over. Elk jaar veel gezeik, ontslag na ontslag, list en bedrog, etc. Hij is primair ook bezig met zijn eigen carrière en kreeg een kans in het buitenland. Waarschijnlijk ook door zijn transfervrije status. Financieel aantrekkelijk, een mooie avontuur, weg van alle ellende..... ik snap hem wel.
  • 13 Jan 2021 om 20:05
    • Quote van 13 Jan 2021 om 19:05
      Waarom moet iemand die niet voor twente kiest hier altijd zo worden afgebrand. Heeft prima gespeeld bij twente, een van weinigen met juiste instelling in team destijds. Nooit slecht woord over twente gezegd terwijl hij nou niet onder de beste directies eb trainers hier op de loonlijst stond. Hoop dat hij het redt, aardige kerel
    Helemaal mee eens.
  • 13 Jan 2021 om 19:58
    • Quote van 13 Jan 2021 om 19:05
      Waarom moet iemand die niet voor twente kiest hier altijd zo worden afgebrand. Heeft prima gespeeld bij twente, een van weinigen met juiste instelling in team destijds. Nooit slecht woord over twente gezegd terwijl hij nou niet onder de beste directies eb trainers hier op de loonlijst stond. Hoop dat hij het redt, aardige kerel
    Omdat het stukje schrijven van GS de spijker vol op de kop raakt. Hidde is opnieuw een ordinaire zakkenvuller gebleken door bij Utrecht te tekenen. Zelfde laken een pak als voetballer zoals Elia. Hidde liet Twente berooid achter door transfervrij weg te lopen voor de knaken. Ik hoop dat ook hij daar faliekant faalt zoals Elia....
  • 13 Jan 2021 om 19:57
    • Quote van 13 Jan 2021 om 19:05
      Waarom moet iemand die niet voor twente kiest hier altijd zo worden afgebrand. Heeft prima gespeeld bij twente, een van weinigen met juiste instelling in team destijds. Nooit slecht woord over twente gezegd terwijl hij nou niet onder de beste directies eb trainers hier op de loonlijst stond. Hoop dat hij het redt, aardige kerel
    Ikzeg. Fluitje 87. U heeft gelijk, ik wens hem zeker het allerbeste en sterkte toe. Jammer dat ie niet terug is bei ons fctwente. Maar dat is zijn keus en die respecteer ik. Succes kerel. Alleen natuurlijk niet tegen ons fctwente; )
  • 13 Jan 2021 om 19:05
    Waarom moet iemand die niet voor twente kiest hier altijd zo worden afgebrand. Heeft prima gespeeld bij twente, een van weinigen met juiste instelling in team destijds. Nooit slecht woord over twente gezegd terwijl hij nou niet onder de beste directies eb trainers hier op de loonlijst stond. Hoop dat hij het redt, aardige kerel
  • 13 Jan 2021 om 18:45
    Utrecht maakt opnieuw een misser, zo blijf je in de subtop of net daarbuiten zelfs. Je ziet bij Utrecht een soort wanhoop richting de top ; Elia, ter Avest, Twente en Munsterman en nu met Streuer pakken het beter aan, alhoewel wij nog niet aan kopen toe zijn voorlopig. Komende jaren hebben we steeds top huur keuzes nodig en goede jeugd doorstroom.
  • 13 Jan 2021 om 18:36
    Flapdrol eerste klas is het.
  • 13 Jan 2021 om 18:33