Cerny volgend seizoen in volle Grolsch Veste? ''Wil ik meemaken''

16
Cerny volgend seizoen in volle Grolsch Veste? ''Wil ik meemaken''

FC Twente neemt het vanavond in eigen huis op tegen Ajax. Normaal gesproken zou De Grolsch Veste dan kolken, maar het affiche van vanavond wordt in een leeg stadion afgewerkt. Vaclav Cerny had graag in een volle bak voor de Twentefans gespeeld.

"Dat wil ik hoe dan ook een keer meemaken", zegt Cerny in gesprek met TC Tubantia. "Ik heb hier als tegenstander vaak op de bank gezeten, en met Jong Ajax in de eerste divisie stond ik op het veld. Zat er gewoon dik 25.000 man. Ik weet wat het is om tegen dit publiek te spelen, ik wil nu beleven om met ze te spelen. Die mensen verdienen dit Twente en ons team verdient een vol huis."

De van FC Utrecht gehuurde Cerny zal nog een jaar bij FC Twente mee moeten maken om een volle Grolsch Veste te kunnen meemaken. "Haha...Ik kan daar verder helemaal niets over zeggen, omdat ik gewoon niet weet wat er gaat gebeuren", reageert de Tsjech, die een doorlopend contract in de Domstad heeft. "Dit seizoen, daar gaat het om. We hebben zoveel potentie in het team. Dat willen we eruit halen."

Foto: NESImages.nl

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 18:37
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:22
      Cerny....Ebuehi. Beiden zijn volgens mij momenteel nog een brug te ver.................
    Denk het helaas ook
  • 14 Jan 2021 om 18:02
    3-1
  • 14 Jan 2021 om 16:43
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:28
      Ikzeg. Fc 89. Ik ben het volkomen met u eens, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Alvast een fijne wedstrijd vanavond. 2.2.
    Mee eens ik. 2-2 zeg jij. Ik de 2-1. Ik durf alleen niet te zeggen of het een 2-1 of 1-2 word. Maar zn cerny zou prachtig zijn als we die bij ons kunnen laten voetballen want die gaat echt vliegen met 30 duizend man die hem naar de 16 van in dit geval ajax schreeuwt. Beetje het zelfde type als onze jeugd als we nu in het stadion hadden kunnen zitten krijgen die echt vleugels.
  • 14 Jan 2021 om 16:35
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:05
      Cerny en FC Twente zouden het allebei wel graag willen, denk ik. Alleen zal het financieel wel een moeilijk verhaal worden qua transfersom en misschien ook wel qua salaris.
    Misschien met Utrecht afspreken voor 0 euro overnenen, om vervolgens het toekomstige transferbedrag door twee clubs te delen.
  • 14 Jan 2021 om 16:28
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:22
      Kwa salaris zien ik cerny en twente er wel uit komen. Maar hem los weken bij Utrecht zonder dat er grof geld wat er niet is neergelegd moet worden is de onmogelijke taak. Maar ik kan me niet voorstellen dat van seumeren blij word met de uitspraken van cerny. Heeft al een paar keer gezegd wat hij van zijn tijd daar vond en hoeveel plezier en het naar zn zin heeft hier. Soms heb je het idee dat hij er zelf ook op aan stuurt. We hebben het vaak vervloekt wat spelers en makelaars en spelers doen. Maar in cerny zn geval kon hij nu naar twente kijkt zomaar in ons voordeel werken. Als hij dat schip zelf crasht. Dan word er wel wat mogelijk. Maar ik verwacht het niet.
    Ikzeg. Fc 89. Ik ben het volkomen met u eens, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Alvast een fijne wedstrijd vanavond. 2.2.
  • 14 Jan 2021 om 16:22
    Cerny....Ebuehi. Beiden zijn volgens mij momenteel nog een brug te ver.................
  • 14 Jan 2021 om 16:22
    • Quote van 14 Jan 2021 om 16:05
      Cerny en FC Twente zouden het allebei wel graag willen, denk ik. Alleen zal het financieel wel een moeilijk verhaal worden qua transfersom en misschien ook wel qua salaris.
    Kwa salaris zien ik cerny en twente er wel uit komen. Maar hem los weken bij Utrecht zonder dat er grof geld wat er niet is neergelegd moet worden is de onmogelijke taak. Maar ik kan me niet voorstellen dat van seumeren blij word met de uitspraken van cerny. Heeft al een paar keer gezegd wat hij van zijn tijd daar vond en hoeveel plezier en het naar zn zin heeft hier. Soms heb je het idee dat hij er zelf ook op aan stuurt. We hebben het vaak vervloekt wat spelers en makelaars en spelers doen. Maar in cerny zn geval kon hij nu naar twente kijkt zomaar in ons voordeel werken. Als hij dat schip zelf crasht. Dan word er wel wat mogelijk. Maar ik verwacht het niet.
  • 14 Jan 2021 om 16:15
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:27
      Klopt. Daar heb je 2 partijen voor nodig. Utrecht laat cerny niet gratis vertrekken.
    Dat denk ik ook niet. Misschien een verkoop percentage van 40%. Maar dan nog is de kans klein.
  • 14 Jan 2021 om 16:05
    Cerny en FC Twente zouden het allebei wel graag willen, denk ik. Alleen zal het financieel wel een moeilijk verhaal worden qua transfersom en misschien ook wel qua salaris.
  • 14 Jan 2021 om 16:02
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:29
      Die van Seumeren heeft die Remco Balk van Groningen gehaald. Die is 20 en zal ook veel speeltijd willen. Dit is het moment Voor Cerny om na dit seizoen het contract te verbreken in de Galgenwaard. Just do it Vaclav !
    In Utrecht weten ze ook wel hoe Cerny presteert in Enschede
  • 14 Jan 2021 om 15:29
    Die van Seumeren heeft die Remco Balk van Groningen gehaald. Die is 20 en zal ook veel speeltijd willen. Dit is het moment Voor Cerny om na dit seizoen het contract te verbreken in de Galgenwaard. Just do it Vaclav !
  • 14 Jan 2021 om 15:27
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:09
      maar dat kan toch niet zomaar een contract ontbinden
    Klopt. Daar heb je 2 partijen voor nodig. Utrecht laat cerny niet gratis vertrekken.
  • 14 Jan 2021 om 15:13
    • Quote van 14 Jan 2021 om 14:56
      Ga je contract maar laten ontbinden bij FC Utrecht , teken je hier, want je kunt beter voor minder euries spelen dan op de bank zitten met meer euries , is mijn motto althans
    Jij zit ook op de bank met meer euries ;)
  • 14 Jan 2021 om 15:12
    Geweldenaar. Harde werker en rasvoetballer is een zeldzame combi. Kom aub hier spelen. Topper.
  • 14 Jan 2021 om 15:09