Streuer wijst op Douglas, Ruiz en John: ''Dat valt vaak tegen''

10
Streuer wijst op Douglas, Ruiz en John: ''Dat valt vaak tegen''

Het is de afgelopen jaren verschillende keren onderwerp van gesprek geweest: een eventuele terugkeer van spelers als Bryan Ruiz, Ola John of Karim El Ahmadi naar FC Twente. Jan Streuer, technisch directeur van de club, snapt dat veel supporters daar enthousiast over waren.

Dat zegt hij in gesprek met Voetbal International: "De Twente-supporters riepen om de terugkeer van Douglas, nu op de bank bij Würzburg. En om Bryan Ruiz, die op 34-jarige leeftijd weg moest bij Santos. Ola John werd óók genoemd. Ik begrijp die supporters, want ze hebben gouden tijden met die jongens meegemaakt. Maar: de wens wordt vooral gevoed door nostalgie."

"In de praktijk valt de terugkeer van dat soort spelers vaak tegen", gaat de technische man verder. "Ook al omdat de verwachtingen veel te hoog zijn. We zijn ook bezig geweest met Karim El Ahmadi, ik had er geen enkele twijfel over dat hij voor ons een goede speler zou zijn. Maar onderschat het niet, jongens die bij hun vorige club een jaar of langer bijna niet hebben gespeeld."

Streuer ziet veranderingen in het hedendaagse voetbal. "In het moderne voetbal heb je topfitte spelers nodig, die blijven lopen en gaan. Voor jongens die lekker een balletje in de voeten willen hebben en van daaruit verder kijken, is steeds minder plaats", besluit hij.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 17:30
    • Quote van 14 Jan 2021 om 17:28
      Dan zit de helft in de risicogroep en hadden ze niet kunnen spelen
    Hahaha
  • 14 Jan 2021 om 17:29
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:14
      Heeft van Seumeren misschien niet lang meer te leven? Is van Seumeren bij John.w op visite geweest en heeft hij een klap van de molen opgelopen, of is van Seumeren besmet geraakt met het 'Joop' virus?


      Eerst Elia en nu Hidde die een 3,5 jarig contract heeft getekend? Zoiets kost serieus knaken. Ik denk dat Frans van't padje is geraakt en daarom met zijn miljoenen smijt. Een soort van laatste strohalm waarvan hij hoopt dat Utrecht structureel sub-top gaat spelen.


      Ik weet wel dat het sportief 'over' is voor Utrecht zodra Frans er niet meer is......
    Als hij dat toch uit clubliefde wil doen... Dick Wessels heeft ook genoeg in Twente gestopt daar zeurde je toch ook niet over?
  • 14 Jan 2021 om 17:28
    • Quote van 14 Jan 2021 om 17:09
      We hadden dit seizoen een team kunnen hebben met: Drommel - Ter Avest - Pleguezuelo - Douglas - Oosterwolde - Brama - El Ahmadi - Ruiz - Elia - Danilo - John. Geen idee of het zou werken, maar het is een mooi rijtje namen bij elkaar.
    Dan zit de helft in de risicogroep en hadden ze niet kunnen spelen
  • 14 Jan 2021 om 17:11
    • Quote van 14 Jan 2021 om 17:09
      We hadden dit seizoen een team kunnen hebben met: Drommel - Ter Avest - Pleguezuelo - Douglas - Oosterwolde - Brama - El Ahmadi - Ruiz - Elia - Danilo - John. Geen idee of het zou werken, maar het is een mooi rijtje namen bij elkaar.
    Liever Cerny dan Elia en Ebuehi dan Ter Avest.
  • 14 Jan 2021 om 17:09
    We hadden dit seizoen een team kunnen hebben met: Drommel - Ter Avest - Pleguezuelo - Douglas - Oosterwolde - Brama - El Ahmadi - Ruiz - Elia - Danilo - John. Geen idee of het zou werken, maar het is een mooi rijtje namen bij elkaar.
  • 14 Jan 2021 om 15:14
    • Quote van 14 Jan 2021 om 14:52
      Zelfde met Ter Avest, op zich is dat jammer en gezien de leeftijd nog wel potentie, maar terughalen is over algemeen geen succes.
    Heeft van Seumeren misschien niet lang meer te leven? Is van Seumeren bij John.w op visite geweest en heeft hij een klap van de molen opgelopen, of is van Seumeren besmet geraakt met het 'Joop' virus?


    Eerst Elia en nu Hidde die een 3,5 jarig contract heeft getekend? Zoiets kost serieus knaken. Ik denk dat Frans van't padje is geraakt en daarom met zijn miljoenen smijt. Een soort van laatste strohalm waarvan hij hoopt dat Utrecht structureel sub-top gaat spelen.


    Ik weet wel dat het sportief 'over' is voor Utrecht zodra Frans er niet meer is......
  • 14 Jan 2021 om 15:11
    • Quote van 14 Jan 2021 om 14:52
      Zelfde met Ter Avest, op zich is dat jammer en gezien de leeftijd nog wel potentie, maar terughalen is over algemeen geen succes.
    Precies, niet meer aan beginnen.
  • 14 Jan 2021 om 14:52
    Zelfde met Ter Avest, op zich is dat jammer en gezien de leeftijd nog wel potentie, maar terughalen is over algemeen geen succes.
  • 14 Jan 2021 om 14:52
    Ik hoop altijd nog wel op Chery
  • 14 Jan 2021 om 14:31
    Dat zie je heel goed, Jan. Blij dat er nog nuchtere betrokkenen zijn en daarmee houden we de “legendes” gelukkig in stand.