Jans legt uit waarom hij Dumic niet liet invallen tegen Ajax

19
Jans legt uit waarom hij Dumic niet liet invallen tegen Ajax

FC Twente verloor donderdagavond in eigen huis met 1-3 van Ajax en trainer Ron Jans baalde na afloop van het wedstrijdverloop. Door de blessures van Vaclav Cerny en Jayden Oosterwolde had hij nog maar één wisselmoment over. 

Daardoor was hij genoodzaakt om de overige drie wissels (Daan Rots, Nathangelo Markelo en Thijs van Leeuwen) tegelijk in te zetten. "Anders had ik na de 1-1 nog Dario Dumic erbij kunnen zetten, zeker omdat zij Huntelaar erin gooiden", blikt hij terug voor de camera van ESPN. 

Jans had gehoopt op een punt. "Als je zo laat de gelijkmaker scoort, ga je er wel in geloven. Ze lieten ons in leven en dat had ze twee punten kunnen kosten", legt hij uit. "Dat had gekund en het had eigenlijk gemoeten, maar dan moet je wel resultaatvoetbal kunnen spelen en dat lukte ons niet. Er was één momentje waarbij Kik Pierie die bal gewoon het stadion uit moet rammen", baalt Jans. 

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 17:39
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:34
      smal heeft wel goede trap hij nam ook de hoekschop waar de 1-1 uitviel
    Smal vind Ik een zeer redelijke lb met een goede trap
  • 15 Jan 2021 om 17:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:42
      Helemaal mee eens, gewoon te vaak slappe hap, misschien technisch of voetballend beter dan Dumic, maar liever een constante bikkelaar als Dumic, dan een ballerina als Piri, en ook Smal blijf ik zwak vinden.
    smal heeft wel goede trap hij nam ook de hoekschop waar de 1-1 uitviel
  • 15 Jan 2021 om 17:07
    Kip Piri Piri, wat een dramatische speler!!! Zo slecht.
  • 15 Jan 2021 om 16:38
    Ik neem aan dat je met een bepaalde tactiek het veld in gaat en dan raakt je rechtsbuiten naar 8 minuten ernstig geblesseerd. Om dan niet te veel aan je tactiek te veranderen breng je van Leeuwen in en niet Bosch want die liep echt te zwemmen.
  • 15 Jan 2021 om 15:15
    Waarom moest die Markelo erin dan of kon Danilo niet blijven staan?
  • 15 Jan 2021 om 13:42
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:21
      En terecht. Die jongen speelt te vaak met pap in de benen. Vaak dezelfde fout, dus door schakelen.
    Helemaal mee eens, gewoon te vaak slappe hap, misschien technisch of voetballend beter dan Dumic, maar liever een constante bikkelaar als Dumic, dan een ballerina als Piri, en ook Smal blijf ik zwak vinden.
  • 15 Jan 2021 om 13:13
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:03
      Ron ik ben fan van je, maar wat jij met Dumic doet slaat werkelijk nergens op. Waarom moet zo'n speler er met allergeweld komen, als je er bijna geen gebruik van maakt, je eerste minpuntje is een feit Ron.
    Omdat Pierie het uitstekend deed de afgelopen weken. Helaas maakte hij gisteren weer oliedomme fouten maar dat kon Jans ook niet ruiken voor de wedstrijd. Dumic mag van mij in de basis tegen Groningen maar ik snap Jans heel goed.
  • 15 Jan 2021 om 13:03
    Ron ik ben fan van je, maar wat jij met Dumic doet slaat werkelijk nergens op. Waarom moet zo'n speler er met allergeweld komen, als je er bijna geen gebruik van maakt, je eerste minpuntje is een feit Ron.
  • 15 Jan 2021 om 12:59
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:21
      En terecht. Die jongen speelt te vaak met pap in de benen. Vaak dezelfde fout, dus door schakelen.
    Mee eens mark.
  • 15 Jan 2021 om 12:36
    Bij gelijke kwaliteiten zou ik altijd voor eigen spelers gaan boven huurspelers. De eigen spelers moet je het ook volgend seizoen mee doen. Pierie doet het helemaal niet zo slecht maar met Dumic heb je meer kerel, beter in de lucht ook maar daar naast wel minder aan de bal.
  • 15 Jan 2021 om 12:36
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:29
      Helaas waren de wisselmomenten op. Maar starten met Dumic is toch helemaal nie zo gek? Als er een spits van 1.90 in staat. Pierie zou wel beter aan de bal zijn, maar daar heb ik ook weinig van gemerkt.
    In het spel systeem dat fctwente nu speelt met veel druk naar voren en hoog spelende backs is pierie beter geschikt dan domicilie. Deze afweging maken ook de trainers want pierie speelt wekelijks. Of ga je er van uit dat de trainers het niet goed zien en maar een gok nemen.
  • 15 Jan 2021 om 12:29
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:26
      Soms moet je als trainert kijken wie er bij de tegenstander in de spits staat en vind ik dat je daarop moet anticiperen. Dus Haller dan Dumic. Spelen ze met een smurf, dan kun je Pieri erbij zetten. Gooien zij Huntelaar erin ipv de smurf, dan haal jij Pieri eraf en zet er Dumic bij. Lijkt mij simpel, maar ik heb er niet voor doorgeleerd.
    Helaas waren de wisselmomenten op. Maar starten met Dumic is toch helemaal nie zo gek? Als er een spits van 1.90 in staat. Pierie zou wel beter aan de bal zijn, maar daar heb ik ook weinig van gemerkt.
  • 15 Jan 2021 om 12:26
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:16
      Ik was met Dumic gestart in plaat van Pierie.
    Soms moet je als trainert kijken wie er bij de tegenstander in de spits staat en vind ik dat je daarop moet anticiperen. Dus Haller dan Dumic. Spelen ze met een smurf, dan kun je Pieri erbij zetten. Gooien zij Huntelaar erin ipv de smurf, dan haal jij Pieri eraf en zet er Dumic bij. Lijkt mij simpel, maar ik heb er niet voor doorgeleerd.
  • 15 Jan 2021 om 12:25
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:15
      Ik hoop dat John W dit laatste twee regeltjes ook effe leest........
    Zeker moet pierie de bal ver weg peren. Maar zijn keuze was niet goed en de speler is net zo teleurgesteld als de trainer dat jij de verkeerde keuze gemaakt heeft. Dat wil niet zeggen dat deze speler het slecht doet bij fctwente. De trainers zien zijn kwaliteiten gewoon op trainingen en in wedstrijden daardoor staat hij in de basis wekelijks .
  • 15 Jan 2021 om 12:21
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:18
      Dat jans dit ook ziet kan zomaar de bank betekenen voor pirie tegen groningen.
    En terecht. Die jongen speelt te vaak met pap in de benen. Vaak dezelfde fout, dus door schakelen.
  • 15 Jan 2021 om 12:18
    • Quote van 15 Jan 2021 om 12:15
      Ik hoop dat John W dit laatste twee regeltjes ook effe leest........
    Dat jans dit ook ziet kan zomaar de bank betekenen voor pirie tegen groningen.
  • 15 Jan 2021 om 12:16
    Ik was met Dumic gestart in plaat van Pierie.
  • 15 Jan 2021 om 12:15
    Ik hoop dat John W dit laatste twee regeltjes ook effe leest........
  • 15 Jan 2021 om 12:14
    Dat er maar drie wisselmomenten zijn dat wist ik helemaal niet.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›