Van der Kraan doet beroep op fans: ''Zou 2,5 miljoen schelen''

24
Van der Kraan doet beroep op fans: ''Zou 2,5 miljoen schelen''

Mark Rutte kondigde dinsdagavond aan dat de lockdown met drie weken is verlengd, maar algemeen directeur Paul van der Kraan is blij dat FC Twente ondanks alle coronamaatregelen nog 'gewoon' kan en mag voetballen in de Grolsch Veste.

"We zijn blij dat we hierdoor onze supporters toch nog kunnen vermaken met de wedstrijden", schrijft hij op de clubsite. "Daarnaast gaat het inzetten van zogenaamde fieldlabs in enkele stadions, na de lockdown-periode, ons nieuwe kennis en inzichten geven over de verspreiding van het coronavirus."

"Dat is belangrijke informatie voor de totale evenementenbranche en het betaald voetbal in het bijzonder", vervolgt Van der Kraan in zijn nieuwsbrief. "Door de coronamaatregelen en het toedienen van het vaccin hopen we allemaal op een spoedige terugkeer naar volle stadions. Zoals ik al eerder heb gezegd krijgen we door deze crisis met name volgend seizoen met toenemende financiële problemen te maken."

"Dit komt met name door de compensatie die wij moeten geven", legt hij uit. "Wanneer bijvoorbeeld supporters die hebben aangegeven volgend seizoen gecompenseerd te willen worden hiervan afzien, zou dat 2,5 miljoen euro schelen. We gaan kijken naar alle opties. Een ding is zeker, iedereen mag ons aan de gemaakte afspraken houden", aldus Van der Kraan, die ook wijst op een ander traject. 

"FC Twente en de KNVB zijn over eventuele financiële steun inmiddels in gesprek met een afvaardiging van de ministeries van Economische Zaken en VWS in Den Haag. We verwachten daar over een week of zes meer over te kunnen zeggen", vertelt hij. "Premier Rutte zei dinsdag in zijn persconferentie dat hij financiële steun van de overheid voor sectoren die vanwege corona schade ondervinden logisch vond. Dat biedt in ieder geval perspectief", besluit Van der Kraan optimistisch. 

Foto boven via: NES Images

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jan 2021 om 08:36
    • Quote van 17 Jan 2021 om 05:14
      Nee het werd mede gedeeld dat het spelersbudget volgend jaar omhoog gaat. Waarom, los eerst deze problemen op;)
    Simpelweg omdat er anders totaal geen uitdaging meer ligt voor Streuer en Jans. Zoals jij redeneert kun je beter 3 of 4 seizoenen alleen maar jeugd inpassen en hopen dat je je in de eredivisie handhaaft als club.
  • 17 Jan 2021 om 05:14
    • Quote van 16 Jan 2021 om 11:18
      Jij praat poep! Als jij dat niet wilt , helemaal goed. Maar dat dram verhaal erachteraan......pppfff
    Nee het werd mede gedeeld dat het spelersbudget volgend jaar omhoog gaat. Waarom, los eerst deze problemen op;)
  • 16 Jan 2021 om 12:12
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:18
      Iedereen die genoeg op de bank heeft 1 maand zonder salaris werken bij Twente. Scheelt wel iets meer dan 2.5 miljoen
    Stoevenbeld....Kraan...ik hoor hen niet zeggen dat zij een x percentage van hun salaris gaan 'geven'. Voor mij houdt het een keer op en houd vast aan de opgegeven compensatie van gemiste wedstrijden. Dat betekent voor mij dus een 'gratis' SCC voor het komende seizoen.
  • 16 Jan 2021 om 11:18
    • Quote van 16 Jan 2021 om 01:09
      Dus niet meer doen, seizoenskaarten verkopen met de kans dat je het volgende seizoen minder ontvangt. Maar gelukkig gaat het spelersbudget omhoog aankomend seizoen!?
    Jij praat poep! Als jij dat niet wilt , helemaal goed. Maar dat dram verhaal erachteraan......pppfff
  • 16 Jan 2021 om 01:09
    • Quote van 15 Jan 2021 om 23:15
      Je kunt je er inderdaad ook drukker om maken dan nodig. Dit is een gevalletje nee heb je en ja kun je krijgen. Maar ik heb sterk het idee dat ze dit moeten proberen voor die aanvraag an de overheid
    Dus niet meer doen, seizoenskaarten verkopen met de kans dat je het volgende seizoen minder ontvangt. Maar gelukkig gaat het spelersbudget omhoog aankomend seizoen!?
  • 15 Jan 2021 om 23:15
    • Quote van 15 Jan 2021 om 23:08
      Het is ook een vraag, niet meer en niet minder! Man man man.....
    Je kunt je er inderdaad ook drukker om maken dan nodig. Dit is een gevalletje nee heb je en ja kun je krijgen. Maar ik heb sterk het idee dat ze dit moeten proberen voor die aanvraag an de overheid
  • 15 Jan 2021 om 23:10
    • Quote van 15 Jan 2021 om 22:41
      Nee. Dit had je in het begin van het seizoen niet moeten aanbieden. Maar binnenharken van seizoenskaarten is belangrijk, maar nu de gegeven optie kut blijkt te zijn weer een beroep doen op de fans.Ik kan het missen maar geef hier niet aan toe. Het is een keer klaar.
    En zo is het! Ze blieft moar probeern...
  • 15 Jan 2021 om 23:08
    • Quote van 15 Jan 2021 om 22:41
      Nee. Dit had je in het begin van het seizoen niet moeten aanbieden. Maar binnenharken van seizoenskaarten is belangrijk, maar nu de gegeven optie kut blijkt te zijn weer een beroep doen op de fans.Ik kan het missen maar geef hier niet aan toe. Het is een keer klaar.
    Het is ook een vraag, niet meer en niet minder! Man man man.....
  • 15 Jan 2021 om 22:41
    Nee. Dit had je in het begin van het seizoen niet moeten aanbieden. Maar binnenharken van seizoenskaarten is belangrijk, maar nu de gegeven optie kut blijkt te zijn weer een beroep doen op de fans.Ik kan het missen maar geef hier niet aan toe. Het is een keer klaar.
  • 15 Jan 2021 om 18:43
    Sorry, maar ik kan dat niet betalen. Ik heb dit jaar een scc genomen met de wetenschap dat er volgend seizoen gecompenseerd zou worden. Als ik het me kon veroorloven om niet gecompenseerd te worden, had ik destijds wel voor optie 1 of 2 gekozen. Ik wil best genoegen nemen met een compensatie van 75%, maar daar houdt het wat mij betreft mee op. Als er van mij verwacht wordt dat ik afzie van compensatie, houdt dat voor mij in dat ik volgend jaar niet bij kan zijn, in de Veste.
  • 15 Jan 2021 om 16:49
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:17
      Dit is alleen reëel als er geen gezinnen zouden zitten bijv. maar alleen individuen. Als je als gezin van 3 kaarten hebt dan is 300 wel een beetje veel, vooral in deze tijd.
    3 kaarten niet compenseren kost meer.
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:31
      Abass is tegen Groningen inzetbaar. Heeft zijn werkvergunning binnen. Goed nieuws.
    Heeft nog niet mee getraind. Lijkt me niet dat hij speelt.
  • 15 Jan 2021 om 16:18
    Iedereen die genoeg op de bank heeft 1 maand zonder salaris werken bij Twente. Scheelt wel iets meer dan 2.5 miljoen
  • 15 Jan 2021 om 16:17
    • Quote van 15 Jan 2021 om 15:13
      Ik denk dat je beter aan iedere supporter 100 euro kunt vragen dat past beter en voor iedereen goedkoper en je krijgt meer binnen. Ik ben wel een keer klaar met geven want hebben wij ooit iets terug gekregen? Ze blijven aan de gang. En ja ik zeg wat ik denk en niet van zeggen dat doe ik en dan sneaky toch compensatie willen hebben. Oh ja 30000 maal 100 maakt 3 miljoen
    Dit is alleen reëel als er geen gezinnen zouden zitten bijv. maar alleen individuen. Als je als gezin van 3 kaarten hebt dan is 300 wel een beetje veel, vooral in deze tijd.
  • 15 Jan 2021 om 15:37
    Zien ze supporters als citroenen die je kan uitknijpen? Ik kan het betalen maar ken er genoeg die dat niet kunnen.Netjes zou zijn het ook alternatieven te bieden voor deze mensen of iedereen die dat wil.Bij andere clubs kon je bij aanschaf aangeven of je indien er niet geleverd kon worden wilde afzien van compensatie.Ach Twente en financieelbeleid het is geen gelukkige combinatie
  • 15 Jan 2021 om 15:31
    Abass is tegen Groningen inzetbaar. Heeft zijn werkvergunning binnen. Goed nieuws.
  • 15 Jan 2021 om 15:21
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:15
      Bied het komend seizoen 20% korting op een jaarkaart en zie af van de teruggave van dit jaar
    Of misschien de compensatie verdelen over 2 jaar. Komt er toch geld binnen.
  • 15 Jan 2021 om 15:13
    Vijf jaar geen prijsverhoging van seizoenkaarten. Dan heeft iedereen duidelijkheid en verdeel je pijn over meerdere jaren. FCT heeft dan soort van ‘garantie’ begroting.
  • 15 Jan 2021 om 15:13
    Ik denk dat je beter aan iedere supporter 100 euro kunt vragen dat past beter en voor iedereen goedkoper en je krijgt meer binnen. Ik ben wel een keer klaar met geven want hebben wij ooit iets terug gekregen? Ze blijven aan de gang. En ja ik zeg wat ik denk en niet van zeggen dat doe ik en dan sneaky toch compensatie willen hebben. Oh ja 30000 maal 100 maakt 3 miljoen
  • 15 Jan 2021 om 14:36
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:15
      Bied het komend seizoen 20% korting op een jaarkaart en zie af van de teruggave van dit jaar
    Goed idee
  • 15 Jan 2021 om 13:15
    Bied het komend seizoen 20% korting op een jaarkaart en zie af van de teruggave van dit jaar
  • 15 Jan 2021 om 13:13
    • Quote van 15 Jan 2021 om 13:06
      Kijk dat zijn de fans, ik ook wel
    Oké tussen hier zeggen en daadwerkelijk doen daar zit heel veel verschil in ik zou voorstellen om niet zomaar al het geld terug te vragen maar mensen wel meerdere opties te geven zoals b.v.25%,50 % ,75%,terug of de jaarkaart verdelen over 2 seizoenen zodat er in iedergeval inkomsten zijn dan kweek je ook goodwill naar je supporters en niemand kan in andermans portemonnee kijken vooral in deze tijd niet en mensen veroordelen doen we al gauw genoeg.
  • 15 Jan 2021 om 13:06