BREAKING | Seizoen Cerny voorbij: FC Twente gaat vervanger halen

58
BREAKING | Seizoen Cerny voorbij: FC Twente gaat vervanger halen

Vaclav Cerny komt dit seizoen niet meer in actie bij FC Twente, zo laat de club uit Enschede weten via de officiële kanalen. De vleugelaanvaller viel donderdagavond geblesseerd uit in de wedstrijd tegen Ajax en heeft een zware knieblessure opgelopen. 

"Dit is natuurlijk een grote teleurstelling voor me", reageert hij. "Ik was lekker bezig en met het team ging het ook goed. Het is heel jammer dat ik dit seizoen niet meer kan spelen en de ploeg niet meer kan helpen. Ik ga niet bij de pakken neerzitten, ik weet wat het is om met teleurstellingen om te gaan. Ik kom ook hier weer sterker uit", besluit Cerny vastberaden. 

Ook trainer Ron Jans baalt ontzettend. "Dit is natuurlijk een grote teleurstelling voor Vaclav, maar ook voor het team", legt hij uit. "Hij toonde in de wedstrijden een geweldige ‘drive’ en was een van de smaak- en sterkmakers van de ploeg. Hij werkte altijd hard en door zijn prestaties mocht hij onlangs ook zijn debuut maken voor de nationale ploeg van Tsjechië. Ik ben ervan overtuigd dat hij zich na deze teleurstelling weer zal oprichten", besluit Jans. 

Update: Tubantia laat weten dat FC Twente 'met spoed' op zoek gaat naar een nieuwe aanvaller. 

58 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2021 om 23:44
    Ik hoop toch echt dat we hem volgend seizoen in de Veste kunnen bewonderen
  • 15 Jan 2021 om 21:42
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:23
      Vreselijk sneu voor Cerny, sterkte voor de zoveelste tegenvaller. Die kut Ajaxciet Blind heeft er nog geen seconde naar omgekeken terwijl hij hem wel geraakt heeft, wat bijna niet opviel
    Klopt helemaal, doordat Blind hem raakt, raakt Cerny geblesseerd.
  • 15 Jan 2021 om 19:26
    enorm jammer dat hem dit overkomt. hopelijk krijgt hij volgend jaar een nieuwe kans en kan hij in een volle Veste de absolute publiekslieveling worden. hij is proud to be a tukker. wij zijn trots op hem. Beterschap.
  • 15 Jan 2021 om 19:07
    Beste Vaclav, ik kan wel janken. Heel veel sterkte en hopelijk tot volgend jaar!
  • 15 Jan 2021 om 18:27
    Dit is spijtig voor alle partijen hopelijk hersteld hij weer goed en dan misschien volgens jaar toch in een volle veste. Veel sterkte met jou herstel.
  • 15 Jan 2021 om 18:22
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:34
      Misschien een idee om iets van een spandoek te maken als vak p voor de volgende thuiswedstrijd tegen VVV? Deze jongen heeft toch wel veel betekent voor ons dit seizoen
    Pak die kwast en begin vast...!!
  • 15 Jan 2021 om 18:21
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:16
      Tja je hebt er elk seizoen wel een alleen jammer dat het vaclav is Oosterwolde 6-8 weken eruit toch?
    Zou t niet weten, maar dat is ook teleurstellend
  • 15 Jan 2021 om 18:14
    Gelijk vastleggen voor nieuw seizoen
  • 15 Jan 2021 om 17:51
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:34
      Misschien een idee om iets van een spandoek te maken als vak p voor de volgende thuiswedstrijd tegen VVV? Deze jongen heeft toch wel veel betekent voor ons dit seizoen
    Kan me niet voorstellen dat ze dat niet doen.
  • 15 Jan 2021 om 17:39
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:34
      Misschien een idee om iets van een spandoek te maken als vak p voor de volgende thuiswedstrijd tegen VVV? Deze jongen heeft toch wel veel betekent voor ons dit seizoen
    Lijkt me een goed idee
  • 15 Jan 2021 om 17:39
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:34
      Misschien een idee om iets van een spandoek te maken als vak p voor de volgende thuiswedstrijd tegen VVV? Deze jongen heeft toch wel veel betekent voor ons dit seizoen
    Hopelijk wel idd, zou een mooie opsteker voor hem zijn!
  • 15 Jan 2021 om 17:34
    Misschien een idee om iets van een spandoek te maken als vak p voor de volgende thuiswedstrijd tegen VVV? Deze jongen heeft toch wel veel betekent voor ons dit seizoen
  • 15 Jan 2021 om 17:23
    Vreselijk sneu voor Cerny, sterkte voor de zoveelste tegenvaller. Die kut Ajaxciet Blind heeft er nog geen seconde naar omgekeken terwijl hij hem wel geraakt heeft, wat bijna niet opviel
  • 15 Jan 2021 om 17:20
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:54
      Ja en normaal gesproken is dan Abbas zijn vervanger.
    Hopen dat ie t goed doet!
  • 15 Jan 2021 om 17:19
    Wat een drama, voor ons, voor de club, maar vooral ook voor hem zelf. Heel veel sterkte kerel en nu alvast bedankt voor het moois dat je ons hebt gegeven . Ik hoop dat je spoedig zult herstellen.
  • 15 Jan 2021 om 17:16
    • Quote van 15 Jan 2021 om 17:14
      De nieuwe matos... heel treurig. Tot volgend seizoen vaclav, make it happen jan
    Tja je hebt er elk seizoen wel een alleen jammer dat het vaclav is Oosterwolde 6-8 weken eruit toch?
  • 15 Jan 2021 om 17:14
    De nieuwe matos... heel treurig. Tot volgend seizoen vaclav, make it happen jan
  • 15 Jan 2021 om 17:14
    Wat enorm waardeloos voor deze speler die eindelijk zijn gewenste niveau weer aan het halen was . Ik wens hem veel strekte met het herstel van deze blessure.
  • 15 Jan 2021 om 17:07
    Heelveel beterschap gewenst!
  • 15 Jan 2021 om 17:05
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:58
      Dan was hij in de slotfase van het seizoen wel weer fit geweest
    Eerder kruisband gescheurd van zijn andere knie.
  • 15 Jan 2021 om 17:03
    Gvd balen zeg
  • 15 Jan 2021 om 16:58
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:44
      Was het niet z’n meniscus
    Dan was hij in de slotfase van het seizoen wel weer fit geweest
  • 15 Jan 2021 om 16:56
    Ik kan wel janken
  • 15 Jan 2021 om 16:56
    Dit is een forse tegenvaller, voornamelijk voor hem. Hopelijk kunnen we een gelijkwaardige vervanger vastleggen. Heel veel sterkte en beterschap, Cerny.
  • 15 Jan 2021 om 16:55
    Godver de godverdomme. Zo sneu ook voor hem.
  • 15 Jan 2021 om 16:54
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:44
      Maar wie gaat hem vervamgen ik kan echt niemand bedenken, kloten is we vroegen ons al af wat als 1 van de 3 gebleseerd zou raken. En nu gebeurd het 1 heel klein lichtpuntje het is in de tranferperiode
    Ja en normaal gesproken is dan Abbas zijn vervanger.
  • 15 Jan 2021 om 16:53
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:44
      Was het niet z’n meniscus
    Gezien, hoe de blessure tot stand kwam, lijkt het eerder banden.
  • 15 Jan 2021 om 16:51
    Verdomme slecht nieuws. Sterkte vaclav een spoedig herstel en hopelijk tot volgend jaar
  • 15 Jan 2021 om 16:44
    Maar wie gaat hem vervamgen ik kan echt niemand bedenken, kloten is we vroegen ons al af wat als 1 van de 3 gebleseerd zou raken. En nu gebeurd het 1 heel klein lichtpuntje het is in de tranferperiode
  • 15 Jan 2021 om 16:44
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:43
      Misschien, maar dan wel met een groot risico. Na een kruisbandblessure is de kans 25% dat het nog een keer gebeurd en hij heeft het bij zijn andere knie ook al gehad. In ieder geval veel sterkte voor Cerny!
    Was het niet z’n meniscus
  • 15 Jan 2021 om 16:43
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:34
      Klotenzooi, Kan misschien 1 goed ding uit voortkomen, dat we hem misschien voor een heel zacht prijsje kunnen overnemen van utrecht
    Misschien, maar dan wel met een groot risico. Na een kruisbandblessure is de kans 25% dat het nog een keer gebeurd en hij heeft het bij zijn andere knie ook al gehad. In ieder geval veel sterkte voor Cerny!
  • 15 Jan 2021 om 16:43
    Wat ontzettend jammer..... maar hij komt er wel weer bovenop. Nu hopen dat hij volgend jaar bij Twente speelt...
  • 15 Jan 2021 om 16:42
    Ik zat al te denken aan Matos vorig jaar toen ik Cerny eraf zag gaan.
  • 15 Jan 2021 om 16:42
    Specifiek hem gun je zoiets niet. Bah, vreselijk. Wel weet ik dat hij er weer goed bovenop gaat komen vanwege zijn uitmuntende mentaliteit.
  • 15 Jan 2021 om 16:38
    Klote klote klote
  • 15 Jan 2021 om 16:37
    Kakzooi :-(
  • 15 Jan 2021 om 16:37
    Man wat zuur dit sterkte kerel.
  • 15 Jan 2021 om 16:35
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:33
      Nu mogen we echt ons best doen om een goede vervanger te vinden want met Abass gaan we het niet het hele seizoen redden. Een goede basisspeler is vereist.
    Labyad zou een mooie speler zijn, al verwacht ik niet dat Ajax die laat gaan. Maar informeren kan altijd!
  • 15 Jan 2021 om 16:35
    Beterschap gewenst. Elk nadeel heb z'n voordeel. Misschien kunnen we Cerny nu wel (goedkoop) overnemen van Utrecht.
  • 15 Jan 2021 om 16:35
    Dat was gisteren voor mij al duidelijk. Vooral k voor hem omdat hij graag in een volle Veste wilde spelen. Hopelijk kan hij blijven, maar dan moet Utrecht hem bijna gratis laten gaan. Succes Cerny. Goed herstel.
  • 15 Jan 2021 om 16:35
    G*verdomme
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    Wat een kut nieuws....enige lichtpuntje is dat je eind van het jaar misschien kan onderhandelen over de prijs mocht twente hem willen. Een en ander is afhankelijk van zijn herstel natuurlijk.
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    Klotenzooi, Kan misschien 1 goed ding uit voortkomen, dat we hem misschien voor een heel zacht prijsje kunnen overnemen van utrecht
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    Gvd gvd gvd, vooral klote voor hemzelf. Het ging net zo lekker
  • 15 Jan 2021 om 16:34
    • Quote van 15 Jan 2021 om 16:33
      Nu mogen we echt ons best doen om een goede vervanger te vinden want met Abass gaan we het niet het hele seizoen redden. Een goede basisspeler is vereist.
    Indd
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Verdomme
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Ditnis zwaar kut voor iedereen die van hem houd :'(
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Pfff... Op het moment zelf zag het er al heel ongelukkig uit.. Helaas wordt het werkelijk..
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Wat sneu, gun je niemand! Veel sterkte vaclav
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Nou, dan komt er dus een aanvaller bij. Ben benieuwd.
  • 15 Jan 2021 om 16:33
    Nu mogen we echt ons best doen om een goede vervanger te vinden want met Abass gaan we het niet het hele seizoen redden. Een goede basisspeler is vereist.
  • 15 Jan 2021 om 16:32
    K*t, was er al bang voor.
  • 15 Jan 2021 om 16:32
    Godver de godver de godver.
  • 15 Jan 2021 om 16:32
    Ik kan wel janken, dit is echt een grote tegenvaller, vooral voor hem natuurlijk.
  • 15 Jan 2021 om 16:32
    Aan de slag Jan!
  • 15 Jan 2021 om 16:32