''Over een paar jaar een hele mooie windmolen op het parkeerterrein''

17
''Over een paar jaar een hele mooie windmolen op het parkeerterrein''

Pure Energie is nu al geruime tijd de shirtsponsor van FC Twente. Het energiebedrijf wil de club ook graag helpen bij haar vernieuwingen. Wie weet wat het bedrijf in petto heeft? 

De mannen van Sander Haas van Pure Energie hopen dan ook nog wat extra's toe te kunnen voegen aan de club. "Wij hebben daar onlangs een leuk gesprek over gehad met Paul (van der Kraan red.) om te gaan kijken wat we allemaal nog kunnen doen samen", weet de beleidsbepaler van Pure Energie. 

Zo zou er zomaar een 'technisch snufje' bij de Grolsch Veste kunnen komen. "Wie weet staat er over een paar jaar een hele mooie windmolen op het parkeerterrein", vertelt Sander Haas in gesprek met FC Twente TV tijdens de nieuwjaarsreceptie van de club. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jan 2021 om 13:49
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:55
      Het Twente kanaal heeft net als alle andere diepe kanalen en rivieren juist veel mogelijkheden om hier energie uit op te wekken . Hier stroming die er altijd aanwezig is en dus water verplaatsingen moeten gebruikt worden voor energie opwekkingen. De universiteit in Enschede kan met goede ideeën en plannen komen om hier optimaal gebruik van te maken . Een watermolen was jaren geleden al een energie opwekker voor zaag machines en andere doeleinden
    In tegenstelling tot een rivier heeft het twentekanaal niet zo gek veel mogelijkheden om energie op te wekken. Enkel een aantal kleinere inlaten en bij een teveel aan water zou bij de sluizen iets kunnen. Maar over het algemeen zit er te weinig beweging in het water om hier efficient iets mee te doen.
  • 17 Jan 2021 om 12:55
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:22
      Jij doelt op een watermolen die een enorme dynamo aandrijft en daarmee stroom opwekt? Dan heb je een behoorlijke stroom van water nodig om dit rendabel te maken.


      Windmolens mogen dan wel de horizon vervuilen zoals jij dat zegt, maar het is bewezen dat 1 windmolen enorm veel huizen van stroom kan voorzien. Je ontkomt er niet meer aan als je op een echt schone manier veel energie op wilt wekken, of zie jij liever nucleaire centrales?
    Het Twente kanaal heeft net als alle andere diepe kanalen en rivieren juist veel mogelijkheden om hier energie uit op te wekken . Hier stroming die er altijd aanwezig is en dus water verplaatsingen moeten gebruikt worden voor energie opwekkingen. De universiteit in Enschede kan met goede ideeën en plannen komen om hier optimaal gebruik van te maken . Een watermolen was jaren geleden al een energie opwekker voor zaag machines en andere doeleinden
  • 17 Jan 2021 om 12:22
    • Quote van 17 Jan 2021 om 11:31
      Een windmolen die gratis stoom afgeeft is de eerste 5 jaar een utopie. De kosten van deze horizon vervuilers zijn dermate hoog dat je jaren nodig zult hebben om profeit hier van te kunnen hebben. Fctwente en energie maatschappijen zullen veel meer naar het naast liggende Twente kanaal moet kijken om als energie bron te kunnen functioneren.
    Jij doelt op een watermolen die een enorme dynamo aandrijft en daarmee stroom opwekt? Dan heb je een behoorlijke stroom van water nodig om dit rendabel te maken.


    Windmolens mogen dan wel de horizon vervuilen zoals jij dat zegt, maar het is bewezen dat 1 windmolen enorm veel huizen van stroom kan voorzien. Je ontkomt er niet meer aan als je op een echt schone manier veel energie op wilt wekken, of zie jij liever nucleaire centrales?
  • 17 Jan 2021 om 11:31
    • Quote van 17 Jan 2021 om 09:33
      Voor Twente zou dit gratis stroom betekenen....toch? Anders laat je zo'n ding niet op je parkeerplaats neerzetten.......
    Een windmolen die gratis stoom afgeeft is de eerste 5 jaar een utopie. De kosten van deze horizon vervuilers zijn dermate hoog dat je jaren nodig zult hebben om profeit hier van te kunnen hebben. Fctwente en energie maatschappijen zullen veel meer naar het naast liggende Twente kanaal moet kijken om als energie bron te kunnen functioneren.
  • 17 Jan 2021 om 10:17
    Gatverdamme, weg met dat lelijke ding. Overigens ben ik wel blij met pure energie als sponsor.
  • 17 Jan 2021 om 10:10
    • Quote van 17 Jan 2021 om 08:13
      Er bestaan geen mooie windmolens, in het oog pure ergenis die dingen ze moeten er bij hem 1 in de tuin zetten gucken of hij dan zo froh is
    Gewoon achter de ijsbaan zetten dan heeft niemand er last van. Super mooie sponsor dat Pure Enegie!
  • 17 Jan 2021 om 09:54
    • Quote van 17 Jan 2021 om 09:51
      Ik hoop toch wel op iets meer. Minstens een 5 miljoen per jaar als sponsoring
    Dat zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar ik denk geen €5 mio per jaar. Misschien wel over meerdere jaren, maar dan 1,25 mio per jaar.....
  • 17 Jan 2021 om 09:51
    • Quote van 17 Jan 2021 om 09:33
      Voor Twente zou dit gratis stroom betekenen....toch? Anders laat je zo'n ding niet op je parkeerplaats neerzetten.......
    Ik hoop toch wel op iets meer. Minstens een 5 miljoen per jaar als sponsoring
  • 17 Jan 2021 om 09:41
    • Quote van 17 Jan 2021 om 09:33
      Voor Twente zou dit gratis stroom betekenen....toch? Anders laat je zo'n ding niet op je parkeerplaats neerzetten.......
    Daar ga ik wel vanuit. Is maar goed dat Gazprom geen sponsor is dan ligt er een dikke peip op de parkeerplaats:)
  • 17 Jan 2021 om 09:33
    • Quote van 17 Jan 2021 om 08:13
      Er bestaan geen mooie windmolens, in het oog pure ergenis die dingen ze moeten er bij hem 1 in de tuin zetten gucken of hij dan zo froh is
    Voor Twente zou dit gratis stroom betekenen....toch? Anders laat je zo'n ding niet op je parkeerplaats neerzetten.......
  • 17 Jan 2021 om 09:29
    • Quote van 17 Jan 2021 om 08:13
      Er bestaan geen mooie windmolens, in het oog pure ergenis die dingen ze moeten er bij hem 1 in de tuin zetten gucken of hij dan zo froh is
    Hahaha, precies
  • 17 Jan 2021 om 08:13
    Er bestaan geen mooie windmolens, in het oog pure ergenis die dingen ze moeten er bij hem 1 in de tuin zetten gucken of hij dan zo froh is
  • 17 Jan 2021 om 05:03
    1-6. 2xDanilo, 1xMenig, 1xRoemeratoe,1xBosch, 1xvanLeeuwen.
  • 17 Jan 2021 om 01:10
    Matchday!! Wie maakt vandaag een eind aan dat grunn komopta met ons twente!!! Alles of niets tegen die vuile varkens!
  • 17 Jan 2021 om 01:01
    Wel een rode windmolen dan