Cerny herpakt zich na zware blessure: ''Blijf het liefst bij FC Twente''

54
Cerny herpakt zich na zware blessure: ''Blijf het liefst bij FC Twente''

Vaclav Cerny kijkt alweer vooruit na zijn zware knieblessure, die hij opliep in het treffen met Ajax afgelopen donderdag. Tegen zijn oude club ging het al vroeg in de wedstrijd mis. 

De hoofdrolspeler zelf wist al direct hoe laat het was. "Het is de tweede keer", vertelt hij zondag bij ESPN. "Gelukkig is het de andere knie. De rechter is helemaal goed. Ik weet wat me te wachten staat, daar haal ik kracht uit. Ik heb vijftien minuten thuis op de bank gehuild, daarna ging de knop om. Ik ben niet van plan een dag te verliezen. De afgelopen twee dagen ben ik al in de gym geweest bij FC Twente." 

Wanneer Cerny geopereerd gaat worden, is nog niet bekend. "Ik word in Nederland geopereerd, de komende vijf weken gaan we kijken hoe het er voor staat. Waar ik daarna ga revalideren, weet ik nog niet. Ik heb een tijdje nodig om daar over na te denken. Het is aan mij." 

De blessure komt op een vervelend moment, want Cerny groeide bij FC Twente uit tot een belangrijke speler. "Ik voelde me fantastisch, vrij. De klik was er met de groep en ik kreeg veel vertrouwen van de trainer. Als je goals meepikt en assists maakt, voel je je heel fijn. Dat gevoel wil ik zo lang mogelijk vasthouden. Het liefst blijf ik bij FC Twente."

54 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Jan 2021 om 14:29
    Nou komopta danilo prik er maar weer een paaar in hoor...
  • 17 Jan 2021 om 14:11
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:05
      Het was een grap waar ik ingetrapt ben. Gaat gelukkig gewoon door.
    Ikzeg. Only. Bedankt voor uw reactie. Geen leuke actie voor u en ik denk meerdere. Maar alvast een fijne wedstrijd straks. Ik hoop op een overwinning maar een gelijk spel zou ik ook willen. Natuurlijk ga ik voor een overwinning. Ikzeg. 1-3
  • 17 Jan 2021 om 13:47
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:39
      Oh ja dat is ook zo. Maar ik ben echt alles behalve blij met pirie. Zn type peet bijen 1 goede wedstrijd en erna 3 wedstrijden bagger.
    Ik ben benieuwd hoe jou bewierookte Thijs van Leeuwen het gaat doen, ik hoop natuurlijk dat hij een wereldpartij speelt. En ik had ook liever Julio gezien met Dumic ipv Piri maar we zullen zien. Laten we hopen op 3 punten bij de varkentjes.
  • 17 Jan 2021 om 13:42
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:33
      Weet iemand waar hilgers gebleven is. Zit al een aantal wedstrijden niet bij de selectie.
    Hij had Corona, maar waar die nu is geen idee...
  • 17 Jan 2021 om 13:40
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:39
      Oh ja dat is ook zo. Maar ik ben echt alles behalve blij met pirie. Zn type peet bijen 1 goede wedstrijd en erna 3 wedstrijden bagger.
    Heeft nu 3 wedstrijden slecht gespeeld, nu vanmiddag de goede dan:)
  • 17 Jan 2021 om 13:39
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:36
      Ik denk dat het komt omdat hij met een linksbenige en een rechtsbenige centrale verdediger speelt. Dumic en Julio zijn beide rechtsbenig.
    Oh ja dat is ook zo. Maar ik ben echt alles behalve blij met pirie. Zn type peet bijen 1 goede wedstrijd en erna 3 wedstrijden bagger.
  • 17 Jan 2021 om 13:37
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:58
      Weet je nog, met 1800 man door het Oosterpark?
    Ja dat waren tijden, heel wat meegemaakt daar jammer dat dat allemaal over is, en al die stadions afgelegen staan ...man ik ben dan nu wel op leeftijd maar die tijden vergeet ik nooit meer. En als het kon zou ik het weer op dezelfde manier doen..maar helaas
  • 17 Jan 2021 om 13:36
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:33
      Ja dat is het enige waar ik echt doodziek van word met jans. Die voorliefde voor waslap pirie.
    Ik denk dat het komt omdat hij met een linksbenige en een rechtsbenige centrale verdediger speelt. Dumic en Julio zijn beide rechtsbenig.
  • 17 Jan 2021 om 13:35
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:33
      Weet iemand waar hilgers gebleven is. Zit al een aantal wedstrijden niet bij de selectie.
    Heeft corona toch?
  • 17 Jan 2021 om 13:33
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:31
      Ja gepasseerd
    Ja dat is het enige waar ik echt doodziek van word met jans. Die voorliefde voor waslap pirie.
  • 17 Jan 2021 om 13:33
    Weet iemand waar hilgers gebleven is. Zit al een aantal wedstrijden niet bij de selectie.
  • 17 Jan 2021 om 13:31
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:30
      Ik zie liever Julio dan pierie. Dan zou Julio wel gepasseerd zijn.
    Ja gepasseerd
  • 17 Jan 2021 om 13:30
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:29
      Dumic en van leeuwen in de basis. Julio op de bank
    Ik zie liever Julio dan pierie. Dan zou Julio wel gepasseerd zijn.
  • 17 Jan 2021 om 13:29
    Dumic en van leeuwen in de basis. Julio op de bank
  • 17 Jan 2021 om 13:19
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:13
      Nee, iemand heeft een oud bericht van afgelasting van 2014 de wereld in geslingerd. Ik kreeg hem ook via Whatsapp. Dus we worden de gek aangestoken denk ik
    Mensen die daar in geloven zijn ook niet de slimste. Zoveel sneeuw is er nu ook niet gevallen om een wedstrijd af te lassen.
  • 17 Jan 2021 om 13:19
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:09
      Dennis verzint wel vaker iets om bepaalde reacties uit te lokken......
    ga huilen , elke week dezelfde jankerds die weer een discussie uitlokken. Hier op het forum hebben we het liever over Fc twente. Mensen allemaal een fijne zondag en hopen op de 3 punten. Proosttt!!
  • 17 Jan 2021 om 13:19
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:58
      Weet je nog, met 1800 man door het Oosterpark?
    Groningen uit was altijd de mooiste vh jaar. Totdat dat nieuwe stadion kwam, met een verschrikkelijk uitvak. Was ook direct m'n laatste.
  • 17 Jan 2021 om 13:18
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:13
      Nee, iemand heeft een oud bericht van afgelasting van 2014 de wereld in geslingerd. Ik kreeg hem ook via Whatsapp. Dus we worden de gek aangestoken denk ik
    Juist
  • 17 Jan 2021 om 13:13
    • Quote van 17 Jan 2021 om 13:09
      Dennis verzint wel vaker iets om bepaalde reacties uit te lokken......
    Nee, iemand heeft een oud bericht van afgelasting van 2014 de wereld in geslingerd. Ik kreeg hem ook via Whatsapp. Dus we worden de gek aangestoken denk ik
  • 17 Jan 2021 om 13:09
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:14
      Hoe kom je daarbij?
    Dennis verzint wel vaker iets om bepaalde reacties uit te lokken......
  • 17 Jan 2021 om 13:05
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:59
      Ikzeg. Only. Meent u dat . Ik heb nog nergens iets gelezen of gehoord. Kan u mij vertellen waar u het heeft gelezen. Bedankt alvast voor uw medewerking.
    Het was een grap waar ik ingetrapt ben. Gaat gelukkig gewoon door.
  • 17 Jan 2021 om 13:01
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:58
      Weet je nog, met 1800 man door het Oosterpark?
    Ikzeg. Dm. Dat waren tijden. Ik heb toen niet gewandeld, maar wel met de stoel. Ha ha ha dat waren weer mooie momenten.
  • 17 Jan 2021 om 12:59
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:11
      Wedstrijd is afgelast ivm sneeuw
    Ikzeg. Only. Meent u dat . Ik heb nog nergens iets gelezen of gehoord. Kan u mij vertellen waar u het heeft gelezen. Bedankt alvast voor uw medewerking.
  • 17 Jan 2021 om 12:58
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:37
      Beetje wandelen in het Oosterpark, net zoals vroeger.
    Weet je nog, met 1800 man door het Oosterpark?
  • 17 Jan 2021 om 12:58
    Winnen voor Cerny vandaag en als Heerenveen ook nog ff punten laat liggen, dat is het een mooi voetbalweekend.
  • 17 Jan 2021 om 12:56
    Ikzeg. Cherny. Ik wens u heel veel sterkte en succes toe tijdens u revalidatie, kom op kerel. Sterkte.
  • 17 Jan 2021 om 12:54
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:29
      Klopt , heel jammer dat deze pot niet doorgaat
    Jij hebt een voetbalverstandelijke handicap
  • 17 Jan 2021 om 12:53
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:37
      Beetje wandelen in het Oosterpark, net zoals vroeger.
    Hahaha veel plezier
  • 17 Jan 2021 om 12:49
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:16
      Laat maar is 2014 ben voor de gek gehouden met een oud nieuwsbericht
    Er ligt bijna geen sneeuw meer snotneus.
  • 17 Jan 2021 om 12:49
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:40
      Hou even op Dennis. Incapabel ventje. Mocht je weer van je mama op de computer?
    Het is jammer dat we hier bij deze site geen mensen kunnen blocken.
  • 17 Jan 2021 om 12:40
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:29
      Klopt , heel jammer dat deze pot niet doorgaat
    Hou even op Dennis. Incapabel ventje. Mocht je weer van je mama op de computer?
  • 17 Jan 2021 om 12:37
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:23
      Wat ga je daar doen dan?
    Beetje wandelen in het Oosterpark, net zoals vroeger.
  • 17 Jan 2021 om 12:37
    Twente moet van t geld wat ze voor drommel krijgen proberen Cerny en Ebuehi te kopen. Voor de rest gewoon doorgaan hoe het ging met huren en eigen jeugd. Zo bouw je selectiewaarde op
  • 17 Jan 2021 om 12:32
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:19
      Zou niet verkeerd zijn
    Vergeet je niet dat we ook geld moeten afdragen aan andere partijen?
  • 17 Jan 2021 om 12:29
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:11
      Wedstrijd is afgelast ivm sneeuw
    Klopt , heel jammer dat deze pot niet doorgaat
  • 17 Jan 2021 om 12:29
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:14
      Ik denk dat Streuer hem wel over gaat nemen voor een deel van het transfergeld van Drommel......
    Utrecht had hem voor 750.000 overgenomen van Utrecht. Ajax heeft een terugkoop clausule van rond de 5 miljoen. Waarde Cerny (volgens transfermarkt) 1 mijoen. Hopeljjk laat Utrecht deze jongen nu makkelijker los en anders contractbreuk forceren.
  • 17 Jan 2021 om 12:23
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:14
      Meen je niet, wij zijn al voorbij Assen..
    Wat ga je daar doen dan?
  • 17 Jan 2021 om 12:20
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:18
      En Plet in de spits zeker? Grapjas.
    Heeft er al 12 gemaakt dit seizoen. Danilo 11.
  • 17 Jan 2021 om 12:19
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:14
      Ik denk dat Streuer hem wel over gaat nemen voor een deel van het transfergeld van Drommel......
    Zou niet verkeerd zijn
  • 17 Jan 2021 om 12:18
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:16
      Laat maar is 2014 ben voor de gek gehouden met een oud nieuwsbericht
    En Plet in de spits zeker? Grapjas.
  • 17 Jan 2021 om 12:16
    .
  • 17 Jan 2021 om 12:16
    Laat maar is 2014 ben voor de gek gehouden met een oud nieuwsbericht
  • 17 Jan 2021 om 12:14
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:11
      Wedstrijd is afgelast ivm sneeuw
    Meen je niet, wij zijn al voorbij Assen..
  • 17 Jan 2021 om 12:14
    Zou hem graag hier weer zien volgend seizoen. Toffe speler, geeft altijd 100%. Maar denk dat de kans nihil is dat hij volgend jaar weer hier speelt.
  • 17 Jan 2021 om 12:14
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:11
      Wedstrijd is afgelast ivm sneeuw
    Hoe kom je daarbij?
  • 17 Jan 2021 om 12:14
    Ik denk dat Streuer hem wel over gaat nemen voor een deel van het transfergeld van Drommel......
  • 17 Jan 2021 om 12:12
    Die Cerny is toch meer een gevoelsjongen, dan bijvoorbeeld die geldwolf ter Avest. Als ik dan mag kiezen qua persoonlijkheid, heb ik liever wat minder centjes op de bank.
  • 17 Jan 2021 om 12:11
    Wedstrijd is afgelast ivm sneeuw
  • 17 Jan 2021 om 12:09
    • Quote van 17 Jan 2021 om 12:08
      Op transfermarkt staat dat zijn contract loopt tot 30 juni 2020 met daaronder club option 1 year. Geld die optie voor Twente? En als die voor Utrecht geld kan hij dan zeggen dat hij dat niet wilt?
    Je kan altijd je contract ontbinden
  • 17 Jan 2021 om 12:08
    Op transfermarkt staat dat zijn contract loopt tot 30 juni 2020 met daaronder club option 1 year. Geld die optie voor Twente? En als die voor Utrecht geld kan hij dan zeggen dat hij dat niet wilt?
  • 17 Jan 2021 om 12:05
    In onderhandeling met hem over het salaris en dan hopen dat hij zijn contract kan laten ontbinden. Utrecht zal hem waarschijnlijk niet willen laten gaan. Ze hebben onlangs een speler aangetrokken voor zijn positie, wat dat betreft zou het iets makkelijker kunnen worden. Zij hebben gezien hoe Cerny kan renderen. En anders middels sponsors proberen hem over te nemen.
  • 17 Jan 2021 om 12:03
    • Quote van 17 Jan 2021 om 11:58
      Contract tot medio 2022
    Aii. Hopelijk kan Twente hem toch nog krijgen
  • 17 Jan 2021 om 11:58
    • Quote van 17 Jan 2021 om 11:54
      Zijn contract loopt toch af na dit seizoen? Dus dan is hij toch transfervij of zie ik iets over het hoofd?
    Contract tot medio 2022
  • 17 Jan 2021 om 11:54
    Zijn contract loopt toch af na dit seizoen? Dus dan is hij toch transfervij of zie ik iets over het hoofd?
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›