''AZ en Vitesse, clubs met een kutachterban, zijn in het voordeel''

41
''AZ en Vitesse, clubs met een kutachterban, zijn in het voordeel''

Sander Schimmelpenninck is groot fan van FC Twente. Hij zag zijn club tegen FC Groningen gelijkspelen. Ondanks het matige resultaat is hij trots op hoe zijn club het dit jaar doet.

"Ik ben heel optimistisch. Van meet af aan dacht ik: Ron Jans is wel een goede. Ze hebben een paar goede huurlingen die mega veel kwaliteit met zich meebrengen. Die hadden vorig jaar niet. Afgelopen zomer ging Ted van Leeuwen weg en toen was iedereen in paniek, want iedereen had hem hoog zitten", weet Schimmelpenninck in de podcast De Derde Helft.

"Toen kwam Jan Streuer en dacht iedereen: dat wordt niks. Maar die heeft het goed geregeld, ik kan het niet anders zeggen", aldus Schimmelpenninck, die zich wel zorgen maakt over de gevolgen van de coronacrisis bij FC Twente.

"Wij moeten het meer dan anderen hebben van het publiek", weet hij. "Wij hebben een groot stadion. Daar komt het geld ook binnen. Veel meer dan een AZ of Vitesse, de clubs met een kutachterban, die zijn in het voordeel met corona. Die zijn minder afhankelijk van supportersgelden. En ook gewoon de bieromzet, want wij drinken ook fucking veel bier in Twente", lacht Schimmelpenninck. 

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2021 om 09:35
    • Quote van 20 Jan 2021 om 13:14
      Dat eerste klopt, de meesten waren opgelucht toen van Leeuwen vertrok. Echter werden er door velen ook bij Jan Streuer vraagtekens gezet, hij was te oud, hij een noodoplossing nadat alle andere opties afbelden en had maar een kort contract. Dat het uiteindelijk zo goed zou verlopen had niemand kunnen voorspellen. Dat Schimmelpenninck dat anders ziet, dat mag hij van mij vinden. Ik maak me daar niet zo druk over. Ik vind juist wel mooi dat hij en Erik Dijkstra bijvoorbeeld ook publiekelijk Twente steunen.
    Erik Dijkstra is een mediageil ventje die alleen in Enschede verschijnt als er stront aan de knikker is bij onze club en hij zich in de spotlights kan werpen.


    Laat Schimmelpik Twente maar mooi blijven steunen middels de media. Zo'n gast moet je niet als voorzitter willen. Gewoon omdat hij erom bekend staat velen tegen zich in het harnas te jagen. Zo'n type gaat alleen maar voor onrust en ellende zorgen, hetgeen natuurlijk wel weer een reden voor Dijkstra is om naar Enschede af te reizen. ;)
  • 20 Jan 2021 om 17:59
    Beetje elitair volk, niet mijn soort mensen, en al dat volk vind je vaak bij bij, golf, tennis, hockey,polo ,dat soort volk zit ook bij AZ en Vitesse.
  • 20 Jan 2021 om 15:57
    • Quote van 20 Jan 2021 om 14:18
      We zijn o.a. dankzij het trio Van der Kraan, Streuer en Jans weer credits in den lande aan het verzamelen. Je proeft weer iets van respect voor onze club. Persoonlijk heb ik dit liever, dan dat ze ons associëren met fraudeclub etc. En jij zegt dat hij deze uitlatingen doet als zg.journalist. Ook in die functie ben je dan zeer en zeer kortzichtig bezig. Meneertje heeft in mijn ogen onverstandige uitspraken gedaan. Dergelijke figuren moet je buiten de poort houden voor een of andere belangrijke functie. Maar goed, ieder zijn eigen mening.
    Eens Ket. Die clubs zijn misschien onze concurrenten, maar we zullen er ook zaken mee moeten doen. Dan kan je maar beter een goede band hebben op bestuurlijk vlak. Zo lang de club geen 100 miljoen op de bank heeft kunnen wij ons beter niet te arrogant opstellen.
  • 20 Jan 2021 om 15:57
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:48
      Supporters met respect behandelen? Hebben de supporters dat ook tegen ons gedaan? We werden als vuil behandeld door de rest en er was een gedeeltelijke schaamte. Dat kan je echt niet ontkennen. Nogmaals hij zegt dit in een rol van journalist, analyticus etc. Hij zegt dit niet in een rol van een voorzitter en dat is het verschil. Voor mij is Sander meer dan welkom bij Twente, vanwege zijn imperiums en voetbalkennis achtergrond.
    Drinkt hij Red Bul
  • 20 Jan 2021 om 14:18
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:48
      Supporters met respect behandelen? Hebben de supporters dat ook tegen ons gedaan? We werden als vuil behandeld door de rest en er was een gedeeltelijke schaamte. Dat kan je echt niet ontkennen. Nogmaals hij zegt dit in een rol van journalist, analyticus etc. Hij zegt dit niet in een rol van een voorzitter en dat is het verschil. Voor mij is Sander meer dan welkom bij Twente, vanwege zijn imperiums en voetbalkennis achtergrond.
    We zijn o.a. dankzij het trio Van der Kraan, Streuer en Jans weer credits in den lande aan het verzamelen. Je proeft weer iets van respect voor onze club. Persoonlijk heb ik dit liever, dan dat ze ons associëren met fraudeclub etc. En jij zegt dat hij deze uitlatingen doet als zg.journalist. Ook in die functie ben je dan zeer en zeer kortzichtig bezig. Meneertje heeft in mijn ogen onverstandige uitspraken gedaan. Dergelijke figuren moet je buiten de poort houden voor een of andere belangrijke functie. Maar goed, ieder zijn eigen mening.
  • 20 Jan 2021 om 13:17
    Die man zegt niets verkeerd, wat negatief allemaal. Er waren best een aantal mensen die het jammer vonden dat van Leeuwen weg ging, persoonlijk ben ik blij dat die ook weg is. Daarnaast wist niemand wat we van Steuer konden verwachten. Hij praat tenminste positief over ons en zegt ook dat we al genoeg genaaid zijn!
  • 20 Jan 2021 om 13:14
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:30
      Het gaat om afgelopen zomer toen hij vertrok. Toen was iedereen opgelucht en totaal niet in paniek zoals Schimmelpik zegt. Daarnaast waren velen juist blij toen déStreuer instapte als TD omdat hij een mooie staat van dienst heeft.


      Daarnaast gaat het er ook om dat Schimmelpik voor zichzelf moet praten en niet voor anderen. Dat kunnen anderen heel goed zelf........toch??
    Dat eerste klopt, de meesten waren opgelucht toen van Leeuwen vertrok. Echter werden er door velen ook bij Jan Streuer vraagtekens gezet, hij was te oud, hij een noodoplossing nadat alle andere opties afbelden en had maar een kort contract. Dat het uiteindelijk zo goed zou verlopen had niemand kunnen voorspellen. Dat Schimmelpenninck dat anders ziet, dat mag hij van mij vinden. Ik maak me daar niet zo druk over. Ik vind juist wel mooi dat hij en Erik Dijkstra bijvoorbeeld ook publiekelijk Twente steunen.
  • 20 Jan 2021 om 13:07
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:20
      Wat een heerlijke uitlaatklep voor velen moet zo'n forum toch zijn in deze lastige tijden. Al dat gemopper pfff
    Er was hier een tijd dat er topics waren van 500 berichten met alleen maar ruzie. Ging gewoon de hele dag door toen haha. Het afgelopen jaar is het hier al rustiger geworden.
  • 20 Jan 2021 om 13:03
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:48
      Supporters met respect behandelen? Hebben de supporters dat ook tegen ons gedaan? We werden als vuil behandeld door de rest en er was een gedeeltelijke schaamte. Dat kan je echt niet ontkennen. Nogmaals hij zegt dit in een rol van journalist, analyticus etc. Hij zegt dit niet in een rol van een voorzitter en dat is het verschil. Voor mij is Sander meer dan welkom bij Twente, vanwege zijn imperiums en voetbalkennis achtergrond.
    100 % met je eens
  • 20 Jan 2021 om 12:57
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:25
      Kijk ik vindt het ook kut clubs zowel Vitesse als AZ met een scheitpubliek, het is klapvee , carnaval publiek, gewoon er heerst geen voetbalsfeer, maar meer iets van hockey of tennis clubs. Dus gewoon waardeloze uit supporters. Maar het verschil is dat ik dat vrij uit kan zeggen , ik geen presentator ben, ik geen baan bij Twente ambieer, nou niet tester wil ik wel worden, maar dan kun je dit niet uitkramen. Maar nogmaals ik als gewone supporter vind het ook kut clubs.
    Wat is er mis met hockey en tennis?
  • 20 Jan 2021 om 12:53
    • Quote van 20 Jan 2021 om 12:48
      Supporters met respect behandelen? Hebben de supporters dat ook tegen ons gedaan? We werden als vuil behandeld door de rest en er was een gedeeltelijke schaamte. Dat kan je echt niet ontkennen. Nogmaals hij zegt dit in een rol van journalist, analyticus etc. Hij zegt dit niet in een rol van een voorzitter en dat is het verschil. Voor mij is Sander meer dan welkom bij Twente, vanwege zijn imperiums en voetbalkennis achtergrond.
    Hij kan best een hele slimme man zijn maar het is niet wijs om alles te zeggen zoals je het denkt. Hij had hetzelfde kunnen zeggen zonder andere clubs/supporters te krenken. Om voorzitter te zijn ben je wel wijsheid nodig. Daarin kan hij dus nog wel wat stappen maken.
  • 20 Jan 2021 om 12:51
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Iedereen had Ted hoog zitten NEXT jij bent af.
    +1
  • 20 Jan 2021 om 12:48
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:26
      Achterban groot of klein, dat maakt niet uit. Je hebt die supporters met respect te behandelen. Hij gooit nu al bij deze beide clubs zijn eigen glazen in, mocht hij ooit voorzitter o.i.d.bij Twente worden. Hij kan dan wel veel geld hebben, maar zijn verstand is beduidend minder.
    Supporters met respect behandelen? Hebben de supporters dat ook tegen ons gedaan? We werden als vuil behandeld door de rest en er was een gedeeltelijke schaamte. Dat kan je echt niet ontkennen. Nogmaals hij zegt dit in een rol van journalist, analyticus etc. Hij zegt dit niet in een rol van een voorzitter en dat is het verschil. Voor mij is Sander meer dan welkom bij Twente, vanwege zijn imperiums en voetbalkennis achtergrond.
  • 20 Jan 2021 om 12:16
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:30
      Het gaat om afgelopen zomer toen hij vertrok. Toen was iedereen opgelucht en totaal niet in paniek zoals Schimmelpik zegt. Daarnaast waren velen juist blij toen déStreuer instapte als TD omdat hij een mooie staat van dienst heeft.


      Daarnaast gaat het er ook om dat Schimmelpik voor zichzelf moet praten en niet voor anderen. Dat kunnen anderen heel goed zelf........toch??
    Toen streuer kwam waren vele hier niet al te enthousiast. Daarna met z'n uitspraak 'Ik wil liever een Nederlandse trainer' hadden een paar hem zelfs al afgeschreven, niet iedereen overigens. Het zou 1 van zijn vele fouten worden. Dat het uiteindelijk wel goed is uitgepakt is alleen maar mooi. Maar het klopt dus wel dat vele niet heel enthousiast waren.
  • 20 Jan 2021 om 12:08
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:06
      "Afgelopen zomer ging Ted van Leeuwen weg en toen was iedereen in paniek, want iedereen had hem hoog zitten. Toen kwam Jan Streuer en dacht iedereen: dat wordt niks".

      Waar haalt Schimmelpik deze onzin in godsnaam vandaan?
    Dat was toch ook gewoon zo. Ik denk dat die Twentefans leest. Die reacties waren aan begint ook niet positief over steuer. Hij is gewoon eerlijk, niet van die lui die nu ineens hem een fantastische keuze vonden omdat hij het zo goed doet. Achteraf kan iedereen oordelen. Hij verwoord het in mijn ogen exact hoe het is. In begin was kww en steuer doet het uiteindelijk fantastisch.
  • 20 Jan 2021 om 12:02
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:52
      Die kon wel eens rare dingen gaan doen. Niet aan beginnen, lijkt mij althans.
    oude tijden keren terug.. Ket
  • 20 Jan 2021 om 11:52
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:40
      Als hij ooit voorzitter wordt, gaat dat hoe dan ook relletjes opleveren. Hij jaagt graag mensen tegen zich in het harnas en weet dat zelf ook. Denk niet dat het de juiste voorzitter zou zijn als je een rustige club wilt uitstralen, zoals Streuer nu doet.
    Die kon wel eens rare dingen gaan doen. Niet aan beginnen, lijkt mij althans.
  • 20 Jan 2021 om 11:47
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:40
      Als hij ooit voorzitter wordt, gaat dat hoe dan ook relletjes opleveren. Hij jaagt graag mensen tegen zich in het harnas en weet dat zelf ook. Denk niet dat het de juiste voorzitter zou zijn als je een rustige club wilt uitstralen, zoals Streuer nu doet.
    Precies, zo'n gastje moet je echt niet willen als voorzitter. Materiaalman of ballenjongen is prima, maar geen toonaangevende functie binnen FC Twente.
  • 20 Jan 2021 om 11:40
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:26
      Achterban groot of klein, dat maakt niet uit. Je hebt die supporters met respect te behandelen. Hij gooit nu al bij deze beide clubs zijn eigen glazen in, mocht hij ooit voorzitter o.i.d.bij Twente worden. Hij kan dan wel veel geld hebben, maar zijn verstand is beduidend minder.
    Als hij ooit voorzitter wordt, gaat dat hoe dan ook relletjes opleveren. Hij jaagt graag mensen tegen zich in het harnas en weet dat zelf ook. Denk niet dat het de juiste voorzitter zou zijn als je een rustige club wilt uitstralen, zoals Streuer nu doet.
  • 20 Jan 2021 om 11:30
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:04
      Wil je zeggen dat het niet zo is? Laat Ted maar schuiven, las ik meermaals. Ik was zelf ook positief over hem. Maar uiteindelijk is toch gebleken dat hij niet zo goed was als we in eerste instantie dachten.
    Het gaat om afgelopen zomer toen hij vertrok. Toen was iedereen opgelucht en totaal niet in paniek zoals Schimmelpik zegt. Daarnaast waren velen juist blij toen déStreuer instapte als TD omdat hij een mooie staat van dienst heeft.


    Daarnaast gaat het er ook om dat Schimmelpik voor zichzelf moet praten en niet voor anderen. Dat kunnen anderen heel goed zelf........toch??
  • 20 Jan 2021 om 11:18
    • Quote van 20 Jan 2021 om 11:06
      "Afgelopen zomer ging Ted van Leeuwen weg en toen was iedereen in paniek, want iedereen had hem hoog zitten. Toen kwam Jan Streuer en dacht iedereen: dat wordt niks".

      Waar haalt Schimmelpik deze onzin in godsnaam vandaan?
    Bis
  • 20 Jan 2021 om 11:06
    "Afgelopen zomer ging Ted van Leeuwen weg en toen was iedereen in paniek, want iedereen had hem hoog zitten. Toen kwam Jan Streuer en dacht iedereen: dat wordt niks".

    Waar haalt Schimmelpik deze onzin in godsnaam vandaan?
  • 20 Jan 2021 om 11:04
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Iedereen had Ted hoog zitten NEXT jij bent af.
    Wil je zeggen dat het niet zo is? Laat Ted maar schuiven, las ik meermaals. Ik was zelf ook positief over hem. Maar uiteindelijk is toch gebleken dat hij niet zo goed was als we in eerste instantie dachten.
  • 20 Jan 2021 om 10:27
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:20
      Wat een heerlijke uitlaatklep voor velen moet zo'n forum toch zijn in deze lastige tijden. Al dat gemopper pfff
    Ik vermaak me wel door sommige reacties hier
  • 20 Jan 2021 om 10:26
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:14
      Vind jij dan dat Vitesse en AZ een fantastische achterban hebben?
    Achterban groot of klein, dat maakt niet uit. Je hebt die supporters met respect te behandelen. Hij gooit nu al bij deze beide clubs zijn eigen glazen in, mocht hij ooit voorzitter o.i.d.bij Twente worden. Hij kan dan wel veel geld hebben, maar zijn verstand is beduidend minder.
  • 20 Jan 2021 om 10:25
    • Quote van 20 Jan 2021 om 09:36
      Dat kan dan wel zijn, maar dan nog zeg je dat niet. En hij praat in de "wij" vorm alsof hij de mening van elke Twente-supporter verkondigd. Nou, die van mij niet in ieder geval.
    Kijk ik vindt het ook kut clubs zowel Vitesse als AZ met een scheitpubliek, het is klapvee , carnaval publiek, gewoon er heerst geen voetbalsfeer, maar meer iets van hockey of tennis clubs. Dus gewoon waardeloze uit supporters. Maar het verschil is dat ik dat vrij uit kan zeggen , ik geen presentator ben, ik geen baan bij Twente ambieer, nou niet tester wil ik wel worden, maar dan kun je dit niet uitkramen. Maar nogmaals ik als gewone supporter vind het ook kut clubs.
  • 20 Jan 2021 om 10:20
    Wat een heerlijke uitlaatklep voor velen moet zo'n forum toch zijn in deze lastige tijden. Al dat gemopper pfff
  • 20 Jan 2021 om 10:16
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:14
      Vind jij dan dat Vitesse en AZ een fantastische achterban hebben?
    Hebben die een achterban?
  • 20 Jan 2021 om 10:14
    • Quote van 20 Jan 2021 om 09:36
      Dat kan dan wel zijn, maar dan nog zeg je dat niet. En hij praat in de "wij" vorm alsof hij de mening van elke Twente-supporter verkondigd. Nou, die van mij niet in ieder geval.
    Vind jij dan dat Vitesse en AZ een fantastische achterban hebben?
  • 20 Jan 2021 om 10:13
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:08
      Ja als supporter praten sommige zo ja ik ook kutvolk uit Rotterdam enz maar ik solliciteer ook niet om een baantje bij Twente. Als je voorzitter wil worden moet je toch op je woorden letten lijkt mij. Of denk je dat ze bij AZ en co gediend zijn van zulke uitspraken
    Hij heeft nu de rol van Journalist, eigenaar en weet ik wat, dan mag hij zijn mening zeggen in die rol. Zo dra hij de voorzittersrol draagt uiterraard niet. Maar dat weet hij zelf ook.
  • 20 Jan 2021 om 10:13
    • Quote van 20 Jan 2021 om 09:28
      Toen Ted binnengehaald werd had iedereen hem hoog zitten, met superspits Oleitan!
    Je gaat een td toch niet afschrijven op een paar missers? Dan moeten we nu ook maar eens op zoek naar een nieuwe want Streuer heeft Jeremejeff Pierie, Lamprou en Dervusoglu binnengehaald. Maar die heb je zeker wel hoog zitten he?
  • 20 Jan 2021 om 10:11
    • Quote van 20 Jan 2021 om 10:08
      Ja als supporter praten sommige zo ja ik ook kutvolk uit Rotterdam enz maar ik solliciteer ook niet om een baantje bij Twente. Als je voorzitter wil worden moet je toch op je woorden letten lijkt mij. Of denk je dat ze bij AZ en co gediend zijn van zulke uitspraken
    Jantje smit was ook niet altijd voorzichtig maar wel succesvol voorzitter. Maar das een heel ander verhaal, ik zie nou niet waarom dit ooit fc twente-voorzitter moet worden
  • 20 Jan 2021 om 10:11
    • Quote van 20 Jan 2021 om 09:28
      Toen Ted binnengehaald werd had iedereen hem hoog zitten, met superspits Oleitan!
    +100 met Youri Mulder voorop.
  • 20 Jan 2021 om 10:08
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Je kan van zo’n opmerking kotsen, maar er zit wel een kern van waarheid in wat betreft Vitesse en AZ. Emotieloze clubs die normaal gesproken ook in een leeg stadion spelen toch
    Ja als supporter praten sommige zo ja ik ook kutvolk uit Rotterdam enz maar ik solliciteer ook niet om een baantje bij Twente. Als je voorzitter wil worden moet je toch op je woorden letten lijkt mij. Of denk je dat ze bij AZ en co gediend zijn van zulke uitspraken
  • 20 Jan 2021 om 09:36
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Je kan van zo’n opmerking kotsen, maar er zit wel een kern van waarheid in wat betreft Vitesse en AZ. Emotieloze clubs die normaal gesproken ook in een leeg stadion spelen toch
    Dat kan dan wel zijn, maar dan nog zeg je dat niet. En hij praat in de "wij" vorm alsof hij de mening van elke Twente-supporter verkondigd. Nou, die van mij niet in ieder geval.
  • 20 Jan 2021 om 09:28
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Iedereen had Ted hoog zitten NEXT jij bent af.
    Toen Ted binnengehaald werd had iedereen hem hoog zitten, met superspits Oleitan!
  • 20 Jan 2021 om 09:07
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Iedereen had Ted hoog zitten NEXT jij bent af.
    +100
  • 20 Jan 2021 om 08:37
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:32
      Je kan van zo’n opmerking kotsen, maar er zit wel een kern van waarheid in wat betreft Vitesse en AZ. Emotieloze clubs die normaal gesproken ook in een leeg stadion spelen toch
    Dat publiek hoor je inderdaad amper zelfs als ze er wel zitten. Hun zijn in dat opzicht geen vreemde van de stille stadions dus even los van de opmerking of de kerel in kwestie zit er wel een kern van waarheid in.
  • 20 Jan 2021 om 08:32
    • Quote van 20 Jan 2021 om 08:23
      **barf**
    Je kan van zo’n opmerking kotsen, maar er zit wel een kern van waarheid in wat betreft Vitesse en AZ. Emotieloze clubs die normaal gesproken ook in een leeg stadion spelen toch
  • 20 Jan 2021 om 08:32
    Iedereen had Ted hoog zitten NEXT jij bent af.
  • 20 Jan 2021 om 08:23
    **barf**
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›