''Feyenoord- en NAC-fans hebben echt een hekel aan FC Twente''

47
''Feyenoord- en NAC-fans hebben echt een hekel aan FC Twente''

Sander Schimmelpenninck begrijpt niet waarom FC Twente door velen zo verafschuwd wordt. Volgens de voorman van de Quote liggen de gemaakte fout in een inmiddels al ver verleden.

Velen verafschuwen FC Twente echter nog steeds. "Dat heb ik nooit zo goed begrepen. Er wordt nog steeds gezegd: 'jullie hebben je kampioenschap gekocht'. Vooral Feyenoord- en NAC-supporters hebben echt een hekel aan FC Twente. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom Twente niet deugde. Het was gewoon het resultaat van goed beleid. Het was een heel mooi volwassen en uitgebalanceerd team", weet Schimmelpenninck te melden bij De Derde Helft op Spotify. 

Het is juist na het kampioenschap misgegaan, denkt hij. "Daarna is Munsterman te dicht bij de zon gaan vliegen en is hij neergestort. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dachten: 'die club is nep'. Of: 'er zit teveel geleend geld in'. Maar we zijn behoorlijk gestraft. Het was wel echt behoorlijk lang heel erg kut. Dus als supporters hebben we onze straf inmiddels wel gehad."

47 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2021 om 07:30
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:53
      Ja is nu echt bekend dus dacht, verwijder het maar voordat het weer lijkt alsof ik het van andere heb, haha.
    Svente boeie wat sommige over je denken. Je bijdrage hier word door mij en een ruime meerderheid gewaardeerd. Je hebt er altijd een paar tussen zitten die eraan twijfelen. De meeste hier zijn wel blij met je input.
  • 22 Jan 2021 om 07:21
    • Quote van 21 Jan 2021 om 18:09
      Heeft zij ook een Rotterdams kut accent ?
    Als ze maar een kut heeft, Piet. :-) :-)
  • 21 Jan 2021 om 20:13
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:53
      Ja is nu echt bekend dus dacht, verwijder het maar voordat het weer lijkt alsof ik het van andere heb, haha.
    Shit net te laat wat heb ik gemist :)
  • 21 Jan 2021 om 20:00
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:24
      Die is bij streuer niet bekend dus valt af
    Je hebt nu in een paar topics steken onder water gegeven aan Streuer. Licht toe.
  • 21 Jan 2021 om 19:53
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:49
      Mooi dankje sventr voor in de info.
    Ja is nu echt bekend dus dacht, verwijder het maar voordat het weer lijkt alsof ik het van andere heb, haha.
  • 21 Jan 2021 om 19:49
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Mooi dankje sventr voor in de info.
  • 21 Jan 2021 om 19:37
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:34
      Hou alsjeblieft op, hij is aan het scouten en niet alleen in Nederland, we staan 7de op de helft met allemaal spelers die hij kent. Vorig jaar vergeten? We kende niemand en stonden op punt om te degraderen. Wees blij.
    Absoluut zat zelfs nog meer in eerlijk gezegd paar keer dom verloren thuus. Maar hij had bij ons wel gepast denk ik
  • 21 Jan 2021 om 19:34
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:24
      Die is bij streuer niet bekend dus valt af
    Hou alsjeblieft op, hij is aan het scouten en niet alleen in Nederland, we staan 7de op de helft met allemaal spelers die hij kent. Vorig jaar vergeten? We kende niemand en stonden op punt om te degraderen. Wees blij.
  • 21 Jan 2021 om 19:26
    • Quote van 21 Jan 2021 om 19:14
      In de Grolsch Veste is het een heel uitvak dat vuurwerk geluiden maakt en we doen er niets aan.het bestuur moet het elftal van het veld halen en er een waterkanon opzetten.wachten tot de KNVB wat doet dan kan je wachten tot het jaar 3020
    Juist. Waterkanon zou echt geniaal zijn haha.
  • 21 Jan 2021 om 19:24
    • Quote van 21 Jan 2021 om 16:36
      Goede zet van Calimero. Had bij ons ook prima gepast
    Die is bij streuer niet bekend dus valt af
  • 21 Jan 2021 om 19:14
    • Quote van 21 Jan 2021 om 17:35
      Dat zijn er echt niet maar een paar die elk jaar vuurwerkgeluiden maken.
    In de Grolsch Veste is het een heel uitvak dat vuurwerk geluiden maakt en we doen er niets aan.het bestuur moet het elftal van het veld halen en er een waterkanon opzetten.wachten tot de KNVB wat doet dan kan je wachten tot het jaar 3020
  • 21 Jan 2021 om 18:47
    • Quote van 21 Jan 2021 om 17:17
      Triest om dat soort dingen door een paar gasten op heel Rotterdam/Feyenoord te verhalen. Volgens mij werd er bij Twente ook weleens "bommen op Rotterdam" gezongen maar dat weet ik niet zeker
    Man man jij snapt er geen moer van hé?? Echt ben je zo een simpele ziel of gewoon super achterlijk?
  • 21 Jan 2021 om 18:45
    • Quote van 21 Jan 2021 om 18:27
      Als je tussen de fanatieke supporters in de jaren 90 opgegroeid bent, werd je met de paplepel ingegoten dat Feyemoord aartsvijand nummer 1 is. Ben nu wat ouder, hopelijk wat wijzer, maar heb nog steeds wel een beetje een afkeer tegen die club. Mede door die vuurwerkgeluiden. Maar ik scheer niet alle supporters over één kam, het merendeel zullen prima lui zijn. Bij NAC is het gewoon jaloezie en een paar confrontaties van vroeger.
    Ik ben 50 plus haha ik heb nog steeds een tering hekel aan die vieze kakkerlakken. Ze hebben het in de oorlog niet plat genoeg gegooid, en ja kom maar met opmerkingen dat ik grof ben, heb meerdere reden om die club gruwelijk te haten, en een er van is de laffe moord , en dan er nog trots op zijn ook door de dader zijn naam toe te zingen, echt en dan de vuurwerk geluiden ze gaan er maar mee door en geen fucking hond doet er wat aan, de Feyenoord speaker vieze hufter Houtman toch?? En ook het bestuur grijpt daar niet in, noch de KNVB . Daarom zeg ik de moffen hebben die kut stad niet plat genoeg gegooid, en ik mag dan 50 plusser zijn maar als ik ergens ben en zie gasten in Feyenoord shirts , ga er dan maar vanuit als ik met mijn maten ben loopt het echt uit de hand en interesseert me ook niet want die gaat zit echt diep. .. W
  • 21 Jan 2021 om 18:27
    Als je tussen de fanatieke supporters in de jaren 90 opgegroeid bent, werd je met de paplepel ingegoten dat Feyemoord aartsvijand nummer 1 is. Ben nu wat ouder, hopelijk wat wijzer, maar heb nog steeds wel een beetje een afkeer tegen die club. Mede door die vuurwerkgeluiden. Maar ik scheer niet alle supporters over één kam, het merendeel zullen prima lui zijn. Bij NAC is het gewoon jaloezie en een paar confrontaties van vroeger.
  • 21 Jan 2021 om 18:09
    • Quote van 21 Jan 2021 om 15:37
      Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik voel vaak sympathie onder de Rotterdammers voor onze Fct! Bij mijn collega's uit Deventer ligt dat veel gevoeliger!
    Heeft zij ook een Rotterdams kut accent ?
  • 21 Jan 2021 om 17:46
    • Quote van 21 Jan 2021 om 17:17
      Triest om dat soort dingen door een paar gasten op heel Rotterdam/Feyenoord te verhalen. Volgens mij werd er bij Twente ook weleens "bommen op Rotterdam" gezongen maar dat weet ik niet zeker
    Ait niet weet zeg dan niks kerel. Ken de geschiedenis
  • 21 Jan 2021 om 17:35
    • Quote van 21 Jan 2021 om 17:17
      Triest om dat soort dingen door een paar gasten op heel Rotterdam/Feyenoord te verhalen. Volgens mij werd er bij Twente ook weleens "bommen op Rotterdam" gezongen maar dat weet ik niet zeker
    Dat zijn er echt niet maar een paar die elk jaar vuurwerkgeluiden maken.
  • 21 Jan 2021 om 17:34
    Voordat Erik Lassche werd doodgestoken door een supporter van Feijenoord in 1991 gingen de supporters groepen goed met elkaar om wat ik zo begrepen heb. Door deze aanslag is dat volledig omgeslagen. Wat ik me nog herinner is dat we een keer in de Kuip de bekerfinale in 2011 speelden tegen Ajax die we wonnen met 3-2. Op de terugweg in de tram naar de parkeerplaats stonden mensen langs de kant te applaudisseren dat we Ajax hadden verslaan. Dat was dan wel weer positief!!
  • 21 Jan 2021 om 17:17
    • Quote van 21 Jan 2021 om 15:57
      Toch maken ze elk jaar weer vuurwerkgeluiden
    Triest om dat soort dingen door een paar gasten op heel Rotterdam/Feyenoord te verhalen. Volgens mij werd er bij Twente ook weleens "bommen op Rotterdam" gezongen maar dat weet ik niet zeker
  • 21 Jan 2021 om 16:36
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:53
      Off: Kutucu van Schalke verhuurd aan Heracles....
    Goede zet van Calimero. Had bij ons ook prima gepast
  • 21 Jan 2021 om 16:00
    Ikzeg. Ik kan mij het goed herinneren hoe ze mij benaderen het was heel Nederland elke ploeg had een hekel aan ons fctwente, toen ik het hoorde en van dichtbij mee maakte dat wij fctwente in een afgrond belande, en er gehaverd er uit kropen, kreeg ik ook geregeld woorden toe geroepen, en geloof mij ik was er stuk van, hoe iedereen tegen ons fctwente was. Gelukkig is het nu beter met ons fctwente en veelal support van vele clubs uit Nederland.
  • 21 Jan 2021 om 15:57
    • Quote van 21 Jan 2021 om 15:37
      Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik voel vaak sympathie onder de Rotterdammers voor onze Fct! Bij mijn collega's uit Deventer ligt dat veel gevoeliger!
    Toch maken ze elk jaar weer vuurwerkgeluiden
  • 21 Jan 2021 om 15:37
    Mijn vrouw komt uit Rotterdam en ik voel vaak sympathie onder de Rotterdammers voor onze Fct! Bij mijn collega's uit Deventer ligt dat veel gevoeliger!
  • 21 Jan 2021 om 15:12
    • Quote van 21 Jan 2021 om 14:59
      Het is blijkbaar Schalke und der Heracles. Kutucu is wel een aardig spelertje.
    Blijkbaar hebben ze bij Schalke meer vertrouwen in een spits van 37 jaar.
  • 21 Jan 2021 om 14:59
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:53
      Off: Kutucu van Schalke verhuurd aan Heracles....
    Het is blijkbaar Schalke und der Heracles. Kutucu is wel een aardig spelertje.
  • 21 Jan 2021 om 14:37
    Groningen, Utrecht, Feyenoord, Heracles vinden ons niet zo lief...NAC is totaal onbekend bij mij dat die een hekel aan ons hebben.
  • 21 Jan 2021 om 14:35
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:02
      Dat is mooi, want ik heb ook een pleuris hekel aan die strontkakkerlakken! Als er 1 club is die ik een faillissement toewens zijn het die aso’s van Feyenoord wel.
    Eens samen met Heracles dr bij
  • 21 Jan 2021 om 14:12
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:57
      Feyenoord en NAC het meest? Ik dacht toch meer Heracles enzo
    Feijenoord by far en dat is wederzijds.
    Voor de rest boeit me niet.
  • 21 Jan 2021 om 13:58
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:53
      Off: Kutucu van Schalke verhuurd aan Heracles....
    hoe heet dat slachtoffer ???



  • 21 Jan 2021 om 13:57
    Feyenoord en NAC het meest? Ik dacht toch meer Heracles enzo
  • 21 Jan 2021 om 13:53
    Off: Kutucu van Schalke verhuurd aan Heracles....
  • 21 Jan 2021 om 13:39
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:14
      vergeet dat clubje te noorden van Hengelo niet, die zitten anno 2021 nog steeds met dat nep gras te pieren
    Competitievervalsing
  • 21 Jan 2021 om 13:14
    vergeet dat clubje te noorden van Hengelo niet, die zitten anno 2021 nog steeds met dat nep gras te pieren
  • 21 Jan 2021 om 13:02
    Dat is mooi, want ik heb ook een pleuris hekel aan die strontkakkerlakken! Als er 1 club is die ik een faillissement toewens zijn het die aso’s van Feyenoord wel.
  • 21 Jan 2021 om 13:00
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:51
      Nou dat is echt grote onzin. Ik ken veel nac fans en geen 1 erbij die een hekel aan twente heeft en de meeste blijven twente een mooie club vinden.
    Ik ken er ook 1 en die heeft ook een zwak voor ons. NAC vind ik zelf een leuke volksclub met fanatieke fans maar als de supportersgroepen tegen ons zijn mogen ze opdonderen.
  • 21 Jan 2021 om 12:58
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:47
      Wij tegen iedereen!
    +100
  • 21 Jan 2021 om 12:57
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:47
      Wij tegen iedereen!
    Boehoe huilie huilie
  • 21 Jan 2021 om 12:56
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:51
      Nou dat is echt grote onzin. Ik ken veel nac fans en geen 1 erbij die een hekel aan twente heeft en de meeste blijven twente een mooie club vinden.
    Ook nog nooit gehoord ben er een keer geweest mooie club en mooie supporters hadden geen vuil woord over Twente
  • 21 Jan 2021 om 12:51
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:44
      Zonde dat NAC schijnbaar zo'n hekel aan ons heeft. Nergens voor nodig.
    Nou dat is echt grote onzin. Ik ken veel nac fans en geen 1 erbij die een hekel aan twente heeft en de meeste blijven twente een mooie club vinden.
  • 21 Jan 2021 om 12:49
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:45
      Wat denk je van die strontboeren uit Doetinchem
    Ja bah wat iedereen altijd zo’n mooie club vind kunnen nirt eens langer dan 3 jaar In de eredivisie
  • 21 Jan 2021 om 12:47
    Wij tegen iedereen!
  • 21 Jan 2021 om 12:45
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:36
      Vergeet Groningen ook niet, die kunnen ons bloed wel drinken
    Wat denk je van die strontboeren uit Doetinchem
  • 21 Jan 2021 om 12:45
    • Quote van 21 Jan 2021 om 12:37
      aub geen artikelen meer over deze omhoog gevallen tuinkabouter
    Eens!
  • 21 Jan 2021 om 12:44
    Zonde dat NAC schijnbaar zo'n hekel aan ons heeft. Nergens voor nodig.
  • 21 Jan 2021 om 12:41