'Smaldini' maakt indruk: ''Dat is een gevaar voor Oosterwolde''

13
'Smaldini' maakt indruk: ''Dat is een gevaar voor Oosterwolde''

Gijs Smal speelde in de eerste seizoenshelft niet altijd even goed. Tegen FC Groningen speelde de vleugelverdediger, die door sommige fans liefkozend 'Smaldini' wordt genoemd, echter een puike pot. Ook Jeroen Heubach zag afgelopen weekend zijn potentie.

Heubach denkt de back prima mee kan in de Eredivisie. "Zoals ik Smal heb zien voetballen denk ik wel dat het gewoon een linksback is voor de Eredivisie. Dat zeker. Bij Twente ook wel. Maar er komt opeens een jeugdspeler (Jayden Oosterwolde red.) waar de trainer vertrouwen in heeft, dan moet je hard vechten om terug te komen in de basis", weet Heubach bij VoetbalTijd.

Kan Smal zich in de basis vechten? "Dat moet hij laten zien. Hij heeft een strakke inspeelpass. Qua aanvallend spel is hij wel goed, maar verdedigend kan hij nog wel wat leren", besluit de voormalig speler van de Tukkers over de van FC Volendam overgekomen verdediger. 

Gerrit Megelink, oud-fractievoorzitter van Lokaal Hengelo, denkt dat Smal op termijn Oosterwolde uit de basis kan spelen. "Ik vind hem positioneel beter staan dan Oosterwolde. Die dekt vaak aan de buitenkant. In het begin leed Oosterwolde ook veel balverlies en was hij heel onnauwkeurig."

"Smal heeft een hele mooie zuivere trap, bijna net zo zuiver als Ilic. Dat is een geweldige voetballer, een prima speler. Dat is een gevaar voor Oosterwolde, als Smal het goed doet dan wordt dat een probleem voor Oosterwolde", besluit hij.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2021 om 15:59
    • Quote van 21 Jan 2021 om 13:56
      Smaldini?? wie heeft dat in godsnaam bedacht?
    Schandalig inderdaad. Smal is veel beter.
  • 21 Jan 2021 om 15:17
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:34
      Laten genoemde spelers er eerst maar eens voor zorgen dat ze 2 complete seizoenen achter elkaar vrij constant presteren. Tegenwoordig wordt je al de hemel ingeprezen als je fatsoenlijk 3 meter zonder om te vallen rechtuit kunt lopen.
    Inderdaad, valt nog mee dat ze nu niet gelijk roepen dat hij in Oranje moet.
  • 21 Jan 2021 om 13:56
    Smaldini?? wie heeft dat in godsnaam bedacht?
  • 21 Jan 2021 om 13:38
    Ik zou Oosterwolde ook nog wel eens willen zien als buitenspeler, heeft hij in de jeugd volgens mij ook wel eens gedaan
  • 21 Jan 2021 om 13:31
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:34
      Laten genoemde spelers er eerst maar eens voor zorgen dat ze 2 complete seizoenen achter elkaar vrij constant presteren. Tegenwoordig wordt je al de hemel ingeprezen als je fatsoenlijk 3 meter zonder om te vallen rechtuit kunt lopen.
    Idd, amper 10 wedstrijden in de eredivisie en kunnen al hogerop. Hou toch op. Eerst maar eens 3 seizoenen presteren en alles spelen.
  • 21 Jan 2021 om 12:16
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:34
      Laten genoemde spelers er eerst maar eens voor zorgen dat ze 2 complete seizoenen achter elkaar vrij constant presteren. Tegenwoordig wordt je al de hemel ingeprezen als je fatsoenlijk 3 meter zonder om te vallen rechtuit kunt lopen.
    Idd
  • 21 Jan 2021 om 11:39
    • Quote van 21 Jan 2021 om 11:34
      Laten genoemde spelers er eerst maar eens voor zorgen dat ze 2 complete seizoenen achter elkaar vrij constant presteren. Tegenwoordig wordt je al de hemel ingeprezen als je fatsoenlijk 3 meter zonder om te vallen rechtuit kunt lopen.
    Precies dit dus......
  • 21 Jan 2021 om 11:34
    Laten genoemde spelers er eerst maar eens voor zorgen dat ze 2 complete seizoenen achter elkaar vrij constant presteren. Tegenwoordig wordt je al de hemel ingeprezen als je fatsoenlijk 3 meter zonder om te vallen rechtuit kunt lopen.
  • 21 Jan 2021 om 11:25
    Met smal als links back die goed zo kunnen spelen spelen op deze plek . Is et nog niets aan de had voor oosterwolde deze speler kun je ook in het centrum van de verdediging laten spelen . En juist met zijn snelheid kan hij fouten herstellen en zijn fysiek zal alleen maar sterker worden als hij meer gaat spelen bij fctwente
  • 21 Jan 2021 om 11:24
    Oosterwolde is beslist de nummer één
  • 21 Jan 2021 om 11:01
    • Quote van 21 Jan 2021 om 09:14
      1 zwaluw maakt geen zomer... 1 wedstrijd goed spelen betekent geen bedreiging natuurlijk maar eerlijk is eerlijk ik hoop dat hij de lijn doortrekt. Van concurrentie is nog niemand slechter geworden
    Mee eens...laat hem dit een aantal wedstrijden volhouden en dan is het vooral een luxe probleem. Mooi dat ie mee kan komen.
  • 21 Jan 2021 om 09:14
    1 zwaluw maakt geen zomer... 1 wedstrijd goed spelen betekent geen bedreiging natuurlijk maar eerlijk is eerlijk ik hoop dat hij de lijn doortrekt. Van concurrentie is nog niemand slechter geworden