Vak-P keurt rellen af: ''Dan ben je niet goed bij je hoofd''

35
Vak-P keurt rellen af: ''Dan ben je niet goed bij je hoofd''

Supportersvereniging Vak-P wil niets te maken hebben met de rellen van afgelopen zondag in de binnenstad van Enschede. De fanatieke supporters van FC Twente werden genoemd in een oproep voor rellen.

Op sociale media ging rond dat leden van Vak-P zondagavond in de binnenstad aanwezig waren. "Ongetwijfeld waren er mensen met een seizoenkaart van FC Twente, maar wij staan hier niet achter", zijn de duidelijke woorden voor bestuurslid Casper Meppelink in TC Tubantia.

Op videobeelden herkende Meppelink geen leden van Vak-P, dat baalt dat de naam van de vereniging werd genoemd in een oproep. "We hebben overlegd wat we ermee zouden doen, je naam wordt wel te grabbel gegooid. Maar we hebben besloten er maar even niets mee te doen." 

De rellen keurt Meppelink helemaal af. "Demonstreren mag, dat is een groot goed en dat moet ook beschermd worden. Maar als je bewust dingen gaat slopen, ben je niet goed bij je hoofd", aldus het bestuurslid. Maandagavond bleef het rustig in Enschede. 'Enschede Hooligans' liet al weten op te treden als de binnenstad opnieuw gesloopt zou worden.

Foto: NESImages.nl

35 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jan 2021 om 16:25
    • Quote van 27 Jan 2021 om 07:59
      Man, ze liepen van de oude markt naar de kuipersdijk. Het mst ligt daar in de buurt. Ze liepen er wel ja. Geen enkele ruit gesneuveld, nog geen barstje, 0 euro schade, maar het ziekenhuis is aangevallen. Geloof het lekker zou ik zeggen, of laat mij zien wat jij zegt te hebben gezien.
    Het gaat fucking niet eens om de schade mafklapper!!! Gewoon dat personeel bang is voor een stel stumpers die denken dat ze heel wat zijn. En jij lult uit je nek het was wel degelijk de bedoeling om schade of wat dan ook aan het ziekenhuis toe te brengen, en dat heb ik niet van de media, of die woordvoerder van de wouten, nee van personeel dat er werkt. Maar als ik er in de buurt was dan had ik een stang of wat dan ook gepakt en een paar van die ratjes de ehbo ingeslagen!!! Want het zijn een stelletje zielepoten en zo stoer personeel van het ziekenhuis de stuipen op het lijf jagen vieze lafaards en niets meer echt Total Los schoppen moet je ze!!! Stelletje lafbekken.
  • 27 Jan 2021 om 08:10
    • Quote van 27 Jan 2021 om 07:59
      Man, ze liepen van de oude markt naar de kuipersdijk. Het mst ligt daar in de buurt. Ze liepen er wel ja. Geen enkele ruit gesneuveld, nog geen barstje, 0 euro schade, maar het ziekenhuis is aangevallen. Geloof het lekker zou ik zeggen, of laat mij zien wat jij zegt te hebben gezien.
    Heeft er echt geen enkele ruit gesneuveld? Dan is de media wel echt aan het verdraaien ja. Neemt natuurlijk niet weg dat iedereen met zn poten van een ziekenhuis moet blijven.
  • 27 Jan 2021 om 07:59
    • Quote van 26 Jan 2021 om 21:32
      Dat is doelbewust gedaan, je hebt het toch gezien, en je hebt het toch van het personeel gehoord vof niet?
    Man, ze liepen van de oude markt naar de kuipersdijk. Het mst ligt daar in de buurt. Ze liepen er wel ja. Geen enkele ruit gesneuveld, nog geen barstje, 0 euro schade, maar het ziekenhuis is aangevallen. Geloof het lekker zou ik zeggen, of laat mij zien wat jij zegt te hebben gezien.
  • 26 Jan 2021 om 21:32
    • Quote van 26 Jan 2021 om 19:00
      Nou ik deed het liever tegen de jongens die er zelf ook op wouden, zonder politie. Maar nogmaals, geloof je echt dat ze zondag doelbewust het ziekenhuis hebben aangevallen? Of zou de krant/media dat er van maken?
    Dat is doelbewust gedaan, je hebt het toch gezien, en je hebt het toch van het personeel gehoord vof niet?
  • 26 Jan 2021 om 20:38
    • Quote van 26 Jan 2021 om 19:00
      Nou ik deed het liever tegen de jongens die er zelf ook op wouden, zonder politie. Maar nogmaals, geloof je echt dat ze zondag doelbewust het ziekenhuis hebben aangevallen? Of zou de krant/media dat er van maken?
    Zouden die hersenlozen misschien niet weten dat het MST een ziekenhuis is?
  • 26 Jan 2021 om 20:03
    • Quote van 26 Jan 2021 om 19:00
      Nou ik deed het liever tegen de jongens die er zelf ook op wouden, zonder politie. Maar nogmaals, geloof je echt dat ze zondag doelbewust het ziekenhuis hebben aangevallen? Of zou de krant/media dat er van maken?
    Als er auto’s, ondernemingen en andere persoonlijke bezittingen vernielen van onschuldige burgers, waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat ze ook een ziekenhuis aanvallen? Ik zeg niet dat het is gebeurd, omdat ik niet alles klakkeloos overneem uit de media, maar deze kansloze gasten (want ja, zo komen ze op mij over), zijn hier in mijn inziens tot in staat!
  • 26 Jan 2021 om 19:00
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:48
      Hé kerel een potje matten tegen de ME is niks mis mee, ik heb heel wat klappen gehad van die gasten die stijf staan van de adrenaline om jou eens lekker af te rossen. Nou dan ros ik lekker terug kerel echt wel tegen de ME wel no fucking problem. Maar dat is heel wat anders dan een ziekenhuis bestormen.... maar ff tegen die wouten geen probleem. Maar denk dat ie dat niet helemaal goed ziet, of ben je echt zo een degelijk burgermannetje??
    Nou ik deed het liever tegen de jongens die er zelf ook op wouden, zonder politie. Maar nogmaals, geloof je echt dat ze zondag doelbewust het ziekenhuis hebben aangevallen? Of zou de krant/media dat er van maken?
  • 26 Jan 2021 om 18:51
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:11
      Hahaha wat loat ie oe gaan praatjesmaker kneus alles haal je er bij, dat tankstation zit je dwars he‘ ik zal vanavond Eff een stukkie kauwgum jatten bij de pomp voel ik me net zo trots als jouw troste stoere boy
    Messi foei pakje kauwgum jattten??? Dat jan toch niet?? Neem dan de hele doos, 1 pakje valt me tegen hoor :-))))
  • 26 Jan 2021 om 18:48
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:27
      Jij loopt hier altijd de internet hooligan uit te hangen en keurt dan slopen van anderen af. Maar een ME er mag je wel pakken. Zoek het woord hypocriet maar eens op, misschien snap je het dan.
    Hé kerel een potje matten tegen de ME is niks mis mee, ik heb heel wat klappen gehad van die gasten die stijf staan van de adrenaline om jou eens lekker af te rossen. Nou dan ros ik lekker terug kerel echt wel tegen de ME wel no fucking problem. Maar dat is heel wat anders dan een ziekenhuis bestormen.... maar ff tegen die wouten geen probleem. Maar denk dat ie dat niet helemaal goed ziet, of ben je echt zo een degelijk burgermannetje??
  • 26 Jan 2021 om 18:43
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:27
      Jij loopt hier altijd de internet hooligan uit te hangen en keurt dan slopen van anderen af. Maar een ME er mag je wel pakken. Zoek het woord hypocriet maar eens op, misschien snap je het dan.
    Dit keur ik inderdaad niet goed nee jij wel????? Minister-president Mark Rutte heeft dinsdag een bezoek gebracht aan de Schilderswijk in Den Haag, een van de plekken die de afgelopen avonden het toneel waren van rellen en plunderingen. Hij ging onder meer langs bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten, bevestigt een woordvoerder. Bij de betreffende instelling aan de Vaillantlaan gooiden relschoppers zondag de ruiten op de begane grond in. Rutte sprak met begeleiders en had ook contact met bewoners, bij wie de schrik er nog goed in zat.
  • 26 Jan 2021 om 18:27
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:11
      Hahaha wat loat ie oe gaan praatjesmaker kneus alles haal je er bij, dat tankstation zit je dwars he‘ ik zal vanavond Eff een stukkie kauwgum jatten bij de pomp voel ik me net zo trots als jouw troste stoere boy
    Jij loopt hier altijd de internet hooligan uit te hangen en keurt dan slopen van anderen af. Maar een ME er mag je wel pakken. Zoek het woord hypocriet maar eens op, misschien snap je het dan.
  • 26 Jan 2021 om 18:11
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:07
      Praatjesmaker haalt z'n vriendjes erbij. Kneus.
    Hahaha wat loat ie oe gaan praatjesmaker kneus alles haal je er bij, dat tankstation zit je dwars he‘ ik zal vanavond Eff een stukkie kauwgum jatten bij de pomp voel ik me net zo trots als jouw troste stoere boy
  • 26 Jan 2021 om 18:07
    • Quote van 26 Jan 2021 om 18:04
      Die heeft Expert leeg geroofd
    Praatjesmaker haalt z'n vriendjes erbij. Kneus.
  • 26 Jan 2021 om 18:04
    • Quote van 26 Jan 2021 om 16:31
      Als de snackbar er nog staat
    Die heeft Expert leeg geroofd
  • 26 Jan 2021 om 17:34
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:27
      Een goed statement , en ook ik sta klaar als het moet dat tuig terug meppen naar huis. Dit is geen oproep maar denk dat wij als jongens van Vak P dit tuig te lijf moeten gaan , ze verjagen, want dan worden ze met gelijke munt terug betaald. Misschien een idee om het in de gaten te houden en mocht dit tuig weer te keer gaan wij afspreken en met deze gasten afrekenen want hoe je het draait of keert, ze leggen steeds de link met voetbalclubs en hooligans, nou dat mogen we dan wel zijn maar laten ze ook zien dat ze met de poten van het ziekenhuis en het personeel daar afblijven. Gewoon een bericht hier op het forum waar we moeten zijn en dan massaal dit tuig aanpakken . En Enschede 1972 dat vraag ik me ook af snotneuzen van 16 jaar en jonger lopen hierbij, dan vraag ik me af waar zijn die ouders mee bezig. Ongelooflijk!!! Maar laat ons die ze hooligans noemen nou eens dat tuig uit onze binnenstad en vooral bij het ziekenhuis weg te werken met harde hand als het moet, maar we kunnen ze ook waarschuwen. Ik sta paraat hoor.
    +100
  • 26 Jan 2021 om 17:28
    • Quote van 26 Jan 2021 om 14:18
      Mee eens. Niet alleen een spandoek ophangen maar die sukkels ook de stad uitjagen.
    100+
  • 26 Jan 2021 om 16:31
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:35
      Haha ja! Hier ook een tientje. Kun je nadien nog even een patatje halen met je vriendjes!
    Als de snackbar er nog staat
  • 26 Jan 2021 om 14:22
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:27
      Een goed statement , en ook ik sta klaar als het moet dat tuig terug meppen naar huis. Dit is geen oproep maar denk dat wij als jongens van Vak P dit tuig te lijf moeten gaan , ze verjagen, want dan worden ze met gelijke munt terug betaald. Misschien een idee om het in de gaten te houden en mocht dit tuig weer te keer gaan wij afspreken en met deze gasten afrekenen want hoe je het draait of keert, ze leggen steeds de link met voetbalclubs en hooligans, nou dat mogen we dan wel zijn maar laten ze ook zien dat ze met de poten van het ziekenhuis en het personeel daar afblijven. Gewoon een bericht hier op het forum waar we moeten zijn en dan massaal dit tuig aanpakken . En Enschede 1972 dat vraag ik me ook af snotneuzen van 16 jaar en jonger lopen hierbij, dan vraag ik me af waar zijn die ouders mee bezig. Ongelooflijk!!! Maar laat ons die ze hooligans noemen nou eens dat tuig uit onze binnenstad en vooral bij het ziekenhuis weg te werken met harde hand als het moet, maar we kunnen ze ook waarschuwen. Ik sta paraat hoor.
    +100
  • 26 Jan 2021 om 14:18
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:27
      Een goed statement , en ook ik sta klaar als het moet dat tuig terug meppen naar huis. Dit is geen oproep maar denk dat wij als jongens van Vak P dit tuig te lijf moeten gaan , ze verjagen, want dan worden ze met gelijke munt terug betaald. Misschien een idee om het in de gaten te houden en mocht dit tuig weer te keer gaan wij afspreken en met deze gasten afrekenen want hoe je het draait of keert, ze leggen steeds de link met voetbalclubs en hooligans, nou dat mogen we dan wel zijn maar laten ze ook zien dat ze met de poten van het ziekenhuis en het personeel daar afblijven. Gewoon een bericht hier op het forum waar we moeten zijn en dan massaal dit tuig aanpakken . En Enschede 1972 dat vraag ik me ook af snotneuzen van 16 jaar en jonger lopen hierbij, dan vraag ik me af waar zijn die ouders mee bezig. Ongelooflijk!!! Maar laat ons die ze hooligans noemen nou eens dat tuig uit onze binnenstad en vooral bij het ziekenhuis weg te werken met harde hand als het moet, maar we kunnen ze ook waarschuwen. Ik sta paraat hoor.
    Mee eens. Niet alleen een spandoek ophangen maar die sukkels ook de stad uitjagen.
  • 26 Jan 2021 om 14:03
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:28
      Die ouders hebben geen enkele normen en waarden, en het interesseer ze niet denk ik. Nou als ik vroeger zoiets geflikt had dan had ik mij een portie op mijn donder gehad van mijn Pa pffff
    Echt he!
  • 26 Jan 2021 om 13:56
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:28
      Die ouders hebben geen enkele normen en waarden, en het interesseer ze niet denk ik. Nou als ik vroeger zoiets geflikt had dan had ik mij een portie op mijn donder gehad van mijn Pa pffff
    Die had mij persoonlijk naar de politie gebracht. Het probleem zit ook in de opvoeding hedendaags. Kijk alleen al eens wat een leraar voor shit over zich heen krijgt als hij eens een leering bij de arm pakt die te ver gaat. Als ik vroeger iets deed wat niet door de beugel kon werd ik bijna letterlijk bij kop en kont de klas uitgegooid. Nou mag toch wel zeggen dat ik er niet heel veel slechter van ben geworden.
  • 26 Jan 2021 om 13:35
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:10
      Weet je waar ik helemaal niets van begrijp? Dat er heelveel capuchonpubers tussen lopen! Wat zeggen die ouders dan: veel plezier ofzo?
    Haha ja! Hier ook een tientje. Kun je nadien nog even een patatje halen met je vriendjes!
  • 26 Jan 2021 om 13:28
    • Quote van 26 Jan 2021 om 13:10
      Weet je waar ik helemaal niets van begrijp? Dat er heelveel capuchonpubers tussen lopen! Wat zeggen die ouders dan: veel plezier ofzo?
    Die ouders hebben geen enkele normen en waarden, en het interesseer ze niet denk ik. Nou als ik vroeger zoiets geflikt had dan had ik mij een portie op mijn donder gehad van mijn Pa pffff
  • 26 Jan 2021 om 13:27
    Een goed statement , en ook ik sta klaar als het moet dat tuig terug meppen naar huis. Dit is geen oproep maar denk dat wij als jongens van Vak P dit tuig te lijf moeten gaan , ze verjagen, want dan worden ze met gelijke munt terug betaald. Misschien een idee om het in de gaten te houden en mocht dit tuig weer te keer gaan wij afspreken en met deze gasten afrekenen want hoe je het draait of keert, ze leggen steeds de link met voetbalclubs en hooligans, nou dat mogen we dan wel zijn maar laten ze ook zien dat ze met de poten van het ziekenhuis en het personeel daar afblijven. Gewoon een bericht hier op het forum waar we moeten zijn en dan massaal dit tuig aanpakken . En Enschede 1972 dat vraag ik me ook af snotneuzen van 16 jaar en jonger lopen hierbij, dan vraag ik me af waar zijn die ouders mee bezig. Ongelooflijk!!! Maar laat ons die ze hooligans noemen nou eens dat tuig uit onze binnenstad en vooral bij het ziekenhuis weg te werken met harde hand als het moet, maar we kunnen ze ook waarschuwen. Ik sta paraat hoor.
  • 26 Jan 2021 om 13:10
    Weet je waar ik helemaal niets van begrijp? Dat er heelveel capuchonpubers tussen lopen! Wat zeggen die ouders dan: veel plezier ofzo?
  • 26 Jan 2021 om 12:50
    Ikzeg. Helaas lopen er met alle respect. Mensen nee het zijn geen mensen. Die ander mans spullen vernielen en plunderen, ik weet hoe je je voelt als je zo iets mee maakt, ik heb er totaal geen woorden voor, de mensen die eindelijk op zijn gepakt, een ketting met een ijzeren bal aan hun enkel en deze mensen 10 jaar laten werken naast o.a. de auto baan schoon maken, dan gebeurt het nooit weer.
  • 26 Jan 2021 om 12:49
    • Quote van 26 Jan 2021 om 11:51
      Omdat hooligans ook gewoon fatsoen hebben, ook al denken veel mensen van niet. Zijn er genoeg die gewoon goede opleidingen hebben genoten, netjes hun centjes afdragen aan de belasting etc. Natuurlijk zijn ze ook betrokken bij vechtpartijen rondom het voetbal, zie het als een soort uitlaatklep (hoeven hier verder niet over te discussiëren), maar plunderen of bewust vernielen is voor velen gewoon een no-go.
    Precies
  • 26 Jan 2021 om 12:45
    Toppers
  • 26 Jan 2021 om 12:15
    • Quote van 26 Jan 2021 om 12:08
      Ik zou willen dat mijn vrouw zo meegaand was haha. Aangezien we blijkbaar vaak op één lijn liggen, mis jij de voetbaldagen ook zo? Kan ook niet wachten om weer een keer naar onze Duitse vrienden te gaan en lekkere lauwwarme Veltins weg te harken :-)
    Ja absoluut zaterdagavond na een paar groene rakkers nog even de afscheidswedstrijd van Huntelaar beken daarna Steigerlied er op haha net zo mal op het laatst opwarm mix vakp waren ze er hier wel kloar met na je mandje jij.... :)
  • 26 Jan 2021 om 12:08
    • Quote van 26 Jan 2021 om 11:55
      Precies weer met je eens :)
    Ik zou willen dat mijn vrouw zo meegaand was haha. Aangezien we blijkbaar vaak op één lijn liggen, mis jij de voetbaldagen ook zo? Kan ook niet wachten om weer een keer naar onze Duitse vrienden te gaan en lekkere lauwwarme Veltins weg te harken :-)
  • 26 Jan 2021 om 12:08
    • Quote van 26 Jan 2021 om 11:45
      Mooi om te lezen. Ik snap overigens nog steeds niet hoe "enschede hooligans" rellen afkeurt, maar sure
    Hooligans betekend niet per definitie dat ze alles wat ze tegenkomen slopen
  • 26 Jan 2021 om 11:55
    • Quote van 26 Jan 2021 om 11:51
      Omdat hooligans ook gewoon fatsoen hebben, ook al denken veel mensen van niet. Zijn er genoeg die gewoon goede opleidingen hebben genoten, netjes hun centjes afdragen aan de belasting etc. Natuurlijk zijn ze ook betrokken bij vechtpartijen rondom het voetbal, zie het als een soort uitlaatklep (hoeven hier verder niet over te discussiëren), maar plunderen of bewust vernielen is voor velen gewoon een no-go.
    Precies weer met je eens :)
  • 26 Jan 2021 om 11:51
    • Quote van 26 Jan 2021 om 11:45
      Mooi om te lezen. Ik snap overigens nog steeds niet hoe "enschede hooligans" rellen afkeurt, maar sure
    Omdat hooligans ook gewoon fatsoen hebben, ook al denken veel mensen van niet. Zijn er genoeg die gewoon goede opleidingen hebben genoten, netjes hun centjes afdragen aan de belasting etc. Natuurlijk zijn ze ook betrokken bij vechtpartijen rondom het voetbal, zie het als een soort uitlaatklep (hoeven hier verder niet over te discussiëren), maar plunderen of bewust vernielen is voor velen gewoon een no-go.
  • 26 Jan 2021 om 11:45
    Mooi om te lezen. Ik snap overigens nog steeds niet hoe "enschede hooligans" rellen afkeurt, maar sure