FC Twente gaat geen grote spits vastleggen: ''Die wil spelen''

19
FC Twente gaat geen grote spits vastleggen: ''Die wil spelen''

FC Twente wist zich vorige week te versterken met Luciano Narsingh en hij liet zich tegen VVV-Venlo al zien met een paar prima voorzetten. Jan Streuer is echter niet van plan om een grote (kopsterke) spits in huis te halen, zodat de buitenspeler nog beter tot zijn recht komt.  

"Zo’n speler haal je in januari niet voor een paar minuten per wedstrijd. Die wil spelen”, legt hij uit op de website van Tubantia. "Dat zou dus inhouden dat Danilo op de bank terechtkomt en dat willen we niet", aldus Streuer, die niet van mening is dat het aanvalsplan van de Tukkers nu moet veranderen. 

"Als Ajax met Tadic in de spits speelt, geef je ook geen hoge ballen van de zijkanten. Als je een targetman (een grote sterke spits, red.) haalt, moet je anders gaan spelen", vervolgt hij. "Wij hebben bewust gekozen voor aanvallers met snelheid, een individuele actie en jongens die bereid zijn veel druk te zetten."

"Dat gaan we halverwege het seizoen niet veranderen. Het moet wel passen bij hoe we willen spelen", benadrukt Streuer, die weet dat Danilo in de eerste seizoenshelft het meest scoorde na combinaties over de grond of via lage voorzetten. "Daar zullen we het nu ook weer in moeten zoeken. Als Danilo voor het doel staat tussen allemaal grote verdedigers heeft het geen nut hoge voorzetten te geven.”

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Jan 2021 om 17:45
    • Quote van 27 Jan 2021 om 14:49
      Traptechniek is bij velen over het algemeen ver en ver beneden peil. Corners, vrije trappen en ook 'schoten' op doel. Oprapertjes zijn het. Een beetje fatsoenlijk een bal kunnen raken lijkt mij niet onbelangrijk in het PROF-voetbal.
    Ikzeg. Kw. Hier ben ik het volkomen mee eens. Ik zie het al vanaf het begin. Op de training hoorde ik dat het allemaal goed gaat, maar in het veld is het een verschrikking.
  • 27 Jan 2021 om 16:42
    Misschien wat minder ophangen aan Danilo er lopen nog een paar spelers als die de goals maken is het ook prima!
  • 27 Jan 2021 om 14:49
    • Quote van 27 Jan 2021 om 13:24
      Of de corners niet verder dan de hoek van de 16 krijgen en over de grond.. dan kun je als club beter zeggen: wij doen niet aan cornes. Laat de doelman maar uittrappen.
    Traptechniek is bij velen over het algemeen ver en ver beneden peil. Corners, vrije trappen en ook 'schoten' op doel. Oprapertjes zijn het. Een beetje fatsoenlijk een bal kunnen raken lijkt mij niet onbelangrijk in het PROF-voetbal.
  • 27 Jan 2021 om 13:53
    • Quote van 27 Jan 2021 om 13:24
      Of de corners niet verder dan de hoek van de 16 krijgen en over de grond.. dan kun je als club beter zeggen: wij doen niet aan cornes. Laat de doelman maar uittrappen.
    Dat is idd schandalig. Dat krijg je met snelle kleine kereltjes....
  • 27 Jan 2021 om 13:36
    • Quote van 27 Jan 2021 om 13:24
      Of de corners niet verder dan de hoek van de 16 krijgen en over de grond.. dan kun je als club beter zeggen: wij doen niet aan cornes. Laat de doelman maar uittrappen.
    Echt waar, ze hebben alle tijd om zo’n bal goed voor te geven! Komt er elke keer zo een pruts bal uit en ook uiteindelijk balverlies.
  • 27 Jan 2021 om 13:24
    • Quote van 27 Jan 2021 om 12:11
      Met dit elftal moet iedereen zijn niveau halen, dan winnen we, als er 2 tussen zitten die hun dag niet hebben, word het ineens super moeilijk
    Of de corners niet verder dan de hoek van de 16 krijgen en over de grond.. dan kun je als club beter zeggen: wij doen niet aan cornes. Laat de doelman maar uittrappen.
  • 27 Jan 2021 om 13:14
    • Quote van 27 Jan 2021 om 13:00
      Doen Ebuehi Brama Roemeratoe allemaal mee morgen??
    Roemeratoe volgens mij wel want die viel afgelopen weekend nog in. Maar na ebuehi ben ik ook benieuwd.
  • 27 Jan 2021 om 13:00
    Doen Ebuehi Brama Roemeratoe allemaal mee morgen??
  • 27 Jan 2021 om 12:23
    • Quote van 27 Jan 2021 om 12:11
      Met dit elftal moet iedereen zijn niveau halen, dan winnen we, als er 2 tussen zitten die hun dag niet hebben, word het ineens super moeilijk
    we hebben ook gemiddeld het jongste elftal en soms nog wisselvallig dus
  • 27 Jan 2021 om 12:21
    Bony
  • 27 Jan 2021 om 12:11
    • Quote van 27 Jan 2021 om 11:25
      Narsingh huidige voorzetten bij Corners gebruiken Dumic in de 16 geheid dat die gaat scoren ..voor de rest dan moet Narsingh zn spel dus aanpassen ..we zullen het zien..
    Met dit elftal moet iedereen zijn niveau halen, dan winnen we, als er 2 tussen zitten die hun dag niet hebben, word het ineens super moeilijk
  • 27 Jan 2021 om 11:25
    • Quote van 27 Jan 2021 om 11:03
      Dat is een optie, hij zegt verderop in het stuk, hoe het ook kan......
    Narsingh huidige voorzetten bij Corners gebruiken Dumic in de 16 geheid dat die gaat scoren ..voor de rest dan moet Narsingh zn spel dus aanpassen ..we zullen het zien..
  • 27 Jan 2021 om 11:23
    • Quote van 27 Jan 2021 om 11:08
      Ja, ik zag het meteen aangepast
    Al vind ik het wel een gemiste kans. Maar ik snap wel dat twente hem niet haalt. Twente heeft al veel jeugd rondlopen en ze willen ook een aantal spelers volgend jaar hebben die er gelijk staan. Kijk maar naar smal. Die had ook veel moeite met aanhaken. Hij was ook geweldig bij volendam. Smal doet het de laatste wedstrijden wel veel beter.
  • 27 Jan 2021 om 11:08
    • Quote van 27 Jan 2021 om 11:01
      Je bedoelt cambuur.
    Ja, ik zag het meteen aangepast
  • 27 Jan 2021 om 11:03
    • Quote van 27 Jan 2021 om 10:37
      dus bij Narsingh hoort een grote kopsterke spits. die hebben we niet en gaan we niet halen ..Dus hebben we niks aan Narsingh..toch...Kan me niet voorstellen dat Jan het xo gezegd heeft...
    Dat is een optie, hij zegt verderop in het stuk, hoe het ook kan......
  • 27 Jan 2021 om 11:01
    • Quote van 27 Jan 2021 om 10:46
      Ik had graag gezien dat ze doodeman van Volendam voor volgend seizoen gingen halen ( hij heeft een aflopend contract). Maar jammer genoeg gaat hij nu naar de Cambuur
    Je bedoelt cambuur.
  • 27 Jan 2021 om 10:51
    • Quote van 27 Jan 2021 om 10:37
      dus bij Narsingh hoort een grote kopsterke spits. die hebben we niet en gaan we niet halen ..Dus hebben we niks aan Narsingh..toch...Kan me niet voorstellen dat Jan het xo gezegd heeft...
    Dat klopt. En die indirecte vergelijking van danilo met tadic kan natuurlijk niet. Technische vergelijkbaar. Maar fisiek en evaring kan danilo niet in mee. Daarnaast hoeft ajax hun spel niet te veranderen want ze hebben zoveel geld en kwalitatieve spelers op het veld en het budget van hun kan dat ook dat ze zich niet hoeven aan te passen. Voor bijna elke subtop en middenmoot is dat een heel ander verhaal.
  • 27 Jan 2021 om 10:46
    Ik had graag gezien dat ze doodeman van Volendam voor volgend seizoen gingen halen ( hij heeft een aflopend contract). Maar jammer genoeg gaat hij nu naar de Cambuur