''Van Leeuwen wordt als één van de grote talenten beschouwd''

8
''Van Leeuwen wordt als één van de grote talenten beschouwd''

Veel jeugdige spelers krijgen bij FC Twente dit seizoen de kans om zich te laten zien en te ontwikkelen. Sportverslaggever Arend Vinke snapt wel waarom trainer Ron Jans de jonge en talentvolle spelers zo veel speelminuten geeft.

"Ron Jans werd bij zijn aantreden geconfronteerd met een uitgedunde selectie en heeft ingezet op het speelklaar maken van de eigen jeugd", zo vertelt Vinke in gesprek met het Veluws Nieuws. "Ron Jans heeft wat dat aangaat gouden voetbalhanden. Daarbij geeft hij de jeugd een kans. Oudere basisspelers zoals Wout Brama zijn daarbij een geweldige steun voor de nieuwe aanwas, zoals Thijs van Leeuwen."

Thijs van Leeuwen is inderdaad een talentvolle speler die onder Jans zijn kansen krijgt. De aanvaller scoorde vorige week zondag tegen Vitesse de 0-2, maar volgens Vinke moet het mooiste voetbalmoment voor Van Leeuwen nog komen. "De eerste wedstrijd in een uitverkochte De Grolsch Veste." Volgens Vinke is het een kwestie van tijd voordat Van Leeuwen een basisplaats heeft. "Je hoort in de wandelgangen dat hij als één van de grote talenten beschouwd wordt", aldus Vinke.

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Feb 2021 om 17:56
    • Quote van 23 Feb 2021 om 07:57
      Ikzeg. Ik had deze jongen iets eerder in laten vallen ook afgelopen zondag tegen Feijenoord. Inderdaad hij komt er aan. En daar bedoel ik ook mee een topper. Maar wel zo door gaan.
    Deze jongen heeft last van Danilo ,waarom ?
  • 23 Feb 2021 om 14:30
    • Quote van 23 Feb 2021 om 12:21
      Er mag 5 keer gewisseld worden, maar die 5 moeten doorgevoerd worden in maximaal 3 aparte momenten. Ik denk omdat de tweede helft wel heel statisch zou worden als er 10 wisselmomenten zijn
    Precies
  • 23 Feb 2021 om 12:21
    • Quote van 23 Feb 2021 om 11:16
      Ikzeg. Dm , hier heeft u gelijk aan. Maar er mag toch vaker gewisseld worden? Of heb ik het niet helemaal goed. Ik hoor het graag van u.
    Er mag 5 keer gewisseld worden, maar die 5 moeten doorgevoerd worden in maximaal 3 aparte momenten. Ik denk omdat de tweede helft wel heel statisch zou worden als er 10 wisselmomenten zijn
  • 23 Feb 2021 om 11:24
    • Quote van 23 Feb 2021 om 10:04
      Weet je wat het is jans heeft al 2 wissel momenten gehad en had er nog 1 over hij wou abas er ook eerder ingooien maar als er dan iemand zou uitvallen zou hij niet meer kunnen wisselen
    Hij had hem tegelijk met Markelo kunnen brengen.
  • 23 Feb 2021 om 11:16
    • Quote van 23 Feb 2021 om 10:04
      Weet je wat het is jans heeft al 2 wissel momenten gehad en had er nog 1 over hij wou abas er ook eerder ingooien maar als er dan iemand zou uitvallen zou hij niet meer kunnen wisselen
    Ikzeg. Dm , hier heeft u gelijk aan. Maar er mag toch vaker gewisseld worden? Of heb ik het niet helemaal goed. Ik hoor het graag van u.
  • 23 Feb 2021 om 10:04
    • Quote van 23 Feb 2021 om 07:57
      Ikzeg. Ik had deze jongen iets eerder in laten vallen ook afgelopen zondag tegen Feijenoord. Inderdaad hij komt er aan. En daar bedoel ik ook mee een topper. Maar wel zo door gaan.
    Weet je wat het is jans heeft al 2 wissel momenten gehad en had er nog 1 over hij wou abas er ook eerder ingooien maar als er dan iemand zou uitvallen zou hij niet meer kunnen wisselen
  • 23 Feb 2021 om 07:57
    Ikzeg. Ik had deze jongen iets eerder in laten vallen ook afgelopen zondag tegen Feijenoord. Inderdaad hij komt er aan. En daar bedoel ik ook mee een topper. Maar wel zo door gaan.
  • 23 Feb 2021 om 07:57
    Dat stempel heeft hij al jaren. Nu word er ook serieus eindelijk eens naar de opleiding omgekeken.
Saturday 6 March 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›