Tom Egbers reageert: ''Sommige mensen hebben niet goed geluisterd''

19
Tom Egbers reageert: ''Sommige mensen hebben niet goed geluisterd''

Tom Egbers kreeg deze week de volle laag op social media na opmerkingen over het afgestoken vuurwerk door FC Twente-supporters. De presentator van de NOS heeft naar eigen zeggen niets verkeerd gezegd.

Egbers sprak zondag bij Studio Sport over 'aanhangers van FC Twente uit Enschede, dat toch een geschiedenis heeft met vuurwerk'. De Almelose presentator stuurde maandag een schriftelijke reactie naar Eddy van der Ley vanwege de vele ophef.

"Ik heb de indruk dat sommige mensen niet goed geluisterd hebben en er dan meteen met gestrekt been ingaan", leest Van der Ley voor bij VoetbalTijd. "Het komt hier op neer: er zijn natuurlijk veel mensen in Enschede en heel Twente die een naaste, een familielid, een vriend of een andere relatie hebben verloren op 13 mei 2000."

Egbers snapt dat vuurwerk gevoelig ligt in Enschede. "Ik heb familie en vrienden, die wonen vlakbij wat eens Roombeek was", aldus de presentator. "Ik weet hoe zij erover denken. Zouden de mensen die het vuurwerk gisteren (zondag, red.) afstaken nog stilstaan bij het trauma van de familieleden van slachtoffers? Of bij de zwaargewonden?"

Hij begrijpt echter niet waarom de FC Twente-fans vuurwerk afstaken bij het spelershotel van Feyenoord. "Waarom dat vuurwerk op een dag dat niemand er rekening mee houdt? Ik heb niets principieels tegen vuurwerk, maar op oudejaarsavond graag", besluit hij.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2021 om 12:18
    Nee, dat snapt hij niet.Zo iets gebeurde ook 2 jaar geleden bij Ajax, maar daar hoorde je hem toen niet over https://www.youtube.com/watch?v=_zHd6Gxtzn0
  • 23 Feb 2021 om 23:07
    Wat een eikel. Deze reactie maakt het alleen maar erger
  • 23 Feb 2021 om 22:16
    • Quote van 23 Feb 2021 om 20:19
      Supporters van Twente gedragen zich al tijden als Calimero’s zij zijn groot en wij zijn arm het is niet eerlijk want iedereen baalt van Twente.Dit gedrag komt voort uit de onzekerheid en de angst die ze hebben dat het financieel mis kan gaan. Ze hebben dus weinig vertrouwen in alles en iedereen die opmerkingen die niet 100% Twente gezind zijn Zij willen deze niet accepteren ze beoordelen die als vijandig in plaats van een andere mening.

    Ik had precies zo gereageerd als een bekende FCT-supporter op vergelijkbare wijze over de schreef was gegaan.
  • 23 Feb 2021 om 21:53
    • Quote van 23 Feb 2021 om 16:47
      Ik hoop dat we zaterdag winnen en dat hij studio sport presenteert
    Zaterdag eerst pakjesmiddag bij het home
  • 23 Feb 2021 om 21:32
    • Quote van 23 Feb 2021 om 20:19
      Supporters van Twente gedragen zich al tijden als Calimero’s zij zijn groot en wij zijn arm het is niet eerlijk want iedereen baalt van Twente.Dit gedrag komt voort uit de onzekerheid en de angst die ze hebben dat het financieel mis kan gaan. Ze hebben dus weinig vertrouwen in alles en iedereen die opmerkingen die niet 100% Twente gezind zijn Zij willen deze niet accepteren ze beoordelen die als vijandig in plaats van een andere mening.

    Jij bent niet goed bij je paasei
  • 23 Feb 2021 om 20:19
    Supporters van Twente gedragen zich al tijden als Calimero’s zij zijn groot en wij zijn arm het is niet eerlijk want iedereen baalt van Twente.Dit gedrag komt voort uit de onzekerheid en de angst die ze hebben dat het financieel mis kan gaan. Ze hebben dus weinig vertrouwen in alles en iedereen die opmerkingen die niet 100% Twente gezind zijn Zij willen deze niet accepteren ze beoordelen die als vijandig in plaats van een andere mening.

  • 23 Feb 2021 om 19:33
    Wat een gejank van twee kanten!! Tom had beter niets kunnen zeggen maar wat zijn sommige mensen goed in alles veel groter maken dan het is. De vuurwerkramp en ook de vuurwerkgeluiden hebben helemaal geen reet te maken met dat wat zondagochtend gebeurde. Dat iedereen dat erbij haalt, Egbers maar ook veel forumleden hier, slaat nergens op. Los er van of het vuurwerk ludiek is of niet, het is een stukje provoceren wat niks met de vuurwerkramp te maken heeft.
  • 23 Feb 2021 om 17:20
    • Quote van 23 Feb 2021 om 17:14
      Praten als brugman, dat kan hij......sluw mannetje ist
    Achterbaks. Proberen op deze manier zijn faux pas goed te praten. Als hij vindt dat hij dit soort opmerkingen meent te moeten maken wordt het inderdaad tijd dat de NOS er wat van gaat vinden.
  • 23 Feb 2021 om 17:14
    • Quote van 23 Feb 2021 om 17:09
      Tom Egberts vindt dus dat sommige mensen niet goed hebben geluisterd. Maar Tom is feilloos en heeft niets verkeerd gedaan, degenen die aanstoot nemen aan zijn opmerking zijn dom. Tegelijk geeft dezelfde Tom Egberts toe dat het wel degelijk een verwijzing was naar de vuurwerkramp en een sneer naar de supporters die het vuurwerk hebben afgestoken. Kortom: hij spreekt zichzelf tegen. Blijkbaar probeert hij gewoon zijn straatje schoon te vegen. Na zijn opmerking en de terechte ophef was slechts 1 reactie van de heer Egberts gepast geweest. Een schriftelijk excuus aan alle slachtoffers en nabestaanden van de ramp in Enschede, met daarbij de mededeling dat hij zich voorlopig niet in de media zal vertonen om zich te bezinnen over deze oliedom uitspraak.
    Praten als brugman, dat kan hij......sluw mannetje ist
  • 23 Feb 2021 om 17:09
    Tom Egberts vindt dus dat sommige mensen niet goed hebben geluisterd. Maar Tom is feilloos en heeft niets verkeerd gedaan, degenen die aanstoot nemen aan zijn opmerking zijn dom. Tegelijk geeft dezelfde Tom Egberts toe dat het wel degelijk een verwijzing was naar de vuurwerkramp en een sneer naar de supporters die het vuurwerk hebben afgestoken. Kortom: hij spreekt zichzelf tegen. Blijkbaar probeert hij gewoon zijn straatje schoon te vegen. Na zijn opmerking en de terechte ophef was slechts 1 reactie van de heer Egberts gepast geweest. Een schriftelijk excuus aan alle slachtoffers en nabestaanden van de ramp in Enschede, met daarbij de mededeling dat hij zich voorlopig niet in de media zal vertonen om zich te bezinnen over deze oliedom uitspraak.
  • 23 Feb 2021 om 16:47
    Ik hoop dat we zaterdag winnen en dat hij studio sport presenteert
  • 23 Feb 2021 om 16:43
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:00
      Wat eens Roombeek was? Het heet nog steeds Roombeek Calimero
    Ik kan me niet indenken dat Tom Egbers vrienden heeft en al helemaal niet in enschede
  • 23 Feb 2021 om 16:37
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:52
      Een herinnering plaatsen? Ik dacht dat ze de Feyenoord-spelers uit hun slaap wilden halen. Ik laat even in het midden of ik het wel of niet een ludieke actie vind, maar wat denk je wat de gevolgen zullen zijn bij de eerstvolgende wedstrijd van Twente in een volle Kuip?
    De vuurwerk geluiden maken ze niet alleen in de kuip maar ook in de grolschveste en daar doet het Twente bestuur ook niets aan
  • 23 Feb 2021 om 16:14
    Vind het sowieso een onbezonnen actie want met dat achterlijke gedoe van een paar figuren die geen verstand hebben houden ze wel heel Enschede en omstreken erbij wakker. En wat hebben die lui met Feyenoord te maken niks toch?? Maar die lui wakker heel Enschede en Gronau ook maar wakker. Echt trieste mongolen die zoiets doen
  • 23 Feb 2021 om 16:08
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:52
      Een herinnering plaatsen? Ik dacht dat ze de Feyenoord-spelers uit hun slaap wilden halen. Ik laat even in het midden of ik het wel of niet een ludieke actie vind, maar wat denk je wat de gevolgen zullen zijn bij de eerstvolgende wedstrijd van Twente in een volle Kuip?
    Daar is het iedere wedstrijd het zelfde. Maakt geen donder uit tegen wie het is totaal vant padje
  • 23 Feb 2021 om 15:52
    • Quote van 23 Feb 2021 om 15:24
      Tommetje begrijpt nog steeds niet . Het afgestoken vuurwerk heeft voor een groot deel te maken met met wat al jaren is gebeurd het bizarre gedrag als fctwente in het kuipje komt voetballen. Denk een deel van het hersenloze figuren op de tribunes om continu vuurwerk geluiden te maken . De kneuzen knvb heeft nooit ingegrepen hierin en dit nooit veroordeeld met een straf vervolg voor herhaald gedrag . Daarnaast moest fctwente daags na de vuurwerk ramp onder dwang spelen in het kuipje omdat de knvb dit anders competitie vervalsing vond. Dus een groep personen die vuurwerk hebben afgestoken afgelopen zondag wouden een herinnering plaatsen richting het gedrag van de knvb en de media die de vuurwerk geluiden ook normaal zijn gaan vinden.
    Een herinnering plaatsen? Ik dacht dat ze de Feyenoord-spelers uit hun slaap wilden halen. Ik laat even in het midden of ik het wel of niet een ludieke actie vind, maar wat denk je wat de gevolgen zullen zijn bij de eerstvolgende wedstrijd van Twente in een volle Kuip?
  • 23 Feb 2021 om 15:24
    Tommetje begrijpt nog steeds niet . Het afgestoken vuurwerk heeft voor een groot deel te maken met met wat al jaren is gebeurd het bizarre gedrag als fctwente in het kuipje komt voetballen. Denk een deel van het hersenloze figuren op de tribunes om continu vuurwerk geluiden te maken . De kneuzen knvb heeft nooit ingegrepen hierin en dit nooit veroordeeld met een straf vervolg voor herhaald gedrag . Daarnaast moest fctwente daags na de vuurwerk ramp onder dwang spelen in het kuipje omdat de knvb dit anders competitie vervalsing vond. Dus een groep personen die vuurwerk hebben afgestoken afgelopen zondag wouden een herinnering plaatsen richting het gedrag van de knvb en de media die de vuurwerk geluiden ook normaal zijn gaan vinden.
  • 23 Feb 2021 om 15:09
    Wat eem dombo is dat ook he omdat men van dichtbij wie dan ook de rampbheeft meegemaakt wil of mag geen vuurwerk afsteken ???? Ohja en dan erop terug komen op oudjaarsavond mag het wel man man wat een figuur