Vak-P stiller? ''Al zie ik de Ultras hun stinkende best doen''

10
Vak-P stiller? ''Al zie ik de Ultras hun stinkende best doen''

In 1998 verhuisde FC Twente naar het Arke Stadion. Vak-P, dat vorig jaar haar 30-jarig bestaan vierde, was altijd een van de grootste initiatiefnemers wanneer het aankwam op sfeeracties.

Pork weet nog wat de verandering van het Diekman Stadion naar het Arke Stadion voor mogelijkheden bracht. "We konden daar echt mooiere dingen organiseren dan in het Diekman", zegt Pork in gesprek met In De Hekken. "Door die acties behoren we tot de Champions League onder de supportersgroeperingen. Maar we mogen niet vergeten dat het niet alleen om dat vlaggetje gaat. We moeten ook echt ergens voor- en achterstaan."

Toch is het de afgelopen jaren wel stiller geweest in het stadion. "De vocale kracht die we de eerste jaren in het Arke Stadion hadden, heb ik de afgelopen jaren toch enigszins gemist. Dat heeft denk ik met de intimiteit te maken. In de goede jaren in De Grolsch Veste stond het stadion tijdens belangrijke wedstrijden echt op."

Daar heeft Pork ook voorbeelden van. "Dan denk ik aan de invalbeurt van Bryan Ruiz, tegen Feyenoord en PSV. Wat een kracht kwam er toen van Vak-P. Of het Europa League duel tegen Bursaspor. Toen bogen FC Twente en Vak-P die achterstand echt samen om tot een overwinning. De vocale kracht van die jaren lijkt te zijn verdwenen, al zie ik de Ultras hun stinkende best doen."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Mar 2021 om 23:09
    • Quote van 4 Mar 2021 om 23:58
      Als een vrijkaart nodig is om ze er te laten zitten, gaan ze nooit brengen wat jullie wensen. Zit zelf in 305 wat vaak mee gaat in sfeer van beneden. Veel respect voor tomeloze inzet en gezang op P. Maakt de club nog steeds uniek
    Ok ik zou zeggen pak het aan en laat het weer de hel worden gvd en dat we vak P zijn en nobody fock whit us.
  • 5 Mar 2021 om 07:53
    • Quote van 5 Mar 2021 om 01:06
      De jonge jongens moeten het volledig overnemen. Klinkt misschien hard maar ik vind eigenlijk dat op t moment dat je op P staat wel voor een beetje sfeer moet zorgen, en anders beter je kaartje kunt afstaan aan iemand die wel graag wil. Zie soms gewoon mensen zitten op P en dat lijkt me niet echt de bedoeling
    Helemaal mee eens.
  • 5 Mar 2021 om 01:06
    De jonge jongens moeten het volledig overnemen. Klinkt misschien hard maar ik vind eigenlijk dat op t moment dat je op P staat wel voor een beetje sfeer moet zorgen, en anders beter je kaartje kunt afstaan aan iemand die wel graag wil. Zie soms gewoon mensen zitten op P en dat lijkt me niet echt de bedoeling
  • 4 Mar 2021 om 23:58
    • Quote van 4 Mar 2021 om 19:09
      Daarom wordt tijd dat de jonge garde dat alles gast overnemen en vol achter de ploeg staan, en af en toe een relletje mot ook kunnen dan. Ik wil heel graag dat hele felle pure fanatisme terug, zo vroeg mogelijk de jeugd er klaar voor stomen . We moeten geen AZ publiek worden, die Hel van Enschede moet terug en er moet veel meer gedaan worden omdat te bereiken. Zoek jonge gasten in de stad op of waar dan ook, geef ze om mij part eerst een vrijkaart en besmet ze met het fanatisme en maak ze gek voor onze mooie club!!!!
    Als een vrijkaart nodig is om ze er te laten zitten, gaan ze nooit brengen wat jullie wensen. Zit zelf in 305 wat vaak mee gaat in sfeer van beneden. Veel respect voor tomeloze inzet en gezang op P. Maakt de club nog steeds uniek
  • 4 Mar 2021 om 19:53
    • Quote van 4 Mar 2021 om 19:35
      Hahaha Kebab vretter:) maar klopt dat waren de wedstrijden je voelde het gewoon vooraf al keiharde muziek er op helemaal dol en volgas. Tegenwoordig zit er teveel volk wat er niks te zoeken heeft, gelukkig hebben de Ultras een grote groep met jeugd en dikke respect daar voor.
    En dat mot weer zo heftig worden keerl dat je spanning in de stad al voelt gvd wat mooi was dat. Vol er voor gaan:-))))
  • 4 Mar 2021 om 19:35
    • Quote van 4 Mar 2021 om 18:52
      Weet beide momenten nog zeker tegen die Turken heb veel Turkse collega's die ik zo provoceerde dat er een naar buiten wilde knokken,eenmaal buiten bedacht hij zich toch maar met zijn 1.60m en 60 kg hahahaha.
    Hahaha Kebab vretter:) maar klopt dat waren de wedstrijden je voelde het gewoon vooraf al keiharde muziek er op helemaal dol en volgas. Tegenwoordig zit er teveel volk wat er niks te zoeken heeft, gelukkig hebben de Ultras een grote groep met jeugd en dikke respect daar voor.
  • 4 Mar 2021 om 19:09
    • Quote van 4 Mar 2021 om 17:20
      Het echt 90 minuten lang klappen en zo hard zingen als je kunt is idd al langer verdwenen. Het lijkt steeds meer te gaan om zien en gezien worden.
    Daarom wordt tijd dat de jonge garde dat alles gast overnemen en vol achter de ploeg staan, en af en toe een relletje mot ook kunnen dan. Ik wil heel graag dat hele felle pure fanatisme terug, zo vroeg mogelijk de jeugd er klaar voor stomen . We moeten geen AZ publiek worden, die Hel van Enschede moet terug en er moet veel meer gedaan worden omdat te bereiken. Zoek jonge gasten in de stad op of waar dan ook, geef ze om mij part eerst een vrijkaart en besmet ze met het fanatisme en maak ze gek voor onze mooie club!!!!
  • 4 Mar 2021 om 18:52
    Weet beide momenten nog zeker tegen die Turken heb veel Turkse collega's die ik zo provoceerde dat er een naar buiten wilde knokken,eenmaal buiten bedacht hij zich toch maar met zijn 1.60m en 60 kg hahahaha.
  • 4 Mar 2021 om 17:37
    Idd, ruiz die inviel....het spel draaide totaal om..... mooie tijd
  • 4 Mar 2021 om 17:20
    Het echt 90 minuten lang klappen en zo hard zingen als je kunt is idd al langer verdwenen. Het lijkt steeds meer te gaan om zien en gezien worden.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›