BREAKING | 'Unnerstall tekent meerjarig contract bij FC Twente'

73
BREAKING | 'Unnerstall tekent meerjarig contract bij FC Twente'

FC Twente hoopt Lars Unnerstall vandaag nog vast te leggen, zo bevestigt Leon ten Voorde op de website van Tubantia. De club uit Enschede heeft een meerjarig contract klaarliggen voor de Duitse doelman, die een aflopend contract heeft bij PSV. 

De verwachting is dat beide partijen later vandaag tot een akkoord komen. Volgens het Eindhovens Dagblad hadden 'veel clubs' belangstelling voor Unnerstall, waaronder Willem II. Hij werd echter door Twentefans.nl in een vroeg stadium gespot in Hengelo. 

Unnerstall komt uit Ibbenbüren (West-Duitsland), doorliep zijn jeugdopleiding bij Schalke 04 en beleefde in Nederland zijn grote doorbraak bij VVV-Venlo. Met zijn sterke spel dwong hij een transfer af naar PSV, maar bij de club uit Eindhoven is hij op dit moment tweede keus achter Yvon Mvogo. Unnerstall kan in de zomer transfervrij vertrekken. 

73 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Mar 2021 om 09:45
    • Quote van 2 Mar 2021 om 21:12
      Dat onderschat je best wel. Ik denk dat je sowieso 3 doelpunten dit seizoen echt wel te danken hebt aan de snelle, accurate hervattingen van Drommel. Doet menig keeper niet na.
    Hoeft toch ook niet als je links buiten staat ;-)
  • 2 Mar 2021 om 21:12
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:56
      Hij is voetballend niet geweldig. Daarom staat hij ook op het doel. Als hij de ballen maar tegen houdt.
    Dat onderschat je best wel. Ik denk dat je sowieso 3 doelpunten dit seizoen echt wel te danken hebt aan de snelle, accurate hervattingen van Drommel. Doet menig keeper niet na.
  • 2 Mar 2021 om 17:20
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:55
      Al sla je me dood......:-)
    Ga ik niet doen moat
  • 2 Mar 2021 om 17:18
    • Quote van 2 Mar 2021 om 14:35
      Gaat om shirtsponsor voor de vrouwentak. De TD die we nu hebben was ook een last minute keuze. Er werd gesteld dat er binnen een bepaald aantal weken een nieuwe TD zou zijn, tijd begon te dringen en uiteindelijk hebben ze onze huidige TD gepolst. Dat was en is een heel goede zet. Het kan goed uitpakken.
    Dank je
  • 2 Mar 2021 om 17:00
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:29
      Twente heeft nu een verslechterde onderhandelingspositie. Ze hebben immers al een opvolger voor een nog niet vertrokken keeper binnen
    Van die nog niet vertrokken keeper is al lang bekend dat hij in de zomer wil vertrekken en dat FCT wil cashen.
  • 2 Mar 2021 om 16:56
    • Quote van 2 Mar 2021 om 15:15
      Een probleem met unnerstal hij is voetballen niet geweldig dus je hebt goeie voetballende centrale vedegers nodig
    Hij is voetballend niet geweldig. Daarom staat hij ook op het doel. Als hij de ballen maar tegen houdt.
  • 2 Mar 2021 om 16:56
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:25
      Denk dat er inderdaad al een akkoord is er gebeurt genoeg achter gesloten deuren . Maar ben blij met deze keeper. Echt top weer van Streuer .
    100+
  • 2 Mar 2021 om 16:33
    • Quote van 2 Mar 2021 om 15:15
      Een probleem met unnerstal hij is voetballen niet geweldig dus je hebt goeie voetballende centrale vedegers nodig
    Pierie jaartje extra;)
  • 2 Mar 2021 om 16:25
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:30
      Ze hebben waarschijnlijk al een voor-akkoord.
    Denk dat er inderdaad al een akkoord is er gebeurt genoeg achter gesloten deuren . Maar ben blij met deze keeper. Echt top weer van Streuer .
  • 2 Mar 2021 om 15:22
    • Quote van 2 Mar 2021 om 15:15
      Een probleem met unnerstal hij is voetballen niet geweldig dus je hebt goeie voetballende centrale vedegers nodig
    Dat valt te compenseren door coaching van verdedigers en als je zelf dan ook goeie reflexen hebt dan help dat enorm.
  • 2 Mar 2021 om 15:15
    Een probleem met unnerstal hij is voetballen niet geweldig dus je hebt goeie voetballende centrale vedegers nodig
  • 2 Mar 2021 om 15:14
    • Quote van 2 Mar 2021 om 15:11
      Dat zeg ik altijd als de politiek of NOS de mond opendoet........:-)
    Slaat nergens op, maar jij wilt overduidelijk het laatste woord.......bij deze!
  • 2 Mar 2021 om 15:11
    • Quote van 2 Mar 2021 om 14:29
      Negatieve gedram altied.....bah.
    Dat zeg ik altijd als de politiek of NOS de mond opendoet........:-)
  • 2 Mar 2021 om 15:10
    • Quote van 2 Mar 2021 om 14:16
      Dichter bij zn gezin in zn eigen regio scheelt twente ook woonkosten(helpen met een woning zoeke en dergelijke zaken) en is twente daarom ook aantrekkelijker voor hem. Niemand is graag veel gescheiden van zn gezin helemaal als je ook kinderen hebt. Het is voor hem een soort thuiskomen dat plus de wetenschap dat hij de voorkeur zal genieten van 1ste keeper. Maakt het voor hem aantrekkelijk. Maar door zijn ervaringen en niveau kijk psv volendam eens terug hij hield in zn eentje psv overeind is hij gewoon een uitstekende keeper en door zn transfervrij status gewoon een hele goede aantrekkelijke speler. Plus hij is nog maar 30 kan zo nog 5 jaar mee als keeper. Dus kun je er nog een beetje geld van maken ook.
    Ja, klopt.
    We gaan het meemaken.
    Welkom Unnerstall. Make FC Twente great again.....:-)
  • 2 Mar 2021 om 14:35
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:00
      Dat vroeg ik me vanochtend ook af. Ze hebben tijd genoeg om een geschikte persoon te vinden. Ik hoop niet dat er weer tot het laatst gewacht wordt en er dan geen geschikt persoon gevonden wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Twente onderschat hoe moeilijk het is om een geschikte topfunctionaris te vinden. De stilte omtrent dit onderwerp maakt me daarom ook een beetje angstig. Een tweede ding; een tijd geleden kondigde onze voorzitter aan dat in februari een nieuwe hoofd/shirtsponsor bekend gemaakt zou worden. Februari is inmiddels voorbij. Heb ik iets gemist of is er na de aankondiging er idd niets meer over gecommuniceerd?
    Gaat om shirtsponsor voor de vrouwentak. De TD die we nu hebben was ook een last minute keuze. Er werd gesteld dat er binnen een bepaald aantal weken een nieuwe TD zou zijn, tijd begon te dringen en uiteindelijk hebben ze onze huidige TD gepolst. Dat was en is een heel goede zet. Het kan goed uitpakken.
  • 2 Mar 2021 om 14:30
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:36
      Denk dat het bijna rond is,keuring bij de dokters,en dan tekenen, geloof echt dat dit een prima oplossing is,beter dan bv Marsman of Pasveer,goede leeftijd,kun je zeker 3 jaar mee verder,komt uit de buurt,nabij Osnabruck,kijk maar eens beelden terug toen hij bij VVV zat,Streuer is goed bezig!
    100% . Een echte keerl in de goal. Goede zet weer....
  • 2 Mar 2021 om 14:29
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:54
      Ben niet zon Halleluja persoon na alle ervaringen die ik in het leven heb mogen opdoen.
      Eerst zien dan geloven.
      Niets mis mee toch?
    Negatieve gedram altied.....bah.
  • 2 Mar 2021 om 14:16
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:56
      Ja, dat is zekers een voordeel voor Unnerstall. Reistijd is eigenlijk ook zonde van je tijd hier op aarde.
    Dichter bij zn gezin in zn eigen regio scheelt twente ook woonkosten(helpen met een woning zoeke en dergelijke zaken) en is twente daarom ook aantrekkelijker voor hem. Niemand is graag veel gescheiden van zn gezin helemaal als je ook kinderen hebt. Het is voor hem een soort thuiskomen dat plus de wetenschap dat hij de voorkeur zal genieten van 1ste keeper. Maakt het voor hem aantrekkelijk. Maar door zijn ervaringen en niveau kijk psv volendam eens terug hij hield in zn eentje psv overeind is hij gewoon een uitstekende keeper en door zn transfervrij status gewoon een hele goede aantrekkelijke speler. Plus hij is nog maar 30 kan zo nog 5 jaar mee als keeper. Dus kun je er nog een beetje geld van maken ook.
  • 2 Mar 2021 om 13:56
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:57
      In unnerstall heeft dat ook te maken met zn familie en gezin. Woont ook een half uurtje rijden van Enschede af. Zal bij komen dat hij wel weet dat hij de voorkeur geniet als eerste keeper met zijn ervaring.
    Ja, dat is zekers een voordeel voor Unnerstall. Reistijd is eigenlijk ook zonde van je tijd hier op aarde.
  • 2 Mar 2021 om 13:55
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:00
      Dat vroeg ik me vanochtend ook af. Ze hebben tijd genoeg om een geschikte persoon te vinden. Ik hoop niet dat er weer tot het laatst gewacht wordt en er dan geen geschikt persoon gevonden wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Twente onderschat hoe moeilijk het is om een geschikte topfunctionaris te vinden. De stilte omtrent dit onderwerp maakt me daarom ook een beetje angstig. Een tweede ding; een tijd geleden kondigde onze voorzitter aan dat in februari een nieuwe hoofd/shirtsponsor bekend gemaakt zou worden. Februari is inmiddels voorbij. Heb ik iets gemist of is er na de aankondiging er idd niets meer over gecommuniceerd?
    Al sla je me dood......:-)
  • 2 Mar 2021 om 13:55
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:10
      ik neem aan dat je PvdKraan bedoelt die is algemeen directeur daar komt nieuwe voor....Voorzitter is iemand anders..
    Ja, klopt. Soms wordt die toch ook voorzitter genoemd? Hij vertrekt, zijn er al sollicitaties of wordt Brama de nieuwe algemene directeur?
  • 2 Mar 2021 om 13:54
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:19
      Precies. Beroerd word je van sommigen hier, bah!
    Ben niet zon Halleluja persoon na alle ervaringen die ik in het leven heb mogen opdoen.
    Eerst zien dan geloven.
    Niets mis mee toch?
  • 2 Mar 2021 om 13:46
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:36
      Denk dat het bijna rond is,keuring bij de dokters,en dan tekenen, geloof echt dat dit een prima oplossing is,beter dan bv Marsman of Pasveer,goede leeftijd,kun je zeker 3 jaar mee verder,komt uit de buurt,nabij Osnabruck,kijk maar eens beelden terug toen hij bij VVV zat,Streuer is goed bezig!
    met ander mogelijkheden ..bedoelde ik het contracteren of huren van Spelers... Eppie..Vb Ronald de Boer raadde spelers van Ajax aan jaartje bij FCT te gaan spelen ..
  • 2 Mar 2021 om 13:36
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:25
      ik denk dat, gezien onze toch goeie resultaten in totaliteit, zich nog andere mogelijkheden aandienen voor Streuer...
    Denk dat het bijna rond is,keuring bij de dokters,en dan tekenen, geloof echt dat dit een prima oplossing is,beter dan bv Marsman of Pasveer,goede leeftijd,kun je zeker 3 jaar mee verder,komt uit de buurt,nabij Osnabruck,kijk maar eens beelden terug toen hij bij VVV zat,Streuer is goed bezig!
  • 2 Mar 2021 om 13:25
    Moaaahhh, ........het zou super zijn als hij volgend jaar bij FCTwente gaat spelen
  • 2 Mar 2021 om 13:25
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:47
      Goede keuze.mooi dat unnerstal hier heen wil komen
    ik denk dat, gezien onze toch goeie resultaten in totaliteit, zich nog andere mogelijkheden aandienen voor Streuer...
  • 2 Mar 2021 om 13:19
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:11
      iedereen diekmenneke..behalve de 2 bekende azijnpissers..
    Precies. Beroerd word je van sommigen hier, bah!
  • 2 Mar 2021 om 13:11
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:04
      Dit is geweldig nieuws! Zo belangrijk om een goede keeper te hebben. Hiermee geef je in een onzekere tijd aan dat je weet wat je wil en dat geeft een positieve uitstraling naar spelers die je hebt en die je zou willen halen. Ik ben positief verrast!
    iedereen diekmenneke..behalve de 2 bekende azijnpissers..
  • 2 Mar 2021 om 13:10
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:48
      Is de nieuwe voorzitter al bekend?
      Nog een paar maandjes dan begint het nieuwe seizoen alweer.
      Ik weet niet of het een goede keeper is. Vraag me altijd af waarom ze nu opeens voor FC Twente kiezen. Heb vaak het gevoel dat ze ergens anders waar ze meer zouden kunnen verdienen niet aan de bak komen.Zo gaat dat ook met huurspelers.
      We gaan het zien.Welkom Unnerstall.
    ik neem aan dat je PvdKraan bedoelt die is algemeen directeur daar komt nieuwe voor....Voorzitter is iemand anders..
  • 2 Mar 2021 om 13:04
    Dit is geweldig nieuws! Zo belangrijk om een goede keeper te hebben. Hiermee geef je in een onzekere tijd aan dat je weet wat je wil en dat geeft een positieve uitstraling naar spelers die je hebt en die je zou willen halen. Ik ben positief verrast!
  • 2 Mar 2021 om 13:00
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:48
      Is de nieuwe voorzitter al bekend?
      Nog een paar maandjes dan begint het nieuwe seizoen alweer.
      Ik weet niet of het een goede keeper is. Vraag me altijd af waarom ze nu opeens voor FC Twente kiezen. Heb vaak het gevoel dat ze ergens anders waar ze meer zouden kunnen verdienen niet aan de bak komen.Zo gaat dat ook met huurspelers.
      We gaan het zien.Welkom Unnerstall.
    Dat vroeg ik me vanochtend ook af. Ze hebben tijd genoeg om een geschikte persoon te vinden. Ik hoop niet dat er weer tot het laatst gewacht wordt en er dan geen geschikt persoon gevonden wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Twente onderschat hoe moeilijk het is om een geschikte topfunctionaris te vinden. De stilte omtrent dit onderwerp maakt me daarom ook een beetje angstig. Een tweede ding; een tijd geleden kondigde onze voorzitter aan dat in februari een nieuwe hoofd/shirtsponsor bekend gemaakt zou worden. Februari is inmiddels voorbij. Heb ik iets gemist of is er na de aankondiging er idd niets meer over gecommuniceerd?
  • 2 Mar 2021 om 12:57
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:48
      Is de nieuwe voorzitter al bekend?
      Nog een paar maandjes dan begint het nieuwe seizoen alweer.
      Ik weet niet of het een goede keeper is. Vraag me altijd af waarom ze nu opeens voor FC Twente kiezen. Heb vaak het gevoel dat ze ergens anders waar ze meer zouden kunnen verdienen niet aan de bak komen.Zo gaat dat ook met huurspelers.
      We gaan het zien.Welkom Unnerstall.
    In unnerstall heeft dat ook te maken met zn familie en gezin. Woont ook een half uurtje rijden van Enschede af. Zal bij komen dat hij wel weet dat hij de voorkeur geniet als eerste keeper met zijn ervaring.
  • 2 Mar 2021 om 12:52
    Zou ik zeker toejuichen! Goede keeper in mijn ogen!
  • 2 Mar 2021 om 12:48
    Is de nieuwe voorzitter al bekend?
    Nog een paar maandjes dan begint het nieuwe seizoen alweer.
    Ik weet niet of het een goede keeper is. Vraag me altijd af waarom ze nu opeens voor FC Twente kiezen. Heb vaak het gevoel dat ze ergens anders waar ze meer zouden kunnen verdienen niet aan de bak komen.Zo gaat dat ook met huurspelers.
    We gaan het zien.Welkom Unnerstall.
  • 2 Mar 2021 om 12:47
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:34
      dit zag ik ook niet aankomen ...goeie Keeper..waardige opvolger voor Drommel...en ja je moet er op tijd bij zijn ...de kansen zien ...compliment voor dit moment voor Streuer dan.
    Goede keuze.mooi dat unnerstal hier heen wil komen
  • 2 Mar 2021 om 12:42
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:37
      Nee hoor Twente kan nog jaar verlengen toch?
    Ja maar dan loopt hij het jaar daar op gratis de deur uit en dat wil twente niet dus twente gaat verlengen en verkopen. Drommel wil zelf ook graag weg.
  • 2 Mar 2021 om 12:37
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:17
      was toch al bekend dat drommel weg ging??? Elke club weet dat twente er nu van af wilt omdat hij anders gratis de deur uit loopt.
    Nee hoor Twente kan nog jaar verlengen toch?
  • 2 Mar 2021 om 12:35
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:29
      Twente heeft nu een verslechterde onderhandelingspositie. Ze hebben immers al een opvolger voor een nog niet vertrokken keeper binnen
    Die wil toch weg ..hoe dan ook
  • 2 Mar 2021 om 12:34
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:27
      Zag ik niet aankomen , goede keeper , goede zet
    dit zag ik ook niet aankomen ...goeie Keeper..waardige opvolger voor Drommel...en ja je moet er op tijd bij zijn ...de kansen zien ...compliment voor dit moment voor Streuer dan.
  • 2 Mar 2021 om 12:30
    Ik denk niet dat drommel naar psv gaat aangezien mvogo nog gehuurd is tot de zomer van 2022
  • 2 Mar 2021 om 12:30
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:29
      Twente heeft nu een verslechterde onderhandelingspositie. Ze hebben immers al een opvolger voor een nog niet vertrokken keeper binnen
    Ze hebben waarschijnlijk al een voor-akkoord.
  • 2 Mar 2021 om 12:30
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:29
      Twente heeft nu een verslechterde onderhandelingspositie. Ze hebben immers al een opvolger voor een nog niet vertrokken keeper binnen
    Maakt niks uit was allang bekend
  • 2 Mar 2021 om 12:29
    en Unerstall komt uut Ibbenburen past wel bij ons ..
  • 2 Mar 2021 om 12:29
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:20
      Leg uit?
    Twente heeft nu een verslechterde onderhandelingspositie. Ze hebben immers al een opvolger voor een nog niet vertrokken keeper binnen
  • 2 Mar 2021 om 12:28
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:25
      Ik denk ook wel dat hij naar psv gaat. Maar dat twente eerst met unnerstal mag praten, heeft psv niks over te zeggen. Is namelijk transfervrij.
    Klopt, maar heeft nu nog gewoon een contract bij PSV. Kan best zijn dat PSV andere geïnteresseerden even afhoudt, zodat Streuer de tijd heeft.
  • 2 Mar 2021 om 12:27
    Zag ik niet aankomen , goede keeper , goede zet
  • 2 Mar 2021 om 12:27
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:12
      Ik vind dit toch wel jammer voor de lange. Had wel verwacht dat hij volgend seizoen eerste keeper zou worden.
    Unnerstall is andere categorie
  • 2 Mar 2021 om 12:25
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:24
      Ik denk zelf dat Drommel naar PSV gaat voor plusminus 5 miljoen en dat Streuer de eerste optie heeft om Unnerstall te praten, wat hij dus meteen heeft gedaan. Logischer kan haast niet.
    Ik denk ook wel dat hij naar psv gaat. Maar dat twente eerst met unnerstal mag praten, heeft psv niks over te zeggen. Is namelijk transfervrij.
  • 2 Mar 2021 om 12:24
    Ik denk zelf dat Drommel naar PSV gaat voor plusminus 5 miljoen en dat Streuer de eerste optie heeft om Unnerstall te praten, wat hij dus meteen heeft gedaan. Logischer kan haast niet.
  • 2 Mar 2021 om 12:21
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:17
      was toch al bekend dat drommel weg ging??? Elke club weet dat twente er nu van af wilt omdat hij anders gratis de deur uit loopt.
    Het kan misschien zelfs al zijn dat drommel inmiddels ook al rond is met een nieuwe club, of bijna rond.
  • 2 Mar 2021 om 12:21
    Hoppa top Streuer
  • 2 Mar 2021 om 12:20
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:12
      Prima. Echter gaat de marktwaarde van drommel nu wel omlaag
    Leg uit?
  • 2 Mar 2021 om 12:19
    Dat zou echt fantastisch zijn!
  • 2 Mar 2021 om 12:19
    Top nieuws
  • 2 Mar 2021 om 12:18
    Ik denk dat we er zo sportief niet veel op achteruit gaan (misschien wel helemaal niet), en financieel is het waarschijnlijk dikke winst
  • 2 Mar 2021 om 12:17
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:16
      Hij gaat nu sowieso weg
    was toch al bekend dat drommel weg ging??? Elke club weet dat twente er nu van af wilt omdat hij anders gratis de deur uit loopt.
  • 2 Mar 2021 om 12:16
    Jaaaaaa
  • 2 Mar 2021 om 12:16
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:12
      Ik vind dit toch wel jammer voor de lange. Had wel verwacht dat hij volgend seizoen eerste keeper zou worden.
    Ik denk ook dat de lange en uneestall moeten gaan uitmaken wie eerste keeper word. Al schat ik de lange niet zo goed in dat hij unnerstall uit de basis houd. Zoals streuer al zei keeper en je spits zijn de belangrijkste posities. Unnerstall is gewoon een uitstekende keeper. De lange zal hierdoor nog harder zn best moeten doen en groeien. Kan daardoor ook goed uit pakken.
  • 2 Mar 2021 om 12:16
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:14
      Hoezo?
    Hij gaat nu sowieso weg
  • 2 Mar 2021 om 12:14
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:12
      Prima. Echter gaat de marktwaarde van drommel nu wel omlaag
    Hoezo?
  • 2 Mar 2021 om 12:13
    Kan hij zo weer in zijn geboorteplaats gaan wonen, is maar een uurtje rijden vanaf Enschede.
  • 2 Mar 2021 om 12:13
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:12
      Prima. Echter gaat de marktwaarde van drommel nu wel omlaag
    Slaat ja nergens op clubs weten sws dat die al wegmoest
  • 2 Mar 2021 om 12:13
    Yes goede keeper!
  • 2 Mar 2021 om 12:12
    Ik vind dit toch wel jammer voor de lange. Had wel verwacht dat hij volgend seizoen eerste keeper zou worden.
  • 2 Mar 2021 om 12:12
    • Quote van 2 Mar 2021 om 12:11
      Geen slechte keeper. Goed gedaan Streuer
    niet slecht ? gewoon goed!
  • 2 Mar 2021 om 12:12
    Prima. Echter gaat de marktwaarde van drommel nu wel omlaag