''Mijn man was voor FC Twente, maar is overgestapt naar Heracles''

26
''Mijn man was voor FC Twente, maar is overgestapt naar Heracles''

De Twentse derby werd zaterdagavond in vele huiskamers in Overijssel live bekeken. Zo ook bij de familie Leushuis uit Almelo. De 51-jarige Ingrid is de fanatiekste van het gezin.

"Ik ben blij dat we niet hebben verloren en eigenlijk ben ik blij dat niemand heeft verloren", vertelt ze in gesprek met TC Tubantia. "Mensen hebben zulke lange tenen nu, dat was niet per se prettig geweest. Maar goed, winnen was natuurlijk wel lekker geweest. Ik denk dat de buren elke keer van schrik opsprongen bij de goals van Heracles. Er kwamen flinke oerkreten los hier."

Leushuis leeft erg mee met Heracles. "Ik ben heel fanatiek, de fanatiekste van ons vier. Ze moeten me soms afremmen. Ik ben geboren in Heerenveen en opgegroeid in Goor. Pas toen ik in 2002 naar Almelo verhuisde, werd ik bevangen door het Heraclesvirus. Mijn man was voor FC Twente, maar is inmiddels overgestapt naar Heracles", aldus de 51-jarige fan, die soms ook doorslaat.

"Ik ben zo erg dat ik een rood kabeltje aan mijn nieuwe fiets heb laten vervangen. Ik zei tegen die man: sorry, maar dat kan echt niet. Haha, dat gaat wel ver toch?", besluit ze. Ook Maarten Plevier uit Goor is supporter van Heracles.

"Ik ben gelaten onder de uitslag", reageert hij. "De beleving was dit keer zo anders, er was geen gejen en gestang onderling. Dat heb ik gemist. Ik vind het leuk om onderling speldenprikjes uit te delen, zolang het grappig blijft dan. We wonen in Goor en zijn zowat de enige supporters van Heracles. Ik denk dat er nog één andere familie is, de rest is voor FC Twente."

Foto: NESImages.nl

26 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Mar 2021 om 06:35
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:15
      Hoop dat zijn remkabeltje knapt.
    Hahaha!
  • 2 Mar 2021 om 22:59
    Zwart en wit zijn niet eens officiële kleuren. Meng je het, dan krijg je een grijze muis. En dat is wat die oersaaie club is. Niks meer en niks minder.
  • 2 Mar 2021 om 20:54
    Ik had net n keutel vast in de poepert zitten. Nog ff keer dit verhaal lezen en ja hoor!!! Helemaal los.
  • 2 Mar 2021 om 19:31
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:54
      overstappen kan toch niet,
      dan heb je een hele zwakke nep supporter, sorry in mijn ogen kun je niet overstappen
      je bent voor je club of niet heel je leven lang
    Ikzeg. Fct expert. Ik ben het helemaal met u eens. Het is zo een maal een fctwente fan altijd een fctwente fan. Ik heb veel respect, maar over stappen nee nooit! !!!!!!
  • 2 Mar 2021 om 19:28
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:15
      Hoop dat zijn remkabeltje knapt.
    Hahaha geweldig
  • 2 Mar 2021 om 18:52
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:48
      Nou wat is dat nou voor lul van een vent? hahaha. Met een heraclied wil je nog geen eens een one night stand hebben laat staan een huwelijk.
    Dan ben je echt een simpele ziel,je hebt maar zo'n vrouw of kenau
  • 2 Mar 2021 om 17:50
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:54
      overstappen kan toch niet,
      dan heb je een hele zwakke nep supporter, sorry in mijn ogen kun je niet overstappen
      je bent voor je club of niet heel je leven lang
    Helemaal met je eens
  • 2 Mar 2021 om 17:48
    • Quote van 2 Mar 2021 om 16:15
      Hoop dat zijn remkabeltje knapt.
    Hahaha
  • 2 Mar 2021 om 16:54
    overstappen kan toch niet,
    dan heb je een hele zwakke nep supporter, sorry in mijn ogen kun je niet overstappen
    je bent voor je club of niet heel je leven lang
  • 2 Mar 2021 om 16:34
    pff die zal wa eumeunig onder de duim zitten
  • 2 Mar 2021 om 16:29
    Ach ja, beetje clicks en reacties trekken van twentefans. Dat hij overgestapt is betekend denk ik dat voetbal hem niet heel veel interesseert(de). Lekker laten
  • 2 Mar 2021 om 16:15
    Hoop dat zijn remkabeltje knapt.
  • 2 Mar 2021 om 15:59
    Wel jammer, het DNA is goed maar wat doe je er mee? Dan kan het toch nog goed fout gaan!
  • 2 Mar 2021 om 15:33
    Liefde maakt blind
  • 2 Mar 2021 om 15:11
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Kijk naar de reacties,daarom staat het hier op het forum haha.
  • 2 Mar 2021 om 14:37
    Elke gek hef zien gebrek
  • 2 Mar 2021 om 14:26
    Ach, iedeeen kan een foutje in ‘n leven maken
  • 2 Mar 2021 om 14:22
    Opvulling van deze site
  • 2 Mar 2021 om 14:16
    Ziek volk
  • 2 Mar 2021 om 14:14
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:58
      Wat een kutverhaal.
    Nou, zeg dat wel.
  • 2 Mar 2021 om 14:13
    Wat interessant poeh poeh of tieffen verraders
  • 2 Mar 2021 om 14:03
    • Quote van 2 Mar 2021 om 13:58
      Wat een kutverhaal.
    Hahahahahah
  • 2 Mar 2021 om 13:58
    Wat een kutverhaal.
  • 2 Mar 2021 om 13:55
    Ik zou dat nooit kunnen ben geboren in enschede niet opgegroeit maar me gevoel voor heracles is echt -1000000
  • 2 Mar 2021 om 13:54
    Ik kan het me ook oprecht gewoon niet voorstellen. Zo'n mooie club met een geweldige aanhang verruilen voor een club dat hun kleine stadion bij lange na niet vol krijgt en kunstgras heeft. Je moet wel heel ver van het padje af zijn als je FC Twente verruilt voor Heracles.
  • 2 Mar 2021 om 13:48
    Nou wat is dat nou voor lul van een vent? hahaha. Met een heraclied wil je nog geen eens een one night stand hebben laat staan een huwelijk.