Hugo de Jonge stelt voetbalfans gerust: ''Een heel mooie zomer''

24
Hugo de Jonge stelt voetbalfans gerust: ''Een heel mooie zomer''

Hugo de Jonge heeft deze week bij Op1 geruststellende woorden uitgesproken met het oog op de verkoop van seizoenkaarten voor het nieuwe seizoen. De demissionair minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport toonde zich optimistisch. 

"Ik denk dat we gewoon een heel mooie zomer tegemoet gaan als je kijkt naar hoeveel mensen er dan zijn gevaccineerd", liet hij weten. "En in de tweede helft van het tweede kwartaal (mei/juni, red.) zullen we al behoorlijk kunnen afschalen in maatregelen", voorspelt De Jonge.

Dat zou mogelijk betekenen dat er in die maanden ook weer publiek welkom is bij wedstrijden in het betaald voetbal. De laatste speelronde in de Eredivisie is op zondag 16 mei, terwijl er daarna ook nog play-offs worden afgewerkt. Het EK begint vervolgens op 11 juni. 

24 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Mar 2021 om 14:03
    • Quote van 5 Mar 2021 om 06:13
      Er mag idd niemand zonder een vaccinatiepaspoort worden geweigerd. Wat wel kan worden verplicht is een sneltest om ergens binnen te komen. Aangezien het vaak ondoenlijk is om bij iedereen een sneltest af te nemen helpt een vaccinatiepaspoort. Degenen die zo'n pas hebben hoeven namelijk geen sneltest.
    Als iets niet mag dan veranderen ze gewoon de wet. De macht is compleet nu met al die partijen die geen oppositie meer voeren. Dit jaar 34 partijen waarop je kunt stemmen. Rutte lacht zich dood. Heeft aan 25 zetels al genoeg om de grootste te kunnen blijven.
  • 5 Mar 2021 om 10:00
    • Quote van 4 Mar 2021 om 17:16
      Daarom hoogste tijd dat er een frisse wind komt in Den Haag. In ieder geval het Referendum weer terug, want die klootzakken zijn veel te machtig op deze manier!
    Ik zou zeggen succes met stemmen. VVD zal gewoon weer winnen dus voorlopig krijg je je zin niet
  • 5 Mar 2021 om 06:13
    • Quote van 4 Mar 2021 om 17:10
      Normaal is een medisch dossier privé. Je kan zelf bepalen welke gegevens je vrij geeft. Dat is straks voorbij door dit soort zaken. Waar blijft dan de keuzevrijheid voor vaccineren? Lekkere keuzevrijheid als je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Volgende stap is zeker dat je niet meer naar de supermarkt mag of niet meer verzekerd kan worden. Mensen stoppen met nadenken als ze maar weer kunnen doen wat ze missen. Had dit een jaar geleden verteld en bijna iedereen had geschreeuwd over privacy rechten. Vaccineren is belangrijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een vaccinatiepaspoort nu? Terwijl als ze een beetje door prikken met 3 a 4 maand volop versoepeld kan worden cq alles weer vrijgegeven kan worden. Totaal overbodig dus en zeer gevaarlijk.
    Er mag idd niemand zonder een vaccinatiepaspoort worden geweigerd. Wat wel kan worden verplicht is een sneltest om ergens binnen te komen. Aangezien het vaak ondoenlijk is om bij iedereen een sneltest af te nemen helpt een vaccinatiepaspoort. Degenen die zo'n pas hebben hoeven namelijk geen sneltest.
  • 4 Mar 2021 om 18:28
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:46
      En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
    Wat de regering ook doet of beslist, sommige mensen hebben overal kritiek op. Als er geen maatregelen waren getroffen en en veel mensen overleden waren en de ic overbelast dan heeft diezelfde groep daar kritiek op. Het is erg makkelijk vanaf de zijlijn een grote mond te hebben. Ofwel : de beste stuurlui staan weer eens aan wal.
  • 4 Mar 2021 om 17:43
    • Quote van 4 Mar 2021 om 17:10
      Normaal is een medisch dossier privé. Je kan zelf bepalen welke gegevens je vrij geeft. Dat is straks voorbij door dit soort zaken. Waar blijft dan de keuzevrijheid voor vaccineren? Lekkere keuzevrijheid als je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Volgende stap is zeker dat je niet meer naar de supermarkt mag of niet meer verzekerd kan worden. Mensen stoppen met nadenken als ze maar weer kunnen doen wat ze missen. Had dit een jaar geleden verteld en bijna iedereen had geschreeuwd over privacy rechten. Vaccineren is belangrijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een vaccinatiepaspoort nu? Terwijl als ze een beetje door prikken met 3 a 4 maand volop versoepeld kan worden cq alles weer vrijgegeven kan worden. Totaal overbodig dus en zeer gevaarlijk.
    Top geschreven. Helemaal mee eens!
  • 4 Mar 2021 om 17:16
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:34
      Omdat alle kamerleden erachter stonden....
    Daarom hoogste tijd dat er een frisse wind komt in Den Haag. In ieder geval het Referendum weer terug, want die klootzakken zijn veel te machtig op deze manier!
  • 4 Mar 2021 om 17:15
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:46
      En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
    Jij snapt-em
  • 4 Mar 2021 om 17:12
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:46
      En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
    Ik kan alleen maar hopen dat dit niet klopt. Zou wel goed kunnen inderdaad...
  • 4 Mar 2021 om 17:10
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:36
      Wat is dit nou weer onzin? Hoe precies geef je je privacy op door een vaccinatiepaspoort?
    Normaal is een medisch dossier privé. Je kan zelf bepalen welke gegevens je vrij geeft. Dat is straks voorbij door dit soort zaken. Waar blijft dan de keuzevrijheid voor vaccineren? Lekkere keuzevrijheid als je niet meer mag deelnemen aan de samenleving. Volgende stap is zeker dat je niet meer naar de supermarkt mag of niet meer verzekerd kan worden. Mensen stoppen met nadenken als ze maar weer kunnen doen wat ze missen. Had dit een jaar geleden verteld en bijna iedereen had geschreeuwd over privacy rechten. Vaccineren is belangrijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar een vaccinatiepaspoort nu? Terwijl als ze een beetje door prikken met 3 a 4 maand volop versoepeld kan worden cq alles weer vrijgegeven kan worden. Totaal overbodig dus en zeer gevaarlijk.
  • 4 Mar 2021 om 16:58
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:43
      Dit hele corona gebeuren hangt met leugen's aan elkaar!! Vaccinatie paspoort!? Hierdoor je vrijheid weer terug terwijl dit nog nooit is voorgekomen in het verleden om je vrijheid terug te winnen, hoezo leven we in een democratisch land
    ik heb al zon vaccinatiepaspoort ..anders kom je er in afrika niet in ...geen enkel land niet ..en das al jaren zo..van de GGD ...
  • 4 Mar 2021 om 16:43
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:22
      Sterker, er ook nog een noodwet doorheen weten te drukken. Onbegrijpelijk.
    Dit hele corona gebeuren hangt met leugen's aan elkaar!! Vaccinatie paspoort!? Hierdoor je vrijheid weer terug terwijl dit nog nooit is voorgekomen in het verleden om je vrijheid terug te winnen, hoezo leven we in een democratisch land
  • 4 Mar 2021 om 16:43
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:28
      Ben benieuwd wanneer het vaccinatiepaspoort er komt en hoe iedereen er voor in de rij zal staan. Ineens staan mensen in de rij om alle privacy op te geven. Weg alle keuze vrijheid van de mensen.
    Welke privacy? Alles is gewoon te vinden.
  • 4 Mar 2021 om 16:41
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:28
      Ben benieuwd wanneer het vaccinatiepaspoort er komt en hoe iedereen er voor in de rij zal staan. Ineens staan mensen in de rij om alle privacy op te geven. Weg alle keuze vrijheid van de mensen.
    maakt niet uit ...men weet toch al alles van ons..wha
  • 4 Mar 2021 om 16:36
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:28
      Ben benieuwd wanneer het vaccinatiepaspoort er komt en hoe iedereen er voor in de rij zal staan. Ineens staan mensen in de rij om alle privacy op te geven. Weg alle keuze vrijheid van de mensen.
    Wat is dit nou weer onzin? Hoe precies geef je je privacy op door een vaccinatiepaspoort?
  • 4 Mar 2021 om 16:34
    • Quote van 4 Mar 2021 om 16:22
      Sterker, er ook nog een noodwet doorheen weten te drukken. Onbegrijpelijk.
    Omdat alle kamerleden erachter stonden....
  • 4 Mar 2021 om 16:28
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:40
      Ik ben vaak kritisch geweest en daar sta ik nog steeds achter maar kan niet ontkennen dat dit ontzettend mooi nieuws is.
    Ikzeg. Only. U heeft gelijk. Maar ik ben eerlijk gezegd nog lang niet overtuigd. Ik wacht het nog wel even af.
  • 4 Mar 2021 om 16:28
    Ben benieuwd wanneer het vaccinatiepaspoort er komt en hoe iedereen er voor in de rij zal staan. Ineens staan mensen in de rij om alle privacy op te geven. Weg alle keuze vrijheid van de mensen.
  • 4 Mar 2021 om 16:22
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:47
      Hele kabinet is demissionair, dus ongelooflijk dat ze nog zoveel te zeggen hebben.
    Sterker, er ook nog een noodwet doorheen weten te drukken. Onbegrijpelijk.
  • 4 Mar 2021 om 16:04
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:47
      Hele kabinet is demissionair, dus ongelooflijk dat ze nog zoveel te zeggen hebben.
    Nee laten we lekker de coronacrisis doorgaan zonder regering fantastisch idee
  • 4 Mar 2021 om 15:54
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:46
      En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
    En iedereen kan dan ook weer lekker op vakantie zodat er ook weer andere Corona varianten hier komen waar de vaccinaties niet tegen beschermen.
  • 4 Mar 2021 om 15:47
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:46
      En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
    Hele kabinet is demissionair, dus ongelooflijk dat ze nog zoveel te zeggen hebben.
  • 4 Mar 2021 om 15:46
    • Quote van 4 Mar 2021 om 15:40
      Ik ben vaak kritisch geweest en daar sta ik nog steeds achter maar kan niet ontkennen dat dit ontzettend mooi nieuws is.
    En jij gelooft deze uitspraken van een kabinet dat alles fout doet omtrent Corona? Alles wat ze fout kunnen doen dat doen zo ook, en nu ff popie Jopie doen en we zitten vlak voor de verkiezingen hé, gewoon ordinair campagne gelul van een minister die samen met dit kabinet praktisch alles fout hebben gedaan. Dus gewoon een hoop gelul in verkiezingstijd
  • 4 Mar 2021 om 15:40
    Ik ben vaak kritisch geweest en daar sta ik nog steeds achter maar kan niet ontkennen dat dit ontzettend mooi nieuws is.
  • 4 Mar 2021 om 15:39
    Het einde is in zicht, gelukkig! Ik kan niet wachten tot er weer een volle Grolsch Veste mogelijk is.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›