Kraay: ''Dat betekent dat Twente nu kan gaan vragen wat ze willen''

15
Kraay: ''Dat betekent dat Twente nu kan gaan vragen wat ze willen''

Hans Kraay jr. snapt de onderhandelingsstrategie van PSV bij het aantrekken van Joël Drommel niet. Een persoonlijk akkoord is al bereikt en clubs onderhandelen momenteel over een transfer van naar verluidt 3,5 miljoen euro.

"Joël Drommel is een goede keeper, maar ik vind het een slechte zet van PSV", zegt Kraay junior bij ESPN. "Mijn vader zei altijd, en die heeft ook bij Ajax en PSV gewerkt: het is ongelofelijk slecht als je als club naar buiten brengt dat je rond bent met een speler. Dat betekent dat Twente nu kan gaan vragen wat ze willen. Want als je rond bent met een speler, dan laat je dat niet snel meer lopen."

Kraay denkt dat Drommel goed genoeg is voor PSV. "Natuurlijk kan hij het niveau aan, want hij is beter dan Yvon Mvogo, maar hij is niet drie, vier miljoen euro beter dan Lars Unnerstall. Ik vind Unnerstall een hele goede keeper. Drommel was een lijnkeeper, maar hij is er ook uit aan het komen. Hij maakt nog steeds weleens een foutje, maar is een hele goede keeper."

De analist is benieuwd naar de toekomst van Yvon Mvogo. "Ik hoop wel dat Drommel zeker weet dat Mvogo weggaat. Ik zou niet de strijd aan willen met Mvogo. Ik weet zeker dat Drommel beter is dan Mvogo, maar ik zou wel willen weten dat hij gaat, want hij is het paradepaardje van Roger Schmidt."

Ajax toonde naar verluidt ook interesse in Drommel. "We hadden allemaal verwacht, tenminste ik, dat hij de opvolger zou zijn van André Onana. Maar goed, het kan zomaar zijn dat Onana volgend seizoen nog bij Ajax is."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Mar 2021 om 17:30
    • Quote van 13 Mar 2021 om 13:31
      wanneer de beide clubs overeenstemming hebben is het voor de zaakwaarnemer toch ook makkelijker onderhandelen..
    Gangbaar is dat de zaakwaarnemer toestemming krijgt om te beginnen met de onderhandelingen als de clubs er nog niet uit zijn, maar de verwachting is dat het tussen de clubs wel rond gaat komen.
  • 13 Mar 2021 om 13:31
    • Quote van 13 Mar 2021 om 12:53
      Die opmerking is voor je eigen rekening. Ik denk niet dat Drommel zelf de onderhandelingen doet. Zijn zaakwaarnemer zal wel slim genoeg zijn om niet zonder toestemming met een geïnteresseerde club te onderhandelen.
    wanneer de beide clubs overeenstemming hebben is het voor de zaakwaarnemer toch ook makkelijker onderhandelen..
  • 13 Mar 2021 om 12:53
    • Quote van 13 Mar 2021 om 12:13
      iedereen weet ook dat Drommel niet de cleverste is..idd lastig dus..
    Die opmerking is voor je eigen rekening. Ik denk niet dat Drommel zelf de onderhandelingen doet. Zijn zaakwaarnemer zal wel slim genoeg zijn om niet zonder toestemming met een geïnteresseerde club te onderhandelen.
  • 13 Mar 2021 om 12:29
    • Quote van 13 Mar 2021 om 07:50
      Ikzeg. Hans u zou wel is gelijk kunnen hebben, en natuurlijk gaat onze td niet over een dag ijs. Ik zelf zat aan 4 miljoen te denken en mijn 2 jaar kaarten erbei lijkt mij een super deal toch. Maar ik laat het mooi aan onze td over en iedereen die hier binnen onze organisatie van fctwente te doen hebben. Ikzeg. Succes.
    Beste ik zeg dus jij vraagt ook geen compensatie??
  • 13 Mar 2021 om 12:13
    • Quote van 13 Mar 2021 om 11:59
      Ik heb geen idee wat overeenstemming van een speler met PSV inhoud voor Twente.Normaliter is het zo dat de club toestemming geeft om daar over te onderhandelen als er contact is geweest en er uitzicht is op gewenste vergoeding.Natuurlijk kan Twente in principe elk bedrag vragen maar zit het als de ander dat niet wil betalen Twente met een veel te dure reserve keeper.Volgens mij is dit nu slechts een aanloop tot een drama voor Drommel en Twente.Het zou mij namelijk niet verbazen dat dit een zet van PSV is om Twente dwars te zitten voor de move met Understall.
    iedereen weet ook dat Drommel niet de cleverste is..idd lastig dus..
  • 13 Mar 2021 om 11:59
    Ik heb geen idee wat overeenstemming van een speler met PSV inhoud voor Twente.Normaliter is het zo dat de club toestemming geeft om daar over te onderhandelen als er contact is geweest en er uitzicht is op gewenste vergoeding.Natuurlijk kan Twente in principe elk bedrag vragen maar zit het als de ander dat niet wil betalen Twente met een veel te dure reserve keeper.Volgens mij is dit nu slechts een aanloop tot een drama voor Drommel en Twente.Het zou mij namelijk niet verbazen dat dit een zet van PSV is om Twente dwars te zitten voor de move met Understall.
  • 13 Mar 2021 om 09:16
    Ik blijf het grappig vinden. Er is een journalist en die schrijft dat Drommel woensdag of donderdag gaat tekenen voor 3,5 miljoen, en alle andere journalisten lopen er achteraan en geloven dat. Daarna wordt er geroepen dat er zeker voor het weekend een akkoord zou gaan komen voor die 3,5 miljoen, maar hé, het is nu zaterdag en er is nog steeds geen groen licht. Laat Streuer maar schuiven. Het zou me zwaar tegenvallen als Drommel voor niet minimaal 4,5 miljoen zal gaan vertrekken. Mogelijk nog exclusief bonussen en een doorverkoop clausule. Streuer heeft al aangegeven gisteren dat hij op dit moment helemaal geen haast heeft en dat hij een bepaald bedrag in zijn hoofd heeft. Misschien wil hij ook eerst nog even kijken welke spelers hij volgend seizoen van PSV zou kunnen gaan huren, en dat betrekken in de deal.
  • 13 Mar 2021 om 07:50
    Ikzeg. Hans u zou wel is gelijk kunnen hebben, en natuurlijk gaat onze td niet over een dag ijs. Ik zelf zat aan 4 miljoen te denken en mijn 2 jaar kaarten erbei lijkt mij een super deal toch. Maar ik laat het mooi aan onze td over en iedereen die hier binnen onze organisatie van fctwente te doen hebben. Ikzeg. Succes.
  • 12 Mar 2021 om 21:25
    3,5 miljoen is beneden peil. 4,5 miljoen en we zijn allemaal tevreden.
  • 12 Mar 2021 om 21:01
    3.5 miljoen voor een keeper met een eenjarig contract van een middenmotor met geld problemen.... In Streuer we trust!
  • 12 Mar 2021 om 20:46
    • Quote van 12 Mar 2021 om 20:30
      Heeft gewoon gelijk hoor.. 3.5 miljoen is niet het maximale, tenzij hier een percentage van 35% bedwingen.
    Mee eens. Als Drommel zich door ontwikkeld zoals het afgelopen jaar, dan gaat hij PSV zeker 8 miljoen euro opleveren na 2 of 3 seizoenen....


    Als hij echt gaat voor €3,5 mio zonder verder percentage, dan valt me dat tegen van Streuer.....
  • 12 Mar 2021 om 20:37
    Veel te weinig! Zou schande zijn!
  • 12 Mar 2021 om 20:30
    • Quote van 12 Mar 2021 om 20:18
      Pffffff
    Heeft gewoon gelijk hoor.. 3.5 miljoen is niet het maximale, tenzij hier een percentage van 35% bedwingen.
  • 12 Mar 2021 om 20:18