OVERZICHT | Resterende programma's in de strijd om de play-offs

28
OVERZICHT | Resterende programma's in de strijd om de play-offs

Door de bekerfinale (Vitesse - Ajax) gaan de nummers 5 tot en met 8 dit seizoen play-offs spelen. Met nog vijf competitiewedstrijden voor de boeg, lijken er nog vijf ploegen in de race voor de plek acht. 

Twentefans.nl heeft de resterende programma's op een rijtje gezet. Daarbij valt op dat de club uit Enschede nog tegen drie directe concurrenten speelt. In tegenstelling tot andere clubs heeft FC Twente bovendien al twee keer tegen zowel Ajax, PSV, AZ, Vitesse en Feyenoord gespeeld.

Heracles Almelo speelt in de laatste drie duels nog tegen FC Twente, Feyenoord en AZ, terwijl SC Heerenveen het nog op moet nemen tegen bijvoorbeeld PSV. Ook Fortuna Sittard heeft 'op papier' nog twee hele zware wedstrijden voor de boeg met AZ-uit en Vitesse-thuis. Sparta Rotterdam heeft zich ook in de strijd om de play-offs gemeld, maar heeft eveneens een zwaar programma.

Overzicht resterende programma's:

7. FC Utrecht (43 punten)*: Ajax (U), FC Twente (U), Willem II (T), SC Heerenveen (U), Sparta (U) en PSV (T). 
*FC Utrecht speelt een wedstrijd extra, omdat het duel met Ajax eerder werd afgelast.

8. Heracles (39 punten): FC Emmen (U), VVV-Venlo (T), FC Twente (U), Feyenoord (T) en AZ (U). 

______________________________

9. FC Twente (37 punten): FC Utrecht (T), Fortuna (U), Heracles (T), RKC (U) en ADO (T). 

10. SC Heerenveen (37 punten): PEC Zwolle (T), PSV (U), FC Utrecht (T), FC Emmen (U) en Sparta (T).

11. Sparta (34 punten): VVV (T), FC Groningen (U), Vitesse (T), FC Utrecht (T), SC Heerenveen (U).

12. Fortuna (34 punten): ADO (U), FC Twente (T), AZ (U), Vitesse (T) en Willem II (U). 

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Apr 2021 om 10:35
    • Quote van 13 Apr 2021 om 21:02
      Knap dat jij er nog een goed gevoel over hebt. Zoals ze nu spelen, eindigen we gewoon als 12e. Ik hoop met je mee kerel!
    Had ik voor getekend voorafgaand aan het seizoen
  • 14 Apr 2021 om 07:08
    • Quote van 13 Apr 2021 om 21:44
      Zo slecht speelde twente afgelopen weekend niet hoor. Maar als je niet scoord is het uiteindelijk moeilijk om wedstrijden te winnen.
    Welke wedstrijd heb jij gezien dan? Tuurlijk leek het erop alsof Zwolle ontzettend onder druk stond de tweede helft, maar hoeveel échte opgelegde kansen heb jij gezien? Het spiet mie donders, maar ik heb er weinig vertrouwen meer in nav de 2e seizoenshelft. Het enige positieve aanknopingspunt vind ik de rentree van Brama, dit zag je direct terug in het spel in de uitwedstrijd tegen Heerenveen.
  • 13 Apr 2021 om 21:44
    • Quote van 13 Apr 2021 om 21:02
      Knap dat jij er nog een goed gevoel over hebt. Zoals ze nu spelen, eindigen we gewoon als 12e. Ik hoop met je mee kerel!
    Zo slecht speelde twente afgelopen weekend niet hoor. Maar als je niet scoord is het uiteindelijk moeilijk om wedstrijden te winnen.
  • 13 Apr 2021 om 21:41
    • Quote van 13 Apr 2021 om 21:02
      Knap dat jij er nog een goed gevoel over hebt. Zoals ze nu spelen, eindigen we gewoon als 12e. Ik hoop met je mee kerel!
    ik blijf bij mijn gevoel bij eerste8
  • 13 Apr 2021 om 21:02
    • Quote van 13 Apr 2021 om 20:52
      alleen maar negatieve reacties concurenten hebben zwaar programma wij op papier makkelijker word mooi als we van heracles en ado winnen de rest punten pakken ik heb er goed gevoel over
    Knap dat jij er nog een goed gevoel over hebt. Zoals ze nu spelen, eindigen we gewoon als 12e. Ik hoop met je mee kerel!
  • 13 Apr 2021 om 20:52
    alleen maar negatieve reacties concurenten hebben zwaar programma wij op papier makkelijker word mooi als we van heracles en ado winnen de rest punten pakken ik heb er goed gevoel over
  • 6 Apr 2021 om 19:47
    Het is net als het winnen van de voetbalpool.Kan dus vriezen of dooien
  • 6 Apr 2021 om 16:24
    • Quote van 6 Apr 2021 om 12:50
      Op papier hebben wij het makkelijkste programma, maar voor Twente in deze vorm is niks zeker.
    In de praktijk 'helpt' Twente deze tegenstanders veelal. Vooral wanneer je foute opstellingen en verkeerde tactische keuzes maakt omdat je spelers wilt 'beschermen' en vertrouwen blijven geven.
  • 6 Apr 2021 om 16:08
    Dit is moet te doen zijn!
  • 6 Apr 2021 om 13:30
    De thuiswedstrijden verlies je en uiteraard ook onze uitwedstrijd bij onze angstgegner. Dan blijft er niet zoveel meer over :-(
  • 6 Apr 2021 om 13:01
    • Quote van 6 Apr 2021 om 12:50
      Op papier hebben wij het makkelijkste programma, maar voor Twente in deze vorm is niks zeker.
    Mee eens.
  • 6 Apr 2021 om 12:50
    Op papier hebben wij het makkelijkste programma, maar voor Twente in deze vorm is niks zeker.
  • 22 Mar 2021 om 17:04
    • Quote van 16 Mar 2021 om 13:24
      Kijk ik na het resterende programma dan maken we een prima kans om bij de eerste acht te eindigen. De concurrentie is ook uiterst wisselvallig. Brama is terug, wellicht zorgt dat voor wat balans, want het is niet best de laatste weken, maar ik heb al vaker gezegd dat dat niet zo gek is, de gehele as komt net kijken op het hoogste niveau. Gewoon verder bouwen aan een stabiele ploeg. Unnerstall heeft sturende kwaliteiten en hopelijk komen er nog een of twee 26plussers bij voor volgend seizoen. Ik houd vertrouwen, paniek is er de laatste jaren genoeg geweest.
    Als ik naar de programma's van de concurrentie voor plek 8 kijk, denk ik dat die op maximaal 42 punten eindigen, uiteraard indien we daar zelf niet van verliezen. In dat geval hebben we dus 2 overwinningen (of in ons geval 6 x gelijk) nodig.
  • 22 Mar 2021 om 17:02
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Die bedragen worden toch bepaald aan de hand van de tv-matrix op basis van de gewogen eindklassering van de afgelopen 10 jaar? Daarin kunnen wij eventueel ADO, Willem II en PEC inhalen.
  • 22 Mar 2021 om 16:21
    • Quote van 16 Mar 2021 om 13:24
      Kijk ik na het resterende programma dan maken we een prima kans om bij de eerste acht te eindigen. De concurrentie is ook uiterst wisselvallig. Brama is terug, wellicht zorgt dat voor wat balans, want het is niet best de laatste weken, maar ik heb al vaker gezegd dat dat niet zo gek is, de gehele as komt net kijken op het hoogste niveau. Gewoon verder bouwen aan een stabiele ploeg. Unnerstall heeft sturende kwaliteiten en hopelijk komen er nog een of twee 26plussers bij voor volgend seizoen. Ik houd vertrouwen, paniek is er de laatste jaren genoeg geweest.
    Probleem is dat wij niet wisselvallig zijn, wij pakken structureel 1 punt per week
  • 22 Mar 2021 om 15:18
    'In tegenstelling tot andere clubs heeft FC Twente bovendien al twee keer tegen zowel Ajax, PSV, AZ, Vitesse en Feyenoord gespeeld.' '8. FC Twente (37 punten): Vitesse (T)'
  • 22 Mar 2021 om 13:55
    • Quote van 22 Mar 2021 om 10:42
      Leuk die play offs, maar moet je dat wel willen. Denk niet dat we in staat zijn om die succesvol af te ronden en de extra wedstrijden leveren in dit geval niet extra inkomsten op. Denk wel dat we veruit het makkelijkste programma op papier hebben vergeleken met de concurrentie.
    Je hoeft ze ook niet te winnen. Voor de spelers is het echter goed dat je nog 6, 7 of 8 'finales' hebt.
  • 22 Mar 2021 om 12:13
    • Quote van 22 Mar 2021 om 10:42
      Leuk die play offs, maar moet je dat wel willen. Denk niet dat we in staat zijn om die succesvol af te ronden en de extra wedstrijden leveren in dit geval niet extra inkomsten op. Denk wel dat we veruit het makkelijkste programma op papier hebben vergeleken met de concurrentie.
    Denk dat het m.n.voor de jonkies niet verkeerd is om extra 'vlieguren' te maken.
  • 22 Mar 2021 om 11:58
    Wij hebben het makkelijkste schema.
  • 22 Mar 2021 om 11:33
    • Quote van 22 Mar 2021 om 10:42
      Leuk die play offs, maar moet je dat wel willen. Denk niet dat we in staat zijn om die succesvol af te ronden en de extra wedstrijden leveren in dit geval niet extra inkomsten op. Denk wel dat we veruit het makkelijkste programma op papier hebben vergeleken met de concurrentie.
    Precies zo denk ik er ook over, na de reguliere competitie kost het alleen maar geld, en het Europa voetbal levert pas euro's op als je je gaat plaatsen voor de poule fase
  • 22 Mar 2021 om 11:01
    De play-offs zijn een mooi doel om voor te strijden. Als dat er niet zou zijn dan zou het seizoen waarschijnlijk als een nachtkaars uitgaan omdat je dan als middenmoter 'nergens' meer om speelt, zeker met de huidige tamme spelersgroep waar maar weinig vuurvreters in zitten. Playoffs leveren in ieder geval twee of vier extra wedstrijden op. Dat geeft weer extra exposure en goodwill omdat je als club in de picture bent. Dat is ook weer belangrijk met het oog op het creeren van transferwaarde van de huidige spelers en tegelijk wordt je club daardoor ook aantrekkelijker voor potentiele nieuwe spelers. Hoe meer je op tv bent hoe beter. Overigens denk ik wel dat Twente weinig kans maakt om de play-offs ook daadwerkelijk te winnen als Feyenoord, Groningen en Utrecht de tegenstanders zijn.
  • 22 Mar 2021 om 10:42
    Leuk die play offs, maar moet je dat wel willen. Denk niet dat we in staat zijn om die succesvol af te ronden en de extra wedstrijden leveren in dit geval niet extra inkomsten op. Denk wel dat we veruit het makkelijkste programma op papier hebben vergeleken met de concurrentie.
  • 16 Mar 2021 om 14:30
    Veel zal afhangen van wat het team tegen Heerenvern zal gaan doen. Winnen is een hele grote stap, niet alleen qua 3 punten, maar ook de boel tussen de oren. Verlies is definitief afzakken naar het rechterrijtje.
  • 16 Mar 2021 om 14:08
    De kans wordt met de week kleiner. Ik denk dat we uiteindelijk rond de 10 plaats uitkomen
  • 16 Mar 2021 om 13:46
    Bij de eerste acht eindigen is zeker haalbaar. FC Twente moet nog tegen alle 4 concurrenten spelen en heeft het dus helemaal in eigen hand. Daar komt nog bij dat het resterende programma van alle vier concurrenten zwaarder is: Heracles en Heerenveen moeten nog 2 wedstrijden tegen top-5 ploegen, Utrecht en Fortuna moeten zelfs nog 3 wedstrijden tegen top-5 ploegen, terwijl Twente nog maar 1 wedstrijd tegen een top-5 ploeg moet.
  • 16 Mar 2021 om 13:24
    Kijk ik na het resterende programma dan maken we een prima kans om bij de eerste acht te eindigen. De concurrentie is ook uiterst wisselvallig. Brama is terug, wellicht zorgt dat voor wat balans, want het is niet best de laatste weken, maar ik heb al vaker gezegd dat dat niet zo gek is, de gehele as komt net kijken op het hoogste niveau. Gewoon verder bouwen aan een stabiele ploeg. Unnerstall heeft sturende kwaliteiten en hopelijk komen er nog een of twee 26plussers bij voor volgend seizoen. Ik houd vertrouwen, paniek is er de laatste jaren genoeg geweest.
  • 16 Mar 2021 om 13:19
    Hopen dat we de vorm kunnen herpakken. Ben er bang voor dat we het niet gaan halen.
  • 16 Mar 2021 om 11:36
    In de huidige vorm verwacht ik eigenlijk dat het Linkerrijtje vast houden lastig wordt...
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›