VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest door Van Boekel van Vitesse

54
VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest door Van Boekel van Vitesse

FC Twente heeft vandaag in eigen huis niet weten te winnen van subtopper Vitesse. Het duel eindige in een 1-2 overwinning voor de Arnhemmers.

In de eerste helft brachten de eerste twintig minuten weinig spektakel. Plots kwam er een penalty voor FC Twente na een domme handsbal van Doekhi. Danilo faalde niet vanaf elf meter en zette daarmee zijn ploeg op een 1-0 voorsprong. Vlak voor rust kreeg het beter spelende Vitesse ook een penalty, al was deze een stuk discutabeler. Pierie kreeg een hard schot tegen zijn arm aan en werd daarvoor gestraft. Oussama Tannane maakt vanaf de stip de 1-1.

Na rust bleef het Vitesse dat aandrong en recht had op een doelpunt. Deze viel echter geruime tijd niet, na grote kansen voor Openda en Tannane. Zij misten waardoor FC Twente mocht blijven hopen op meer dan een gelijkspel. De Tukkers wisten echter weinig te creëren. De ploeg uit Arnhem kreeg in extremis nog een penalty toegekend, wederom een discutabele. Jesse Bosch 'vloerde' Vittek. Oussama Tannane benutte wederom de penalty waardoor Vitesse met 1-2 won.

54 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2021 om 11:07
    Titel is belachelijk. Twente speelde dramatisch en tuurlijk je verliest door een penalty maar we hadden het ook niet verdiend om te winnen. Betere titel zou zijn: twente verliest door zichzelf van vitesse
  • 4 Apr 2021 om 13:33
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:25
      Twente komt op het middenveld behoorlijk tekort. ilic , Roemeratoe en bosch zijn niet goed genoeg. brama wel maar is te vaak geblesseerd. Dus werk aan de winkel. bosch kan wel hulpeloze gebaren maken en boos kijken maar door zijn domme actie verliezen we wel. Enig lichtpuntje was invalbeurt van Thijs
    Domme actie, hij maakt letterlijk alleen contact. Als hij er bij had gestaan en overdreven contact vermeden had je daar nu overdreven dramatisch over zitten reageren
  • 4 Apr 2021 om 12:50
    We hebben onterecht verloren, vanwege de penalty, niet vanwege het spel. Ik vermoed dan ook dat we aan het einde van het seizoen 11de staan. Dat is op zich niet erg. Waar ik me pas echt zorgen over maak, is het spel van de afgelopen weken of eigenlijk na het niveau, na de winterstop. Dit is niet best. De zorg zit hem dus voor mij in het komend seizoen. Het is allerminst zeker, dat je weer goede huurspelers binnen haalt. We missen leiders. We missen intelligente spelers die een bal kunnen geven en we missen een absolute leider achterin. Hoe gaan we dit volgend jaar oplossen, zonder geld?
  • 4 Apr 2021 om 11:20
    • Quote van 3 Apr 2021 om 23:12
      Tuurlijk met 9 man verder. Ja dat zou echt hebben geholpen
    Met deze scheids en VAR zeker ,Twente werd niet aangerand maar verkracht door deze( omkoopbare) personen ik kan er geen andere woorden voor vinden.
  • 4 Apr 2021 om 07:52
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:11
      Ja want ze hebben Twente dwarsgezeten.
    Dinsdag ligt er bij die gasten een vette cheque op de mat ,de belchinees
  • 3 Apr 2021 om 23:21
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:30
      Wat een schandalige vertoning van de scheids en Var . Scheids staat er bovenop . De vraag is of de Var gewoon shit is of dat de mensen die daar zitten (achter dat scherm ) incompetent zijn of elkaar de hand boven de kop houden . Bosch doet niets verkeerd . Vitesse was duidelijk beter maar dit is diefstal !
    Beide penalty's waren onterecht. De VAR maakt het er echt niet eerlijker op. En al helemaal niet leuker. Je zou denken dat het moeilijker word om een schwalbe te maken maar het is er juist makkelijker op geworden. Elke contact hoe minimaal ook word uitgelegd als een overtreding. Beslissinhen en buitenspel gevallen en ballen over de lijn worden door de fout marges waarmee gewerkt word ook regelmatig verkeerd beoordeeld.
  • 3 Apr 2021 om 23:12
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:10
      Ze hadden direct tannane of bazour een doodschop moeten geven dan krijg je een andere wedstrijd
    Tuurlijk met 9 man verder. Ja dat zou echt hebben geholpen
  • 3 Apr 2021 om 22:55
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:49
      De vraag is... hoeveel moet hij spelen per wedstrijd?... ik vind 45 min lang genoeg... ben helemaal klaar met hem. Kut houding... voetballend helemaal niets... laag tempo... karakter van niets... slechtste huur van de afgelopen jaren. Doelpunten dermate vertekend... echt jammer!
    Nou ja als hij zo speelt wordt hij nooit verkocht, zal Ajax er geld bij doen om er vanaf te komen. Moet Twente dan ook een percentage mee betalen? :-))
  • 3 Apr 2021 om 22:49
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:39
      Zou het misschien zo zijn dat er een doorverkoop percentage bedongen is met de voorwaarde dat Danilo alles moet spelen?
    De vraag is... hoeveel moet hij spelen per wedstrijd?... ik vind 45 min lang genoeg... ben helemaal klaar met hem. Kut houding... voetballend helemaal niets... laag tempo... karakter van niets... slechtste huur van de afgelopen jaren. Doelpunten dermate vertekend... echt jammer!
  • 3 Apr 2021 om 22:46
    Terecht verloren maar de manier waarop wij hebben verloren is schandalig
  • 3 Apr 2021 om 22:39
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:37
      Danilo heeft nergens meer zin in, dat is duidelijk na de winterstop. Hele voorhoede was dramatisch vandaag natuurlijk, dus ondanks dat we genaaid zijn kan ik er niet rouwig om zijn want 1-1 was zwaar onverdiend geweest. Heb het eerder geroepen maar wij gaan geen wedstrijd meer winnen tot einde competitie. Daarom zet die die jonkies er maar in, slechter kan ook niet.
    Zou het misschien zo zijn dat er een doorverkoop percentage bedongen is met de voorwaarde dat Danilo alles moet spelen?
  • 3 Apr 2021 om 22:37
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:33
      Viel mij ook op dat Danilo niet eens blij was met de goal, hoezo zou dat zijn? Hebben de heren geen zin in nacompetitie ofzo?
    Danilo heeft nergens meer zin in, dat is duidelijk na de winterstop. Hele voorhoede was dramatisch vandaag natuurlijk, dus ondanks dat we genaaid zijn kan ik er niet rouwig om zijn want 1-1 was zwaar onverdiend geweest. Heb het eerder geroepen maar wij gaan geen wedstrijd meer winnen tot einde competitie. Daarom zet die die jonkies er maar in, slechter kan ook niet.
  • 3 Apr 2021 om 22:34
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:20
      In voetbal is het mannelijke juist de mietjes, als een vrouw een schop krijgt staat ze op en loopt ze door. Neem als voorbeeld baby tannane
    Dat bedoelde ik er eigenlijk ook mee. We noemen het geen vrouwensport, maar neem idd maar een voorbeeld aan die bikkelbabes!
  • 3 Apr 2021 om 22:33
    Viel mij ook op dat Danilo niet eens blij was met de goal, hoezo zou dat zijn? Hebben de heren geen zin in nacompetitie ofzo?
  • 3 Apr 2021 om 22:32
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:25
      Twente komt op het middenveld behoorlijk tekort. ilic , Roemeratoe en bosch zijn niet goed genoeg. brama wel maar is te vaak geblesseerd. Dus werk aan de winkel. bosch kan wel hulpeloze gebaren maken en boos kijken maar door zijn domme actie verliezen we wel. Enig lichtpuntje was invalbeurt van Thijs
    We zijn op onderling resultaat gewoon door. Zo slecht is het dus niet. We speelden ook niet tegen FC Balophetdak.
  • 3 Apr 2021 om 22:30
    Wat een schandalige vertoning van de scheids en Var . Scheids staat er bovenop . De vraag is of de Var gewoon shit is of dat de mensen die daar zitten (achter dat scherm ) incompetent zijn of elkaar de hand boven de kop houden . Bosch doet niets verkeerd . Vitesse was duidelijk beter maar dit is diefstal !
  • 3 Apr 2021 om 22:29
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:25
      Twente komt op het middenveld behoorlijk tekort. ilic , Roemeratoe en bosch zijn niet goed genoeg. brama wel maar is te vaak geblesseerd. Dus werk aan de winkel. bosch kan wel hulpeloze gebaren maken en boos kijken maar door zijn domme actie verliezen we wel. Enig lichtpuntje was invalbeurt van Thijs
    Welke domme actie? Ik zou niet zoveel aan de drank zitten. Dan ga je scheel kijken. Bosch speelde gewoon goed vandaag. De voorhoede en illic speelde slecht. De rest stond redelijk.
  • 3 Apr 2021 om 22:26
    • Quote van 3 Apr 2021 om 21:59
      Terecht verloren na dramatisch voetbal. Maar die laatste penalty was natuurlijk een aanfluiting.
    Mee eens
  • 3 Apr 2021 om 22:25
    Twente komt op het middenveld behoorlijk tekort. ilic , Roemeratoe en bosch zijn niet goed genoeg. brama wel maar is te vaak geblesseerd. Dus werk aan de winkel. bosch kan wel hulpeloze gebaren maken en boos kijken maar door zijn domme actie verliezen we wel. Enig lichtpuntje was invalbeurt van Thijs
  • 3 Apr 2021 om 22:25
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:10
      Ze hadden direct tannane of bazour een doodschop moeten geven dan krijg je een andere wedstrijd
    De spelbepalers moet je uitschakelen, die kregen alle tijd en ruimte.Als je zo slap en zonder winnaarsmentaliteit speelt schakel je geen enkele speler uit
  • 3 Apr 2021 om 22:20
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:14
      Misschien een optie om in het voetbal het magnetische pak te introduceren. Allebei met de + aan de buitenkant, zodat als ze ook maar IETS bij elkaar in de buurt komen ze van elkaar worden gestoten door het magnetische veld. Kunnen ze ook geen contact meer maken in een contactsport. Ik mag geen verkeerde opmerking plaatsen en niet denigrerend zijn, en zo is het dus ook niet bedoeld. Maar het begint toch echt een wijvensport voor mietjes te worden op deze manier. Laat de sport de sport en pak alleen het spelmisbruik aan zoals het onnodig blijven rollen als er niets is gebeurd, de swalbe en zulk soort dingen. Ik ben niet alleen Corona en Rutte moe, maar ook VAR en het Zeistkeurkorps moe
    In voetbal is het mannelijke juist de mietjes, als een vrouw een schop krijgt staat ze op en loopt ze door. Neem als voorbeeld baby tannane
  • 3 Apr 2021 om 22:19
    Tannane heeft dinsdag ook ern afspraak bij de opticien. Kan mooi samen met de scheidsrechter en var de afspraak regelen . Wat een goede speler is Tannane maar hij heeft de Duitse ziekte de swalbe ziekte .
  • 3 Apr 2021 om 22:14
    Misschien een optie om in het voetbal het magnetische pak te introduceren. Allebei met de + aan de buitenkant, zodat als ze ook maar IETS bij elkaar in de buurt komen ze van elkaar worden gestoten door het magnetische veld. Kunnen ze ook geen contact meer maken in een contactsport. Ik mag geen verkeerde opmerking plaatsen en niet denigrerend zijn, en zo is het dus ook niet bedoeld. Maar het begint toch echt een wijvensport voor mietjes te worden op deze manier. Laat de sport de sport en pak alleen het spelmisbruik aan zoals het onnodig blijven rollen als er niets is gebeurd, de swalbe en zulk soort dingen. Ik ben niet alleen Corona en Rutte moe, maar ook VAR en het Zeistkeurkorps moe
  • 3 Apr 2021 om 22:14
    Misschien een optie om in het voetbal het magnetische pak te introduceren. Allebei met de + aan de buitenkant, zodat als ze ook maar IETS bij elkaar in de buurt komen ze van elkaar worden gestoten door het magnetische veld. Kunnen ze ook geen contact meer maken in een contactsport. Ik mag geen verkeerde opmerking plaatsen en niet denigrerend zijn, en zo is het dus ook niet bedoeld. Maar het begint toch echt een wijvensport voor mietjes te worden op deze manier. Laat de sport de sport en pak alleen het spelmisbruik aan zoals het onnodig blijven rollen als er niets is gebeurd, de swalbe en zulk soort dingen. Ik ben niet alleen Corona en Rutte moe, maar ook VAR en het Zeistkeurkorps moe
  • 3 Apr 2021 om 22:13
    Man man man
  • 3 Apr 2021 om 22:11
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:10
      Zullen die Van Boekel en Kamphuis dan wel gewoon lekker slapen vannacht?
    Ja want ze hebben Twente dwarsgezeten.
  • 3 Apr 2021 om 22:10
    Zullen die Van Boekel en Kamphuis dan wel gewoon lekker slapen vannacht?
  • 3 Apr 2021 om 22:10
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:08
      Maar die angsthazen van twente durven hem ook niet aan te pakken.
    Ze hadden direct tannane of bazour een doodschop moeten geven dan krijg je een andere wedstrijd
  • 3 Apr 2021 om 22:09
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:08
      Maar die angsthazen van twente durven hem ook niet aan te pakken.
    Ja maar als je bij elke aanraking tegen je gefloten word. Dan word het ook moelijker.
  • 3 Apr 2021 om 22:08
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:02
      Nederlaag terecht, strafschoppen onterecht, wat is die Tannane is vreselijke, onsympathieke kwal, met die vallende ziekte's, net als in de eerste ontmoeting in Arnhem, ik snap niet dat een scheidsrechter daar na tien keer nog steeds intrapt
    Maar die angsthazen van twente durven hem ook niet aan te pakken.
  • 3 Apr 2021 om 22:07
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:04
      In Servie kreeg een scheidsrechter 15 maanden cel voor zo'n beslissing en een schorsing voor het leven. Ik vind dat Kanphuis sowieso geschorst moet worden.
    Nee van Boekel geeft de pingel en niet kamphuis. Var draait dit nooit meer terug als van Boekel het een pingel vindt gaat die gewoon op de stip
  • 3 Apr 2021 om 22:04
    Er was contact....mijn hemel. Dan mag je per wedstrijd wel 87 pingels geven.
  • 3 Apr 2021 om 22:04
    In Servie kreeg een scheidsrechter 15 maanden cel voor zo'n beslissing en een schorsing voor het leven. Ik vind dat Kanphuis sowieso geschorst moet worden.
  • 3 Apr 2021 om 22:03
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:00
      Dus eigenlijk toch niet terecht verloren......
    Klopt... echt schandalig!!
  • 3 Apr 2021 om 22:02
    • Quote van 3 Apr 2021 om 22:01
      BELACHELIJK. Mijn oma met staar ziet nog dat er niks aan de hand is. Overigens ook weer verschrikkelijk gespeeld.
    Die kerl duikt ook gewoon voordat bosch hem raakt. Dat had een gele kaart voor een dikke Swalbe moeten zijn.
  • 3 Apr 2021 om 22:02
    Nederlaag terecht, strafschoppen onterecht, wat is die Tannane is vreselijke, onsympathieke kwal, met die vallende ziekte's, net als in de eerste ontmoeting in Arnhem, ik snap niet dat een scheidsrechter daar na tien keer nog steeds intrapt
  • 3 Apr 2021 om 22:01
    0-0 was juiste uitslag ..die van Boekel is ook helemaal gezakt voor zn test..erg dit ...
  • 3 Apr 2021 om 22:01
    Me laatste hoop in zeist is ook weg en zerrouki ook nog geblesseerd
  • 3 Apr 2021 om 22:01
    BELACHELIJK. Mijn oma met staar ziet nog dat er niks aan de hand is. Overigens ook weer verschrikkelijk gespeeld.
  • 3 Apr 2021 om 22:00
    Uithuilen en weer opnieuw beginnen........en wel de eerstvolgende wedstrijd.
  • 3 Apr 2021 om 22:00
    Volgens mij was de var uitgevonden om DIT SOORT fouten eruit te halen. Zullen we er gewoon maar mee kappen want het is belachelijk en de var doet precies dat fout waar het voor uitgevonden is. Kamphuis haf ik al een hekel aan. Die irritatie heeft ie weer flink opgelaaid.
  • 3 Apr 2021 om 22:00
    • Quote van 3 Apr 2021 om 21:59
      Terecht verloren na dramatisch voetbal. Maar die laatste penalty was natuurlijk een aanfluiting.
    Dus eigenlijk toch niet terecht verloren......
  • 3 Apr 2021 om 22:00
    Ongelofelijk, wat een aanfluiting deze arbitrage. Mindere spel van Twente maar verloren van de scheids
  • 3 Apr 2021 om 21:59
    Voetbal was niet veel, maar als je dan door dhr. P. Boekingen en zijn VAR zó genaaid wordt , sorry hoor. Pleur toch op met die k. VAR en prutsers met fluit
  • 3 Apr 2021 om 21:59
    Terecht verloren na dramatisch voetbal. Maar die laatste penalty was natuurlijk een aanfluiting.
  • 3 Apr 2021 om 21:57
    Nou Jah, var stelt dus ook niets voor
  • 3 Apr 2021 om 21:57
    • Quote van 3 Apr 2021 om 21:56
      Kan me geen slechtere wedstrijd herinneren. Nooit. 2 rare penalties maar die 2e lijkt me wel gewoon terecht, had wel het idee dat Bosch hem naar de grond werkte. Van Boekel was vreselijk maar dat lag niet zozeer aan de penalties. Kut
    De speler van Vitesse grijpt meteen na licht contact naar zijn benen. Alleen daaraan is al te zien dat de penalty pure waanzin is.
  • 3 Apr 2021 om 21:57
    Gelijkspel of verlies maakt me eigenlijk niet eens meer zoveel uit. 7 gelijk uit 10 krijg je ook geen gezonde neigingen van
  • 3 Apr 2021 om 21:57
    Wat een aanwinst voor het voetbal de var echt ongekend
  • 3 Apr 2021 om 21:56
    Pasen is vroeg voor vitesse paashaas van boekel en kamhuis
  • 3 Apr 2021 om 21:56
    Kan me geen slechtere wedstrijd herinneren. Nooit. 2 rare penalties maar die 2e lijkt me wel gewoon terecht, had wel het idee dat Bosch hem naar de grond werkte. Van Boekel was vreselijk maar dat lag niet zozeer aan de penalties. Kut
  • 3 Apr 2021 om 21:56
    KNVB MAFFIA NIKS AAN DE HAND!!!!
  • 3 Apr 2021 om 21:56
    KNVB MAFFIA NIKS AAN DE HAND!!!!
  • 3 Apr 2021 om 21:55
    Motm van boekel wat een schande
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›