Jans treurt: ''Het is heel lastig te accepteren moet ik zeggen''

14
Jans treurt: ''Het is heel lastig te accepteren moet ik zeggen''

Ron Jans en zijn FC Twente verloren op extreem zure wijze van Vitesse. De trainer baalde flink na afloop en dan vooral van het feit dat er in extremis nog een strafschop werd gegeven. 

"Wij moesten tevreden zijn met een punt. We hebben wel wat momentjes gehad. We waren aan de bal niet goed. Dat was ook de kracht van Vitesse. Vitesse was aan de bal en zonder bal steeds beter. Maar je knokt je in de wedstrijd en dan zie je ook dat de kansen bij Vitesse steeds minder worden", zegt Jans in gesprek met ESPN.

"Het is heel lastig te accepteren moet ik zeggen. Ik vond dat wij knokten naar een gelijkspel. Dan gun ik het die spelers zo. Vitesse staat niet voor niets hoger dan wij. Dat hebben ze qua veldspel wel bewezen vandaag. Maar qua uitslag had dit gewoon gelijkspel moeten zijn", besluit Jans.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2021 om 14:34
    • Quote van 5 Apr 2021 om 14:23
      Uit deden ze het perfect, thuis konden ze niet dezelfde energie leveren. Alles ging verkeerd! In mijn ogen hadden narsing en menig er sneller uitgemeten. Want daar ging het druk zetten steeds kut.
    Naar mijn mening was dat omdat in Arnhem Roemeratoe speelde ipv Ilic. Was veel meer balans en Zerrouki stond op Tannane. Jans had dat weer zo moeten doen, en ook Ilic er gelijk bij ipv Danilo. Ik heb Danilo lang gesteund en gezegd/gehoopt komt wel goed, maar zie het helaas niet meer goedkomen. Zijn spelvreugde is ook totaal weg, lijkt wel op Ziyech destijds, die liep er ook zo zonder emoties bij.
  • 5 Apr 2021 om 14:23
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:10
      Een beetje kort door de bocht imo Mark. Je weet dat Vitesse op Bazour en Tannane draait. Dan moet je juist die 2 uit de wedstrijd houden door er een vaste man op te zetten.


      Vooral Zerrouki had Tannane uit de wedstrijd kunnen spelen en houden. Bosch had gewoon Bazour 'voor de voeten' moeten gaan lopen.
    Uit deden ze het perfect, thuis konden ze niet dezelfde energie leveren. Alles ging verkeerd! In mijn ogen hadden narsing en menig er sneller uitgemeten. Want daar ging het druk zetten steeds kut.
  • 5 Apr 2021 om 13:16
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:37
      En als roemeratoe kloten speelt, is dat weer niet goed....
    Ik ben geen klager en heb zelf nooit iets negatiefs over Roemeratoe gezegd.
  • 5 Apr 2021 om 13:10
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:37
      En als roemeratoe kloten speelt, is dat weer niet goed....
    Een beetje kort door de bocht imo Mark. Je weet dat Vitesse op Bazour en Tannane draait. Dan moet je juist die 2 uit de wedstrijd houden door er een vaste man op te zetten.


    Vooral Zerrouki had Tannane uit de wedstrijd kunnen spelen en houden. Bosch had gewoon Bazour 'voor de voeten' moeten gaan lopen.
  • 5 Apr 2021 om 12:56
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:37
      Dat is niet achteraf,want zoals ik eerder zei in Arnhem werkte dat prima. Dat weet Jans toch ook. Ik vermoed dat Danilo gewoon opgesteld moet worden omdat anders het doorverkoop percentage niet door gaat. Ilic deed het prima als 'valse' spits, waarom dat weer aanpassen?
    En zoals zo vaak genoemd heeft streuer expliciet gezegd dat hij daar niet aan mee doet. Dus dat zal hier ook niet het geval zijn.
  • 5 Apr 2021 om 12:37
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:04
      Dus tactisch een verkeerde opstelling van Jans. Had 1 van de spitsen op de bank gelaten en gelijk met Roemeratoe begonnen.
    En als roemeratoe kloten speelt, is dat weer niet goed....
  • 5 Apr 2021 om 12:37
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:33
      Dat had beter gewerkt althans achteraf. Maar dat is makkelijk praten. Maar jans moet echt wat met dat coachen want iedereen weet bosch jaagd tot hij er vanaf gehaald word. Narsingh en illic zouden dit toch inmiddels moeten weten dat zijn man dan overgenomen moet worden anders krijgen je elke keer aan de buitenkanten een overal situatie waardoor je ebuehi en oosterwolde constant in de problemen brengt en zerrouki niet in zijn spel komt. Druk zetten doe je met zn allen en dit gebeurde gewoon niet.
    Dat is niet achteraf,want zoals ik eerder zei in Arnhem werkte dat prima. Dat weet Jans toch ook. Ik vermoed dat Danilo gewoon opgesteld moet worden omdat anders het doorverkoop percentage niet door gaat. Ilic deed het prima als 'valse' spits, waarom dat weer aanpassen?
  • 5 Apr 2021 om 12:09
    Teveel spelers liepen uit positie en verloren hun man uit het oog. En ik ben het met terugnaardetop eens v.w.b. de verkeerde opstelling en/of tactische keuze van Jans tegen Vitesse.

    Je had Bazour en Tannane uit de wedstrijd moeten houden. Ik had bijvoorbeeld Zerrouki op Tannane gezet als mandekker en Bosch op Bazour.
  • 5 Apr 2021 om 11:33
    • Quote van 5 Apr 2021 om 11:04
      Dus tactisch een verkeerde opstelling van Jans. Had 1 van de spitsen op de bank gelaten en gelijk met Roemeratoe begonnen.
    Dat had beter gewerkt althans achteraf. Maar dat is makkelijk praten. Maar jans moet echt wat met dat coachen want iedereen weet bosch jaagd tot hij er vanaf gehaald word. Narsingh en illic zouden dit toch inmiddels moeten weten dat zijn man dan overgenomen moet worden anders krijgen je elke keer aan de buitenkanten een overal situatie waardoor je ebuehi en oosterwolde constant in de problemen brengt en zerrouki niet in zijn spel komt. Druk zetten doe je met zn allen en dit gebeurde gewoon niet.
  • 5 Apr 2021 om 11:04
    • Quote van 5 Apr 2021 om 09:27
      Omdat het niet kon omdat bosch veel afjaagd en daardoor uit positie is en illic en narsingh zijn plek dan niet overnemen moet zerrouki de gaten van bosch op vullen. Maar niemand lijkt zn muil los te trekken. Alleen oosterwolde zag je een paar keer heel boos worden op menig. Niet dat het menig boeide want hij bleef maar door knooien.
    Dus tactisch een verkeerde opstelling van Jans. Had 1 van de spitsen op de bank gelaten en gelijk met Roemeratoe begonnen.
  • 5 Apr 2021 om 10:50
    • Quote van 5 Apr 2021 om 10:12
      Ipv van continue te lopen zeuren over de onterecht gegeven penalty emisschien ook even kritisch kijken naar de prestaties van de spelers of beter gezegd het achterblijven van die prestaties. Want daar hoor ik de spelers en trainers veels te weinig over. Dat Twente de bal na 5 seconden weer kwijt is, hoor ik Jans niet zeggen. Dat we geen enkele uitgespeeld kans hebben gecreëerd hoor ik hem niet zeggen. Misschien goed om daar goed na te kijken.
    Jans neemt zijn spelers in 'bescherming' naar de buitenwereld toe en dat is goed. Intern zal het vast wel knetteren lijkt me, maar vind wel dat Danilo niet meer in de basis moet. Die heeft er overduidelijk geen zin meer in.
  • 5 Apr 2021 om 10:12
    Ipv van continue te lopen zeuren over de onterecht gegeven penalty emisschien ook even kritisch kijken naar de prestaties van de spelers of beter gezegd het achterblijven van die prestaties. Want daar hoor ik de spelers en trainers veels te weinig over. Dat Twente de bal na 5 seconden weer kwijt is, hoor ik Jans niet zeggen. Dat we geen enkele uitgespeeld kans hebben gecreëerd hoor ik hem niet zeggen. Misschien goed om daar goed na te kijken.
  • 5 Apr 2021 om 09:27
    • Quote van 5 Apr 2021 om 08:56
      In Arnhem werd Zerrouki op Tannane gezet en werd Tannane vakkundig uit de wedstrijd gespeeld. Waarom werd dit zaterdag niet zo gedaan Jans?
    Omdat het niet kon omdat bosch veel afjaagd en daardoor uit positie is en illic en narsingh zijn plek dan niet overnemen moet zerrouki de gaten van bosch op vullen. Maar niemand lijkt zn muil los te trekken. Alleen oosterwolde zag je een paar keer heel boos worden op menig. Niet dat het menig boeide want hij bleef maar door knooien.
  • 5 Apr 2021 om 08:56
    In Arnhem werd Zerrouki op Tannane gezet en werd Tannane vakkundig uit de wedstrijd gespeeld. Waarom werd dit zaterdag niet zo gedaan Jans?
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›