Tannane: ''Hij raakt hem aan. Voor mij is het wel een penalty''

35
Tannane: ''Hij raakt hem aan. Voor mij is het wel een penalty''

Oussama Tannane was tegen FC Twente the man of the match. De dribbelaar zag veel van zijn gave voorzetten onbenut, maar scoorde uiteindelijk zelf wel twee keer vanaf de stip. 

"Ik had een paar assists kunnen hebben. Dat werd niet afgemaakt. Dat is frustrerend voor mij als nummer tien. Op mijn assists en goals word ik ook afgerekend. Het is zonde dat ze niet vallen, maar ik moet dat gewoon accepteren", vertelt Tannane in gesprek met ESPN.

De aanvaller gaat ook nog in op de discutabele penalty in de laatste minuut. "Ik stond ernaast en hij kruiste hem zag ik. Hij kopte de bal naar mij toe en hij (Bosch red.) kwam ervoor. Voor mij leek het wel zo", zegt Tannane. 

"Vergeet de één-op-één kansen die wij hebben gehad niet. Hij kruist hem, hij kijkt niet waar hij is. Hij kruist hem bij zijn benen. Hij raakt hem aan. Voor mij is het wel een penalty", besluit de dribbelaar.

35 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Apr 2021 om 09:15
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:39
      Hoef je je excuus niet voor aan te bieden. Kon zijn dat je wat gehoord hebt of gelezen hebt. Maar wat dacht je te zien of horen dan?
    Was een oud artikel dat ik zag haha.
  • 5 Apr 2021 om 08:39
    • Quote van 4 Apr 2021 om 23:03
      Dat is niet helemaal waar kijk naar ons middenveld lb centraal duo rb als die blijft keeper we hebben een prima basis voor volgend jaar
    Vind jij roemeratoe sprongen vooruit maken? Bosch en zerrouki wel. Oosterwolde ook wel. Maar centrale duo is toch erg mager vind ik hoor. Menig ook sinds de winterstop alleen op eigen avontuur uit en Narsingh brengt ook niet veel. Dus er is weer erg veel werk aan de winkel voor RJ en JS.
  • 5 Apr 2021 om 04:45
    • Quote van 5 Apr 2021 om 01:33
      Mooi weg blijven
    Klopt, weg met die kut Amsterdammer, opdonderen
  • 5 Apr 2021 om 01:33
    • Quote van 4 Apr 2021 om 21:01
      Wou dat ie bij ons speelde
    Mooi weg blijven
  • 4 Apr 2021 om 23:03
    • Quote van 4 Apr 2021 om 22:51
      En dat is juist wat mij zorgen baart,het word namelijk niet echt beter en dan bedoel ik vooral aanvallend.
    Dat is niet helemaal waar kijk naar ons middenveld lb centraal duo rb als die blijft keeper we hebben een prima basis voor volgend jaar
  • 4 Apr 2021 om 22:51
    • Quote van 4 Apr 2021 om 17:57
      Helemaal mee eens. Maar je moet soms ook kijken na vooruit gang van het team. Aangezien je volgend seizoen met veel dezelfde spelers verder moet.
    En dat is juist wat mij zorgen baart,het word namelijk niet echt beter en dan bedoel ik vooral aanvallend.
  • 4 Apr 2021 om 21:31
    • Quote van 4 Apr 2021 om 21:01
      Wou dat ie bij ons speelde
    Nee zulk volk zit ik niet op wachten stone opdonderen er mee
  • 4 Apr 2021 om 21:01
    • Quote van 4 Apr 2021 om 12:56
      Ik hoop echt dat die vieze rat volgende week met een gebroken been t veld afgaat. Rotjong
    Wou dat ie bij ons speelde
  • 4 Apr 2021 om 19:39
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:27
      Sorry verkeerd gezien neem me niet kwalijk.
    Hoef je je excuus niet voor aan te bieden. Kon zijn dat je wat gehoord hebt of gelezen hebt. Maar wat dacht je te zien of horen dan?
  • 4 Apr 2021 om 19:27
    • Quote van 4 Apr 2021 om 19:12
      Hoe kom je daarbij en wie dan?
    Sorry verkeerd gezien neem me niet kwalijk.
  • 4 Apr 2021 om 19:25
    • Quote van 4 Apr 2021 om 17:23
      Het is maar hoe je het bekijk. Doelstelling is handhaving. RJ en JS zijn begonnen met 11 contractspelers waarvan 3 of 4 keepers en geen geld. Super gedaan dus!! We zijn nooit in degradatienood geweest. Mensen die denken dat we meteen weer subtop zijn, Europa in moeten en niet zien dat we een aantal belangrijke basisspelers missen, zijn heel weinig realistisch. Wel een mooie rode bril maar daar zover zijn we nog echt niet. Dus... genieten van de goede momenten, de ploeg steunen als het tegen zit, niet zeiken op social media en je jaarkaary straks allemaal weer verlengen
    Zo is het precies hoe de club fctwente er voor staat . Voor de winterstop zonder blessures erg goed het optimale er uit gehaald en het geluk en de toevalligheden vielen allemaal de fctwente kant op . Na de winterstop 4 spelers laten gaan 2 zware blessure bij belangrijke spelers en de wisselvalligheid is aanwezig in vedl wedstrijden. En daarnaast viel het geluk vaak de verkeerde kant op . Maar nu met nog 6 wedstrijden te gaan heeft deze onervaren ploeg het gewoon uitstekend gedaan als je ziet waar ze weg komen. Fctwente is een ploeg in opbouw die de komende jaren elke keer wat beter moet gaan worden in allerlei opzichten
  • 4 Apr 2021 om 19:12
    • Quote van 4 Apr 2021 om 18:30
      Off: Transfervrije speler op weg naar FCT?
    Hoe kom je daarbij en wie dan?
  • 4 Apr 2021 om 18:45
    • Quote van 4 Apr 2021 om 18:30
      Off: Transfervrije speler op weg naar FCT?
    Hoezo?
  • 4 Apr 2021 om 18:30
    Off: Transfervrije speler op weg naar FCT?
  • 4 Apr 2021 om 17:57
    • Quote van 4 Apr 2021 om 17:23
      Het is maar hoe je het bekijk. Doelstelling is handhaving. RJ en JS zijn begonnen met 11 contractspelers waarvan 3 of 4 keepers en geen geld. Super gedaan dus!! We zijn nooit in degradatienood geweest. Mensen die denken dat we meteen weer subtop zijn, Europa in moeten en niet zien dat we een aantal belangrijke basisspelers missen, zijn heel weinig realistisch. Wel een mooie rode bril maar daar zover zijn we nog echt niet. Dus... genieten van de goede momenten, de ploeg steunen als het tegen zit, niet zeiken op social media en je jaarkaary straks allemaal weer verlengen
    Helemaal mee eens. Maar je moet soms ook kijken na vooruit gang van het team. Aangezien je volgend seizoen met veel dezelfde spelers verder moet.
  • 4 Apr 2021 om 17:56
    • Quote van 4 Apr 2021 om 17:23
      Het is maar hoe je het bekijk. Doelstelling is handhaving. RJ en JS zijn begonnen met 11 contractspelers waarvan 3 of 4 keepers en geen geld. Super gedaan dus!! We zijn nooit in degradatienood geweest. Mensen die denken dat we meteen weer subtop zijn, Europa in moeten en niet zien dat we een aantal belangrijke basisspelers missen, zijn heel weinig realistisch. Wel een mooie rode bril maar daar zover zijn we nog echt niet. Dus... genieten van de goede momenten, de ploeg steunen als het tegen zit, niet zeiken op social media en je jaarkaary straks allemaal weer verlengen
    Het was toch wel een heel bedenkelijk nivo hoor, je hebt het wel over profs, hoe jong ze dan ook zijn. Balaanname, passjes op korte afstand, inzet....ik zag het nauwelijks goed gaan. Het straalde ook totaal geen spelvreugde uit, bijvoorbeeld Danilo toen hij scoorde.
  • 4 Apr 2021 om 17:47
    Volgende week Fortuna thuis tegen een sterk Emmen, Heerenveen de derby uit naar Groningen en Heracles thuis tegen Willem II. We moeten uit winnen van PEC.
  • 4 Apr 2021 om 17:41
    Heracles en Fortuna beide verloren. Heerenveen 1-1 met rust tegen Ajax. Sparta gisteren wel gewonnen en haakt dus aan voor de 8e plek.
  • 4 Apr 2021 om 17:23
    • Quote van 4 Apr 2021 om 16:56
      Precies. Vooral dat laatste. Al vaker gezegt het elftal staat compleet stil in ontwikkeling.
    Het is maar hoe je het bekijk. Doelstelling is handhaving. RJ en JS zijn begonnen met 11 contractspelers waarvan 3 of 4 keepers en geen geld. Super gedaan dus!! We zijn nooit in degradatienood geweest. Mensen die denken dat we meteen weer subtop zijn, Europa in moeten en niet zien dat we een aantal belangrijke basisspelers missen, zijn heel weinig realistisch. Wel een mooie rode bril maar daar zover zijn we nog echt niet. Dus... genieten van de goede momenten, de ploeg steunen als het tegen zit, niet zeiken op social media en je jaarkaary straks allemaal weer verlengen
  • 4 Apr 2021 om 17:15
    • Quote van 4 Apr 2021 om 15:27
      Die strafschop was onterecht maar laten we niet uit het oog verliezen hoe slecht ons eigen spel is. Triest om te zien.
    Onze aanval kon geen ballen vasthouden en werden telkens overlopen waardoor de verdediging en middenveld het niet konden belopen. Maar als je verliest op zo een manier dat de scheids zo een strafschop weggeeft is werkelijk schandelijk..
  • 4 Apr 2021 om 16:56
    • Quote van 4 Apr 2021 om 15:27
      Die strafschop was onterecht maar laten we niet uit het oog verliezen hoe slecht ons eigen spel is. Triest om te zien.
    Precies. Vooral dat laatste. Al vaker gezegt het elftal staat compleet stil in ontwikkeling.
  • 4 Apr 2021 om 16:50
    Toch jammer dat we geen puntje uitlopen op concurrentie
  • 4 Apr 2021 om 15:27
    • Quote van 4 Apr 2021 om 14:24
      Het is natuurlijk helemaal niets. Een scheidsrechter die op een beetje niveau heeft gevoetbald snapt dat. Aan de andere kant zag je van Boekel vanaf minuut 1 werkelijk alles aangrijpen om Vitesse een vrije trap en uiteindelijk ook penalities te geven. Blijf dan als Bosch ook aljeieft van de rug af van een Vitesse speler in de 16, ook al is het maar een aai!!! Je biedt van Boekel precies waarnaar hij opzoek was. En de VAR hebben we het maar helemaal niet over, wat kansloos!
    Die strafschop was onterecht maar laten we niet uit het oog verliezen hoe slecht ons eigen spel is. Triest om te zien.
  • 4 Apr 2021 om 15:21
    Maar roemeratoe speelde echt heel goed
  • 4 Apr 2021 om 15:00
    Prototype van een matenaaier, ik hoop dat er een van die achterlijke trollybussen hem over het hoofd ziet. Vies naar stuk onderkruipsel......
  • 4 Apr 2021 om 14:24
    Het is natuurlijk helemaal niets. Een scheidsrechter die op een beetje niveau heeft gevoetbald snapt dat. Aan de andere kant zag je van Boekel vanaf minuut 1 werkelijk alles aangrijpen om Vitesse een vrije trap en uiteindelijk ook penalities te geven. Blijf dan als Bosch ook aljeieft van de rug af van een Vitesse speler in de 16, ook al is het maar een aai!!! Je biedt van Boekel precies waarnaar hij opzoek was. En de VAR hebben we het maar helemaal niet over, wat kansloos!
  • 4 Apr 2021 om 13:59
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:19
      Hoop dat hij er een keer in blijft met die vallende ziekte van hem, vieze kaarten aannaaien
    Zeker een uitstekende speler maar ook een erg nare vervelende speler die zelf veel vieze overtredingen maakt. En daarnaast de Duitse ziekte heeft liggen als er niets aan de hand is met gevolgen voor de tegenstander die vaak niets doet. Zonde dat een speler met zoveel mogelijkheden zichzelf zo verlaagd met vreemd en ongecontroleerd gedrag.
  • 4 Apr 2021 om 13:41
    Voetbal is een mietjessport aan het worden. Deze regels zal ik graag zien veranderen: korte corners of indirecte vrije trappen invoeren voor veel penaltygevallen waar een penalty een veel te zware straf is zoals bij veel handsballen en lichte overtredingen aan de rand van de 16. Minder snel rode kaarten geven voor overtredingen waarvan de intentie duidelijk niet aanwezig was om hem te maken. Voor doorgebroken spelers geen rood geven maar een penalty ook al is het buiten de 16. Emotie tegen de arbitrage niet meer bestraffen met kaarten. Voor een schwalbe echt structureel geel geven, dat gebeurd nu bijna nooit. Iemand anders een kaart aannaaien is zelf een gele kaart. Veel te snelle rode kaarten en penalty's verpesten het voetbal en beïnvloeden een hele wedstrijd. De VAR moet vaker ingrijpen bij te zware beslissingen die de arbitrage neemt ook al is dat is dat niet helemaal volgens het "boekje".
  • 4 Apr 2021 om 13:32
    • Quote van 4 Apr 2021 om 13:07
      Dan heb jij het intervieuw niet goed ingeschat.....
    Kijk maar terug. Kan z'n lach niet eens inhouden als hij de beelden ziet.
  • 4 Apr 2021 om 13:19
    Hoop dat hij er een keer in blijft met die vallende ziekte van hem, vieze kaarten aannaaien
  • 4 Apr 2021 om 13:07
    • Quote van 4 Apr 2021 om 12:58
      Ff rustaaaagh hieronder. Hij zei dit voor de camera maar kon z'n lach nauwelijks inhouden. Hij weet ook wel dat het geen penalty is.
    Dan heb jij het intervieuw niet goed ingeschat.....
  • 4 Apr 2021 om 12:58
    Ff rustaaaagh hieronder. Hij zei dit voor de camera maar kon z'n lach nauwelijks inhouden. Hij weet ook wel dat het geen penalty is.
  • 4 Apr 2021 om 12:57
    Duikkoning