Pierie baalt van Van Boekel: ''Moet ik mijn arm eraf hakken?!''

17
Pierie baalt van Van Boekel: ''Moet ik mijn arm eraf hakken?!''

FC Twente verloor zaterdagavond in de Grolsch Veste met 1-2 van Vitesse en Kik Pierie was na afloop zwaar teleurgesteld. De Ajax-huurling snapt niet dat scheidsrechter Pol van Boekel in blessuretijd een penalty gaf aan de club uit Arnhem. 

"Ik begreep niet hoe je hem kan geven", vertelt hij voor de camera van RTV Oost. "Als dit op het midden van het veld gebeurd, dan laat hij het gewoon doorgaan. Hier geeft hij hem, dat is gewoon niet consistent fluiten en dat kan ik gewoon niet begrijpen", aldus Pierie, die ook al baalde van een moment in de eerste helft. Vitesse kreeg toen ook een penalty na vermeend hands van de Ajax-huurling. 

"Er kwam een bal vanaf de rechterkant", blikt hij terug. "Ik ga met mijn hoofd ernaar toe en ik zie een been naar mijn hoofd gaan. "Ik schrik daarvan, dus ik werk hem wel weg, maar daardoor kan ik dat niet volledig doen. Dan schiet hij hem, ik heb mijn arm op mijn lichaam. Hij komt volgens mij op mijn bovenarm of schouder zelfs. Wat moet ik dan, moet ik mijn arm eraf hakken? Ik moet hem terugzien hoor, maar dat is mijn eerste gevoel", besluit Pierie. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Apr 2021 om 08:27
    Kijk eens naar de wedstrijd ADO - Utrecht. 72. minuut daar wordt duidelijk hands gemaakt, de VAR kijkt er naar, en vindt dit niks. Dan is de "hands" van Pierie dus helemaal niets.
  • 5 Apr 2021 om 20:04
    nee dat hoef je niet alleen die lullo van joekel moeten ze der allebei afhakken zo dat die nooit meer een fluit in zijn bek kan stoppen en die dramhuis derbij
  • 5 Apr 2021 om 17:30
    Klopt maar ik zou meer balen van het slechte voetbal wat zorgelijk is!!!
  • 5 Apr 2021 om 14:51
    • Quote van 5 Apr 2021 om 14:43
      Manschot een paar jaar geleden na Vitesse thuis ging ook diep door het stof
    Klopt inderdaad. Die was ik even vergeten.
  • 5 Apr 2021 om 14:43
    • Quote van 5 Apr 2021 om 14:09
      Gebeurt niet. Alleen nijhuis en 1x heeft kamphuis zich verontschuldigt and thats it. Er zitten geen kerels die ook mans genoeg zijn hun fout toe tegen in arbiters afdeling en makkelie heeft openlijk zijn excuses eens gemaakt. 3 van de zoveel.
    Manschot een paar jaar geleden na Vitesse thuis ging ook diep door het stof
  • 5 Apr 2021 om 14:32
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:19
      2 discutabele strafschoppen en je staat met lege handen. De intrede van de var zou het eerlijker moeten maken. Maar mijn vraag is dan eerlijker voor wie? Los van het spelbeeld dan want we hadden nergens eigenlijk recht op. Maar zo verliezen is wel erg zuur.
    100+
  • 5 Apr 2021 om 14:13
    • Quote van 5 Apr 2021 om 14:08
      Die gaat denk ik niet zijn collega's afvallen, denk je wel?
    Nee maar geeft wel vaak zijn mening over dit soort besluiten. Ik ben gewoon benieuwd wat een andere scheids hiervan vind. Dat van Egmond er niks van vind verbaast me niet. Zij nieuws iets eerlijker en rechter door zee.
  • 5 Apr 2021 om 14:09
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:44
      Een fout maken kan. Maar geef het dan ook toe. Iedereen in Nederland ziet dat het geen strafschop is.
    Gebeurt niet. Alleen nijhuis en 1x heeft kamphuis zich verontschuldigt and thats it. Er zitten geen kerels die ook mans genoeg zijn hun fout toe tegen in arbiters afdeling en makkelie heeft openlijk zijn excuses eens gemaakt. 3 van de zoveel.
  • 5 Apr 2021 om 14:08
    • Quote van 5 Apr 2021 om 14:06
      Precies. Ik kan er met de kop niet bij. Ik hoop dat nijhuis vanavond bij veronica inside zit. Was wel benieuwd wat hij gedaan zou hebben.
    Die gaat denk ik niet zijn collega's afvallen, denk je wel?
  • 5 Apr 2021 om 14:07
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:31
      Dat verklaard op welk niveau de meeste scheidsrechters hier in Nederland fluiten( bar slecht dus)
    Erg bedroevend niveau.
  • 5 Apr 2021 om 14:06
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:27
      Klopt, was allebei geen penalty. Het ergste is nog dat ze na het zien van de beelden nog steeds achter hun beslissing staan.
    Precies. Ik kan er met de kop niet bij. Ik hoop dat nijhuis vanavond bij veronica inside zit. Was wel benieuwd wat hij gedaan zou hebben.
  • 5 Apr 2021 om 13:44
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:27
      Klopt, was allebei geen penalty. Het ergste is nog dat ze na het zien van de beelden nog steeds achter hun beslissing staan.
    Een fout maken kan. Maar geef het dan ook toe. Iedereen in Nederland ziet dat het geen strafschop is.
  • 5 Apr 2021 om 13:31
    • Quote van 5 Apr 2021 om 13:27
      Klopt, was allebei geen penalty. Het ergste is nog dat ze na het zien van de beelden nog steeds achter hun beslissing staan.
    Dat verklaard op welk niveau de meeste scheidsrechters hier in Nederland fluiten( bar slecht dus)
  • 5 Apr 2021 om 13:27
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:19
      2 discutabele strafschoppen en je staat met lege handen. De intrede van de var zou het eerlijker moeten maken. Maar mijn vraag is dan eerlijker voor wie? Los van het spelbeeld dan want we hadden nergens eigenlijk recht op. Maar zo verliezen is wel erg zuur.
    Klopt, was allebei geen penalty. Het ergste is nog dat ze na het zien van de beelden nog steeds achter hun beslissing staan.
  • 5 Apr 2021 om 13:07
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:19
      2 discutabele strafschoppen en je staat met lege handen. De intrede van de var zou het eerlijker moeten maken. Maar mijn vraag is dan eerlijker voor wie? Los van het spelbeeld dan want we hadden nergens eigenlijk recht op. Maar zo verliezen is wel erg zuur.
    Goed verwoord kerel.....
  • 5 Apr 2021 om 12:36
    • Quote van 5 Apr 2021 om 12:19
      2 discutabele strafschoppen en je staat met lege handen. De intrede van de var zou het eerlijker moeten maken. Maar mijn vraag is dan eerlijker voor wie? Los van het spelbeeld dan want we hadden nergens eigenlijk recht op. Maar zo verliezen is wel erg zuur.
    Precies
  • 5 Apr 2021 om 12:19
    2 discutabele strafschoppen en je staat met lege handen. De intrede van de var zou het eerlijker moeten maken. Maar mijn vraag is dan eerlijker voor wie? Los van het spelbeeld dan want we hadden nergens eigenlijk recht op. Maar zo verliezen is wel erg zuur.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›