'Crisis doorbroken: vanaf 25 april weer publiek in voetbalstadions'

19
'Crisis doorbroken: vanaf 25 april weer publiek in voetbalstadions'

FC Twente speelt nu al een bijzonder lange tijd zonder publiek in het stadion. Dit geldt voor vrijwel alle voetbalclubs, maar daar lijkt nu verandering in te komen.

Het idee is namelijk dat er nog deze maand weer fans welkom gaan zijn in de verscheidene voetbalstadions. Vanaf 25 april wordt er, als alles volgens plan verloopt, weer publiek toegelaten in de Eredivisie.

Dat maakte Chris Woerts vandaag bekend bij het praatprogramma Veronica Inside. Woerts vertelde daarbij tevens het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport dit zelf ook binnen een korte tijd naar buiten gaat brengen. 

"Er moet nog een klap op gegeven worden in Den Haag, maar vanaf 25 april wordt er weer publiek toegelaten bij wedstrijden in de Eredivisie. Ik denk dat er tussen de 5000 en 10.000 supporters mogen komen", zegt Woerts.

"Het hangt af van de capaciteit van het stadion, maar het is de bedoeling dat er in de laatste speelronden weer publiek bij komt. De seizoenkaartacties komen nog, want de supporters moeten nog verlengen. De supporters moeten dus een beetje liefde voelen van de club en het stadion."

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Apr 2021 om 12:04
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Mee eens. In het stadion kun je die assholes ook nog een beetje beïnvloeden.
  • 6 Apr 2021 om 12:02
    • Quote van 6 Apr 2021 om 10:58
      Lijkt mij sterk. Maar weetje al zou dat moeten dan dikke prima. Als dat inhoud dat ik weer een biertje kan pakken in het stadion dan heb ik dat er wel voor over want godskolere wat mis ik lekker een biertje pakken in stadion met een beetje sfeer. Zat er begin het seizoen tegen groningen en fortuna nog. Zelfs met slechts 8.000 man was de sfeer beter dan nu. Beetje dom ouwehoeren en de spelers kunnen dat ook gebruiken gezien onze thuis prestaties.
    Mee eens. Ik vind er zo geen zak aan en dan moet je ook nog eens lijdzaam toezien hoe we door die zwarte kraaien genaaid worden.
  • 6 Apr 2021 om 12:01
    • Quote van 6 Apr 2021 om 10:58
      Lijkt mij sterk. Maar weetje al zou dat moeten dan dikke prima. Als dat inhoud dat ik weer een biertje kan pakken in het stadion dan heb ik dat er wel voor over want godskolere wat mis ik lekker een biertje pakken in stadion met een beetje sfeer. Zat er begin het seizoen tegen groningen en fortuna nog. Zelfs met slechts 8.000 man was de sfeer beter dan nu. Beetje dom ouwehoeren en de spelers kunnen dat ook gebruiken gezien onze thuis prestaties.
    Mee eens. Ik vind er zo geen zak aan en dan moet je ook nog eens lijdzaam toezien hoe we door die zwarte kraaien genaaid worden.
  • 6 Apr 2021 om 11:05
    Nederland - georgië in de grolsch veste 6 juni?
  • 6 Apr 2021 om 10:58
    • Quote van 6 Apr 2021 om 10:51
      Dan nog zul je een negatieve test moeten overleggen.
    Lijkt mij sterk. Maar weetje al zou dat moeten dan dikke prima. Als dat inhoud dat ik weer een biertje kan pakken in het stadion dan heb ik dat er wel voor over want godskolere wat mis ik lekker een biertje pakken in stadion met een beetje sfeer. Zat er begin het seizoen tegen groningen en fortuna nog. Zelfs met slechts 8.000 man was de sfeer beter dan nu. Beetje dom ouwehoeren en de spelers kunnen dat ook gebruiken gezien onze thuis prestaties.
  • 6 Apr 2021 om 10:51
    • Quote van 6 Apr 2021 om 08:30
      Ik ben al gevaccineerd dus ik zal dat niet hoeven.
    Dan nog zul je een negatieve test moeten overleggen.
  • 6 Apr 2021 om 10:50
    Schei toch uit, man. Er wordt ons steeds een stevige worst voor gehouden. Zolang ze in Den Haag alles gemakshalve maar vergeten komt er in dit land geen verandering. In de breedste zin van het woord.
  • 6 Apr 2021 om 10:22
    • Quote van 6 Apr 2021 om 09:42
      Dat is mooi op tijd. En gunstig voor jou
    Ja. Voordeel van werken in de gehandicapten zorg. Maar moet zeggen dat ik die afweging meer gemaakt heb om de mensen waarmee ik werk te beschermen. Ken er nogal een paar die eraan zijn overleden. Wil dat niet op mijn geweten hebben.
  • 6 Apr 2021 om 09:42
    • Quote van 6 Apr 2021 om 08:30
      Ik ben al gevaccineerd dus ik zal dat niet hoeven.
    Dat is mooi op tijd. En gunstig voor jou
  • 6 Apr 2021 om 09:27
    • Quote van 5 Apr 2021 om 21:10
      Zou fantastisch zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ik hoop het van harte dat het klopt.
    bij FCT alleen de ssc houders dan ..
  • 6 Apr 2021 om 09:18
    • Quote van 6 Apr 2021 om 07:13
      Vast dat je je moet laten testen 48 uur van te voren bijv.
    Oh wat verschrikkelijk
  • 6 Apr 2021 om 08:30
    • Quote van 6 Apr 2021 om 07:13
      Vast dat je je moet laten testen 48 uur van te voren bijv.
    Ik ben al gevaccineerd dus ik zal dat niet hoeven.
  • 6 Apr 2021 om 08:21
    • Quote van 6 Apr 2021 om 07:13
      Vast dat je je moet laten testen 48 uur van te voren bijv.
    Als dat een voorwaarde is heb ik er geen probleem mee.
  • 6 Apr 2021 om 07:13
    • Quote van 5 Apr 2021 om 21:10
      Zou fantastisch zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ik hoop het van harte dat het klopt.
    Vast dat je je moet laten testen 48 uur van te voren bijv.
  • 5 Apr 2021 om 21:47
    • Quote van 5 Apr 2021 om 21:10
      Zou fantastisch zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ik hoop het van harte dat het klopt.
    Hij heeft meestal wel gelijk. Chris woerts weet meestal ook wel waar hij over praat.
  • 5 Apr 2021 om 21:27
    • Quote van 5 Apr 2021 om 21:21
      Ook al is het helemaal kut dat het stadion niet vol mag zitten, maar verdomme wat heb ik hier een behoefte aan! Bier, slecht voetbal (obv 2e seizoenshelft), dom geouwehoer op de tribune etc.
    1.000.000 +
  • 5 Apr 2021 om 21:21
    Ook al is het helemaal kut dat het stadion niet vol mag zitten, maar verdomme wat heb ik hier een behoefte aan! Bier, slecht voetbal (obv 2e seizoenshelft), dom geouwehoer op de tribune etc.
  • 5 Apr 2021 om 21:10
    Zou fantastisch zijn. Maar eerst zien dan geloven. Ik hoop het van harte dat het klopt.
  • 5 Apr 2021 om 20:58
    Eerst zien dan geloven. Ze zeiden ook dat de avondklok als eerste wegging.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›