Van Staa: ''Dan vlieg je toch met z'n tienen die scheidsrechter aan?''

18
Van Staa: ''Dan vlieg je toch met z'n tienen die scheidsrechter aan?''

FC Twente speelde zaterdagavond een slechte wedstrijd tegen Vitesse, maar leek toch een punt aan het treffen over te houden. Scheidsrechter Pol van Boekel hielp de bezoekers echter in de slotfase door een simpele strafschop te geven en VAR Jochem Kamphuis greep niet in.

"Ik vind Van Boekel over het algemeen wel een redelijke scheidsrechter", trapt clubwatcher Tijmen van Wissing af bij De Oosttribune. "Sinds de VAR haar intrede heeft gedaan, doe hij hele rare dingen en is hij niet meer zichzelf. Kamphuis vind ik de allerslechtste, dus dat hij niet ingrijpt begrijp ik wel. Ik vind het nog meer een schwalbe dan dat het een strafschop is. Ik vind het echt in de verste verte geen pingel. Wittek gaat vol voor de strafschop, dat is pure misleiding."

Van Wissing snapte het interview van Van Boekel na afloop ook niet. "Ook nog weer het overtuigende verhaal van: hoe kunnen jullie dat met z'n allen niet zien? Het is zo verwerpelijk", zegt hij. "Ik was net weer een beetje rustig, maar als speler zou je me moeten kooien. Niet dat dat professioneel is, maar ik zou zo furieus zijn. Want je wordt hier plat gezegd gewoon genaaid. Iedereen ziet het en je staat er bovenop, maar je mag dan niets zeggen ook. Heel verwerpelijk, en zeker ook dat gedrag daarna."

Ook voormalig FC Twente-trainer Jan van Staa snapte niet dat de spelers van FC Twente relatief rustig bleven. "Die reactie van spelers, die gelatenheid... Er staat er dan één bij. Maar normaal gesproken vlieg je toch met z'n tienen die scheidsrechter aan? In de laatste minuut geef je een gelijkspel weg, dan moet je hem gewoon ondersteboven lopen. Het gaat om het ten koste van alles willen winnen", aldus de analist. 

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Apr 2021 om 11:09
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:27
      Is gewoon waar hoor. Jan is niet zo geleerd zoals jij misschien denkt.......
    Maar heeft wel meer verstand van voetbal dan de mensen die hier reageren, dat ben je hopelijk wel met me eens?
  • 6 Apr 2021 om 23:14
    Ikzeg. Jan. U heeft gelijk, eerste helft was om te janken zonder er op of geen eten mentaliteit. 2e helft kwam er iets meer mentaliteit in maar ook niet meer als iets. Ik begrijp het wel, enkele waren leeg interland en dan competitie bij je werk gever. Ik weet niet anders elke wedstrijd weer gemotiveerd er op of geen eten mentaliteit. Als je dit als team elke keer weer op de mat brengt, en je verliest kan ik er met alle respect meer wadering voor hebben, dan als je loopt kom ik er nu niet dan morgen maar. Daar erger ik mij aan. Man er op. Elke keer weer vechten voor je geld.
  • 6 Apr 2021 om 20:18
    Die felle reactie s van de spelers zie je veel minder doordat het door de VAR allemaal steeds meer dicht getimmerd word. Kijk aleen al de reacties van scheidsrechters en knvb. Het word tijd dat de spelersbond en het trainerskorps in aktie gaan komen. Ook oud spelers zouden zich veel moeten laten horen. Maar waarschijnlijk gaat dat ook allemaal niks uithalen met al die corrupte voetbalbonden.
  • 6 Apr 2021 om 19:27
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:48
      Echt he ........... ........., wat een trieste reaktie
    Is gewoon waar hoor. Jan is niet zo geleerd zoals jij misschien denkt.......
  • 6 Apr 2021 om 18:48
    • Quote van 6 Apr 2021 om 16:21
      Laat gaan kerel. Jan is niet zo slim. Veel rode kaarten en ook nog eens puntenaftrek.


      Van Staa was als scout vanTwente een prima gast, maar nu blijkt opnieuw zijn lage IQ met zo'n imbeciele uitspraak........
    Echt he ........... ........., wat een trieste reaktie
  • 6 Apr 2021 om 18:25
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:04
      Ja die,en dat is nou juist die felheid wat er mist bij onze fc! N beetje fanatisme mag toch?
    Volgende keer wacht ik die hufter op en schop hem van ons terrein af hoppa, maar tuurlijk hebben we paar gifkikkers nodig, ondersteuning Selahi was er een, een plazuega ook wel vind ik maar snap wat de meesten bedoelen hoor.
  • 6 Apr 2021 om 18:20
    • Quote van 6 Apr 2021 om 17:44
      Dat geeft al aan dat er geen gif en killers mentaliteit in de ploeg zit!!!
    En dat begint bij de coach en de meeste spelers zijn huur die interesseren het niks. En die anderen zijn zakkenvullers
  • 6 Apr 2021 om 18:04
    • Quote van 6 Apr 2021 om 15:56
      Ja en met deze lul als scheidsrechter 6 rode kaarten J van Staa dan naaien ze ons nog meer... Videobeelden ach die 4 en die 5 wedstrijden lul niet zo dom.
    Ja die,en dat is nou juist die felheid wat er mist bij onze fc! N beetje fanatisme mag toch?
  • 6 Apr 2021 om 17:44
    Dat geeft al aan dat er geen gif en killers mentaliteit in de ploeg zit!!!
  • 6 Apr 2021 om 17:33
    • Quote van 6 Apr 2021 om 16:29
      Dat de Twente spelers niet massaal bij de scheids protesteerden laat zien dat ze zich als een stel makke schapen laten afschepen.
    Dit FC Twente is idd veel te lief. Het knetterd ook gewoon niet anders kom je volstrekt anders de kleedkamer uit, gelatenheid. Je kunt toch zo’n van Boekel gewoon “dwingen” om de beelden te gaan bekijken. Vroeger was er geen weg meer terug, maar nu zullen VAR en scheidsrechter echt wel gaan twijfelen als je de boel op zijn kop zet. En dan zou het me niet eens verbazen dat er geen penalty komt en Wittem geel krijgt. Ik vind dat Jans veel goed doet, maar staat toch ook te vaak lachend aan de kant terwijl je een tegendoelpunt al kunt ruiken op 100 meter afstand.
  • 6 Apr 2021 om 17:31
    • Quote van 6 Apr 2021 om 16:29
      Dat de Twente spelers niet massaal bij de scheids protesteerden laat zien dat ze zich als een stel makke schapen laten afschepen.
    Maar natuurlijk ze haden scheidsrechter moeten molesteren . Met het gewenste effect een strafschop tegen en 2 rode kaarten. Dat deze impotentie scheidsrechter die al de hele wedstrijd voor vitesse floot niet op andere gedachten kunt brengen is zijn niveau op dit moment.. Dan is het volstrekt nutteloos om je frustratie ook nog op de waardeloze scheidsrechter af te regeren. Fctwente heeft al niet zo'n breede selectie en met nog een paar geschorste spelers ga je zeker niet beter presteren.
  • 6 Apr 2021 om 17:00
    Jan heeft volkomen gelijk
  • 6 Apr 2021 om 16:58
    Die van Wissing wat een commentaar kan die man geven het is net of hij door een rietje aan het ademen is .
  • 6 Apr 2021 om 16:34
    • Quote van 6 Apr 2021 om 15:56
      Ja en met deze lul als scheidsrechter 6 rode kaarten J van Staa dan naaien ze ons nog meer... Videobeelden ach die 4 en die 5 wedstrijden lul niet zo dom.
    Bij wijze van spreken, ja die. Hij bedoelt alleen dat er geen speler op reageerde. En daar heeft Jan wel een punt.
  • 6 Apr 2021 om 16:29
    Dat de Twente spelers niet massaal bij de scheids protesteerden laat zien dat ze zich als een stel makke schapen laten afschepen.
  • 6 Apr 2021 om 16:21
    • Quote van 6 Apr 2021 om 15:56
      Ja en met deze lul als scheidsrechter 6 rode kaarten J van Staa dan naaien ze ons nog meer... Videobeelden ach die 4 en die 5 wedstrijden lul niet zo dom.
    Laat gaan kerel. Jan is niet zo slim. Veel rode kaarten en ook nog eens puntenaftrek.


    Van Staa was als scout vanTwente een prima gast, maar nu blijkt opnieuw zijn lage IQ met zo'n imbeciele uitspraak........
  • 6 Apr 2021 om 16:00
    Dat had niets aan de situatie veranderd, maar Van Staa geeft op deze manier nog maar eens aan, dat het ideale schoonzonen-gehalte veel te hoog ligt in deze groep.
  • 6 Apr 2021 om 15:56
    Ja en met deze lul als scheidsrechter 6 rode kaarten J van Staa dan naaien ze ons nog meer... Videobeelden ach die 4 en die 5 wedstrijden lul niet zo dom.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›